Miksi miehen pitää elättää kaksi perhettä

Anonyymi

yht aikaa? Eikä mies maksa sen perheen kulut jossa asuu? Eikä entinen vaimo voi mennä töihin ja maksaa omat kulunsa itse? Nyt minäkin olen työtön, vaikken haluisi, muta en saa mistään rahaa paljoo, et voisin maksaa kuluni itse. Mies maksaa entiselle ja nyt myös mun ja lasteni kulut. On kohtuutonta etttä näin joutuu tekee, ei kukaan siihen kykene.
Meillä on tiukkaa ja harmittaa että rahaa menee hukkaan. En pääse töihin kun on työttömyyttä paljon enkiä varmasti saisi töitä jos hakisin. Kyllä exät voisi joutstaa ja maksaa itse meille elareita.

39

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Suomessa exille makseta elatusta, Yhdysvalloissa on tuollainen käytäntö, että ex-vaimolle maksetaan elatusta, ja sekin vain upporikkaissa eroissa.
      Myös ex mies voi saada elatusta .

    • Anonyymi

      Eikö sun ex äijäsi voi maksaa sun kulusi.

      • Anonyymi

        Jepa.


    • Anonyymi

      Miksi naisen pitää elättää kaksi perhettä yhtä aikaa? Eikö nainen maksa sen perheen kulut jossa asuu? Eikä entinen mies voi mennä töihin ja maksaa omat kulunsa itse? Nyt minäkin jouduin lomautetuksi Koronan takia , vaikken haluisi, mutta en saa mistään niin rahaa paljoo, et voisin maksaa muuta, kun omat kuluni . Nainen maksaa entiselle ja nyt myös mun ja lasteni kulut. Lapsilisät on niin pieniä ja myös elari. On kohtuutonta että näin joutuu tekee, ei kukaan siihen kykene.
      Meillä on tiukkaa ja harmittaa että rahaa menee hukkaan. En pääse töihin kun on työttömyyttä paljon enkä varmasti saisi töitä jos hakisin, kun olen lomautettu Kyllä exät voisi joustaa ja maksaa itse kulunsa, kaljottelun ja tupakoinnin voi lopettaa.

    • Anonyymi

      Sinun mies on niiden lasten isä myös niin kuin kirjoitit hänen pitää silloin pitää huolta myös heistä vai kuvittelitko että yhteyden pito katkeaa kun menet yhteen hänen kanssaan?
      Suosittelisin kysymään töitä kyllä töitä ahkerille aina on.

    • Anonyymi

      Tähän seuraava ja ihan oikeutettu kysymys: Miksi miehellä on kaksi perhettä yht aikaa?

      • Anonyymi

        Sillä on kaksi vaimoa ja liuta tenavia niiden kanssa.


      • Anonyymi

        Tämä mamu on tuonut oman kulttuurinsa tapoja tänne, hän ei ole sopeutunut meidän yhteiskuntaan.


    • Anonyymi

      Sullakin on ex ukko, eikö hän huolehdi teidän yhteisistä lapsista, sun kaa ,se on hänen velvollisuutensa, vaikka hänelläkin olis uusperhe, jokainen huoltaa omat tenavansa ja aikuiset huoltaa itsensä, saanhan sinä työttömyyskorvauksen ,lapsilisät ja elatusmaksut elät sen mukaan.

    • Anonyymi

      Sitä vartenhan miehet ovat.

      • Anonyymi

        Sitä vartenhan naiset ovat .


    • Anonyymi

      Mun mies ei elätä muita kuin meitä. Miehen exä elättäkööt tisesnsä laiska kun on, menkööt töihin. Minä ole kotona kun ei ole töissä, omat syyni, kasvatan omaia ja miehen lapsia. On ne aika laiskoja nekin, ei tee mitään ktona. Mulla on oikeus olla kotona mies haluu niin, mutta exänsä voisi mennä tienaa omat rahat, mieltä ei liikene sille.

      • Anonyymi

        Mun vaimoni ei elätä muita kuin meitä. Naiseni exä elättäkööt itsensä laiska ja juoppo kun on, menkööt töihin. Minä ole kotona kun ei ole töitä , teen vähän etänä samalla kasvatan omia ja vaimoni lapsia. On ne aika laiskoja nekin isänsä tulleet , ei tee mitään kotona eikä koulussa . Mulla on oikeus tehdä etänä töitä ,olla kotona nainen haluu niin, mutta exänsä voisi mennä tienaa omat rahat, mieltä ei liikene sille.


      • Anonyymi

        Voisit opetella äidinkieltä!


    • Anonyymi

      Opettele kirjoittamaan trollisi oikein, tai lopeta koko trollaaminen.

    • Anonyymi

      Ei uuden äidin pidä elättää miehen lapsia. Meillä ainkaan en minä maksele mitään miehen lasten juttuja. Mun lapset kyllä auvat täällä ja syädäv samasta jääkaapista, mutta se on eri asia, minä olen työtön. otin loparit kun muutimme tänne, on turha että molemmat on töissä, menisi vaan enempi ukon lapseten elämään rahaa. Nyt ovat täällä onneksi havoin, kun ei tykkää musa, enkä mä niistä. Hankalia ovat eivät osaa mitään eikä tee mitään, ei yhteis elo luista.
      Me kun maksamme elarit se pitäisi riittää, ei ole kiva että on kuin hotellissa meillä.

      Kovasti koitan kasvattaa ja komentaa, mutta eivät ymmärrä, vaan naljailevat ja haukkuvat mua. Ei haittaa, minä teen samoin. Olen aikjuinen että nauran usein heidän jutuille kuin yrittä mua kammeta, mutta ei onnistu, en lähde mihinkään, kuka silloin komentaisi ja kasvattaisi heitä. Eksällä ei ole pupa tulla meille, kun minäkään en saa mennä katsoman sitä heidän läävää. Kovasti kiukkuaa mutta me vaan nauramme, yrittäkööt, minä äärään ketä tulee ja ketä ei. Olen tämä suvun matriarkka.

      • Anonyymi

        Ei uuden isäpuolen pidä elättää naisen lapsia. Meillä ainakaan en minä maksele mitään naiseni lasten juttuja. Mun lapset käy jokatoinen vl täällä ja syövät samasta jääkaapista, mutta se on eri asia, minä olen työtön, sain loparit samaan aikaan kun muutimme tänne, on turha että molemmat on töissä,naiseni tienaa erittäin hyvin siitä riittää kaikille menee vaan enempi ja enempi naiselleni elämään rahaa, nytkin on ripsihuollossa . Omani ovat täällä onneksi havoin, kun ei tykkää mun naisesta , enkä mä tykkää naiseni lapsista . Hankalia ovat eivät osaa mitään eikä tee mitään, ei yhteiselo luista.
        kun naiseni saa vielä elarit se pitäisi riittää, ei ole kiva että lapseni lapset on kuin hotellissa meillä.

        Kovasti koitan kasvattaa ja komentaa, mutta eivät ymmärrä, vaan naljailevat ja haukkuvat mua. Ei haittaa, minä teen samoin. Olen mies , että nauran usein heidän jutuille kuin yrittä mua kammeta, mutta ei onnistu, en lähde mihinkään, kuka silloin komentaisi ja kasvattaisi heitä. Naiseni exällä ei ole vlupa tulla meille, kun minäkään en saa mennä katsoman sitä heidän läävää. Kovasti kiukkuaa mutta minä vaan nauran , yrittäkööt, minä äärään kuka tulee ja kuka ei. Olen tämä talon päällikkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uuden isäpuolen pidä elättää naisen lapsia. Meillä ainakaan en minä maksele mitään naiseni lasten juttuja. Mun lapset käy jokatoinen vl täällä ja syövät samasta jääkaapista, mutta se on eri asia, minä olen työtön, sain loparit samaan aikaan kun muutimme tänne, on turha että molemmat on töissä,naiseni tienaa erittäin hyvin siitä riittää kaikille menee vaan enempi ja enempi naiselleni elämään rahaa, nytkin on ripsihuollossa . Omani ovat täällä onneksi havoin, kun ei tykkää mun naisesta , enkä mä tykkää naiseni lapsista . Hankalia ovat eivät osaa mitään eikä tee mitään, ei yhteiselo luista.
        kun naiseni saa vielä elarit se pitäisi riittää, ei ole kiva että lapseni lapset on kuin hotellissa meillä.

        Kovasti koitan kasvattaa ja komentaa, mutta eivät ymmärrä, vaan naljailevat ja haukkuvat mua. Ei haittaa, minä teen samoin. Olen mies , että nauran usein heidän jutuille kuin yrittä mua kammeta, mutta ei onnistu, en lähde mihinkään, kuka silloin komentaisi ja kasvattaisi heitä. Naiseni exällä ei ole vlupa tulla meille, kun minäkään en saa mennä katsoman sitä heidän läävää. Kovasti kiukkuaa mutta minä vaan nauran , yrittäkööt, minä äärään kuka tulee ja kuka ei. Olen tämä talon päällikkö.

        Hah hah. Lol.


    • Anonyymi

      Hassusti ajateltu. 'otin loparit kun muutimme tänne, on turha, että molemmat on töissä,menisi vaan enempi ukon lapseten elämään rahaa'.

      Onko sun tarpeen jotenkin hyötyä miehen lapsien kustannuksella? Ei tarvi käydä töissä ollenkaan? Ja sitten nariset. Omituista.

      Lapset tarvii molempia vanhempia. Uusperheen arkea. Aikuiset on vastuussa.

    • Anonyymi

      Meillä mies ei elätä kun meinä perheen johon kuuluu mun lapset. Kun itse olen työtön niin on luonnollista että mies maksaa osan myös mun lapsista. Miehen entiset lapset saavat meiltä sen elarin ja se riittää. Ei kukaan pysty elättää kahta perhettä, ei naisetkaan pystyisi.
      Jos olisin työssä niin ehkä voisimme elättää vähän enempi hänen lapsiaan, mutta onneksi en ole, voi se eksä mennä kahteen duuniin, eikä kinuta meiltä rahaa. Aina huutelemssa rahaa ja tarvikkeita, milloin mitäkin. Surullista.

      • Anonyymi

        Meillä naiseni ei elätä kun meitä perheen johon kuuluu naiseni lapset. Kun itse olen työtön niin on luonnollista että nainen maksaa . Minun lapset saavat multa sen elarin ja se riittää. Ei kukaan pysty elättää kahta perhettä, ei miehetkään kaikki pystyisi.
        Jos olisin työssä niin ehkä voisimme elättää vähän enempi mun lapsia , mutta onneksi en ole, voi se mun exä mennä kahteen duuniin, eikä kinuta multa rahaa. Aina pyytämänsä rahaa ja tarvikkeita, milloin mitäkin. Surullista.


      • Anonyymi

        Miks se elättää sun lapsia,vaikkei ne oo sen siittämiä??


    • Anonyymi

      Jos miehellä on kaksi perhettä, niin tottakai myös elättää molemmat perheensä. Jos kuitenkin niin vähävarainen, ettei kykene, voitte kokeilla vuoroasumista. Paljon kätevämpää, että mies vaihtaa osoitetta vuoroviikoin, kuin että lapset.

      • Anonyymi

        Suomessa on kaksinnaiminen kielletty , muslimeilla voi olla kolmekin vaimoa, siis kolme perhettä.
        Jaa, että veneen alta exälle ,buhahahaaa, ei kuule onnistu, siellähän asuu jo yksi mies.


      • Anonyymi

        Köyhällä ei ole varaa edes yhteen perheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhällä ei ole varaa edes yhteen perheeseen.

        Kyllä käy köyhää sääliksi, kun ei ole ihania perheitä ja kotirouvia, joita voisi elättää. Minkä vuoksi tuollaiset köyhät ylipäätään elävät, kun elämällä ei ole mitään tarkoitusta ilman kotirouvia joiden eteen töitä tehdä. Ihan tyhjänpanttina vain haahuilevat tietämättä mitä tehdä, kun ei ole rouvia opastamassa miten täällä pitää elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä käy köyhää sääliksi, kun ei ole ihania perheitä ja kotirouvia, joita voisi elättää. Minkä vuoksi tuollaiset köyhät ylipäätään elävät, kun elämällä ei ole mitään tarkoitusta ilman kotirouvia joiden eteen töitä tehdä. Ihan tyhjänpanttina vain haahuilevat tietämättä mitä tehdä, kun ei ole rouvia opastamassa miten täällä pitää elää.

        Mitä järkeä sen köyhän on ottaa toinen köyhä siihen ja tehdä lapsia , joita Veronmaksajat elättää, yhteiskunnan elättejä jo ihan tarpeeksi, ihan hyvä ,että se köyhä elättää edes itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on kaksinnaiminen kielletty , muslimeilla voi olla kolmekin vaimoa, siis kolme perhettä.
        Jaa, että veneen alta exälle ,buhahahaaa, ei kuule onnistu, siellähän asuu jo yksi mies.

        "Suomessa on kaksinnaiminen kielletty , muslimeilla voi olla kolmekin vaimoa, siis kolme perhettä."

        On niitä suomalaisilla yhtä paljon, salassa vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa on kaksinnaiminen kielletty , muslimeilla voi olla kolmekin vaimoa, siis kolme perhettä."

        On niitä suomalaisilla yhtä paljon, salassa vaan

        Juu, ja nekin on toisessa polvessa muslimeja, syntyneet Suomessa , mutta heidän vanhemmat tulleet jostain Somaliasta.


    • Anonyymi

      Eikös meis ole perheen elättäjä ja nainen kotirouva? O se niin, miksi naiset narisee että ei saa rahaa? Mihene kuuluu antaa naiselle käyttörahaaa joka tili kaikki.

      Niin se oli ennenkin, mies olitöissä, nainen hoiti kodin ja lapset, ja mies antoi koko tilin vaimolleen käyttöön.

      Jos on kaksi perhettä niin mihehen pitää ottaa kaksi työtä, muuten ei selvii.

      • Anonyymi

        Sovinismi nostaa päätään.


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen”meis”o, mihenne” joka tili kaikki” olitöissä” buhahhahaaa 😂😂


      • Anonyymi

        Montako vuotta olet Suomessa asunut, kielitaitosi vaatii hiukan kohennusta, ja unohda se entinen kulttuurisi ja ala elämään maan tavalla , meillä ei lain mukaan saa olla , kun yksi vaimo.


    • Anonyymi

      Sellanen mies niin sehän on aikamies varmastikin.

    • Anonyymi

      Höpö höpö nyt. Mies on velvollinen myös edellisen suhteen lapsia elättämään. Älkää ottako miehiä,jotka tehneet lapsia aiemmin.

      • Anonyymi

        Höpö höpö nyt. Nainen on velvollinen myös edellisen suhteen lapsia elättämään. Älkää ottako naisia ,jotka tehneet lapsia aiemmin, tai ottakaa nainen, jonka lapset jo aikuisia.


    • Anonyymi

      Meidän mies elättää valitettavasti ex vaimon perhettä. Joutuu maksaan suuria elareita vaikk anyt ollaan me tässä, ja metrvimme enempi rahaa kun olen työtön. Enkä aio mennäkkään duunimaa koska joudun kasvattamaan meihen lapset. Se on iso työ ja vaatii paljon lepoa.
      Nytkin kun tulevat kohta niin joudun koko ajan vahtimaan, ja katsomaan ettei varasga meiltä mitään eikä riko eikä mene olkkariin likaisilla vaatteilla. Meillä on huippuhuonekaluja ja emme tykkää ettämiehen lapset sotkevat meillä, sotkekoot kotonaan.

      • Anonyymi

        Mene sinä mamu jatkamaan sitä Suomen kielen kurssia, ei tuosta saa mittään selvää.


      • Anonyymi

        Minun naiseni elättää valitettavasti myös exänsä perhettä . Joutuu maksamaan suuria velkoja , joita teki exänsä kanssa, vaikka on nyt lomautettu Koronan takia, , ja hän tarvitsee enempi rahaa Kun työtä ei ole. Eikä aio mennäkkään just mihinkään muuhun duuniin, joudun kasvattamaan naiseni lapset. Se on iso työ ja vaatii kärsivällisyyttä ne asuvat täällä koko ajan ja joudun niitä vahtimaan, ja katsomaan ettei mitään tapahdu mitään eivätkä vahingoita itseään , eikä mene olkkariin likaisilla vaatteilla. Minulla on huippuhuonekaluja ja enkä tykkää että naisen lapset sotkevat meillä, sotkekoot ulkona.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe