"15 harhaanjohtavaa väitettä trans-hoidoista" johtaa harhaan

Anonyymi

Tämä teksti "15 harhaanjohtavaa väitettä blokkerihoidoista" loukkaa kyllä älykkyyttäni aika vahvasti

https://www.transperheet.fi/15-harhaanjohtavaa-argumenttia/?fbclid=IwAR0YiVlDmTeI2lmPrLKxebYwHEadiILVxTBrfug_d1XRYkObhpe_VzryB4Q

Samassa tekstissä esimerkiksi esitetään kaksi keskenään ristiriitaista asiaa:

KRIITTINEN VÄITE: . ”Blokkerihoito on uutta, eikä sitä ole vielä tutkittu.”

SELITTELY:" Blokkerihoitoa on käytetty transnuorilla jo vuodesta 1988 alkaen, ja erilaisia seurantatutkimuksia on tehty jo yli 20 vuotta. "

Vähän myöhemmin kuitenkin selittelijä toteaa väistämättömän tosiasian:

"Tutkimusten otoskoot ovat pieniä, sillä hyvin harvoja transnuoria on tähän mennessä hoidettu blokkereilla. "

Miksi sitten näihin otokseltaan suppeisiin tutkimuksiin vedotaan? Nehän voivat olla harhaanjohtavia
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

KRIITTINEN VÄITE:: ”Luuntiheyden Z-arvo laskee, kun nuori saa blokkerihoitoa."

SELITTELY: "Murrosikä on se tekijä, joka saa luuntiheyden kasvamaan. Jos murrosikää viivästytetään, ei transnuoren luuntiheys luonnollisestikaan kasva samaa tahtia samassa iässä."

Nii-in, juurikin näin. Eli blokkerihoitojen aikaansaama murrosiän viivästyminen heikentää luuntiheyttä. Eihän kriittinen väite siis olekaanharhaanjohtava. Vaikka itse blokkeri-lääkkeet eivät välittömästi aiheuttaisi luiden heikkenemistä, niiden ketjureaktiivinen vaikutus koko elimistöön tekee sen. Minusta tämä selittely on kiemurtelua ja itse harhaanjohtamista.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

KRIITTINEN VÄITE::" Blokkerihoito on peruuttamatonta.”

SELITTELY: "Hoito on lääketieteellisesti ja fyysisesti peruutettavissa. Jos blokkerihoito lopetetaan, murrosikä jatkuu normaalisti. Toisinaan kritisoijat väittävät, että ”emme tiedä hoidon psykologisia vaikutuksia” tai että ”jos nuoret saavat blokkereita, he eivät voi enää palata ajassa taaksepäin aikaan ennen hoidon aloittamista”. Noh, aikakoneen keksimiseen asti ovat kaikki tekomme peruuttamattomia! "

Jos nuori lopettaa blokkerit tuossa 18-vuotiaana, hän on ohittanut lääkityksensä aikana kaikki murrosikään kuuluvat henkiset prosessit. Alkaako hän 18-vuotiaana elää 14-vuotiaan tunne-elämää? Ei kehitystä voi panna katkolle ja jatkaa siitä, mihin jäätiin. Psykologista puolta selvästi aliarvoidaan tässä selittelyssä kaikkine aikakone-heittoineen. (Varmaan aika nuori ihminen kirjoittanut tämän tekstin.)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

KRIITTINEN VÄITE:: ”Emme tiedä hoidon vaikutuksista aivoihin”

SELITTELY: "Jälleen erittäin harhaanjohtavaa. On runsaasti asioita, mitä emme tiedä aivoista."

Miten tämä selitys perustelee sen, että trans-hoidot olisivat haitattomia aivoille?

2

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa-a. Itselleni olisi kyllä sopinut murrosiässä ottaa vastaan ihan oikeat hoidot eikä mitään blokkereita olisi tarvittu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      256
      1842
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      15
      1378
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1259
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1115
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      65
      923
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      923
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      894
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      836
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      803
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      800
    Aihe