Hyvää huomenta palstalaiset
Eipä ole yhtään kirjoitusta tänään.
Porukat eivät ole vissiin kirjoittelutuulella.
Selailin tuossa omaishoitajan tämänpäivän tiedotusta Kelan sivuilta.
Erään henkilön kysymyksistä.
Eli, jos hoidettava joutuu sairaalaan, voiko vai täytyykö hoitajan pitää ansaitut vapaapäivät.
Vai voiko ne säästää myöhemmäksi?
Ja jos hoidettavan sairaalaolo jatkuu, pitääkö hoitajan ilmoittautua työkkäriin, työttömäksi työnhakijaksi
En oikeastaan saanut vastausta.
Omaishoitajuus on raskasta.
Kun siihen lisätään vielä paperisota, ei ole helppoa.
Ilmankos moni ei ilmoittaudu omaishoitajaksi vaan hoitaa omaisensa ihan itsenäisesti.
Niinhän tein itsekin.
Lähden palvelukotiin omaistani hakemaan munkkikaffeelle.
Sikäli mikäli hoivan piha on aurattu ja sannoitettu.
Päivänjatkoja
Hyvää huomenta
13
69
Vastaukset
Tuosta työkkäriin ilmoittautumisesta.....
Omaishoitajuudenhan ei katsota olevan työsuhde joten en oikei jaksa uskoa että työkkäriin pitäisi ilmoittautua......siili
Jos sairaalassa olo jatkuu, tuki otetaan pois.
Mistä ko henkilö, alle 60-vee saa rahaa?
Työkkäri on Kelan kanssa kimpassa.2lesken kirjoitti:
siili
Jos sairaalassa olo jatkuu, tuki otetaan pois.
Mistä ko henkilö, alle 60-vee saa rahaa?
Työkkäri on Kelan kanssa kimpassa.Elääkö joku pelkällä omaishoidontuella?
Jos alle 60-vuotias on työkykyinen ja omaishoitajuus katkeaa pitemmäksi aikaa ottaisin yhteyttä kelaan ja työkkäriin. Sieltä saanee neuvoja. Miksi omaishoitaja olisi erityisasemassa muihin rahantarvitsijoihin nähden. Ottamalla selvää mini asia ratkeaa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
siili
Jos sairaalassa olo jatkuu, tuki otetaan pois.
Mistä ko henkilö, alle 60-vee saa rahaa?
Työkkäri on Kelan kanssa kimpassa.Jos poka joutuu lasarettiin, omaishoitajan on ilmoittauduttava TE toimistoon välittömästi ja haettava KOKOPÄIVÄ (ei osa-aika) töitä vaikka niihin ei ikinä menisikään.
Moni tekee virheen, että ei hae kokopäivä työtä ja silloin ei ole oikeutettu peruspäivä rahaan. No, kun hakee täyttä työtä, se laukaisee mahdollisuuden saada työttömyyskorvausta millä nimellä se kulkeekin nykyisin?
Toki ensin on karenssi 7 - 90 vuorokautta, riippuu tapauksesta. Siihen mustaan aukkoon odottelun ajaksi voi hakea toimeentulotukea ja se Kelan on pakko myöntää, ellei henkilöllä ole omaisuutta. siilivain kirjoitti:
Elääkö joku pelkällä omaishoidontuella?
Jos alle 60-vuotias on työkykyinen ja omaishoitajuus katkeaa pitemmäksi aikaa ottaisin yhteyttä kelaan ja työkkäriin. Sieltä saanee neuvoja. Miksi omaishoitaja olisi erityisasemassa muihin rahantarvitsijoihin nähden. Ottamalla selvää mini asia ratkeaa.siili
Kun henkilö on omaishoitaja, mitä muuta rahaa hän voi saada?
Henkilö on työkykyinen. Miten hän muuten olisi omaishoitaja.
Sairaalassa olo voi kestää jonkin aikaa, mutta potilas palaa mahdollisesti kotiin.
Omaishoitaja on siinä välimaastossa.
Odottaa hoidettavaa kotiin, käy katsomassa slassa, hoitaa paperitöitä.
Ei se mitään lomaakaan ole.
Tiedän kyllä tuon työkkäri-kela kuvion.Anonyymi kirjoitti:
Jos poka joutuu lasarettiin, omaishoitajan on ilmoittauduttava TE toimistoon välittömästi ja haettava KOKOPÄIVÄ (ei osa-aika) töitä vaikka niihin ei ikinä menisikään.
Moni tekee virheen, että ei hae kokopäivä työtä ja silloin ei ole oikeutettu peruspäivä rahaan. No, kun hakee täyttä työtä, se laukaisee mahdollisuuden saada työttömyyskorvausta millä nimellä se kulkeekin nykyisin?
Toki ensin on karenssi 7 - 90 vuorokautta, riippuu tapauksesta. Siihen mustaan aukkoon odottelun ajaksi voi hakea toimeentulotukea ja se Kelan on pakko myöntää, ellei henkilöllä ole omaisuutta.Ano 12:26
Eihän sitä voi heti tietää onko poka lasaretissa päivän vai viikon tai jotain muuta.
Omaishoitajilla on yleensä kaikki lomat pitämättä.
Niitä saa 3pv/kk.
Tämä asiahan kuuluu kunnalle.
Ja tarvitseeko ne lomapäivät käyttää tähän väliin.
Niitä vastauksia etsin.
Ei tässätapauksessa haeta nyt mitään toimeentulotukea.2lesken kirjoitti:
siili
Kun henkilö on omaishoitaja, mitä muuta rahaa hän voi saada?
Henkilö on työkykyinen. Miten hän muuten olisi omaishoitaja.
Sairaalassa olo voi kestää jonkin aikaa, mutta potilas palaa mahdollisesti kotiin.
Omaishoitaja on siinä välimaastossa.
Odottaa hoidettavaa kotiin, käy katsomassa slassa, hoitaa paperitöitä.
Ei se mitään lomaakaan ole.
Tiedän kyllä tuon työkkäri-kela kuvion.No minähän vastasin sinulle tuolla aiemmin :). Toistan:
Elääkö joku pelkällä omaishoidontuella?
Jos alle 60-vuotias on työkykyinen ja omaishoitajuus katkeaa pitemmäksi aikaa ottaisin yhteyttä kelaan ja työkkäriin. Sieltä saanee neuvoja. Miksi omaishoitaja olisi erityisasemassa muihin rahantarvitsijoihin nähden. Ottamalla selvää moni asia ratkeaa.
Eikö omasihoidontuki ole aika pieni ? Vai käyttääkö omaishoitaja hoidettavan eläkettä omiin menoihinsa?siilivain kirjoitti:
No minähän vastasin sinulle tuolla aiemmin :). Toistan:
Elääkö joku pelkällä omaishoidontuella?
Jos alle 60-vuotias on työkykyinen ja omaishoitajuus katkeaa pitemmäksi aikaa ottaisin yhteyttä kelaan ja työkkäriin. Sieltä saanee neuvoja. Miksi omaishoitaja olisi erityisasemassa muihin rahantarvitsijoihin nähden. Ottamalla selvää moni asia ratkeaa.
Eikö omasihoidontuki ole aika pieni ? Vai käyttääkö omaishoitaja hoidettavan eläkettä omiin menoihinsa?Ja lisään vielä omaishoitajaliiton yhteystiedot ja infosivut. Noihin tutustumalla voit hankkia tarvitsemaasi tietoa yksilöllisesti.
Tsemppiä tiedon hakeutumiseen :).
https://omaishoitajat.fi/omaishoidon-tietopaketti/omaishoidon-neuvonta/siilivain kirjoitti:
No minähän vastasin sinulle tuolla aiemmin :). Toistan:
Elääkö joku pelkällä omaishoidontuella?
Jos alle 60-vuotias on työkykyinen ja omaishoitajuus katkeaa pitemmäksi aikaa ottaisin yhteyttä kelaan ja työkkäriin. Sieltä saanee neuvoja. Miksi omaishoitaja olisi erityisasemassa muihin rahantarvitsijoihin nähden. Ottamalla selvää moni asia ratkeaa.
Eikö omasihoidontuki ole aika pieni ? Vai käyttääkö omaishoitaja hoidettavan eläkettä omiin menoihinsa?siili
Toistan 24.02.2021 05.02 kirjoittamani
Kun henkilö on omaishoitaja, mitä muuta rahaa hän voi saada?
Henkilö on työkykyinen. Miten hän muuten olisi omaishoitaja.
Sairaalassa olo voi kestää jonkin aikaa, mutta potilas palaa mahdollisesti kotiin.
Omaishoitaja on siinä välimaastossa.
Odottaa hoidettavaa kotiin, käy katsomassa slassa, hoitaa paperitöitä.
Ei se mitään lomaakaan ole.
Tiedän kyllä tuon työkkäri-kela kuvion.2lesken kirjoitti:
siili
Toistan 24.02.2021 05.02 kirjoittamani
Kun henkilö on omaishoitaja, mitä muuta rahaa hän voi saada?
Henkilö on työkykyinen. Miten hän muuten olisi omaishoitaja.
Sairaalassa olo voi kestää jonkin aikaa, mutta potilas palaa mahdollisesti kotiin.
Omaishoitaja on siinä välimaastossa.
Odottaa hoidettavaa kotiin, käy katsomassa slassa, hoitaa paperitöitä.
Ei se mitään lomaakaan ole.
Tiedän kyllä tuon työkkäri-kela kuvion.Siili
Tässä näitä pieniä palkkioita.
Omaishoidon palkkioita maksetaan Porissa seuraavasti:
1. maksuluokka 607,86 €/kk
2. maksuluokka 911,79 €/kk
3. maksuluokka 1620,96 €/kk
Lisäksi ennaltaehkäisevää2lesken kirjoitti:
siili
Toistan 24.02.2021 05.02 kirjoittamani
Kun henkilö on omaishoitaja, mitä muuta rahaa hän voi saada?
Henkilö on työkykyinen. Miten hän muuten olisi omaishoitaja.
Sairaalassa olo voi kestää jonkin aikaa, mutta potilas palaa mahdollisesti kotiin.
Omaishoitaja on siinä välimaastossa.
Odottaa hoidettavaa kotiin, käy katsomassa slassa, hoitaa paperitöitä.
Ei se mitään lomaakaan ole.
Tiedän kyllä tuon työkkäri-kela kuvion.Aiempiin kirjoittamiini minulla ei ole lisättävää.
- Anonyymi
Eläkeläinen toisen eläkeläisen omaishoitajana. Mitä tukia olisi mahdollisuus saada?
- Anonyymi
Huomenta, tai no päivää kai jo!
Aamulla aamukahvit ja töihin, ei kerkee kirjoitella kuulumisia, eikä ole tarviskaan. Nyt kauppaan ja ruuan laittoon (puoliso tekee, kun on eläkkeellä), sohvan nurkkaan viltin kanssa ja teevee auki. Ja kerkiää kirjoittamaan kuulumisetkin!
Retikka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453