minkälainen sormus käytännöllinen jos ei ota sileetä sormusta?
kumpi hankaa vähemmän kapea vai leveä sormus?
entäs jos on kiviä jääkö ne aina kiinni johonkin?
minkälainen sormus käytännöllinen jos ei ota sileetä
6
6449
Vastaukset
- noname
Mä ainakin olettaisin, että sormuksen reunalla on suuri merkitys. Elikkä, että se on sellainen pyöreähkö, eikä mitenkään terävän mallinen. Tuo pyöreys tosin varmaan on vakio ominaisuus "oikeissa" sormuksissa, mutta itselläni on joissakin muissa kuin kihlasormuksessa paikoin hieman terävät reunat. Todella inhottavia sellaiset. Joillakin sormusmerkeillä on tuo sisäpintakin monenmuotoinen. Kävin joskus jonkin firman kotisivuilla jossa oli esitelty noita sormuksen sisäpinnan muotoja, mutta nyt en millään muista sitä linkkiä.
Minä ainakin valkkasin itselleni sellaisen kohtuu ohuen sormuksen, ab 3mm. Sopii vihkisormus siihen rinnalle paremmin ja kokonaisuudesta ei tule sitten liian leveää/paksua/jotakin. Äidilläni on kihla- ja vihkisormukset kumpikin yli 5mm leveät ja ne on hieman liikaa rinnakkain. Avokki otti sellaisen 4.5mm jos oikein muistan.
Ohuempi sormus ei vissiin pysy niin hyvin muodossaan, kait?
Kivistä en osaa sanoa oikein mitään :) Ainakaan vielä. Ainakin sitten niiden voisi olettaa jäävän paremmin kiinni jonnekin, jos ne kivet ovat paljon ulkona siitä sormuksesta? Upotetut ei varmaan niinkään? Korjatkaa tietävät jos olen väärässä!- noname
Niin tarkoitin tuolla sormuksen reunalla sitä, että sormus on sisäpinnaltaa suora ja sitten ulkopinta on sellainen kaareva (vähän niinku sateenkaari) Toivottavasti kaikilla on tästä minun hienosta selityksestä nyt samanlainen mielikuva kuin minulla :) *huono selittämään*
Eli silloinhan tuo sormuksen reuna on huonolla tuurilla sellainen terävä, niinkuin itselläni noissa joissakin sormuksissa.
- veitikka
itse en ole käyttämissäni sormuksissa huomannut sormuksen reunalla olleen minkäänlaista merkitystä. Flakka sormus (eli "putkenpätkä") ei ole tarttunut sen kummemmin mihinkään kuin ei myöskään pyöreä reunainen.
Ja mitä timantteihin tulee. Useinmiten luullaan ja ajatellaan, että timantit tarttuu johonkin, jos timantti on koholla tai varsinkin, jos timantissa on kruunuistutus. Tätäkään en ole havainnut. Kysyinkin kerran kultasepältä, ja hän totesi, että jos sormus ei ole laadukas eli todella hyvin viimeistelty, sormus voi tarttua. Ja toisakseen. Ainut, mihin se sormus voi tarttua, on hanska. Joskus olen kääntänyt kruunuistutuksisen timantin kämmenpuolelle, jotta kapeaakin kapeampi hansikas sujahtaa mutkattomammin käteen.
Ja jos sormuksessa on timantteja, joissa jokin muu kuin kruunuistutuksinen timantti, ei ole todellakaan ollut mitään ongelmia tällaisten sormustenkaan käytössä, vaikka timantti oiskin ollut kohollaan.
Ja sitten leveys. Todella leveät sormukset eivät ole kovinkaan suositeltavi hygienian kannalta. On nääs kaikelle lialle, saippualle yms. töhnälle otollinen maaperä. Ei sen puoleen, etteikö kapeammissakin sormuksissa, mutta erityisesti noissa juluman leveissä. - Jennie
Meillä on molemmilla Kalevalan 4.5 mm leveät, reunaltaan ellipsin muotoiset valkokultasormukset, ja mun omassa lisäksi vielä 0.06ct timantti upotettuna. Ei ole mielestäni liian leveä, ja koska timantti on istutettu upottaen runkoon, ei se juurikaan pääse hankaamaan.
Rinnalle on tulossa vihkisormukseksi myös 4.5 mm leveä Kalevalan valkokultainen rivitimanttisormus 11*0.06ct, eikä senkään kanssa luulisi ongelmia ilmenevän. Tosin en sormuksia pidä sormessani esim. ruokaa laittaessa. - kokenut
ovat aika helppoja. Käy kattoos niitten nettisivuilta!
- kivet
Itselläni on tuollainen anniversary ring - tyylinen juttu
http://about.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=1679778/search=anniversary ring
se ei tartu mihinkään, koska reunat ovat samalla tasolla kivien kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244172Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111223Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657