En ole koskaan käynyt Kälviässä. Onko siellä vain kälviviä ihmisiä? Jotenkin mielikuva Kälviästä on sellainen, että airtex puvuissa kulkevat ihmiset kälvivät kaupan parkkipaikalla autonovellaan viereiden auton kylkiä, ostavat kaupast lauantaimakkaraa. Kälvivät lattialla lojuvat leegot laatikkoon vain jotta lapset taas kohta ne levitteleikse takisin pitkin lattioita. Kälveällä ilmeellä kulkevat ja kälvivät mennessään naapurin postilaatikon kansia.
Ihme kälvimistä, tätäkö se on?
Kälvitäänkö kälviällä
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
kälviällä olen käynyt, mutta en kälviässä..
- Anonyymi
Poikkea vaikka jossain Pöytyän tai vaikka Ähtävän saleissa, niin aina aistit saman internässönäl ilmapiirin kuin Kälviälläkin.
- Anonyymi
Kannattaa käydä Kälviällä,jos ei muuten niin ainakin olet yhden kokemuksen rikkaampi.
Eräs viisas vanha Kälviäläinen vanha rouva sanoi, että Kälviä on valmis hullujen huone kun katon panee päälle.
- Anonyymi
Ullavasta niin sanotaan, sori vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ullavasta niin sanotaan, sori vaan.
Tulukeepahan käymähän Käläviällä, sitte näätte mikä on meininki, jos teillä silimät pelloo viä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulukeepahan käymähän Käläviällä, sitte näätte mikä on meininki, jos teillä silimät pelloo viä.
N ei sillä noin puhuta! Tuskin oot koskaan käynytkään siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
N ei sillä noin puhuta! Tuskin oot koskaan käynytkään siellä.
Enhän sanonutkaan, että olen käynyt.. Miksi niin luulit. En käy, vaan asun siellä. Murre ei ole tarttunut.
- Anonyymi
Sanonta kuuluu: käy niinkuin Kälviällä.
- Anonyymi
Käläviällä nainen laskee pärekattoa alas ,alasti.Se on käläviäläistä se .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782