Lauantaibussi

2lesken

Kävin tänään keskustassa. Yksi bussivuoro kulkee näin lauantaisin.
Kuskit pitävät maskia, mutta koululaiskuljetuksissa yläastelaiset eivät maskia laita. Hyvä että jäävät etäopetukseen.

Porukkaa oli tosi vähän liikkeellä.
Maskit olivat suurimmalla osalla.
Kahvilassa oli hiljaista.

Ajattelin mennä pitkästä aikaa pelaamaan oikein peliluolaan.
Kiinni oli ja pysyi. Voi harmi. En hävinnytkään kahtakymppiäni.
Ruokakaupassa oli myös kaikki pelikoneet suljettu.
Ei sitten pelata.

Kävelin aikanikuluksi pääasemalle, mistä bussi lähtee.
Aseman lattialla istui ringissä kaljaporukkaa.
Kalja maistui ja tupakka kärysi ihan harmaana.
Ei voinut kuin poistua.
Piti käymäni wc:ssä, joka toimii vain puhelinsoitolla, mutta menemättä jäi.
Kukaan ei valvo mitä porukkaa missäkin majailee.

Odotin bussia pysäkillä ja katselin kun porukkaa lappasi lähikuppilaan.
Tupakat paloivat, maskeista ei mitään havaintoja.
Eikä turvaväleistä.

Kun vihdoin pääsin omaan bussiini, joka vei kotiini, olin todella tyytyväinen.
En kaipaisi yhtään keskustaan asumaan.
Oli vielä kiva juttu kun koira oli pysäkillä vastassa.
Annoin sille kaupunkituliaisia.
Kyllä maalla on mukavaa.
Illanjatkoja

7

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle on pälähtänyt päähän, onko Suomessa riittävästi piikkejäkään?
      Maskeista oli pulaa viime keväänä. Huoltovarmuuskeskus voisi kertoa tämänkin puolen.
      Yksi, mikä tehoaisi, olisi maskipakko kauppoihin.
      Edelleen noin kolmekymppiset painelevat ympäti kauppa ilman niitä.
      Pakko pysäyttäisi. Eli kauppiaat voisivat perustella henkilökuntansa suojelulla.
      Beng

      • Anonyymi

        Meillä kauppojen henkilökunnalla on enempi vähempi maskeja, toisilla on niitä erityisen lapsellisia altapäin täysin auki olevia pleksisuojia, tarkoitettu alkujaan kai johonkin puutarhahommiin risujen iskemiä vastaan tms. Mutta sitten on syytä miettiä myös, että kun meille viime lumisateiden mukana tuli hiekkaa Afrikasta, siis ihmissilmille näkyviä partikkeleja tuhansien km päästä, niin pitkältikö lentelevät nämä ihmissilmille näkymättömän pienet virukset missäkin tilanteessa, että onko näistä maskeistakaan juuri mitään apua?


      • Beng
        Kyllä niitä piikkejä taitaa riittää, mutta rokotusaine loppuu.
        Vai loppuuko?
        Ei tiedä enää mihin uskoa.

        Eilen kun kävin kauppahallissa, lihamyyjä oli ilman maskia tiskin takana.
        Jotenkin ällötti, kun lihat lojuivat lihatiskissä suojaamattomina.
        Yhtään asiakasta hänellä ei ollut
        Lihatiskimyyjien pitäisi jo muutenkin käyttää hius-ja kasvosuojaa.

        Kauppakeskuksessa kuulutetaan viidenminuutin välein maskista, käsidesistä ja turvaväleistä.
        Suositellaan käyttöä, mutta valitettavasti ei ole pakkoa.
        Osa porukasta on ilmeisen kuuroja, kun ei ole mitään vaikutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä kauppojen henkilökunnalla on enempi vähempi maskeja, toisilla on niitä erityisen lapsellisia altapäin täysin auki olevia pleksisuojia, tarkoitettu alkujaan kai johonkin puutarhahommiin risujen iskemiä vastaan tms. Mutta sitten on syytä miettiä myös, että kun meille viime lumisateiden mukana tuli hiekkaa Afrikasta, siis ihmissilmille näkyviä partikkeleja tuhansien km päästä, niin pitkältikö lentelevät nämä ihmissilmille näkymättömän pienet virukset missäkin tilanteessa, että onko näistä maskeistakaan juuri mitään apua?

        Ano 27.02. Klo 23:18
        Pleksisuojat ovat todella syvältä koronavirussuojina.
        Meitä ei auta kun hyvä tuuri.
        Olen fatalisti ja uskon että syntymähetkellä tämä savotta on määrätty.
        Oli maskia tai ei.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Beng
        Kyllä niitä piikkejä taitaa riittää, mutta rokotusaine loppuu.
        Vai loppuuko?
        Ei tiedä enää mihin uskoa.

        Eilen kun kävin kauppahallissa, lihamyyjä oli ilman maskia tiskin takana.
        Jotenkin ällötti, kun lihat lojuivat lihatiskissä suojaamattomina.
        Yhtään asiakasta hänellä ei ollut
        Lihatiskimyyjien pitäisi jo muutenkin käyttää hius-ja kasvosuojaa.

        Kauppakeskuksessa kuulutetaan viidenminuutin välein maskista, käsidesistä ja turvaväleistä.
        Suositellaan käyttöä, mutta valitettavasti ei ole pakkoa.
        Osa porukasta on ilmeisen kuuroja, kun ei ole mitään vaikutusta.

        Naapurikunnista tullaan maskeitta toiseen kaupunkiin kauppoihin.
        Osa suomalaisista vain on tyhmiä.
        Jos järki ei päätä pakota, niin ei. Vaikka olisi opettaja.
        Beng


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 27.02. Klo 23:18
        Pleksisuojat ovat todella syvältä koronavirussuojina.
        Meitä ei auta kun hyvä tuuri.
        Olen fatalisti ja uskon että syntymähetkellä tämä savotta on määrätty.
        Oli maskia tai ei.

        No mielestäni ei mitään fatalismia tarvita.
        Järjen käyttö. Turhamaisuuden viskomista sivuun.
        Silti riittää elämään omituisia tapahtumia.
        Beng


    • Anonyymi

      Kiva juttu; yhdestä bussista, kaljaa juovat aseman lattialla, maskien tutkaileminen, koronan pelko ym. Ovat niin toisesta maailmasta. Täällä ei ehdi tapahtumia tiirailla, eikä miettiä. Sinne sekaan vain. Eniten tartuntoja. Onhan eniten ihmisiäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe