Onko muilla tullut verisuonet näkyvämmiksi vaihdevuosien alkaessa?
Näkyvät verisuonet, esivaihdevuodet
3
321
Vastaukset
- Anonyymi
Ukolla on
- Anonyymi
Yleisimmät syyt
-iän tuoma ihon oheneminen, Ikääntyessä ihonalainen rasvakerros ohenee ja suonet nousevat paremmin näkyviin.
-verisuonten paksuuntuminen tai
-alipainon aiheuttaman rasvakerroksen puutteen vuoksi pinnassa olevat suonet.
Jos tähän liittyy kipua tai suonten pintaan nousu tapahtuu äkillisesti pitää ottaa yhteyttä lääkäriin. - Anonyymi
Itse olen ollut aina suunnilleen normaalipainoinen ja välillä hoikka. Minulla on myös hypermobiliteettidiagnoosi, eli iho on muutenkin ohut. Ikä vähentää ihonalaisrasvaa ja ohentaa ihoa, eli verisuonet näkyvät helpommin. Kesällä laskimot näkyvät voimakkaasti esim. käsivarsista. Ja jos katsoo kuvia urheilevista hoikista vanhemmista naisista, niin monella näkyy suonet samalla lailla kuin bodareilla.
Lähinnä alaraajoissa näkyvä laskimoiden vajaatoiminta tuo myös verisuonia pintaan, mutta mekanismi on eri, eli kyseessä on suonikohjut. Tukisukat helpottavat vaivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769292Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per623368- 422758
- 272271
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto522247Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 131947
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151793- 691725
- 181659