Minulla on opiskelu käytössä läppäri koulussa ja huomasin vuosi sitten, että minun läppärini käynnistelee mikogo nimistä sovellusta itsekseen. Ilmeisesti luokkalaiseni olivat menneet jollain välitunnilla hakkeroitumaan läppäriini ja asentaneet mikogon sekä jonkinlaisen viruksen. Olisikohan BIOS virus? Käyn siis AMK:ia enkä hirveästi näistä amatöörien viruksista tiedä. Ilmeisesti nämä ovat kuitenkin saaneet jonkinlaisen etäyhteyden tiedostoihin ja läppärin? BIOSin ja Win 10 asensin uudelleen. Telia tietoturva ei havainnut virusta. Pitäisiköhän ostaa uusi kone? Onko teillä ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Olin lukinnut koneeni niin, että siihen piti kirjautua. Ilmeisesti pin koodi on jossain vaiheessa huomattu. Läppäri saastutettiin Helmikuussa 2020 ja huomasin mikogon käynnistyneen itsekseen muutamia kertoja läppärin ollessa latauksessa. Puhetta on salakuunneltu ainakin. Poistin Mikogon Toukokuussa 2020. Onneksi koronan takia käytin lähes pelkästään pöytäkonetta koko etäopiskelu kevään. Olen viime syksystä asti pyrkinyt välttämään koneen käyttöä. Ainoastaan opiskelu asioihin uskaltanut käyttää.
Virus Lenovo ideapadissa
Anonyymi
0
998
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792148
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil211233