Toyotalla korkeimmat talviautopisteet

Anonyymi

Toyota Corolla valittiin 2020 vuoden talviautoksi kautta aikain korkeimmilla pisteillä 9.0. Ja edelleen nuo pisteet ovat täysin lyömättömät. Toyotan jäänee koko vuosikymmenen parhaaksi ainakin siihen asti kun Toyota jukaisee uuden Corollan.

Ellei sitten Corolla Cross PHEV EcoFuel lyö vieläkin kovemmat pisteet tiskiin.

43

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talviauto 2021 on Octavia ja 8.9 keskiarvolla. Vanhojen testien pisteitä ei voi verrata uusiin testeihin kun arvostelu kriteerit tiukkenee joka vuosi... Tämä Tojopojulle tiedoksi.

      • Anonyymi

        Oli tainnut toyota maksanut testaajille


    • Anonyymi

      Hihii, ihan kuin tuolla pistemäärällä olisi jotain merkitystä muiden vuosien testien kanssa, kaikkea tuo Toyotan omapoika keksii.

    • Anonyymi

      Ei noilla talvitesteillä ole suurta merkitystä,kun mukana on vain muutama automalli. Yksinkertaista porukkaa nämä Skeida ja Toyotafanit.

      • Anonyymi

        Sano vaan Toyotan omapoika.


    • Anonyymi

      Corolla Hybrid on kylmä auto 20 asteen pakkasella, oli talviauto tai ei.

      • Anonyymi

        Lämmin, voitti talvivertailun ylivoimaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmin, voitti talvivertailun ylivoimaisesti.

        0,1 pisteen erolla kun suurin painotus oli lämmityslaitteen ja testiolosuhteet melko lämpimät. Jarrut ja melu oli Corollan heikkoudet, mutta sen onni että jarrujen painoarvo oli vähän n 10%.


    • Anonyymi

      Eri talvina tehtyjä vertailuja ei voi verrata keskenään.
      Viime talvena Corolla voitti marginaalisesti kun ei ollut pakkasta juuri minkään vertaa. Ruotsissa Corolla ei pärjännyt kun siellä oli pakkasta mittaushetkellä enemmän ja ajoa jatkettiin pitempään.

      • Anonyymi

        Ajatko pääsääntöisesti Ruotsissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatko pääsääntöisesti Ruotsissa?

        Entä jos Suomessa on joskus pakkasta hieman enemmän, niin menetkö bussilla vai laitatko pilkkihaalarit ?


    • Anonyymi

      Sekä Toyota Corollan ja Tesla M3:n omassa käytössä talvella kokeneena, en rehellisesti ymmärrä miten Toyotaa voi edes samassa lauseessa verrata.

      Sen verran parempi M3 on. Ei tarvitse enää palella eikä leikkiä lohkolämmittimen kanssa.

      Veikkaisin, että on paljon muitakin Corollaa parempia talviautoja.

      • Anonyymi

        Teslasta olikin avaava artikkeli TM:ssä, jäätävä raportti suorastaan. Luoja varjelkoon tesloista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslasta olikin avaava artikkeli TM:ssä, jäätävä raportti suorastaan. Luoja varjelkoon tesloista!

        Totuus nyt vaan jotain täysin muuta, kun mistä TM höpöttää. Tesla on talviautona erinomainen. Muissa talvitesteissä Tesla kyllä pärjää hyvin, kun viitsii edes vähän googlettaa.

        Tällainen esimerkiksi löytyi: https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/

        Ja esimerkkinä youtubesta vaikkapa miten Tesla lämpiää ja lähtee liikkeelle -34C pakkasessa: https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0 (vinkki: ei mitään ongelmia, lämpiää 21C alle 5 minuutissa.)


      • Anonyymi

        No ei hän Toyota ole koskaan tehnyt hyvää autoa.
        Nytkin se kallein Ravi hävisi talvitestissä yhden auton hinnan verran halvemmalle Octavialle todella reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus nyt vaan jotain täysin muuta, kun mistä TM höpöttää. Tesla on talviautona erinomainen. Muissa talvitesteissä Tesla kyllä pärjää hyvin, kun viitsii edes vähän googlettaa.

        Tällainen esimerkiksi löytyi: https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/

        Ja esimerkkinä youtubesta vaikkapa miten Tesla lämpiää ja lähtee liikkeelle -34C pakkasessa: https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0 (vinkki: ei mitään ongelmia, lämpiää 21C alle 5 minuutissa.)

        Sekä Toyota Corollan ja Tesla M3:n omassa käytössä talvella kokeneena, en rehellisesti ymmärrä miten Toyotaa voi edes samassa lauseessa verrata.

        Sen verran parempi Toyota Corolla Hybrid on. Ei tarvitse enää palella eikä leikkiä lohkolämmittimen kanssa.

        Veikkaisin, että on paljon muitakin Teslaa parempia talviautoja.


    • Anonyymi

      Niuvan trollitehtaan avaus. . ÄLÄ RUOKI MT TROLLIA.

    • Anonyymi

      Ja taas Toyotan omapoika valheellisella aloituksella onneen.
      2017 Audin pisteet 9,1.
      Ja vain tyhmä edes keksii tuollaisen jutun kun nuo eri vuosien testit ei ole mitenkään keskenään verrattavissa.

    • Anonyymi

      Toyota voitti siis talviautotestin murskaavasti, sen me saimme lukea TM:stä.

      • Anonyymi

        Vanhasta juu, lue uusimmasta, niin petyt kun kallain Toyota jäi kolmanneksi ja Skoda voitti, se on sinulle kovaa luettavaa. Myös sitä Toyota kalleinta ja parasta hybrid-tekniikkaa moitittiin, ei sovi koville pakkasille lainkaan.


    • Anonyymi

      Joka vuosi talvitestit ovat samanlaiset. Vuonna 2020 oli vuosikymmenen tiukimmat kriteerit jolloin Toyota oli ykkönen ja Mazda kakkonen. Japanilaiset tekevät parhaat talviautot. Ovat aina tehneet ja tekevät jatkossakin

      • Anonyymi

        Vuonna 2021 kriteerit vieläkin tiukemmat Skoda Octavia voitti testin, lähes puolta kalliimpi Tojokin jäi kolmanneksi.


      • Anonyymi

        Tiukat kriteerit kun jarrut sai olla surkeat ja silti oli ykkönen. Vaarallinen auto siis voitti 2020. Terolle jokainen positiivinen juttu on massiivinen asia, vaikka se olisi kuinka narettava.


      • Anonyymi

        Näköjään talvitesteissä black lives matter testaajat


    • Anonyymi

      Juu. Corolla on vain - 7 C asteen talviauto. Pakkasta - 20 C, niin kylmä tulee, kun kori on huonosti eristetty.

    • Anonyymi

      Toyota oli ylivertaisen paras TM talvitestissä. Lue TM.

      • Anonyymi

        Tekniikan maailman testit ovat ihan blm-tavaraa.


    • Anonyymi

      Voi onneton toyohönö.
      Johan muutaman numeron päässä oli vertailu corollan ja ocun kesken ja toyo jäi kauaksi taakse, sit oli neljän auton vertailu focus voitti ja corolla oli viimonen.

      Siinä sulle talviautoa. Kohota sinä nyt vaan sitä huonoa itsetuntoasi avaamalka kokoajan näitä uusia spämmejä ja tule onnelliseksi.

    • Anonyymi

      Kuinka suvereeni voittaja Corolla olikaan!

    • Anonyymi

      "Toyota Corolla valittiin 2020 vuoden talviautoksi kautta aikain korkeimmilla pisteillä 9.0."
      Tuo nyt on niin paksua valetta kuin vain olla voi! Moni auto on voittanut talviautovertailun suuremmalla tai samansuuruisella pistemäärällä.
      Vaikka eipä tuolla asialla ole p*skankaan merkitystä, koska eri vuosina tehdyt vertailut eivät ole mitenkään vertailukelpoisia keskenään, koska arvostelukohteet, painotukset ja olosuhteet ovat vaihdelleet.
      Nyt hybridiaikakaudella ei esim. kulutuksia ja päästöjä ole mitattu ollenkaan.

    • Anonyymi

      Ja vuonna 2021 valittiin Skoda octavia paremmilla pisteillä, tosin noita pisteitä ei voi mitenkään vertailla muiden vuosien pisteisiin.
      Tuo Toyotan "paras" auto eli RAV pluggari hävisi Octavialle, vaikka on 30ke kalliimpi.

    • Anonyymi

      Corolla on suunniteltu Suomen talveen, hinaustilastoja ylläpitävät saksalaiset autot.
      Corolla voitti ylivertaisten ominaisuuksien takia TM:n Talvitestin.

      • Anonyymi

        Nastatarenkaat alla meno suorastaan korvia huumaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastatarenkaat alla meno suorastaan korvia huumaavaa.

        MITÄ? EI KUULU KUN TÄÄLLÄ ON NIIN HIRVEÄ METELI. MUTTA ON TÄMÄ COROLLA AIVAN MAHTAVA AUTO.
        KUN VAAN JAKSAA HITSATA HELMOJA NIIN TÄLLÄ AJAA HELPOSTI 7.000 KM VUODESSA.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Menneen talven 2020 lumia joilla ei enää voi keulia.

        Hallitseva mestari on Skoda Octavia joka pieksi selvästi 15.000 euroa kalliimman RAV4sen.

        TM:
        "Vuoden auto Suomessa -palkinnon pokannut Škoda Octavia jatkaa voittokulkuaan myös talvessa. Menestys perustuu pitkälti siihen, että sillä ei ole heikkoa osa-aluetta, ja vahvojakin on enemmän kuin muilla. Vertailussa jaettiin neljä kymppiä, joista puolet meni Škodalle. Octavia on joukon ainoa, joka saa täyden kympin kahdesta osa-alueesta: Maantieajo ja Hallittavuus. Ajettavuus erilaisissa olosuhteissa on siis kunnossa, mikä perustuu pitkälti joukon parhaaseen ohjaukseen, hyvään etupään tunnokkuuteen ja loistavaan suuntavakauteen. Myös lämmityslaite kuuluu parhaimmistoon, mikä on hyisessä talvessa hyvä asia. Pimeissä talvi-illoissa saa nauttia myös joukon parhaimmista valoista, joten perusasiat pitkää Lapin-matkaa varten ovat kunnossa. Etenemiskyky jää tässä vertailussa keskinkertaiseksi, mutta vain siksi, että joukossa on nelivetoisia autoja. Kaksivetoisten luokassa eteneminen on kärkikastia, joten sekin osa-alue on riittävän hyvä. Jos Octaviasta jotain huonoa pitää sanoa, niin olkoon se sitten nelivedon puute. Sellaisen saa vain dieselmalliin, eikä lataushybridiin ole nelivetoa näköpiirissä."


    • Anonyymi

      Toyotan talvitestin ylivoimainen voitto nakertaa vastustajien mielenterveyttä.

      • Anonyymi

        Terolle on kova juttu kun tojo on yhden kerran voittanut jonkun vertailun. Sitä ennen taisi olla aika monta vuoitta hiljaisempaa. Niinkuin on ollut sen jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terolle on kova juttu kun tojo on yhden kerran voittanut jonkun vertailun. Sitä ennen taisi olla aika monta vuoitta hiljaisempaa. Niinkuin on ollut sen jälkeenkin.

        Ikävä tuottaa keijolle pettymys mutta Toyota on moninkertainen TM Talvitestin voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä tuottaa keijolle pettymys mutta Toyota on moninkertainen TM Talvitestin voittaja.

        Edellinen menestys oli tasapisteet Audin kanssa joskus 90-luvulta.


    • Anonyymi

      Avaus trollitehtaalta ! ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! KOMMENTOIMALLA JATKAT TROLLITEHTAAN TOIMINTAA ! ! !

    • Anonyymi

      Vaikea uskoa kun yariksessa saa palella kuin kuplassa konsanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7775
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe