Rappukäytävän siivous?

Marika

Rappukäytävien siisteys. Eikö se ole siivoajan työ pitää rappukäytävä puhtaana? Kun minulle naapuri sanoi tai oikeastaan käski kun olin ulos menossa että minun pitää siivota hiekat pois rappukäytävästä. Näin rapa aikana minulla oli kulkeutunut hiekkaa kengissäni sisälle, hissin eteen omassa asuinkerroksessani ja oman oveni edessäkin oli hieman hiekkaa. Siis ei mitään suuria määriä ihan vaan vähän oli tullut sitä hiekkaa.

No lupasin siivota hiekat pois kun tulen kävelyltä ja siivosinkin sitten kun tulin.
Alkoi vain jotenkin ärsyttää kun se mummeli tuli siihen käskemään. En ole kuiten nähnyt muiden siivoavan jälkiään pois...

23

4313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0909809908

      Ja jalkasi kanssa, niin ei tule hiekkaa.
      Yksinkertaita vai mitä

      • Marika

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?


      • Kahjo
        Marika kirjoitti:

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?

        " . . pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä? "

        Sinulle vastataan tässä virallisesti, että kyllä pitää!


      • no ei
        Marika kirjoitti:

        Ainahan minä pyyhinkin kengät mattoon mutta ei ne hyvin puhdistu. Täällä kun ei ole sellaista harjaa mihin kengät pyyhitään. Minä nyt kysyinki sitä että pitääkö minun juosta jatkuvasti imurin kanssa rappukäytävässä?

        tietenkään tarvi.juttele seuraavan kerran mummelin kanssa mukavia ni saat sen sun puolelle ni sit ei valita joka asiasta.


      • Showinisti
        no ei kirjoitti:

        tietenkään tarvi.juttele seuraavan kerran mummelin kanssa mukavia ni saat sen sun puolelle ni sit ei valita joka asiasta.

        Mulkaiset vaan vihasesti. Et sano mitään. Sitähän noi mummut yrittää: Tunkeutua sun yksityiselämään. Se ois niille ratkaiseva voitto. Jos myöhemmin joudut vaikka käräjöimään häädöstä, niin ne käyttää häikäilemättä tietojansa sua vastaan, ei ole väliä kuinka mukavia olet puhunut.


    • niin siisti, kuin

      itse toiminnallasi haluat. Siivoja ei partioi 24h vuorokaudessa rapussanne, yhtiö on tehnyt sopimuksen, jota siivoojanne toteuttaa. Kopistele niitä kenkiä vaan sielä ulkona riittävästi, kyllä se hiekka niistä lähtee. Alatasanteella oikeanlainen matonpätkä myös estää hiekan ja sun muun ravan löytymistä ulemmistä kerroksista. Ihan oikein naapurisi sinua ojenti, et ilmeisesti ole saanut kunnon kotikasvatusta, kun keuhkoat mokoman pikkuasian takia.

    • Marika

      No kävinpä ostamassa sellaiset kengät missä on erittäin sileät pohjat niin ei ainakaan silloin kulkeudu hiekka mukana.

    • voi ajatellakaan

      Meidän kerroksessa (ylin) asuu vanha mies, minä, ja nuoripari. Kerran tullessani kotiin, nuori rouva imuroi tasannetta ja muuten tuonut sinne myös kaksi aivan ihanaa isoa viherkasvia.
      Ei ollut tullut itselle mieleenkään, että niin voisi tehdä, samalla kun on eteisessä, avaa oven ja alle kahden minuutin tasanne on imuroitu.
      Arvaa onko meillä häiriöitä, kyräilyä, kyttäilyä.
      Olemme niin kummallista porukkaa, että kun maksamme siivouksesta, niin olishan se alentavaa tehdä jotain sellaista. Meillä voi joku tarttua rappuharjaankin ja putsata pyryllä lumet. Vissiin aika omituinen talo.

      • Marika

        Minä vain en koe sitä omaksi hommakseni. Miksi ihmeessä minun pitäisi olla rappua siivoamassa kun kerta on siivooja jonka tehtävä nimenomaan on siivota rappua ja jolle maksetaan siitä. Ja täällä ei ainakaan saa mitään viherkasveja eikä muutakaan laittaa rappukäytävään niin ainakin lukee järjestyssäännöissä.


      • tapasi
        Marika kirjoitti:

        Minä vain en koe sitä omaksi hommakseni. Miksi ihmeessä minun pitäisi olla rappua siivoamassa kun kerta on siivooja jonka tehtävä nimenomaan on siivota rappua ja jolle maksetaan siitä. Ja täällä ei ainakaan saa mitään viherkasveja eikä muutakaan laittaa rappukäytävään niin ainakin lukee järjestyssäännöissä.

        Joopa joo, vaikutat just hyypiöltä joka ei kenkiään pyyhi sisälle tullessaan ja heittelet varmaan käteen taskusta sattuneet roskatkin porrashuoneeseen koska "on siivoojan homma siivota rappukäytävä"

        Kaltaisiasi hölmöjä majailee siellä sun täällä ja jokainen porraskäytävä missä teitä pesii on siivoton ja nuhruinen vaikka saman yhtiön muut raput ovat siistejä.

        Kyllä ne siivoojat siivoaa silloin kun käyvät mutta ei ne joka päivä käy eikä niiden tehtävä ole partioida välinpitämättömien sottapyttyjen perässä jälkiä siivoamassa.

        Ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja taluta peilin eteen, siellä näet nuhru niinan jonka olisi syytä tarkistaa tapojaan.


      • eräs asukas

        Oli ennen kuin muutin taloon... asukkaat itse siivosivat mutta kun kaikki rupes laistaa niin otettiin siivousfirma...


    • Taiska

      Nyt onkin sitten kyseessä kunnon asuinyhteisöterroristi. Sinä OTAT NE KENGÄT TÄSTÄ EDESPÄIN POIS JALASTA JO 10 METRIÄ ENNEN RAPUN OVEA JA SIPSUTTELET HILJAA SINNE PASKALUUKKUUSI, TULIKO SELVÄKSI!! Älä turhaan syytä naapurin ystävällistä rouvaa joka pitää vain huolta ettei kaltaisesi hullut pääse vauhtiin. Siinähän koko suomen yhteiskuntajärjestelmä kaatuisi jos sinunlaisia terroristejä ei pidettäisi kurissa.

      • Marika-fani

        Jahas,tässä käydään nyt porukalla viattoman Marikan kimppuun aivan mitättömän asian merkeissä.Kyllä se on vähän niin,et eihän siellä
        omallakaan työpaikalla muut tee talkoilla sun työtäs,kyllä se pitää palkannauttijan itse tehdä.

        Itse oon pikkupojasta asunu kerrostaloissa ja huomannu että näitä pikku-Hitlereitä ja kyttääjiä
        piisaa,jotka haluavat vainoomisellaan tehdä toisten elämästä helvetin.Tuskinpa ne hiekat siinä ketään haittaa,siivooja ne käydessää kerää.
        Joka asiasta voi nipottaa jos haluaa.Pitäis muistaa,et jokasella on omat huolensaki ei kannata lisätä taakkaa tollasella pikkusieluisuudella.


      • kytistäjä
        Marika-fani kirjoitti:

        Jahas,tässä käydään nyt porukalla viattoman Marikan kimppuun aivan mitättömän asian merkeissä.Kyllä se on vähän niin,et eihän siellä
        omallakaan työpaikalla muut tee talkoilla sun työtäs,kyllä se pitää palkannauttijan itse tehdä.

        Itse oon pikkupojasta asunu kerrostaloissa ja huomannu että näitä pikku-Hitlereitä ja kyttääjiä
        piisaa,jotka haluavat vainoomisellaan tehdä toisten elämästä helvetin.Tuskinpa ne hiekat siinä ketään haittaa,siivooja ne käydessää kerää.
        Joka asiasta voi nipottaa jos haluaa.Pitäis muistaa,et jokasella on omat huolensaki ei kannata lisätä taakkaa tollasella pikkusieluisuudella.

        Äläpäs nyt marika hölöpötä. Kyllä ne on jokaisen hyvä ja tarpeellistakin oppia käytöstapoja joihin kuuluu myös kenkiensä pyyhkiminen sisälle tullessaan.

        Nykyisin on kasvamassa kummallinen sukupolvi. Mitään ei viitsittäisi tehdä eikä edes älytä mitä pitäisi tehdä. Tämä ei ole teidän vikanne yksin vaan myös niiden vanhempien jotka eivät ole opettaneet lapsiaan edes alkeellisille käytöstavoille. Kaikenlainen sikailu ja suttaaminen sekä täysi välinpitämättömyys ympäristöstä ja muista ihmisistä on kovasti muotia tai pikemminkin vakituinen tapa.

        Tulevaisuus näyttää synkältä sillä tämä meno ei edistä ihmisen sivistyneisyyttä vaan johtaa takaisin kivikaudelle ellei peräti puihin kiipeilemään pihkaa tukassa ja paskaa varpaiden välissä.


      • Sir Mickey
        kytistäjä kirjoitti:

        Äläpäs nyt marika hölöpötä. Kyllä ne on jokaisen hyvä ja tarpeellistakin oppia käytöstapoja joihin kuuluu myös kenkiensä pyyhkiminen sisälle tullessaan.

        Nykyisin on kasvamassa kummallinen sukupolvi. Mitään ei viitsittäisi tehdä eikä edes älytä mitä pitäisi tehdä. Tämä ei ole teidän vikanne yksin vaan myös niiden vanhempien jotka eivät ole opettaneet lapsiaan edes alkeellisille käytöstavoille. Kaikenlainen sikailu ja suttaaminen sekä täysi välinpitämättömyys ympäristöstä ja muista ihmisistä on kovasti muotia tai pikemminkin vakituinen tapa.

        Tulevaisuus näyttää synkältä sillä tämä meno ei edistä ihmisen sivistyneisyyttä vaan johtaa takaisin kivikaudelle ellei peräti puihin kiipeilemään pihkaa tukassa ja paskaa varpaiden välissä.

        Korkokengät on hyvät. Ei tartu rapa.


    • Imuri vaihtoon

      Jokainen on toiselle esimerkki,siivous on kaikkien etu- varsinkin kurakelieillä.

      Siivooja elämänsä loppuvaiheessa....

    • 3+5

      Ei tarvitse mitään normaalielmän jälkiä siivota. Erikseen on sitten remonteista tai vaikka muutosta aiheutuneet, jos sattuu vaikka suolausaikaan, niin on oman viihtyvyydenkin kannalta hyvä pyyhkäistä lattia.

    • Anonyymi

      Mites on kun taloyhtiössä on kaksi kerrostaloa ja yksi puutalo. Kerrostalot siivotaan mutta puutaloja ei suostuta siivoamaan vaan verotaan siihen että siinä on vain kaksi asuntoa ja lyhyt käytävä. Mites on voiko taloyhtiö kieltäytyä siivoamista.,

      • Anonyymi

        Omituista siinäkin mielessä, että sen lyhyen käytävän siivous ei maksaisi muun siivouksen yhteydessä käytännössä mitään. Taloyhtiö = osakkeiden omistajat. Kaipa enemmistö voi päättää noinkin, mutta tällaiset asiat ovat täysin vähäpätöisiä. Mahtaako tärkeämmät jutut jäädä teidän yhtiössä turhankin vähälle huomiolle...


    • Anonyymi

      Meillä on tässä talossa sellanen sottapytty, ei pyyhi jalkojansa. Rappu on kun joku juoksurata hänen jäljiltään. Muutenkin ymmärryksessä ongelmia. Jos paljon tulee sotkua rappuun, itse pitää korjata.

    • Anonyymi

      Hei. Olin aikoinani itse rappusiivojana muutaman vuoden. Totesin vaan,että ihan se on koiran virka. Juosta pää kolmantena jalkana rapusta toiseen. Ei siinä ollut aikaa jäädä nuohoamaan,eli luuttuamaan jokapäivä. Kerran viikossa pyyhdittiin mopilla. Sitä alatasannetta sai kyllä pyyhkiä viikollakin. Eräässäkin rapussa asui maahanmuuttaja äiti,jonka pienokainen kävi pissaamassa rappuun. Siis siihen tasanteen nurkkaan. Tätä oli jatkunut vuosikaudet,jo ennen minun työrupeamaani. Saunat piti siivota alkuviikosta. No kerran oli siihen pukuhuoneen roskikseen joku järjen jättiläinen tehnyt sen isonlaisen kökkönsä. Vaikka wc oli siinä parinmetrin päässä. Olikohan terveisiä siivoojalle. Palkka ei koskaan ollut tilillä palkkapäivänä. Aina vaan luvattiin,että kyllä huomenna ja huomenna. Eipä ollut. Sanoin itseni irti. Palkkoja jäi maksamatta kolmen kuukauden verran. Asia meni oikeuteen. Päätös,ei ulosmitattavaa omaisuutta talohuollon nimissä. Arvostakaa niitä rappusiivojia,ihan oikeasti. Ei heillä ole helppoa.

    • Anonyymi

      olen itse puhdistanut joskus kuraisempana aikana , jotain ovenedestä ja jos jotain irtonaista roskaa , otan ne pois.
      Meillä käy siivooja 2 X viikossa , niin ei se paljon ole., jos pikkusen oman ovensa edustalta silloin tällöin jotain, santaa , tms ottaa pois vaikka jollakin kertakäyttörätillä.

    • Anonyymi

      Oli korkea aika tämä aloitus nostaa näin aktivointiviikkojen kunniaksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe