minkälainen sormus käytännöllinen jos ei ota sileetä

mimmu

minkälainen sormus käytännöllinen jos ei ota sileetä sormusta?
kumpi hankaa vähemmän kapea vai leveä sormus?
entäs jos on kiviä jääkö ne aina kiinni johonkin?

6

6309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noname

      Mä ainakin olettaisin, että sormuksen reunalla on suuri merkitys. Elikkä, että se on sellainen pyöreähkö, eikä mitenkään terävän mallinen. Tuo pyöreys tosin varmaan on vakio ominaisuus "oikeissa" sormuksissa, mutta itselläni on joissakin muissa kuin kihlasormuksessa paikoin hieman terävät reunat. Todella inhottavia sellaiset. Joillakin sormusmerkeillä on tuo sisäpintakin monenmuotoinen. Kävin joskus jonkin firman kotisivuilla jossa oli esitelty noita sormuksen sisäpinnan muotoja, mutta nyt en millään muista sitä linkkiä.

      Minä ainakin valkkasin itselleni sellaisen kohtuu ohuen sormuksen, ab 3mm. Sopii vihkisormus siihen rinnalle paremmin ja kokonaisuudesta ei tule sitten liian leveää/paksua/jotakin. Äidilläni on kihla- ja vihkisormukset kumpikin yli 5mm leveät ja ne on hieman liikaa rinnakkain. Avokki otti sellaisen 4.5mm jos oikein muistan.

      Ohuempi sormus ei vissiin pysy niin hyvin muodossaan, kait?

      Kivistä en osaa sanoa oikein mitään :) Ainakaan vielä. Ainakin sitten niiden voisi olettaa jäävän paremmin kiinni jonnekin, jos ne kivet ovat paljon ulkona siitä sormuksesta? Upotetut ei varmaan niinkään? Korjatkaa tietävät jos olen väärässä!

      • noname

        Niin tarkoitin tuolla sormuksen reunalla sitä, että sormus on sisäpinnaltaa suora ja sitten ulkopinta on sellainen kaareva (vähän niinku sateenkaari) Toivottavasti kaikilla on tästä minun hienosta selityksestä nyt samanlainen mielikuva kuin minulla :) *huono selittämään*

        Eli silloinhan tuo sormuksen reuna on huonolla tuurilla sellainen terävä, niinkuin itselläni noissa joissakin sormuksissa.


    • veitikka

      itse en ole käyttämissäni sormuksissa huomannut sormuksen reunalla olleen minkäänlaista merkitystä. Flakka sormus (eli "putkenpätkä") ei ole tarttunut sen kummemmin mihinkään kuin ei myöskään pyöreä reunainen.

      Ja mitä timantteihin tulee. Useinmiten luullaan ja ajatellaan, että timantit tarttuu johonkin, jos timantti on koholla tai varsinkin, jos timantissa on kruunuistutus. Tätäkään en ole havainnut. Kysyinkin kerran kultasepältä, ja hän totesi, että jos sormus ei ole laadukas eli todella hyvin viimeistelty, sormus voi tarttua. Ja toisakseen. Ainut, mihin se sormus voi tarttua, on hanska. Joskus olen kääntänyt kruunuistutuksisen timantin kämmenpuolelle, jotta kapeaakin kapeampi hansikas sujahtaa mutkattomammin käteen.

      Ja jos sormuksessa on timantteja, joissa jokin muu kuin kruunuistutuksinen timantti, ei ole todellakaan ollut mitään ongelmia tällaisten sormustenkaan käytössä, vaikka timantti oiskin ollut kohollaan.

      Ja sitten leveys. Todella leveät sormukset eivät ole kovinkaan suositeltavi hygienian kannalta. On nääs kaikelle lialle, saippualle yms. töhnälle otollinen maaperä. Ei sen puoleen, etteikö kapeammissakin sormuksissa, mutta erityisesti noissa juluman leveissä.

    • Jennie

      Meillä on molemmilla Kalevalan 4.5 mm leveät, reunaltaan ellipsin muotoiset valkokultasormukset, ja mun omassa lisäksi vielä 0.06ct timantti upotettuna. Ei ole mielestäni liian leveä, ja koska timantti on istutettu upottaen runkoon, ei se juurikaan pääse hankaamaan.

      Rinnalle on tulossa vihkisormukseksi myös 4.5 mm leveä Kalevalan valkokultainen rivitimanttisormus 11*0.06ct, eikä senkään kanssa luulisi ongelmia ilmenevän. Tosin en sormuksia pidä sormessani esim. ruokaa laittaessa.

    • kokenut

      ovat aika helppoja. Käy kattoos niitten nettisivuilta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe