Missä on...

Mumma

... sellainen paikka kuin Putkelovo? Onko se Inkerissä tai Pietarissa?

13

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimistömaakari

Netin mukaan Putkelovo eli Putkela sijaitsee Rääpyvässä Pietarin itäpuolella.

• Mumma

... maakarille! Niin tarkkaa karttaa ei taida kuitenkaan löytyä netistä, että Putkela näkyis.

• Mumma

... sijaitsee Kuivozovskogo eli Kuivozovskij, tietääkö Anton tai Nimistömaakari? Minä en vanhoilla silmilläni löytänyt.

• Anton_Keltosta
        Mumma kirjoitti:

... sijaitsee Kuivozovskogo eli Kuivozovskij, tietääkö Anton tai Nimistömaakari? Minä en vanhoilla silmilläni löytänyt.

Kuivosi/Kuivozi on Lempaalan/Lembolovo eteläpuolella ja Toksovasta pohjoiseen. Nykyisen Gromovo rautatieaseman itäpuolella. Kuivozovskij on vain eräs venäjän kielen muoto Kuivozista.

• Mumma
        Anton_Keltosta kirjoitti:

Kuivosi/Kuivozi on Lempaalan/Lembolovo eteläpuolella ja Toksovasta pohjoiseen. Nykyisen Gromovo rautatieaseman itäpuolella. Kuivozovskij on vain eräs venäjän kielen muoto Kuivozista.

... Anton! Sieltähän se löytyy, kun osaa hakea oikealla nimellä.

• juelaak
        Mumma kirjoitti:

Kuivasin (Kuivazoskij) piiri käsitti ennen Lempaalan, Vuole ja Miikkulaisten pitäjät. Kuivasin kylä taas kuului Lempaalaan.

• Minnamari

Inkerinliitolla tietääkseni on Inkeristä jotain karttoja, joissa näkyy myös kylien sijainnit.

• Anton_Keltosta

http://around.spb.ru/maps/

Vaati venäjänkielen taitoa jonkun verran. Asuin parin kilometrin etäisyydellä Puntolovasta puolet elämästäni. Se on tosi pieni paikka. En tiedä asuuko kukaan siellä enää. Epäilen että viereiset kylät "söivät" sen. Se sijaitsee nykyisen Golubaya dacha paikalla. Tunnen hyvin paikat ja ihmiset.

• Mumma
        Anton_Keltosta kirjoitti:

http://around.spb.ru/maps/

Vaati venäjänkielen taitoa jonkun verran. Asuin parin kilometrin etäisyydellä Puntolovasta puolet elämästäni. Se on tosi pieni paikka. En tiedä asuuko kukaan siellä enää. Epäilen että viereiset kylät "söivät" sen. Se sijaitsee nykyisen Golubaya dacha paikalla. Tunnen hyvin paikat ja ihmiset.

... paljon mielenkiintoisia karttoja.

Itse olen löytänyt alla olevasta kartasta, mutta täytyy tietää ensin venäjänkielinen nimi.

http://www.de.map24.com/

• Nimetön

Ennen Pohjois-Inkerin tyhjennystä suomalaisista
      1930-luvulla Putkela oli Vuoleen yksi kylä.

• suomenkielinen

Onko Pohjois-Inkerissä siis Vuoleessa, Lempaalassa ja Mikkulaisessa inkeriläisten jälleen asutusta?

• juelaak
        suomenkielinen kirjoitti:

Onko Pohjois-Inkerissä siis Vuoleessa, Lempaalassa ja Mikkulaisessa inkeriläisten jälleen asutusta?

Vuole,Lempaala,Miikkulainen ( Valkeasaari) poistettiin maailmankartalta samalla kuin niiden asukkaatkin 1930-luvulla. Näitä pitäjiä ei siis ole enää olemassa. Ainakin Vuolen ja Miikkulaisten paikalla on ollut sotilasaluetta viime vuosiin saakka.

• Risto vaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      118
      3073
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      191
      2720
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      62
      2156
    4. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1464
    5. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      3
      1452
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      23
      1326
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1181
    8. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      912
    9. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      900
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      883
    Aihe