Kiitos ihanalle kumppanilleni

Anonyymi

Olen transvestiitti, en transsukupuolinen. Laittaudun arjessani naiseksi. Vähemmän julkisesti, mutta välillä sitäkin. Kotioloissa elän lähes poikkeuksetta nykyään naisena. Haluankin jakaa lyhyen tarinani kiitollisena ihanalle vaimolleni ja samalla kertoa muille kaltaiselleni transvestiiteille, että kumppanin löytäminen on mahdollista.

Kirjoittelen tätä, koska itse kipuilin transvestiittipuoleni kanssa vuosia ja vuosia. En ole koskaan ollut rohkea ja urhea ja siksi julkinen tyttöily tai naisellisemman puoleni paljastaminen naisystävilleni ei ole tullut kunnolla kyseeseen. Varsinkin, kun joskus niinä harvoina kertoina paljastaessaan itsensä toiselle, siitä syntyi vain sydänsuruja. Kaikki kuitenkin muuttui tavatessani vaimoni. Jossain vaiheessa suhteemme alkuaikoina vaimoni näki etten voi aina ihan hyvin. Kovan patistelun ja useiden ympäripyöreiden keskustelujen jälkeen kerroin olevani transvestiitti tai jotain sinne päin. Vaimoni alkushokki oli kohtuullisen lievä vaikkakin se nosti päätään pahempana myöhemmin. Alussa hän lähinnä oirehti epätietoisuudesta, koska ei ymmärtänyt aihetta. Erilaiset kysymykset riivasivat häntä, olinko homo, haluanko muuttaa sukupuoltani, mitä lähipiiri ajattelee, miten hänen naisellisuutensa käy jne. Tässä vaiheessa hän ei edes vielä ollut nähnyt minua naisena. Pelko saneli hänen reaktioitaan. Pukeuduin muutaman kerran naiseksi hänen läsnäollessaan. Tunnelma muuttui hetkessä epämukavaksi. Vaimoni sanoi, että olen hänelle vieras. Naisellisuuteni ei mahtunut suhteeseemme, muutuin vaimoni silmissä liikaa. Naismaiset asiat laitettiin sivuun ja keskityttiin ”normaaliin” arkeen. Aloin kuitenkin pian oirehtia itseni piilottelusta. Purin hammasta ja pukeuduin salaa. Kuitenkin, kun henki on kerran päästetty pullosta, on sitä vaikea sulloa enää takaisin. Pelastukseksi vaimoni ei kestänyt katsella oirehtimistani vaan päätti tehdä asioille jotain. Vaimoni mukaan hän vain otti ohjat omiin käsiinsä tutustumalla minuun uudestaan omin ehdoin. Eräänä iltana hän istuttu minut viereensä ja kertoi hetken peloistaan todeten kuitenkin, että ne ovat vain pelkoja. Hän sanoi haluavansa tutustua naispuoleeni. Ensi töikseen hän myös varoitti, että haluaa kertoa miten edetään, siis varovaisesti. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että ensin hän kyseli kaikenlaista naiseudestani. Haluaisinko koruja, haluaisinko fyysisiä muutoksia, millaisista tyyleistä pidän, millaisena naisena näen itseni jne. Hän vaikutti aidosti kiinnostuneelta. Hän pyysi minua laittamaan jotain neutraalia ylleni. Valitsin asukokonaisuuden, joka ei liioitellut naisellisuuttani. Käytökseni kuitenkin ilmeisesti muuttui, koska vaimoni kysyi miksi minun pitää esittää jotain. Käytökseni muuttuessa useampaan otteeseen totesimme yhteistuumin, että jotkut asiat vain ovat osa uutta minua. Toisinaan taas karrikoin käyttäytymistäni, mikä oli kuulemma epäluonnollista. Kuitenkin yllätyksekseni vaimoni sanoi, että uusi minä ei ole hassumpi. Ei hän vielä iloinnut siitä, mutta myönsi monet pelkonsa turhiksi. Tästä kääntyi täysin uusi lehti suhteessamme ja jonkinlainen uusi tutustuminen, tällä kertaa vain syvempänä yhteytenä. Osa naistenvaatteistani meni kyllä uusiksi, koska vaimoni halusi hieman vaikuttaa pukeutumiseeni. Hänen taisi olla tärkeä saada korjata tyylini törkeitä mokia. Tätä kirjoittaessani tajuan, että en ole koskaan kysynyt asiasta. Tällä hetkellä en kuitenkaan voisi olla onnellisempi.

Toivonkin, että jokainen transvestiitti, joka vain haluaa, voisi löytää samanlaisen naisen kuin minä. Naiden joka on lempeä, avomielinen ja rohkea.

En tarkoita tarinallani, että kaikkien pitäisi voida olla avomielisiä ja hyväksyä transvestisuus suhteeseensa. On jokaisen oma asia mistä syttyy tai mitä sietää. Ehkä tärkeintä on, että vaimoni kaltaisia ihania ihmisiä kuitenkin löytyy. Siksi kenenkään kaltaiseni ei pitäisi menettää ainakaan toivoaan.

7

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen huomannut, että tällä palstalla olevia ihmisiä ei juurikaan kiinnosta Transvestiitit, jotka tykkäävät pukeutua, sekä esiintyä ajoittain naisena, mutta ovat seksuaaliselta suuntautumiseltansa kuitenkin heteroja.
      Valtaosa tällä palstalla olevista Transuista haluaa suhteeseen toisen Transun kanssa tai he haluavat myös seksisuhteessa siis olla naisena?
      Oikaiskaa, jos olen käsittänyt väärin?

      Itse tyttöilen pukeutuen naisten vaatteisiin ja esiinnyn myös naisena julkisestikin joskus tuntemattomilla paikkakunnilla, mutta seksuaaliselta suunatumiseltani olen heteromies ja viihdyn myös miehenä.
      En voisi kuvitellakaan suhdetta muuta kuin oikean naisen kanssa. Sopivaa puolisoa en ole onnistunut löytämään kuitenkaan. Lienevät vähemmistönä sellaiset naiset, jotka pitävät oikeasti siitä, että mies tyttöilee?

      • Anonyymi

        Et näköjään kunnioita edes itseäsi kun käytät loukkaavaa transu nimitystä.

        On tutkittu että transvestiittien seksuaalinen suuntautuminen noudattelee pitkälti cis-ihmisten jakaumaa. Eli transvestiittimiehistä ehkäpä noin 10 % etsii miespartneria, suurin osa on heteroseksuaaleja ja etsivät partneriksi vastakkaista sukupuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään kunnioita edes itseäsi kun käytät loukkaavaa transu nimitystä.

        On tutkittu että transvestiittien seksuaalinen suuntautuminen noudattelee pitkälti cis-ihmisten jakaumaa. Eli transvestiittimiehistä ehkäpä noin 10 % etsii miespartneria, suurin osa on heteroseksuaaleja ja etsivät partneriksi vastakkaista sukupuolta.

        En ole perehtynyt virallisesti käytettäviin nimikkeisiin syvällisemmin, joten ei ole kysymys halusta loukata ketään.

        Jos tuo tutkimus pitää paikkaansa, niin ei tämä palsta ainakaan tue sitä.


      • Anonyymi

        Hei olen 65v ja olen vuosia seurustellut transvestiitin kanssa eli hän pukeutuu meikkaa
        naiseksi olemme olleet ravintolassa elokuvissa ns parina hän on n. 50v ja myönnän että
        seksikin on ihanaa kun hän on naisen roolissa ja tuo kaikki on todella ihanaa olen ollut
        2 krt naimisissa ja kokemuksia on ollut naisten kanssa ihan kiitettävissä tämä vaan on
        erilaista olemme molemmat tyytyväisiä onnellisia en tiedä onko muita Suomessa tälläisiä
        pareja ois kiva tutustua minä asun pks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole perehtynyt virallisesti käytettäviin nimikkeisiin syvällisemmin, joten ei ole kysymys halusta loukata ketään.

        Jos tuo tutkimus pitää paikkaansa, niin ei tämä palsta ainakaan tue sitä.

        Tämä palsta ja sen jutut kertovat vain ja ainoastaan palstan lukijoista ja kommentoijista eikä heistä voi tehdä muita ryhmiä koskevia yleistyksiä. On vähän hassua ajatella, että tämä palsta tukisi tutkimuksia, ei sen kuulu sellaista tehdä. Toivottavasti kukaan ei ajattele, että palsta ja sen keskustelut olisivat jonkinlainen kaikkia koskeva totuus :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei olen 65v ja olen vuosia seurustellut transvestiitin kanssa eli hän pukeutuu meikkaa
        naiseksi olemme olleet ravintolassa elokuvissa ns parina hän on n. 50v ja myönnän että
        seksikin on ihanaa kun hän on naisen roolissa ja tuo kaikki on todella ihanaa olen ollut
        2 krt naimisissa ja kokemuksia on ollut naisten kanssa ihan kiitettävissä tämä vaan on
        erilaista olemme molemmat tyytyväisiä onnellisia en tiedä onko muita Suomessa tälläisiä
        pareja ois kiva tutustua minä asun pks

        Kyllä on, käytän pääasiassa naisten vaatteita 👙👗, ja on pitkät hiukset. Elän parisuhteessa cis. naisen kanssa ja hän pitää minusta enempi naisena. Petipuuhatkin hoitelemme "naisten kesken" 👨‍❤️‍💋‍👨 Terv. Tuula.


    • Anonyymi

      Totta. Miehessä transvestisuuden hyväksyviä naisia on todella vähän. Kuitenkin jokainen meistä saakoon luvan hyväksyä mitä haluaa ja olla just niin avoimia asioille kuin tykkää.

      Mutta ei maailmaa huonommaksi tekisi jos keskuudessamme olisi enemmän hyväksyntää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe