Hei, onko täällä ketään, joka voisi auttaa minua ainetase laskussa? Olen nyt laskenut tehtävän moneen kertaan mutta menee vaan väärin ja en tiedä mitä pitäisi tehdä. 1000kg puristettua mehua, joka sisältään12,5 % kuiva-ainetta siivilöidään, jolloin saadaan 800 kg siivilöityä mehua ja 200 kg hedelmälihaa. Siivilöity mehu konsentroidaan haihduttamalla. Mehukonsentraatin kuiva-aine pitoisuus on 58 %. Kaikki siivilöinnissä erotettu hedelmäliha (200 kg) lisätään mehukonsentraattiin sekoittimessa. Saadun lopputuotteen kuiva-ainepitoisuus on 42 %.
a) Kuvaa tasesysteemi, eli laadi lohkokaavio.
b) Ratkaise taseiden avulla lopputuotemäärä (= hedelmäliha mehukonsentraatti), haihdutuksesta saatava mehukonsentraattimäärä ja haihdutettu vesimäärä.
c) Ratkaise taseiden avulla kuiva-ainepitoisuudet siivilöidyssä mehussa ja hedelmälihassa.
Systeemin osaan kuvata mutta laskut eivät mene oikein. Kiitos paljon jo etukäteen.
Apua ainetase laskuihin
Anonyymi
0
102
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764