Hei. Olen 14 vuotias tyttö ja unelmani on päästä näytteliäksi. Mietin vain, että onko minulla mahdollisuutta. Moni.. Tai oikeastaan kaikki näytteliät on nuorena ollut teattereissa ja muissa sellaisissa. Mä en ole ollut missään ikinä. Koulussa valinnaisena mulla on ilmasutaito, mutta eihän sillä pitkällä päästä, kun en ole muutenkaan mikään paras koulussa ja arvosanat on mitä on. Keskiarvo jotain 7,4 luokkaa. Mietin, että miten mun pitäis peruskoulun jälkeen jatkaa, että mulla ois jotain mahdollisuuksia päästä näytteliäksi. Vai onko enää edes kun ei mitään kokemusta ole. Sen verran pienessä kaupungissa asun, että täällä ei ole paljoa mitään sellasta esim. Teatteria mihin vois mennä. Haluaisin tosissaan näytteliäksi, mutta en tiedä onko mitään mahdollisuutta, kun ei mitään tietoa eikä taitoa vielä ole.
Kysymys on siis se, että voinko päästä peruskoulun jälkeen opiskelemaan ja näytteliäksi ilman sen suurempaa kokemusta asiasta. Ja jos voin niin mihin minun kannattaa peruskoulun jälkeen hakea.
Unelmani näytteliänä
4
128
Vastaukset
- Anonyymi
hei,
Voihan se hyvinkin onnistua, mutta taitojansa kannattaa kehittää että pääsee pääsykokeista läpi. Seula on tiukka. Osaatko laulaa ja luritella. liikkua rytmikkäästi, hallita ääntäsi ja kroppaa.Kroppa täytyy laittaa ehdottomasti kuntoon. Osaatko neuloa itsellesi rooliasuja. Räsymatosta saa Ponchon kun leikkaa reiän keskelle. Ideahoksottimia ja tilanneälyä tarvitaan. Opitko nopeasti vuorosanat. Taito sekin.
Jos ei ole kaupungissa teatteria, niin muutaman samanhenkisen kanssa sellaisen avantgarde kokeilutyhmän perustatte. Näyttämöä varten tarvitsette pyykkinarun jonka varaan ripustatte lakanat tms. esiripuiksi. Pyykkinaru putoaa ja näkymä on valmis. Mitä sitten esitättekin ryhmänä vaikka aluksi siellä koulussa. Parodioita ja omatekemiä sketsejä. Joskus on hyvä parodioida elokuvien trailereita ja laittaa ne näkyviin juutubeen. Kävelet maalipurkki kourassa lanteet heiluen kuten travolta. Peilaat tennistossujasi näyteikkunan muotikenkiin jne. Älä epäile mahdollisuuksiasi, mutta joudut kyllä ponnistelemaan että kehityt joksikin.
https://www.youtube.com/watch?v=HVEqy6K18Yo
https://www.studentum.fi/tietoa-hakijalle/paasykokeet/teatteri-ja-tanssiala-6329 - Anonyymi
Eiköhän ne ole ylioppilaita, jotka näyttelijäksi opiskelemaan pääsevät.
Toisaalta ilman kouluja ja kokemusta voi hyvällä onnella päästä näyttelijäksi.
Opettele vaikka kirjoittamaan sana 'näyttelijä' oikein näin aluksi! - Anonyymi
Ota yhteyttä niin voidaan keskustella sun uranäkymistä [email protected]
- Anonyymi
Pieni sivuhuomautus, että se kirjoitetaan näytteliJä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354269Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141576Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481546Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2171384- 331215
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881078Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321062Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain471044Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671031- 62984