Huimaus

<Tyttö18>

Onkos muilla niin että menkkojen aikana huimaa?
Kun mua huimaa nykyään aina kun on menkat, ja viimeeksi se oli pahin, ihan kuin oisin pyörtynyt!

Onko muut meinannut ihan pyörtyä? Voisiko sitä jotenkin ehkäistä tai jotain..?
Mistä se johtuu että silloin huimaa?
Kiitos jos joku vastailee :)

11

11810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen

      Oletkos kovinkin runsaasti vuotava tyyppi jos hg laskee liikaa?
      joskus on itteä huimannut, mut ihan välillä vaan

    • mie

      Kyllä joskus, itselläni se on merkki huonosta hemoglobiini arvosta eli runsaasta vuodosta. Käypä otattamassa verikoe, kenties siitä löydät avun...Ja jos tuntuu, että pyörryttää käy vaikka istumaan ja laita pää polviin/ jalat ylös hetkeksi.

      • <Tyttö18>

        Kiitos siis noista vastauksista, jos sitten seuraavan kerran kun alkaa menkat ja taas huimaa tai muuta niin voisin käydä sen hemoglobiinin kattomassa!

        :)


    • sama

      yks sellanen pahin huimaus kerta oli kun menin aamulla vessaan kun heräsin siihe nettä veret tulvi housujen läpi lakanaan ja olin menossa vaihtamaan sidettä niin siinä pöntöllä tuntu että happi loppuu ja pakko oli juosta melkein housut kintuissa ikkunalle että sai raitista ilmaa. se auttoi... mutta kyllä nää naisten vaivat aika karseita tuppaa olemaan....

      • <Tyttö18>

        Olisi se niin kivaa olla mies...:D
        No, eihän tää maailmaa kaada, kun kerran kuukaudessa:)


    • toinen tyttö 18

      Kyllä huimaa ja olen pyörtynytkin. Kivut ovat myös ensimmäisenä päivänä joskus kovat ja nimenomaan silloin pyörryttää. Aina jos on pystyasennossa hetken niin alkaa huimaamaan ja jos kävelee pitkään niin silmissä sumenee ja menettää tajunnan hetkeksi.
      Pahin kerta oli vähän aikaa sitten kun aamulla herätessä alkoi mahaa koskea ja menin vessaan. Istuin pöntöllä ja nopeasti kivut vaan koveni ja alkoi silmissä pimetä, siis vaikka ostuin pää jalkojen välissä. Sitten aina kun pyörryttää, niin minua alkaa myös oksettaa. Jouduin siis menemään lattialle makaamaan housut kintuissa ja sattui niin, että luulin kuolevani. Pyörrytti niin, että en voinut nostaa päätä maasta, yritin kerran, mutta heti silmissä musteni. Olisin nostanut jalat ylös, mutta en voinut mennä selälleni, koska pelkäsin, että jos menetän tajunnan kokonaan ja oksennan, tukehdun. En kuitenkaan tahtonut oksentaa, koska tiesin etten millään voisi nousta pöntölle asti pyörtymättä. Siinä makasin ainakin puoli tuntia puolialastomana ja tärisin kylmissäni vessan kivilattialla ja rukoilin, että selviäisin siitä kivusta. Se oli elämäni kauhein kokemus. Ehdin jo miettiä, kuinka noloa on, jos kuolen ja joku löytää minut sillä tavalla sieltä, mutta mitään en voinut tehdä.
      Toivottavasti tätä ei enää tapahdu.

    • Onkonäämenopaussia

      Huimaa nykyään. Otan rautatabletteja. Olen 42v. Runsaat vuodot, hirvee pms ja kivut ym ym. Ahdistaa suorastaan. Nyt jo 4 vuotopäivä ja lorisee suorastaan. Enkä liioittele.

    • Anonyymi

      Öö no mulla on menkat ja nyt pyöryttää ja eiken teki samaa en pysty kauaa olla pystyssä onks tää normaalia😭tosi ärsyttävää ku on vasta 17 vuotiaa

      • Anonyymi

        Mulla huimaa myös kun on menkat just nyt. Joten kyllä se on normaalia, muistat vaan juoda runsaasti vettä ja levätä.


    • Anonyymi

      Mua huimaa aina menkkojen aikaan, oon tosi runsaasti vuotava, välillä tuntuu että happi loppuu ja sit on pakko mennä ulos ja hengitellä rauhassa. Oon myös koittanu tankkaa vettä tarpeeks ja se on yleensä vähän auttamut. Pahin huimaus tulee aamulla ku nousee ylös sängystä ku vuotaa ihan jäätävästi.

    • Anonyymi

      Pienenäkin pyörryin korkee HB kiire kouluun istuin olin maassa.Stressi piti menkat kurissa aikuisuuteen.Soffan makuu osakin tuli lattialle pudotessa. päälle odotin ,kun perheen jäsen tuli kotiin saivat päältä ja huilailin pitkään.Isompana RR mitattiin oli kovin alhainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe