Onko se huijausta?
Ammatillinen kuntoutus
25
3312
Vastaukset
- Anonyymi
On , kaikki on ; D
- Anonyymi
Ammatillinen kuntoutus ei missään tapauksessa ole huijausta. Jos sinulla on terveydentilasta johtuva rajoite, joka vaikeuttaa ammatin hankkimista/vaihtamista, ammatillisen kuntoutuksen keinoin voit TESTATA tulevan ammatin soveltuvuudesta ja saada ammatin vaatimuksista lisätietoa. Jos ammatillisen kuntoutuksen kustantaa eläkevakuutusyhtiö (lääkärinlausunto), olet todella onnekkaassa asemassa. Uuden alan valinnassa suosittelen ehdottomasti työkokeilua.
- Anonyymi
Voiko käydä niin, ettei sitä myönnetä vaikka sitä hakisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko käydä niin, ettei sitä myönnetä vaikka sitä hakisi?
Voi käydä niin, ettei eläkevakuuttaja lähde tukemaan esim. työkokeilua tai uudelleenkoulutusta jos he arvioivat, että uusi ammatti ei ole terveydentilalle soveltuva. Kannattaa ensin kysyä hoitavan lääkärin kannanotto ja pyytää lääkärinlausunto, mikäli lääkäri suosittelee uudelleenkoulutusta terveydellisistä syistä. Tämä lääkärinlausunto kannattaa pyytää heti, mikäli työkykysi on riskissä. On myös eläkevakuuttajan etu maksaa uudelleenkoulutuksesi ennemmin kuin tehdä määräaikaisia kuntoutustukipäätöksiä. Mitä nuorempi olet, sitä helpommin eläkevakuuttaja tukee koulutusta mikäli entiseen työhön et kykene. Mieti vaihtoehtoa mikäli et ammatilliseen kuntotukseen lähde. Työttömyyskö? Pari vuotta työttömänä ja eläkevakuuttajan velvoite koulutuksen tukemiseen lakkaa, älä siis aikaile. Mikäli uusi ala ei ole vielä tiedossa, pyydä eläkevakuuttajalta kuntoutusohjaajan palveluita avuksesi.
- Anonyymi
Eduskunnan top 10 kuuluisa huijaus kuntouttavatyötoiminta. Sitä varo.
- Anonyymi
ja lisää löytyy, työkokeilu, työhöntutustuminen, työharjoittelu, rekrysitä ja rekrytätä, vain muutamia mainiten.
Ilmainen työ löytyy lähestulkoon kaikkialta, kierrä kaukaa.
Myös koulutukseksi sanotaan sellaista että vähäinen määrä oppitunteja, ja sitten iso määrä työtä ilman palkkaa. Työssäoppimista. Kun "koulutus" ohi sitten vaan uutta tyyppiä tilalle, kätevästi saa firmat orjatyöläisiä.
Huonosti on Suomessa hoidettu asiat porvarien johdolla, syväkyykkäys odottaa ja riitaa tulee varmasti. Myivät koko maan tulevaisuuden ja kansan tulevaisuuden bonustensa takia, ja luultavasti suurin osa porvareista hakkasi nekin pelirahat johonkin järjettömyyteen kuten asuntokuplaan.
- Anonyymi
Sain päätöksen kevan ammatillisesta kuntoutuksesta. Olen hakenut täyttä työkyvyttömyyseläkettä, mistä tietenkin tuli hylky ja valitus on vireillä. Ehdotettiin työkokeilua työpaikalleni, vaikka olen jo tehnyt siellä 4 tuntisia päiviä. Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Olen ollut jo yli vuoden sairaslomalla. Työkykyneuvottelussa lääkäri totesi, ettei ammatillinen kuntoutus enää minua hyödytä, olen kuitenkin jo kohta 58 vuotias, samoin esimies totesi ettei heillä ole enää kevyempää työtä tarjolla, joten todennäköisesti tulee lopputili. Minulle tarjottiin kevan tilanneselvittelyä, joten otin sen vastaan ja siinäkin yhteydessä todettiin että minun tapauksessani työkyvyttömyyseläke olisi paras vaihtoehto. Onko kellään kokemuksia tälläisestä tilanneselvittelystä, auttaako niiden lausunto mitään eläkeyhtiölle? Varmaan tässä ollaan sitten pari vuotta liiton päivärahoilla, kunnes tulee 60-vuotta täyteen mittariin, jos silloin pääsisi helpommin työkyvyttömyyseläkkeelle. Olisi edes päässyt kuntoutustuelle, mutta ei vaan päässyt. Lääkäri totesi, että pidän huolen, ettei sairasloma katkea, joten jatketaan sitä sitten, hamaan asti, mutta on se kumma kun vaan roikutaan sairaana te-toimistolla. Ei ihme että moni päättää päivänsä, kun ei jaksa tapella enää eläkeyhtiön kanssa.
- Anonyymi
Kerroit että olet ollut yli vuoden sairauslomalla ja olet tästä eteenpäinkin.Mutta kuka sulle maksaa sairauspäivärahaa,sitähän ei makseta kuin 300pv samasta sairaudesta?..Minullakin oli viimeisin sairausloma toistaiseksi,mutta eihän sillä ole merkitystä kun sitä ei kukaan maksa.Te-toimistolle ilmoitin että haen eläkettä ja se pitääkin olla kokoajan voimassa,ei missään tapauksessa kannata valittaa,aina vaan uusi hakemus vireille.Valitus on siinä mielessä huono juttu,että valitusajan olet te-toimiston toimenpiteiden alla,mutta normi hakemus pelastaa siltä.
- Anonyymi
Miten ammatillinen kuntoutus toimii näin korona-aikana?
- Anonyymi
Kysyt kelasta, terve työtön ainakin laitetaan etulinjaan "tykin ruuaksi"
- Anonyymi
Pienryhmissä , maskit naamalla ja ruokailut hoidetaan TaKe away lounaina . Ihan hyvin sujuu.
- Anonyymi
Mistä löytyisi lääkäri, joka parantaisi sepelvaltimotaudin, keuhkoahtauman ja paniikkihäiriöin kuntouttamalla? Olen 58v mies ja jään työttömäksi ja ansiosidonnaiselle. On kuitenkin jo ennakkopäätös osa-aikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä myönnetty. Eikös nämä eläkeyhtiöiden lääkärit taio jalat amputoidullekin? Sellasen kun sais työterveyslääkärikseen, niin kyllä homma pelais.
- Anonyymi
Kelan lääkärit osaavat taikoa sairauden kun sairauden olemattomaksi .
- Anonyymi
Tukes ja tekes, niiltä voi kysyä. https://www.coronaria.fi/kuntoutuskurssit-ja-valmennukset/tules-avokurssit/?gclid=EAIaIQobChMI457An9Gl7wIVq0UeAh0VPwjsEAEYASAAEgLGg_D_BwE
Digiteleks - Anonyymi
Mitkä on Kelan käsittelyajat?
- Anonyymi
Kovin on epämääräistä tämä kuplille kehuttu toiminta.
Mitä ihmiselle tapahtuu ammatillisen kuntoutuksen jälkeen? Jos työpaikkaa ei urkene sen harjoittelujakson jälkeen tai katsotaan, että kuusikymppisen opiskelusta ei tule mitään?
Kortistoonko mennään vai mitä?
Ja kuinka pitkään ammatillinen kuntoutus kestää, jos ajatellaan vaikka työkokeiluita? Kuukausia? Vuosia? - Anonyymi
Ihan perseestä se ammatillinen kuntoutus. Sut laitetaan johki fyysisesti raskaaseen työhön raatamaan hirveissä kivuissa ja luullaan, että kohta olet kuntoutunut. Minusta se on tarkoitettu lähinnä sellaisille joilla on työkykyä vielä jäljellä, mutta suunta hukassa mihin suuntaan lähteä. Ihan tyhmää ettiä vaan väkisin jotain työkokeilupaikkaa ja sitte pääsee vaan johki semmoseen joka ei edes omalle terveydelle sovi.
- Anonyymi
No ei ainakaan minun ammatillinen kuntoutus ollu yhtään sellaista, minä sain Elon maksamana itselleni oman valmentajan katja noposelta ja tämän valmentajan kanssa me mietittiin mitä työtä voisin ja haluaisin tehdä ja voisinkin sanoa että olen nyt lapsuuteni unelma-ammatissa ja pääsin sinne ehdottomasti tämän valmentajan avulla. Valmentaja uskoi minuun ja vahvisti luottamustani siihen että mä pärjään. Toki vaatii sen, että pitää olla työ kykyä vielä olemassa. Mihinkään minua ei väkisin laitettu ja minä sain ihan itse päättää sen missä ajassa, kuinka pitkiä päiviä ja niin edelleen. Voin suositella ja tuo oma valmentaja oli ihan ehdoton juttu minulle koska nuo kuntoutus kuviot on aika sotkuisia näin osaamattomalle. Tämä oli se firma minkä kautta Elo minut lähetti omalle valmentajalle www.katjanoponen.fi tuolla sivuilla on myös muiden kuntoutujien videoita niitä kannattaa katsoa myös jos aihe kiinnostaa, minä ainakin tykkäsin katsoa ennen kuin sinne menin että mitä mieltä muut oli ollu ja mitä heille oli tapahtunut
- Anonyymi
Löytyykö kaikille ylipäätään minkäänlaista työkokeilupaikkaa?
Kun ikää on lähes 60, ei välttämättä kelpaa edes kolmen kuukauden ilmaistöihin. - Anonyymi
On se. Ammattitaito auttaa työssä ja TES:n palkka ja muut työehdot pitävät työttömän työssäkin samanarvoisena kuin muut. Ihan perustuslain periaatteen mukaisesti. Vaikkakaan työtön työssä ei ole enää työtön. Vaan sanopa se jollekin TEM;:n kansliapäällikölle, ei taida paljon vaikuttaa. Mitään kuntotusta ei siis tarvita vaan ihan tavallinen suhde työhön ja ammattitaidon kehittämiseen.
- Anonyymi
Mutta porvarit on päättäneet niin, että kansallehan ei palkkaa makseta. Sen minkä ay-liike korottaa itselleen, sen elinkeinoelämä yt-neuvottelee pois yrityksistä, jonka jälkeen yritykset marssii nenä pystysssä valittamaan eduskunnalle, joka puolestaan tekee sellaisia lakeja että elinkeinoelämän irtisanoma väki on muuttunut elämänhallintaongelmaisiksi, ja elämänhallintaongelmia parannetaan tekemällä palkatonta työtä em. elinkeinoelämän edustajien yrityksissä.
Ymmärsitkö sinä jo että tämä koko mekanismi on järjettömän epärehellinen ja suoraan lainvastaista toimintaa.
Valtion työttömille tarkoitetuilla toimenpiteillä ei voida ohittaa työttömälle kuuluvaa lakiin perustuvaa oikeutta vapaasti valita (työ). Jos elinkeinoelämä ei suostu maksamaan työstä rahaa, on vaikea nähdä että työttömät valitsisi itselleen palkatonta työtä. Yleensä palkaton työ on se mikä jätetään valitsematta (ja se toki naamioidaankin jälleen eduskunnan tekemillä laeilla esim. sosiaalipalveluiksi, vrt. "kuntouttava työtoiminta")
Hyväosaiset ovat tässä tekemässä maanpetosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta porvarit on päättäneet niin, että kansallehan ei palkkaa makseta. Sen minkä ay-liike korottaa itselleen, sen elinkeinoelämä yt-neuvottelee pois yrityksistä, jonka jälkeen yritykset marssii nenä pystysssä valittamaan eduskunnalle, joka puolestaan tekee sellaisia lakeja että elinkeinoelämän irtisanoma väki on muuttunut elämänhallintaongelmaisiksi, ja elämänhallintaongelmia parannetaan tekemällä palkatonta työtä em. elinkeinoelämän edustajien yrityksissä.
Ymmärsitkö sinä jo että tämä koko mekanismi on järjettömän epärehellinen ja suoraan lainvastaista toimintaa.
Valtion työttömille tarkoitetuilla toimenpiteillä ei voida ohittaa työttömälle kuuluvaa lakiin perustuvaa oikeutta vapaasti valita (työ). Jos elinkeinoelämä ei suostu maksamaan työstä rahaa, on vaikea nähdä että työttömät valitsisi itselleen palkatonta työtä. Yleensä palkaton työ on se mikä jätetään valitsematta (ja se toki naamioidaankin jälleen eduskunnan tekemillä laeilla esim. sosiaalipalveluiksi, vrt. "kuntouttava työtoiminta")
Hyväosaiset ovat tässä tekemässä maanpetosta.Ammatillisessa kuntoutuksessa sain ihan hyvää kuntoutusrahaa, pari tonnia kuussa. Älä sotke sitä työvoimaston 9 euron rahaa tähän, tai en minä tiedä onko se sen verran enää, mutta joskus oli, näin muistelin.
- Anonyymi
Mitä jos ammatillinen kuntoutus tai työkokeilu ei onnistu?
Tämä on kysymys, joka varmasti mietityttää monia. Aina ei ammatillinen kuntoutus onnistu hyvästä suunnittelusta huolimatta. Työkokeilu on taas vastaavasti yksi tapa tutustua uuteen alaan tai työpaikkaan, mutta se ei takaa työsopimusta. Työkokeilun tavoitteena on parantaa valmiuksia ja mahdollisuuksia työllistyä, mutta se voi joskus myös osoittaa, että kyseinen työ ei ole soveltuva terveydentilalle. Tällöin tulee pohtia, että onko syynä tehtävien sopimattomuus vai yleisesti terveydentilan heikentyminen, jonka vuoksi työhönpaluu ei ole oikea-aikaista. Mikäli kyse on tehtävien sopimattomuudesta, tulee pohtia tavoitteita uudestaan ja niihin pääsemisen keinoja sekä tukimahdollisuuksia. Terveydentilan muuttuessa tai heikentyessä vastaa terveydenhuolto työkykyisyyden ja uuden hoitosuunnitelman tekemisestä.
Tuo yllä oleva siis kopioitu täältä https://www.katjanoponen.fi/blogi/ammatillinen-kuntoutus/ - Anonyymi
Pidin ammatillisesta kuntoutus-selvityksestä. Oli tavallaan yksi vuoden kohokohdista.
- Anonyymi
Mulla myös tosi hyvä kokemus ammatillisestakuntoutuksesta olin noposen valmentajalla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690