Nyt se sitten repes

Nimittäin menettelytapakiista. Vuosi sitten täällä oli hyvin liberaali suhtautuminen vihjeiden antamiseen. Silloin Sanariksen "konservatiivit" nostivat äläkän. Minä edustin kolmatta linjaa.

Nyt sama tappelu alkoi uudestaan 27.2.2021 IS:n säikeessä. Siinä on mukana Sanariksen konservatiivit, tämän sivuston liberaalit ja minä niiden välissä. Kaiklilla on omat kannattajansa.

Tappelu sinänsä oli odotettavissa. Itse asiassa odotin se tapahtuvan jo aiemmin. Jakolinjat tuntuvat yhtä syviltä kuin USA:n puolueilla. Symbolisesti tappelu meni täälläkin aika veriseksi - oikea verenvuodatus USA:ssa ei sekään ollut yllätys, vain tilanne, missä se tapahtui, yllätti.

Yksi säiei on kaoottinen. Onko mitään keinoa, että tulevat säikeet eivät ole yhtä kaoottisia.

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdotan, että jokaiselle ristikolle avataan kolme lankaa:
      - s*****styyppinen turhalanka
      - hippalanka
      - neuvontalanka

      Tällä tavoin jokainen voi valita mihin kirjoittelee ja yllätyksiä ei tule.

      • Anonyymi

        Toi ei skulaa ku yks kuiteski skrivaa kaikkii noihi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi ei skulaa ku yks kuiteski skrivaa kaikkii noihi.

        Minua ei suuremmin kiinnosta osallistua säikeeseen, jossa annetaan suoraan vastaukset. Niistä voisin olla poiskin, jos on rinnala muita säikeitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minua ei suuremmin kiinnosta osallistua säikeeseen, jossa annetaan suoraan vastaukset. Niistä voisin olla poiskin, jos on rinnala muita säikeitä.

        Ei tuu tapahtuu. Se kuiteski tulee ja pilaa langan höpinöillään. Se ei voi sille mitää.


    • 27.2.2021 IS:n säikeessä tuli toinen ongelma esille, nimittäin Pike-tyyppinen kirjoittelu toisista ratkojista. Sanariksen foorumissa moderaattori kertoi sitä karsineensa, joskin satunnaisesti hyväksyi.

      Täällä ei ole aktiivista ihmismoderaattoria, joka siihen puuttuisi eikä robotti osaa puuttua ilkeilyyn kuin ehkä joissakin harvoissa tapauksissa. Jos ilkeilystä valittaa, ihmismoderaattori saattaa kyllästyä aika pian valituksiin ja jättää ne noteeraamatta.

      Varmaan olisi hyvä, jos Sanaris-väki saisi takaisin fooruminsa, jossa saisivat toimia omalla tavallaan. Sivuston moderaattori ottaisi vastuulleen Pike-tyyppisen ilkeilyn siivoamisen.

      Tämä sivusto on avuttomin Pike-tyyppiselle toisten ratkojien mollauksille. Itse olisin tiukin siihen puuttumisessa.

      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi lopettaa toisten syyttely, nimittely, arvailu jja vihjailu. "Pike-tyyppinen", "Sanaris-väki", ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi lopettaa toisten syyttely, nimittely, arvailu jja vihjailu. "Pike-tyyppinen", "Sanaris-väki", ...

        Koska on nimetöntä kirjoittamista, arvailu ja vihjailu mahdollisesta kirjoittajasta on kyllä arveluttavaa.

        On kuitenkin yksi henkilö, joka vähän väliä yrittää ikään kuin esiintyä minuna ja matkii tai parodisoi kirjoittamistapaani. Kyllä siitä huomauttaminen on oikein. Tosin useimmiten viisainta olisi olla kommentoimatta. On kuitenkin tilanteita, jpissa joku muu kuin kirjoittaja tai minä ei voi tietää, kirjoitanko minä vai minua matkiva henkilö. Tilanne on varsin hankala.

        Pike edustaa tiettyä tapaa kommentoida, Pikeä itseään tietysti, mutta myös ketä tahansa hänen laillaan toimivaa. Toki voi olla tyhmää ottaa jotain nimimerkkiä ikään kuin arkkityypiksi. Se ei ole nimittelyä muuten kuin Piken itsensä suhteen, mutta ehkä sekin on tyhmää.

        Tässä asiassa syyttäminen on kuitenkin mielestäni oikeutettua. Ei toisia ratkojia pidä varta vasten mollata ja nolata.

        Sanaris-väki on kyllä väärällä tavalla kategorisoiva, sillä Sanariksen foorumissa on ollut monenlaista porukkaa, eivätkä suinkaan kaikki ole samaa mieltä sivuston toimintaperiaatteiden kanssa. Osa siellä kirjoittaneista on kyllä ollut hyvin tiukkaan tietyillä linjoilla, mutta sitä ei voi yleistää kaikkiin.

        Yleistyksiä tulee tehtyä liikaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Koska on nimetöntä kirjoittamista, arvailu ja vihjailu mahdollisesta kirjoittajasta on kyllä arveluttavaa.

        On kuitenkin yksi henkilö, joka vähän väliä yrittää ikään kuin esiintyä minuna ja matkii tai parodisoi kirjoittamistapaani. Kyllä siitä huomauttaminen on oikein. Tosin useimmiten viisainta olisi olla kommentoimatta. On kuitenkin tilanteita, jpissa joku muu kuin kirjoittaja tai minä ei voi tietää, kirjoitanko minä vai minua matkiva henkilö. Tilanne on varsin hankala.

        Pike edustaa tiettyä tapaa kommentoida, Pikeä itseään tietysti, mutta myös ketä tahansa hänen laillaan toimivaa. Toki voi olla tyhmää ottaa jotain nimimerkkiä ikään kuin arkkityypiksi. Se ei ole nimittelyä muuten kuin Piken itsensä suhteen, mutta ehkä sekin on tyhmää.

        Tässä asiassa syyttäminen on kuitenkin mielestäni oikeutettua. Ei toisia ratkojia pidä varta vasten mollata ja nolata.

        Sanaris-väki on kyllä väärällä tavalla kategorisoiva, sillä Sanariksen foorumissa on ollut monenlaista porukkaa, eivätkä suinkaan kaikki ole samaa mieltä sivuston toimintaperiaatteiden kanssa. Osa siellä kirjoittaneista on kyllä ollut hyvin tiukkaan tietyillä linjoilla, mutta sitä ei voi yleistää kaikkiin.

        Yleistyksiä tulee tehtyä liikaa.

        Nyt tuli kovin lyhyt viesti. Yritä uudestaan. Pystyt varmasti pitempään analyysiin.


    • Ja onko ihan pakko huomauttaa hirveästi kirjoitusvirheistä? Eräässä pitkässä kommentissa oli viimeiseen sanaan tullut kirjoitusvirhe. Siitäkö sitten heti muistutus:
      "Radittavaa? Miks sa vigu teed?"
      Teksteihini on jäänyt viime aikoina varsin vähän kirjoitusvirheitä.
      En toisten kurjoittajien kirjoitusvirheistä huomauttele. Olisi kohtuulista, että saisin saman kohtelun. Ainakin tilanteessa, jossa ei juuri kirjoitusvirheitä ole.

      • Anonyymi

        En löydä sellaista huomautusta täältä... Onko pakko valittaa jokaisesta valituksesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En löydä sellaista huomautusta täältä... Onko pakko valittaa jokaisesta valituksesta?

        Toisessa säikeessä oli siteeraamani kommentti. Nostin nyt yleiskeskustelun aiheeksi.

        Kun joskus luin Sanariksen foorumin säikeitä, kirjoitusvirheistä tuli mielestäni turhan paljon huomautuksia. Moni myös pisti heti korjauksen perään, jos oli tullut kirjoitusvirhe. Näin siksi, ettei joku ehtisi siitä muistuttamaan. Tarpeeton kirjoitusvirheistä huomauttelu on raasiittaavaa ja aiheuttaa ihan turhaa kommentointia. En nyt toivoisi tänne turhanaikaista kirjoitusvirheistä huomauttelua.

        Tämä säie on roskakorisäie. Täällä turha höpinä ei haittaa normaalisäikeitä. En turha höpinän vuoksi laittanut valituksen valitusta normaalisäikeeseen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Toisessa säikeessä oli siteeraamani kommentti. Nostin nyt yleiskeskustelun aiheeksi.

        Kun joskus luin Sanariksen foorumin säikeitä, kirjoitusvirheistä tuli mielestäni turhan paljon huomautuksia. Moni myös pisti heti korjauksen perään, jos oli tullut kirjoitusvirhe. Näin siksi, ettei joku ehtisi siitä muistuttamaan. Tarpeeton kirjoitusvirheistä huomauttelu on raasiittaavaa ja aiheuttaa ihan turhaa kommentointia. En nyt toivoisi tänne turhanaikaista kirjoitusvirheistä huomauttelua.

        Tämä säie on roskakorisäie. Täällä turha höpinä ei haittaa normaalisäikeitä. En turha höpinän vuoksi laittanut valituksen valitusta normaalisäikeeseen.

        Sinäkö päätät onko säie roskasäie? Päsmäröitkö? Haluatko tehdä valituksen? Onko Pike iskenyt ytimeen? Pystytkö nukkumaan? Onko kirjoitusvirhe paha juttu? Voiko sohvalta nousta tietokoneen ääreen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö päätät onko säie roskasäie? Päsmäröitkö? Haluatko tehdä valituksen? Onko Pike iskenyt ytimeen? Pystytkö nukkumaan? Onko kirjoitusvirhe paha juttu? Voiko sohvalta nousta tietokoneen ääreen?

        Aloitin tämän säikeen sillä tarkoituksella että se on "roskasäie", jolla tarkoitan vain sitä, että tänne voi laittaa asiaa, joka ei muihin säikeisiin kuulu niitä pilaamatta. Säie on toiminut juuri siinä tarkoituksessa kuin sen pitikin. Ei tässä mistään päsmäröimisestä ole kyse.

        Kirjoitusvirhe ei ole paha juttu - siitä jatkuvasti huomauttaminen on. Jos ei pidä liikaa kiirettä, sohvaltakin voi kirjoittaa eikä tarvitse mennä tietokoneelle. Vaatii vain enemmän tarkkaavaisuutta kuin tietokoneella kirjoitettaessa.

        Pike-tyylin kommentit eivät ole minua täällä viime aikoina juuri häirinneet, mutta joitakin toisiakin kohtaan heitetyt ilkeilyt tuntuvat pahalta eräissä Hesarin ja IS:n säikeissä. Tosin tein tyhmästi kerran huomauttaessani ilkeilystä, joka ei kohdistunut itseeni. Pahensin vaan tilannetta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Aloitin tämän säikeen sillä tarkoituksella että se on "roskasäie", jolla tarkoitan vain sitä, että tänne voi laittaa asiaa, joka ei muihin säikeisiin kuulu niitä pilaamatta. Säie on toiminut juuri siinä tarkoituksessa kuin sen pitikin. Ei tässä mistään päsmäröimisestä ole kyse.

        Kirjoitusvirhe ei ole paha juttu - siitä jatkuvasti huomauttaminen on. Jos ei pidä liikaa kiirettä, sohvaltakin voi kirjoittaa eikä tarvitse mennä tietokoneelle. Vaatii vain enemmän tarkkaavaisuutta kuin tietokoneella kirjoitettaessa.

        Pike-tyylin kommentit eivät ole minua täällä viime aikoina juuri häirinneet, mutta joitakin toisiakin kohtaan heitetyt ilkeilyt tuntuvat pahalta eräissä Hesarin ja IS:n säikeissä. Tosin tein tyhmästi kerran huomauttaessani ilkeilystä, joka ei kohdistunut itseeni. Pahensin vaan tilannetta.

        Tämä on mätä räkälä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on mätä räkälä.

        Miksi pyrit pilaamaan tämän sivuston? Onko syy se, että Ylilautaa ei kukaan halua käyttää muu kuin sinä?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Miksi pyrit pilaamaan tämän sivuston? Onko syy se, että Ylilautaa ei kukaan halua käyttää muu kuin sinä?

        Ymmärtääkseni tämä on kosto, koska kaksi henkilöä, joista minä olen toinen, tuhosi Ylilaudan yhden langan toimivuuden. Kun itselleen ei voi kostaa, pitää kostaa toiselle osapuolelle.

        Toivon, että kostoaie ei tätä foorumia pilaisi.

        Syyllistyn kyllä nyt tietyn Ylilaudassa kirjoittaneen anonyymin arvuutteluun ja syyttelyyn, mutta minulla on varsin hyvät perusteet oletukselleni.

        Tästä säikeestä on poistettu kommentti, jossa on lähes identtinen alku kuin jäljellä jääneessä kommentissa.

        Poistetussa kommentissa kommentoija kehottaa lopettamaan kaiken kirjoittelun tänne. Jos kyse on kosto, ei tällaiselle kostoaikeelle pidä antaa periksi.

        Poistettuun kommenttiin sisältyi jonkin tason julistus, mutta näin vain sen alun. Voin arvata sisällön.

        Minä kirjoitan kommentoijan mielestä liikaa. Tuleehan sitä tehtyä, mutta olen välillä yrittänyt hillitä kirjoittamista.

        Toinen syy lienee se, että kritisoin liikaa laatijoita. Kritiikkiin minulla on kuitenkin oikeus ja koen sen jopa velvollisuudekseni.


    • Hesarin 3151 ristikkoa käsittelevässä säikeessäkin alkaa olemaan aika kiihkeää toimintatapakinastelua. Olen siinä itsekin yhtenä katalysaattorina.

      Annoin mielestäni sopivasti vinkkejä, mutta jonkun mielestä liikaa. Sopivan vinkin antaminen on haastavaa. Jotain vinkkiä tulee antaa, mutta ei liikaa. Välillä vinkeissä väkisin epäonnistuu.

      Olin myös laiska, enkä jaksanut etsiä netistä faktaa, joka vahvistaisi ratkaisusanani. Joku tuli auttaneeksi jonkun mielestä liikaa. Pahoittelin asiaa.

      Kun nyt Hesarin ristikoihin on tapana antaa paljonkin lisävinkkejä, ei yksittäisistä vinkeistä mielestäni suurta numero kannata tehdä.

      • Anonyymi

        Onneksi jo huomenna kalenterissa lukee "TORSTAI" ja sehän tietää uutta HS-ristikkoa, uutta alkua toimintatavoissa ja yleistä elämänlaadun kohentumista, koska kaikki osalliset parantavat käytöstapojaan. Keskustelijoiden kunnioitus toisiaan kohtaan nousee porakaivon pohjalta takaisin maan pinnalle ja jo parissa viikossa terveyskeskuksissa käyntien määrä puolittuu. Apteekkarit tosin repivät jatkossa hiuksiaan sillä myös lääkemyynti puolittuu.

        Tällä palstalla on uskomaton vaikutus yhteiskunnan tilaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi jo huomenna kalenterissa lukee "TORSTAI" ja sehän tietää uutta HS-ristikkoa, uutta alkua toimintatavoissa ja yleistä elämänlaadun kohentumista, koska kaikki osalliset parantavat käytöstapojaan. Keskustelijoiden kunnioitus toisiaan kohtaan nousee porakaivon pohjalta takaisin maan pinnalle ja jo parissa viikossa terveyskeskuksissa käyntien määrä puolittuu. Apteekkarit tosin repivät jatkossa hiuksiaan sillä myös lääkemyynti puolittuu.

        Tällä palstalla on uskomaton vaikutus yhteiskunnan tilaan!

        Onpa erikoinen viesti. Mitähän kirjoittaja hsluaa sillä sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi jo huomenna kalenterissa lukee "TORSTAI" ja sehän tietää uutta HS-ristikkoa, uutta alkua toimintatavoissa ja yleistä elämänlaadun kohentumista, koska kaikki osalliset parantavat käytöstapojaan. Keskustelijoiden kunnioitus toisiaan kohtaan nousee porakaivon pohjalta takaisin maan pinnalle ja jo parissa viikossa terveyskeskuksissa käyntien määrä puolittuu. Apteekkarit tosin repivät jatkossa hiuksiaan sillä myös lääkemyynti puolittuu.

        Tällä palstalla on uskomaton vaikutus yhteiskunnan tilaan!

        Hauska viesti ;). Hauskaa huumoria. Kiva nähdä välillä positiiviseen asenteeseen kannustavia viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska viesti ;). Hauskaa huumoria. Kiva nähdä välillä positiiviseen asenteeseen kannustavia viestejä.

        Toi nimmari Tapio-Huuhaa skrivas tälle palstalle eile ainaki kakskyt viestii. Onkoha sil kaikki iha ok? Eihä tollast tee ku jotku somekeisarit.


    • Punaisen Pelikaanin 2/2021 s. 25 ristikon pääkuvaan esittämääni kommenttiin tuli seuraava kommentti

      "Nyt se mollaus taas alkaa. Eikö voitaisi olla vaan kavereita kaikki? Ymmärrän, että kaikilla on paha olo toisen paikan ollessa kiinni. Eikö voitaisi kaikki sinnitellä siihen asti, että päästään täältä pois?"


      En minä laatijaa enkä ketään ratkojaa ole mollannut. Kerroin vain mahdollisimman neutraalilla tavalla sen, millaisena ristikon pääkuvan koen. Ei ristikon piirteiden analysointia tule automaattisesti tulkita laatijan mollaamiseksi.
      Asiaseikkoihin perustuva kritiikkikään ei ole mollausta.

      Jollakulla on nyt jotenkin "allergia" kaikkea laatijaa tai kuvittajaa koskevaa arviointiani kohtaan. Esitän melkein mitä tahansa laadintaan liittyvää kommentointia, se on jollekulle mollausta. Tällainen kommentointini "selkäytimestä" nouseva kritiikki ei mielestäni ole rakentavaa.

      • Anonyymi

        Et sitten katsonut kenen viestiin se mollausviesti oli vastaus. Ei kaikki pyöri sinun ympärilläsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten katsonut kenen viestiin se mollausviesti oli vastaus. Ei kaikki pyöri sinun ympärilläsi.

        Yritin katsoa, mutta tässä foorumissa on vaikea joskus katsoa, mikä liittyy mihinkin. Katsoin tosiaan ketjua hieman väärin.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritin katsoa, mutta tässä foorumissa on vaikea joskus katsoa, mikä liittyy mihinkin. Katsoin tosiaan ketjua hieman väärin.

        Virheestäni seurasi kommentti

        "Nyt alkoi taas järjestely, määräily ja päsmäröinti. Kannattaa pysyä omilla sivuilla, jos niitä haluaa harjoittaa."

        Ei tässä mistään määräilystä ja päsmäröinnistä ole kyse vaan siitä, että minullakin on oikeus ristikoiden sisällön arviointeihin. Olen vaan kohdannut sitä, että tätä oikeutta on pyritty rajoittamaan ja sitä on luokiteltu mollaukseksi. Tällaista rajoittamispyrkimystä en voi hyväksyä.

        Mitä tulee toisten ratkojien välisiin suhteisiin, olen täysin samaa mieltä kuin seuraavan kirjoittaja:

        "Nyt se mollaus taas alkaa. Eikö voitaisi olla vaan kavereita kaikki?"

        Sitä todella toivon itsekin. Toivoisin olevani hyvä esimerkki toisten auttamisessa ristikoiden ratkomisissa. En mollaa koskaan, jos joku on tehnyt ratkontavirheen. En koskaan huomauta kirjoitusvirheistä, jos ne eivät koske jonkun erisnimen väärin kirjoittamista tai vihjeen väärin lukemista.

        Suurella osalla tänne kirjoittaneista on paljon parannettavaa omassa toiminnassaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Virheestäni seurasi kommentti

        "Nyt alkoi taas järjestely, määräily ja päsmäröinti. Kannattaa pysyä omilla sivuilla, jos niitä haluaa harjoittaa."

        Ei tässä mistään määräilystä ja päsmäröinnistä ole kyse vaan siitä, että minullakin on oikeus ristikoiden sisällön arviointeihin. Olen vaan kohdannut sitä, että tätä oikeutta on pyritty rajoittamaan ja sitä on luokiteltu mollaukseksi. Tällaista rajoittamispyrkimystä en voi hyväksyä.

        Mitä tulee toisten ratkojien välisiin suhteisiin, olen täysin samaa mieltä kuin seuraavan kirjoittaja:

        "Nyt se mollaus taas alkaa. Eikö voitaisi olla vaan kavereita kaikki?"

        Sitä todella toivon itsekin. Toivoisin olevani hyvä esimerkki toisten auttamisessa ristikoiden ratkomisissa. En mollaa koskaan, jos joku on tehnyt ratkontavirheen. En koskaan huomauta kirjoitusvirheistä, jos ne eivät koske jonkun erisnimen väärin kirjoittamista tai vihjeen väärin lukemista.

        Suurella osalla tänne kirjoittaneista on paljon parannettavaa omassa toiminnassaan.

        Tämäkö ei ole järjestelyä, määräilyä ja päsmäröintiä?

        ”Lue tähän liittyen https://keskustelu.suomi24.fi/t/16829908/nyt-se-sitten-repes#comment-106902031 ja kommentoi siellä, jos katsot tarpeelliseksi.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö ei ole järjestelyä, määräilyä ja päsmäröintiä?

        ”Lue tähän liittyen https://keskustelu.suomi24.fi/t/16829908/nyt-se-sitten-repes#comment-106902031 ja kommentoi siellä, jos katsot tarpeelliseksi.”

        No tuo on, mutta sen tarkoitus vain ja ainoastaan se, että tavanomaisista säikeistä ei tulisi erään IS-säikeen tapaan tappeluareena. Olisi parempi tapella yhdessä säikeessä kuin joka säikeessä. Joka säikeessä kärhämöinti pilaa kaikkien kirjoittajien mielen. Jonkun tarkoituksena on selvästikin pilata tämän sivuston toimivuus, koska joku kehottaa kokonaan hylkäämään tämän sivuston.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No tuo on, mutta sen tarkoitus vain ja ainoastaan se, että tavanomaisista säikeistä ei tulisi erään IS-säikeen tapaan tappeluareena. Olisi parempi tapella yhdessä säikeessä kuin joka säikeessä. Joka säikeessä kärhämöinti pilaa kaikkien kirjoittajien mielen. Jonkun tarkoituksena on selvästikin pilata tämän sivuston toimivuus, koska joku kehottaa kokonaan hylkäämään tämän sivuston.

        Ai niin, se on eri asia, jos tarkoitus on vain ja ainoastaan. [jotain tähähän].


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, se on eri asia, jos tarkoitus on vain ja ainoastaan. [jotain tähähän].

        Täällä joku kirjoittaja on monen monta kertaa kirjoittanut, että hänen pitää ottaa tämä sivusto haltuunsa. Samaa on toisteltu Ylilaudassakin. Eikö tällainen kirjoittelu ole päsmäröintiä?

        Eikö myös se ole päsmäröintiä, että minut halutaan savustaa täältä ulos. Viimeksi uudella säikeellä.

        Eikö myös ole päsmäröintiä pyrkimällä määräämään sen, että täällä oikea tapa antaa apuja on aina kertoa ratkaisusanat suoraan. Minä koen tällaisen oman osaamisen korostamisena. Tämä on sitä paitsi tämän sivuston toimintatavan vastaista, jos palkintokisaan osallistuminen on käynnissä. Miten tällaista asiaa voi vaatia?

        En ole toiminut aina viisaasti, sen myönnän. Osa kirjoittelusta on ollut pyrkiä rohkaisemaan kirjoitteluun aloittamalla ristikkosäikeitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä joku kirjoittaja on monen monta kertaa kirjoittanut, että hänen pitää ottaa tämä sivusto haltuunsa. Samaa on toisteltu Ylilaudassakin. Eikö tällainen kirjoittelu ole päsmäröintiä?

        Eikö myös se ole päsmäröintiä, että minut halutaan savustaa täältä ulos. Viimeksi uudella säikeellä.

        Eikö myös ole päsmäröintiä pyrkimällä määräämään sen, että täällä oikea tapa antaa apuja on aina kertoa ratkaisusanat suoraan. Minä koen tällaisen oman osaamisen korostamisena. Tämä on sitä paitsi tämän sivuston toimintatavan vastaista, jos palkintokisaan osallistuminen on käynnissä. Miten tällaista asiaa voi vaatia?

        En ole toiminut aina viisaasti, sen myönnän. Osa kirjoittelusta on ollut pyrkiä rohkaisemaan kirjoitteluun aloittamalla ristikkosäikeitä.

        Tänään vasta 16 viestiä. Tsemppaa nyt vähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään vasta 16 viestiä. Tsemppaa nyt vähän.

        Tulee kirjoitettua paljon, mutta osa on sitä, että tulee vastattua provokatorisiin kommentteihin. Niihin tulee vastattua liikaa. Olen ainakin pyrkinyt siihen, etten kommentoisi niitä tavanomaisissa säikeissä.

        Mitä päsmäröintiin vielä tulee, eikö nimimerkin Batman toiminta ollut päsmäröintiä? Eikö hän koko ajan pyrkinyt määrittelemään, mitä saan laatijoista kirjoittaa ja mitä en. Hän pyrki määrittämään, mikä on väärää kirjoittelua.

        Koen joidenkin toisten kommentit melkoisina vaatimuksina, siis melkoisena päsmäröintinä.

        Minun esitykseni ovat olleet lähinnä pyyntöjä. Olen pyytänyt, että ei kerrottaisi suoraan ratkaisusanoja, jos palkintokisaan lähettämisaikaa jäljellä. Olen pyytänyt, että ei mollattaisi toisia ratkojia. Olen pyytänyt käsittelemään toimintatapaerimielisyyksiä erillissäikeissä, ettei tavallisia säikeitä pilattaisi. Jos joku näitä pyyntöjä pitää päsmäröintinä, pitäköön. Tiedän, että pyynnöt ovat pyyntöjä enkä voi edellyttää, että niitä noudatetaan.

        Yritän olla jatkossa noistakaan enää mainitsematta.


    • Hesarin säikeeseen tuli
      "Kukahan on aloittanut tämän langan? Arvaako kukaan?"

      Yritin aloittaa neuraallsti ja sopuun kehottaen täysin anonyymisti, jotta en ketään ärsyttäisi. Eipä onnistunut. Ensimmäinen kommentti oli riidan haastoa.

      Riidan haastaja paljasti sen, että hän on kirjoittamut Ylilaudassa, sillä sana "lanka" on sen sivuston terminologiaa. Ylilaudassa kirjoittanut on selvästi riidankylväjä.

    • Laitoin korjauksen

      "sanastoon teknisesti " jäi "ja" kirjain välistä.

      Huomasin kyllä, että korjaukseenkin tuli virhe, mutta en viitsinyt tehdä korjauksen korjausta ajatellen, että siitä ei kukaan viitsi huomauttaa. Tuossahan olisi pitänyt olla
      "ja" sana välistä.

      Joku tuosta korjauksen virheestä huomautti, mutta robotti poisti kommentin.

      Onko ihan mahdottoman vaikea olla huomauttamatta turhasta?

      • Anonyymi

        Miksi meidän muiden pitäisi sietää sinun ala-astetasoista kirjoituskykyäsi? Vastaapa tähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi meidän muiden pitäisi sietää sinun ala-astetasoista kirjoituskykyäsi? Vastaapa tähän.

        Kyllä kirjoitusvirheitä muillekin tulee, eikä minulla ole tarvetta niistä huomauttaa. Olen viimeaikoina sentään paljon vähentänyt niiden määrää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä kirjoitusvirheitä muillekin tulee, eikä minulla ole tarvetta niistä huomauttaa. Olen viimeaikoina sentään paljon vähentänyt niiden määrää.

        Aina sama selitys - kyllä ne muutkin. Tämä on niin tuttua toisen palstan ajoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sama selitys - kyllä ne muutkin. Tämä on niin tuttua toisen palstan ajoilta.

        Koska tämä palsta on menossa kohti täyttä anarkiaa, otan nyt sen haltuuni. En aio sietää minkäänlaista laatijoiden, ratkojien tai Piken mollaamista. Täällä on nyt uusi seriffi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska tämä palsta on menossa kohti täyttä anarkiaa, otan nyt sen haltuuni. En aio sietää minkäänlaista laatijoiden, ratkojien tai Piken mollaamista. Täällä on nyt uusi seriffi.

        Yrität siis kieltää kaikenlaatijoiden kritiikin? Eihän niin toimittu edes kaatuneessa sivustossa. Tuo on kyllä ihan mieletöntä päsmäröintiä. Päsmäröinti nousee huimiin korkeuksiin!

        Mitä Pikeen tulee, itse kritisoin häntä vain toisten ratkojien mollamisesta. Pike on varmasti ratkojana ihan hyvä ja arvostettava. Pikenkin suhteen tuntuu pahalta, jos hänen ratkojantaitojaan mollataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska tämä palsta on menossa kohti täyttä anarkiaa, otan nyt sen haltuuni. En aio sietää minkäänlaista laatijoiden, ratkojien tai Piken mollaamista. Täällä on nyt uusi seriffi.

        Ei kukaan sivulle kirjoittaja voi julistaa olevansa "seriffi" - seriffin tehtävää hoitaa "tekoäly", joskin älyttömästi ja ihmismoderaattoria tarvitaan välillä apuun.

        Kukaan ei voi myöskään julistautua olevansa Batman eli sivun pelastajahenkilö. Sivuston toimiminen riippuu sen käyttäjistä.


      • Anonyymi

        Asia pitää tarkistaa.


      • Tämä tuntuu perin juurin ristiriitaiselta, mikäli kyse on henkilöltä, joka ajaa myös sitä, että palkintoristikoiden ratkaisusanoja pitää heti saada kertoa. Tämän sivuston moderaattori nimittäin kertoi, että tällainen toiminta on tekijänoikeuksien rikkomista.

        Miten moderaattori voi antaa "seriffin" oikeuden, jos henkilö toimii vastoin moderaattorin määrittämää linjausta?

        Toki voihan kyse olla eri henkilö.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei kukaan sivulle kirjoittaja voi julistaa olevansa "seriffi" - seriffin tehtävää hoitaa "tekoäly", joskin älyttömästi ja ihmismoderaattoria tarvitaan välillä apuun.

        Kukaan ei voi myöskään julistautua olevansa Batman eli sivun pelastajahenkilö. Sivuston toimiminen riippuu sen käyttäjistä.

        Oletko ihan sekaisin? Batman?


      • Tuo tuntuu niin järjettömältä, että en siihen usko.

        Asian varmistamiseksi laiton kommentista palautteen ylläpidolle.

        Jos ylläpito oikeasti delegoisi näin tehtäviä, kyllä se vaatisi sellaisen nimimerkin käyttöä, josta valtuutus ilmenee.

        Ajatus anonyymistä "seriffistä" on vaam perin juuri abdurdi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sama selitys - kyllä ne muutkin. Tämä on niin tuttua toisen palstan ajoilta.

        Poistettu kommentti koski sitä, että joku katsoi saaneensa valtuudet toimia "seriffinä".


    • IS-säikeessä taas parodiayritys liittyr'en vihjeeseen ENNALTA **ED**** .

      "Epäilen laadintavirhettä ja olen jo lähettänyt asian mukaisen palautteen Ilta-Sanomien päätoimittajalle, Sanarikselle, Lavoniukselle ja laatijalle, jonka nimeä ei voi täällä mainita. Kaikki ristikon ratkoneet tietävät mistä puhun ja varmaan yhtyvät järkytykseeni päästämällä kolmin kertaisen ohhoh-äänen parvekkeellaan."

      Tuossa nyt ei ollut mielestäni mitään erikoista, joten en nyt ymmärrä tällaisen parodian päämääriä.

      • Anonyymi

        Onko joku sanonut, että mainitsemasi on vihje, jossa joku epäilee virhettä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku sanonut, että mainitsemasi on vihje, jossa joku epäilee virhettä?

        Ei suoranaisesti. Tuli itsellekin mieleen, että saattaa olla jostakin muusta kyse. Jäi kyllä arvailuksi, mihin viitataan.

        Kommentti oli vain laitettu em. vihjettä koskevan kommentin jatkokommentiksi, joten aluksi oletin siitä olevan kyse.


    • Ehkä oli virhe mainita pautteen laittamisesta kun siitä eurasi:'

      "Mikä ihana päivä! Olet voinut lähettää palautteen! Kyllä ne siellä nyt on noloissaan kun ovat saaneet palautteen. Jos nyt muuttaisivat käytäntöjään, ettei enää tulisi palautetta. Palaute on niin hurja juttu, että joutuvat menemään ulos hengittämään raikasta ilmaa pariksi tunniksi. Palaute aiheuttaa saman tunteen kuin peräpukamat."

      Ehkä joku haluaa saada palautteen annon näyttämään naurettavalta. Minusta palautteen annon parodisointi on naurettavaa.

      Ei voi olettaa, että Hesari lukee palautteen foorumeilta. Palaute pitää laittaa Hesarille suoraan (Sanarikselle foorumeihin laitetut kommentit riittävät, sillä EV lukee todistetusti foorumeita).

      • "Oletko ajatellut lukea sen diagnoosisi? Siitä voisi olla apua tilanteeseesi."

        On epäasiallista vedota vähän joka välissä tähän asiaan. Palautteen anto on ihan normaalia. En jatkossa aio tällaisia noteerata.


      • On epäasiallista pilata jatkuvasti tavallisia säikeitä henkilökohtaisuuksiin menemällä. Saisit hävetä epäasiallista käytöstäsi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On epäasiallista pilata jatkuvasti tavallisia säikeitä henkilökohtaisuuksiin menemällä. Saisit hävetä epäasiallista käytöstäsi.

        Ei ole epäasiallista. On täysin oikein ja normaalia huomauttaa ja laittaa palautetta.


    • Jollakin on aina tarve jotenkin irvailla, jos kyse on palautteen antamisesta:
      "Pitää lähettää palaute. Jos ei lähetä palautetta, niin anarkia valtaa alaa ristikoiden keskuudessa ja voi käydä jopa niin, että niihin tulee vihjeitä ja vastaussanoja, joita ei osaa tai ymmärrä. Jyrkkä kyllä palautteelle - loiva ei palautteettomuudelle!"

      SK:n "Muutama sana ristikoista" -palstassa EV tuo esolle joskus hyvinkin kriittistä palautetta. Palautteen antamisen pitäisi rohkaista eikä irvailla sen antajille.

      • Anonyymi

        Samaa linjaa myös

        "Nyt on kyllä palautteen paikka. Ei ole ratkojan syy, jos ei osaa ratkoa. Lastijahan siinä on tehnyt virheen!"

        Ihan kun palutteen antaminen olisi fksu tapa naljailla. En ymmärrä kirjoittajaa, joka näin ottaa palautteen antamisen hampaisiinsa.

        Minä sain itse negatiivista palautetta, jos sen ansaitsin. Miksi ristikoiden laadinta olisi jokin oma maailmansa, jonne kriittisen palautteen antaminen ei kuulu.

        Toki kriittisen palautteen rinnalla pitää olla kehujakin.


    • Joku sitten jaksaa yrittää foorumin sabotointia, esim. tällaisilla kommenteilla:

      "En ole nähnyt ristikkoa, mutta minusta tuntuu, että se on ylivaikea ja siinä on piilokirjaimia. Minusta olisi hyvä lähettää jo nyt palautetta, jotta voivat korjata ristikon helpommaksi myöhempiin iltiksen painoksiin."

      Jokainen nyt huomaa, että täällä on sabotööri. Yritän olla näihin suuremmin reagoimatta, mutta joskus on pakko.

      • Tästä poistettiin kommentti, jossa minun kirjoitettiin olleen sabotööri. Sabotööri on tahallinen kiusantekijä. Vaikka EV poisti sivuiltaan, en ollut tahallinen kiusantekijä, siis en ollut sabotööri. Minusta vain ei Sanariksen foorumissa pidetty. Yritän täällä ja sivuillani kirjoittaa paremmin. Kirjoitan, mitä ajattelen, mutta siihen minulla on oikeus, jos kielenkäyttö ei mene epäasialliseksi. Pyrin asialliseen kielenkäyttöön. Mikä on asiallista kielenkäyttöä, on toki aina tulkinnallista. Jospa nyt jokainen pyrkisi asialliseen kielenkäyttöön.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tästä poistettiin kommentti, jossa minun kirjoitettiin olleen sabotööri. Sabotööri on tahallinen kiusantekijä. Vaikka EV poisti sivuiltaan, en ollut tahallinen kiusantekijä, siis en ollut sabotööri. Minusta vain ei Sanariksen foorumissa pidetty. Yritän täällä ja sivuillani kirjoittaa paremmin. Kirjoitan, mitä ajattelen, mutta siihen minulla on oikeus, jos kielenkäyttö ei mene epäasialliseksi. Pyrin asialliseen kielenkäyttöön. Mikä on asiallista kielenkäyttöä, on toki aina tulkinnallista. Jospa nyt jokainen pyrkisi asialliseen kielenkäyttöön.

        En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat viestilläsi. Voisitko selittää tämän saman asian vsikka kuuteen kertaan, jotta me tyhmemmätkin ymmärtäisimme mitä tarkoitat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe