Rappukäytävän siivous?

Marika

Rappukäytävien siisteys. Eikö se ole siivoajan työ pitää rappukäytävä puhtaana? Kun minulle naapuri sanoi tai oikeastaan käski kun olin ulos menossa että minun pitää siivota hiekat pois rappukäytävästä. Näin rapa aikana minulla oli kulkeutunut hiekkaa kengissäni sisälle, hissin eteen omassa asuinkerroksessani ja oman oveni edessäkin oli hieman hiekkaa. Siis ei mitään suuria määriä ihan vaan vähän oli tullut sitä hiekkaa.

No lupasin siivota hiekat pois kun tulen kävelyltä ja siivosinkin sitten kun tulin.
Alkoi vain jotenkin ärsyttää kun se mummeli tuli siihen käskemään. En ole kuiten nähnyt muiden siivoavan jälkiään pois...

33

5350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0909809908

      Ja jalkasi kanssa, niin ei tule hiekkaa.
      Yksinkertaita vai mitä

      • Marika

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?


      • Kahjo
        Marika kirjoitti:

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?

        " . . pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä? "

        Sinulle vastataan tässä virallisesti, että kyllä pitää!


      • no ei
        Marika kirjoitti:

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?

        tietenkään tarvi.juttele seuraavan kerran mummelin kanssa mukavia ni saat sen sun puolelle ni sit ei valita joka asiasta.


      • Showinisti
        no ei kirjoitti:

        tietenkään tarvi.juttele seuraavan kerran mummelin kanssa mukavia ni saat sen sun puolelle ni sit ei valita joka asiasta.

        Mulkaiset vaan vihasesti. Et sano mitään. Sitähän noi mummut yrittää: Tunkeutua sun yksityiselämään. Se ois niille ratkaiseva voitto. Jos myöhemmin joudut vaikka käräjöimään häädöstä, niin ne käyttää häikäilemättä tietojansa sua vastaan, ei ole väliä kuinka mukavia olet puhunut.


      • Anonyymi
        Marika kirjoitti:

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?

        Ei jatkuvasti. Jos erityisen paljon likaa tulee, niin pyyhkäise pois. Et sinä kuitenkaan talon yleinen siivooja ole. Varmaan muutkin asukkaat. eninpiä sotkuja pyyhkäisee jos sotkevat. Ota vain rennosti. Hymyile sille marmattavalle muorille, niin se rauhoittuu.


      • Anonyymi
        Showinisti kirjoitti:

        Mulkaiset vaan vihasesti. Et sano mitään. Sitähän noi mummut yrittää: Tunkeutua sun yksityiselämään. Se ois niille ratkaiseva voitto. Jos myöhemmin joudut vaikka käräjöimään häädöstä, niin ne käyttää häikäilemättä tietojansa sua vastaan, ei ole väliä kuinka mukavia olet puhunut.

        Ei oo mukavaa riidellä. En suosittele. Pidä etäisyyttä mummeliin. Älä provosoidu ota rennosti ja hymyile sille. Elämäsi muuttuu hyvin kenkuksi jos alat naapureitten kanssa riiteleen.


      • Anonyymi
        Marika kirjoitti:

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?

        Pyyhi kengät hyvin varsinkin kuta aikaan

        Kengät kuuluu pyyhkiä niin että ne ei tuo kuraa sisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jatkuvasti. Jos erityisen paljon likaa tulee, niin pyyhkäise pois. Et sinä kuitenkaan talon yleinen siivooja ole. Varmaan muutkin asukkaat. eninpiä sotkuja pyyhkäisee jos sotkevat. Ota vain rennosti. Hymyile sille marmattavalle muorille, niin se rauhoittuu.

        Harjaa hiekat mummin oben eteen ja soita obikelloa ja maimistese asiasta


    • niin siisti, kuin

      itse toiminnallasi haluat. Siivoja ei partioi 24h vuorokaudessa rapussanne, yhtiö on tehnyt sopimuksen, jota siivoojanne toteuttaa. Kopistele niitä kenkiä vaan sielä ulkona riittävästi, kyllä se hiekka niistä lähtee. Alatasanteella oikeanlainen matonpätkä myös estää hiekan ja sun muun ravan löytymistä ulemmistä kerroksista. Ihan oikein naapurisi sinua ojenti, et ilmeisesti ole saanut kunnon kotikasvatusta, kun keuhkoat mokoman pikkuasian takia.

      • Anonyymi

        Ymmärrystä hieman sinullekin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrystä hieman sinullekin!

        Näin vanhan aloituksen nosto vasta onkin helppo ymmärtää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin vanhan aloituksen nosto vasta onkin helppo ymmärtää !!

        Vanhoja aloituksia ei saisi nostaa, kun se aiheuttaa jännäkakan valahduksen.


    • Marika

      No kävinpä ostamassa sellaiset kengät missä on erittäin sileät pohjat niin ei ainakaan silloin kulkeudu hiekka mukana.

    • voi ajatellakaan

      Meidän kerroksessa (ylin) asuu vanha mies, minä, ja nuoripari. Kerran tullessani kotiin, nuori rouva imuroi tasannetta ja muuten tuonut sinne myös kaksi aivan ihanaa isoa viherkasvia.
      Ei ollut tullut itselle mieleenkään, että niin voisi tehdä, samalla kun on eteisessä, avaa oven ja alle kahden minuutin tasanne on imuroitu.
      Arvaa onko meillä häiriöitä, kyräilyä, kyttäilyä.
      Olemme niin kummallista porukkaa, että kun maksamme siivouksesta, niin olishan se alentavaa tehdä jotain sellaista. Meillä voi joku tarttua rappuharjaankin ja putsata pyryllä lumet. Vissiin aika omituinen talo.

      • Marika

        Minä vain en koe sitä omaksi hommakseni. Miksi ihmeessä minun pitäisi olla rappua siivoamassa kun kerta on siivooja jonka tehtävä nimenomaan on siivota rappua ja jolle maksetaan siitä. Ja täällä ei ainakaan saa mitään viherkasveja eikä muutakaan laittaa rappukäytävään niin ainakin lukee järjestyssäännöissä.


      • tapasi
        Marika kirjoitti:

        Minä vain en koe sitä omaksi hommakseni. Miksi ihmeessä minun pitäisi olla rappua siivoamassa kun kerta on siivooja jonka tehtävä nimenomaan on siivota rappua ja jolle maksetaan siitä. Ja täällä ei ainakaan saa mitään viherkasveja eikä muutakaan laittaa rappukäytävään niin ainakin lukee järjestyssäännöissä.

        Joopa joo, vaikutat just hyypiöltä joka ei kenkiään pyyhi sisälle tullessaan ja heittelet varmaan käteen taskusta sattuneet roskatkin porrashuoneeseen koska "on siivoojan homma siivota rappukäytävä"

        Kaltaisiasi hölmöjä majailee siellä sun täällä ja jokainen porraskäytävä missä teitä pesii on siivoton ja nuhruinen vaikka saman yhtiön muut raput ovat siistejä.

        Kyllä ne siivoojat siivoaa silloin kun käyvät mutta ei ne joka päivä käy eikä niiden tehtävä ole partioida välinpitämättömien sottapyttyjen perässä jälkiä siivoamassa.

        Ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja taluta peilin eteen, siellä näet nuhru niinan jonka olisi syytä tarkistaa tapojaan.


      • eräs asukas

        Oli ennen kuin muutin taloon... asukkaat itse siivosivat mutta kun kaikki rupes laistaa niin otettiin siivousfirma...


      • Anonyymi
        Marika kirjoitti:

        Minä vain en koe sitä omaksi hommakseni. Miksi ihmeessä minun pitäisi olla rappua siivoamassa kun kerta on siivooja jonka tehtävä nimenomaan on siivota rappua ja jolle maksetaan siitä. Ja täällä ei ainakaan saa mitään viherkasveja eikä muutakaan laittaa rappukäytävään niin ainakin lukee järjestyssäännöissä.

        Ei kait sitä rappukäytävien enää jaksa o.an kodin lisäksi siivoilla. Joskus tietenkin voi jotain pientä vain.


    • Taiska

      Nyt onkin sitten kyseessä kunnon asuinyhteisöterroristi. Sinä OTAT NE KENGÄT TÄSTÄ EDESPÄIN POIS JALASTA JO 10 METRIÄ ENNEN RAPUN OVEA JA SIPSUTTELET HILJAA SINNE PASKALUUKKUUSI, TULIKO SELVÄKSI!! Älä turhaan syytä naapurin ystävällistä rouvaa joka pitää vain huolta ettei kaltaisesi hullut pääse vauhtiin. Siinähän koko suomen yhteiskuntajärjestelmä kaatuisi jos sinunlaisia terroristejä ei pidettäisi kurissa.

      • Marika-fani

        Jahas,tässä käydään nyt porukalla viattoman Marikan kimppuun aivan mitättömän asian merkeissä.Kyllä se on vähän niin,et eihän siellä
        omallakaan työpaikalla muut tee talkoilla sun työtäs,kyllä se pitää palkannauttijan itse tehdä.

        Itse oon pikkupojasta asunu kerrostaloissa ja huomannu että näitä pikku-Hitlereitä ja kyttääjiä
        piisaa,jotka haluavat vainoomisellaan tehdä toisten elämästä helvetin.Tuskinpa ne hiekat siinä ketään haittaa,siivooja ne käydessää kerää.
        Joka asiasta voi nipottaa jos haluaa.Pitäis muistaa,et jokasella on omat huolensaki ei kannata lisätä taakkaa tollasella pikkusieluisuudella.


      • kytistäjä
        Marika-fani kirjoitti:

        Jahas,tässä käydään nyt porukalla viattoman Marikan kimppuun aivan mitättömän asian merkeissä.Kyllä se on vähän niin,et eihän siellä
        omallakaan työpaikalla muut tee talkoilla sun työtäs,kyllä se pitää palkannauttijan itse tehdä.

        Itse oon pikkupojasta asunu kerrostaloissa ja huomannu että näitä pikku-Hitlereitä ja kyttääjiä
        piisaa,jotka haluavat vainoomisellaan tehdä toisten elämästä helvetin.Tuskinpa ne hiekat siinä ketään haittaa,siivooja ne käydessää kerää.
        Joka asiasta voi nipottaa jos haluaa.Pitäis muistaa,et jokasella on omat huolensaki ei kannata lisätä taakkaa tollasella pikkusieluisuudella.

        Äläpäs nyt marika hölöpötä. Kyllä ne on jokaisen hyvä ja tarpeellistakin oppia käytöstapoja joihin kuuluu myös kenkiensä pyyhkiminen sisälle tullessaan.

        Nykyisin on kasvamassa kummallinen sukupolvi. Mitään ei viitsittäisi tehdä eikä edes älytä mitä pitäisi tehdä. Tämä ei ole teidän vikanne yksin vaan myös niiden vanhempien jotka eivät ole opettaneet lapsiaan edes alkeellisille käytöstavoille. Kaikenlainen sikailu ja suttaaminen sekä täysi välinpitämättömyys ympäristöstä ja muista ihmisistä on kovasti muotia tai pikemminkin vakituinen tapa.

        Tulevaisuus näyttää synkältä sillä tämä meno ei edistä ihmisen sivistyneisyyttä vaan johtaa takaisin kivikaudelle ellei peräti puihin kiipeilemään pihkaa tukassa ja paskaa varpaiden välissä.


      • Sir Mickey
        kytistäjä kirjoitti:

        Äläpäs nyt marika hölöpötä. Kyllä ne on jokaisen hyvä ja tarpeellistakin oppia käytöstapoja joihin kuuluu myös kenkiensä pyyhkiminen sisälle tullessaan.

        Nykyisin on kasvamassa kummallinen sukupolvi. Mitään ei viitsittäisi tehdä eikä edes älytä mitä pitäisi tehdä. Tämä ei ole teidän vikanne yksin vaan myös niiden vanhempien jotka eivät ole opettaneet lapsiaan edes alkeellisille käytöstavoille. Kaikenlainen sikailu ja suttaaminen sekä täysi välinpitämättömyys ympäristöstä ja muista ihmisistä on kovasti muotia tai pikemminkin vakituinen tapa.

        Tulevaisuus näyttää synkältä sillä tämä meno ei edistä ihmisen sivistyneisyyttä vaan johtaa takaisin kivikaudelle ellei peräti puihin kiipeilemään pihkaa tukassa ja paskaa varpaiden välissä.

        Korkokengät on hyvät. Ei tartu rapa.


    • Imuri vaihtoon

      Jokainen on toiselle esimerkki,siivous on kaikkien etu- varsinkin kurakelieillä.

      Siivooja elämänsä loppuvaiheessa....

    • 3+5

      Ei tarvitse mitään normaalielmän jälkiä siivota. Erikseen on sitten remonteista tai vaikka muutosta aiheutuneet, jos sattuu vaikka suolausaikaan, niin on oman viihtyvyydenkin kannalta hyvä pyyhkäistä lattia.

    • Anonyymi

      Mites on kun taloyhtiössä on kaksi kerrostaloa ja yksi puutalo. Kerrostalot siivotaan mutta puutaloja ei suostuta siivoamaan vaan verotaan siihen että siinä on vain kaksi asuntoa ja lyhyt käytävä. Mites on voiko taloyhtiö kieltäytyä siivoamista.,

      • Anonyymi

        Omituista siinäkin mielessä, että sen lyhyen käytävän siivous ei maksaisi muun siivouksen yhteydessä käytännössä mitään. Taloyhtiö = osakkeiden omistajat. Kaipa enemmistö voi päättää noinkin, mutta tällaiset asiat ovat täysin vähäpätöisiä. Mahtaako tärkeämmät jutut jäädä teidän yhtiössä turhankin vähälle huomiolle...


    • Anonyymi

      Meillä on tässä talossa sellanen sottapytty, ei pyyhi jalkojansa. Rappu on kun joku juoksurata hänen jäljiltään. Muutenkin ymmärryksessä ongelmia. Jos paljon tulee sotkua rappuun, itse pitää korjata.

    • Anonyymi

      Hei. Olin aikoinani itse rappusiivojana muutaman vuoden. Totesin vaan,että ihan se on koiran virka. Juosta pää kolmantena jalkana rapusta toiseen. Ei siinä ollut aikaa jäädä nuohoamaan,eli luuttuamaan jokapäivä. Kerran viikossa pyyhdittiin mopilla. Sitä alatasannetta sai kyllä pyyhkiä viikollakin. Eräässäkin rapussa asui maahanmuuttaja äiti,jonka pienokainen kävi pissaamassa rappuun. Siis siihen tasanteen nurkkaan. Tätä oli jatkunut vuosikaudet,jo ennen minun työrupeamaani. Saunat piti siivota alkuviikosta. No kerran oli siihen pukuhuoneen roskikseen joku järjen jättiläinen tehnyt sen isonlaisen kökkönsä. Vaikka wc oli siinä parinmetrin päässä. Olikohan terveisiä siivoojalle. Palkka ei koskaan ollut tilillä palkkapäivänä. Aina vaan luvattiin,että kyllä huomenna ja huomenna. Eipä ollut. Sanoin itseni irti. Palkkoja jäi maksamatta kolmen kuukauden verran. Asia meni oikeuteen. Päätös,ei ulosmitattavaa omaisuutta talohuollon nimissä. Arvostakaa niitä rappusiivojia,ihan oikeasti. Ei heillä ole helppoa.

    • Anonyymi

      olen itse puhdistanut joskus kuraisempana aikana , jotain ovenedestä ja jos jotain irtonaista roskaa , otan ne pois.
      Meillä käy siivooja 2 X viikossa , niin ei se paljon ole., jos pikkusen oman ovensa edustalta silloin tällöin jotain, santaa , tms ottaa pois vaikka jollakin kertakäyttörätillä.

    • Anonyymi

      Oli korkea aika tämä aloitus nostaa näin aktivointiviikkojen kunniaksi...

    • Anonyymi

      Kyllähän siivoojat tietenkin rappukäytävät siivoaa. Talon asukaskin voi eninpiä itse aiheuttamaa roskaa siivota. Viedäänhän ne esim. roskat omasta kodistakin roskiin eikä jätetä lattialle venymään. Sis jos sattuu erityisen paljon kengistä tulemaan rappukäytävälle esim. mutaa tai hieman koirankakkaa niin voi pyyhkäistä ne pois. Näkeehän sen itsekin milloin kannattaa pyyhkäistä.

    • Anonyymi

      Kyllä se kotikulta kkitymarket näin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe