Miksi ajetaan hybridillä vähän kilometrejä.

Anonyymi

Keskimäärin vuodessa noin 10000 km . Onko ristiriitaista ajoneuvon hankinta pieni kulutus ja ajetaan vähän samalla saastutetaan vähän .

43

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän uuden auton ostoa tuollaista käyttöä varten voi puolustella millään, joten pieni kulutus syynä on jo jonkinlainen itsepetos.

      • Anonyymi

        Minä ajan 15 000 km ja etupässä tajaamaa.ätavkilutaa tajamassa noin viisi litraa.


      • Anonyymi

        Mitä pettämistä siinä on Pienikulutuksinen auto , ajoa vähän saastuttaa vähän . lisähyötynä saavutetaan hyvä myyntihinta autosta , vaikka 5vuoden kuluttua . Vaikuttaa hyvityshintaan
        kun autolla on ajettu vaikka 50 tuhatta km verrattuna vaikka 1500000 km kun on ajettu tuo 50k ei sinä aikana tarvitse ostaa edes renkaita ei kesä eikä talvi . Tietenkin uudella ajaminen maksaa enemmän kuin käytetyllä , mutta, uutta jos ei osta niin uudella ei aja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pettämistä siinä on Pienikulutuksinen auto , ajoa vähän saastuttaa vähän . lisähyötynä saavutetaan hyvä myyntihinta autosta , vaikka 5vuoden kuluttua . Vaikuttaa hyvityshintaan
        kun autolla on ajettu vaikka 50 tuhatta km verrattuna vaikka 1500000 km kun on ajettu tuo 50k ei sinä aikana tarvitse ostaa edes renkaita ei kesä eikä talvi . Tietenkin uudella ajaminen maksaa enemmän kuin käytetyllä , mutta, uutta jos ei osta niin uudella ei aja.

        Tuli painovirhe tarkoitan verrattuna 150000 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pettämistä siinä on Pienikulutuksinen auto , ajoa vähän saastuttaa vähän . lisähyötynä saavutetaan hyvä myyntihinta autosta , vaikka 5vuoden kuluttua . Vaikuttaa hyvityshintaan
        kun autolla on ajettu vaikka 50 tuhatta km verrattuna vaikka 1500000 km kun on ajettu tuo 50k ei sinä aikana tarvitse ostaa edes renkaita ei kesä eikä talvi . Tietenkin uudella ajaminen maksaa enemmän kuin käytetyllä , mutta, uutta jos ei osta niin uudella ei aja.

        Väliraha ratkaisee.


    • Anonyymi

      Rahalla saa ja hevosella pääsee.
      Köyhimmät kulkee muilla keinoin.

      • Anonyymi

        Köyhät katselee luvattuja kulutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät katselee luvattuja kulutuksia.

        Juu ja todellisia mitkä toteutuvat.


      • Anonyymi

        Toi on just se kokoomuksen päätavoite JESS, mutta tyhmät kokkelit ei tajuu, että tolla LOGIIGALLA äänestäjät heidän "haltuun" loppuu nopeesti, no jos tähän sallitaan vanha "kommunistiaikainen" vitsi auton ostosta?, no ei se mitään, kerron sen kuitenkin, eli kuulin kokoomuksen hallitusryhmän kokouksessa seuraavanlaisen "vitsin": viljelijä halusi auton, siihen porvaripetteri: osta velaksi meiltä Volga, koska Volga loppuu ennenkuin se "velga", jeess meil menee hjuvin, KUIS TEILLÄ?


    • Anonyymi

      Vaareille menee aina läpi lupaus pienestä kulutuksesta ja he ovat valmiita siitä maksamaan paljonkin, tosin heidän ajoillaan raha ei koskaan palaudu heidän kassaan.

      • Anonyymi

        Samoin nuoremmille . Jos ja kun esimerkiksi taajama-ajossa on polttoaineen kulutuksen säästö
        3-4 L 100Km Tämä säästö on jokaisen laskutaitoisen helppo laskea.
        Vaikka näin taajamaajoa vuodessa 7000km , Siis näin 4x1,5=6x70= 420 jos esimerkiksi pitää autoa 5 vuotta siis 5x420=2100 euroa, maantieajossa on kulutus ero pienenpi joten jätin sen laskuista pois.Ajoneuvovero joka on CO2 perusteinen on pieni yaris hybridissä alle 100 euroa vuodessa. Eipä tietenkään palaudu kassaan jokaiselle autoilu maksaa kenelle enemmän ja kenelle vähemmän. Ainoastaan ammattiautoilu on tuottavaa tai ainakin pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin nuoremmille . Jos ja kun esimerkiksi taajama-ajossa on polttoaineen kulutuksen säästö
        3-4 L 100Km Tämä säästö on jokaisen laskutaitoisen helppo laskea.
        Vaikka näin taajamaajoa vuodessa 7000km , Siis näin 4x1,5=6x70= 420 jos esimerkiksi pitää autoa 5 vuotta siis 5x420=2100 euroa, maantieajossa on kulutus ero pienenpi joten jätin sen laskuista pois.Ajoneuvovero joka on CO2 perusteinen on pieni yaris hybridissä alle 100 euroa vuodessa. Eipä tietenkään palaudu kassaan jokaiselle autoilu maksaa kenelle enemmän ja kenelle vähemmän. Ainoastaan ammattiautoilu on tuottavaa tai ainakin pitäisi olla.

        Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?

        Nyt käytät vuodessa 1860 euroa bensaan (1,50 eur/litra hintaoletuksella).
        Jos hommaat kaksi litraa vähemmän kuluttavan auton, bensaan menee 600 euroa vähemmän vuodessa samalla kilometrimäärällä. Eikös tollasen Corollan kulutus oo jotain tuota luokkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?

        Katso täältä todelliset kulutukset . http/www.sps:/ritmonitor.de


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso täältä todelliset kulutukset . http/www.sps:/ritmonitor.de

        Saksassa olosuhteet hieman erilaiset kuin Suomessa, ei nastarenkaita, sileämmät tiet, ei kovia pakkasia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa olosuhteet hieman erilaiset kuin Suomessa, ei nastarenkaita, sileämmät tiet, ei kovia pakkasia jne.

        Kyllä olosuhteet ovat erilaiset , mutta kumminkin kun suorittaa kulutus vertailua niin ajo-olosuhteet ovat samat verrattaessa eri merkkisiä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso täältä todelliset kulutukset . http/www.sps:/ritmonitor.de

        Mulla taas kaikki mitä tankkiin laitan, kuluu sieltä ajaessa pois, miten voisin säästää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla taas kaikki mitä tankkiin laitan, kuluu sieltä ajaessa pois, miten voisin säästää?

        Hyvä kysymys.
        "Mulla taas kaikki mitä tankkiin laitan, kuluu sieltä ajaessa pois, miten voisin säästää?"
        Vastaus kysymykseen. Älä aja, ei sieltä haihtumalla poistu muuta kuin ihan olematon määrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt käytät vuodessa 1860 euroa bensaan (1,50 eur/litra hintaoletuksella).
        Jos hommaat kaksi litraa vähemmän kuluttavan auton, bensaan menee 600 euroa vähemmän vuodessa samalla kilometrimäärällä. Eikös tollasen Corollan kulutus oo jotain tuota luokkaa?

        2 litraa/100 km vähemmän kuluttavan auton hommaaminen on hiukka haastavaa, kun nykyiselläkin kulutus on alle 2 l/100 km.

        Juu, en aja fossiilisella itäautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 litraa/100 km vähemmän kuluttavan auton hommaaminen on hiukka haastavaa, kun nykyiselläkin kulutus on alle 2 l/100 km.

        Juu, en aja fossiilisella itäautolla.

        Juu jos ei aja fossiilisella . eipä siinä silloin mitään säästä . ainakaan fossiilista polttoainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu jos ei aja fossiilisella . eipä siinä silloin mitään säästä . ainakaan fossiilista polttoainetta.

        Säästää ympäristöä ja vähän rahaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästää ympäristöä ja vähän rahaakin.

        Ympäristö säästyy kun ei aja , rahaa säästyy kun ei aja . Aina kun ajaa ympäristö kärsii ja rahaa kuluu. Ja mitä enemmän ajaa ympäristö kärsii enemmän ja rahaa palaa runsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tulee sekalaista ajoa reilut 20 tkm vuodessa kaupungissa, kehäteillä, kantateillä ja moottoriteillä. Keskikulutus 6,2 l laskettu. Paljonkohan säästäisin Toyota Corolla 2.0 tehoisella hybridillä?

        Säästät noin 400€ vuodessa polttoaineissa,kun hommaat Corolla 2,0 hybridin.


    • Anonyymi

      Lataushybridi on hankittu työmatkaa varten. Sillä sukkuloidaan kotoa töihin ja töistä kotiin. Mökkireiseut ja muut lomareissut tehdään toistaiseksi isolla DIESELILLÄ.

      • Anonyymi

        Jep, dieselhän niissä hinausautoissa rouskuttaa.


    • Anonyymi

      Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että ihmisillä on erilaisia tarpeita ajella? Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mitä väliä? Vai vaikuttaako jonkin Yaris-kuljettajan vuotuiset ajokilometrit paljonkin omaan elämääsi? Miksi uuden auton ostoa pitäisi perustella tai puolustella? Jos on rahaa niin ostaa pois. Ainoastaan vähävaraiset koittavat keksiä jotain selityksiä miksi se 15v vanha auto on paras ratkaisu..

      • Anonyymi

        Hommahan on niin, että maailmaan pusketaan äärettömät määrän ns. saasteita, jonka seurauksena maapallon lämpötila nousee, mutta kuka ja miten sitä nousua halutaan rajoittaa, riippuu kulutuksesta, mutta mutta miksi?, eli joku/jotkut ei pärjää ilman sitä kulutusta ja he ovat herkimmin vaatimassa rajoituksia, että "raaka tarve pysyisi voimassa" , eli KAIKKI nykyiset öljyllä tienaavat maailman yritykset, ovat tämän kaiken takana, mutta suuri huoli näillä "verenimiöillä" on siitä, että valtaan pääsee joku toinen energia, koska fossiilisten laulu loppuu hetimiten, sitä nää kusipäät pelkää, ja toivottavasti samaa valtaa ei enää anneta "ROSVOKUSIPÄILLE", V***U sanon mä. . . . .


    • Anonyymi

      Se kun vaan on sillä hybridillä se maximaalinen ns. kulusäästö just tuossa 10tkm paikkeilla ja sen jälkeen alkaa oleen persnettoa, elikkäs se vaan ei kaikille sovi, kunhan saadaan kaikille sopivat vähintäin yhdellä latauksella joka kestää sen "kahvillakäynnin" ajan (elikkäs 1000km ajomatkaa), shit alkaa oleen kuutamot kohellaan. . . .

      • Anonyymi

        Minulla on hybridi, ja bensaa menee n. 17 erolla kuukaudessa, kesällä menee 21 euroa kuukaudessa. Kahviin menee enemmän.


      • Anonyymi

        Ei toyota hybridiä tarvitse ladata . Auto on itselataava . Ei pääse yaris hybridillä yhdellä tankkaamisella kuin noin 900 km syynä tähän on pieni polttoaineen tankki ainoastaan 36 litraa. mutta jos pudottaa vauhdin max 80km/h niin silloin kyllä 1100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toyota hybridiä tarvitse ladata . Auto on itselataava . Ei pääse yaris hybridillä yhdellä tankkaamisella kuin noin 900 km syynä tähän on pieni polttoaineen tankki ainoastaan 36 litraa. mutta jos pudottaa vauhdin max 80km/h niin silloin kyllä 1100 km.

        Tänä vuonna ote lipsunut. Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Viime vuonna pääsin huhtikuun puoliväliin saakka.

        Ei, en aja itsetyydyttävällä fossiiliautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä vuonna ote lipsunut. Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Viime vuonna pääsin huhtikuun puoliväliin saakka.

        Ei, en aja itsetyydyttävällä fossiiliautolla.

        Miksi ihmeessä raahaat bensamoottoria mukanasi jos ajat lähestulkoon sähköllä? Idiootti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä vuonna ote lipsunut. Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa. Ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Viime vuonna pääsin huhtikuun puoliväliin saakka.

        Ei, en aja itsetyydyttävällä fossiiliautolla.

        Tietenkään ei tarvitse tankata jos ei aja . Mutta kuitenkin tankkaat fossiilista vaikka et aja fossiilisella ." Pitää lähipäivinä käydä tankkaamassa bensaa."
        httpmoottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttaa-vai-eiko-kuluta-ladattavien-hybridien-janoisuus-ja-paastot-kiistanaihe/s://


    • Anonyymi

      Tollolootan kestävyyden tae on se, että auto seisoo tallissa, kun sataa tai tie on märkä. Näin on juuri tojovaarin suulla meille kerrottu.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ja sekö on sinun ongelmasi että vaarin Toyota on tallissa? Miksi ihmeessä?


    • Anonyymi

      Toyotalla ajetaan eniten myös sähköisiä' kilometrejä.

      • Anonyymi

        Niin millä tavalla laskien? Minulla oli hetken laina-autona itselataava Yaris hybrid, ja ajoin sillä kolme edestakaista työmatkaa. Se kulki sähköllä maksimissaan kotipihasta valtatielle, sitten koko muun 30km matkan polttomoottori käyden. En ehtinyt perehtyä sen tarkemmin siihen, paljonko se sähkömoottori tasaisessa matka-ajossa kulkua avittaa, tai seurannut kulutusta sen koommin, mutta vähän kyseenalaiselta sen hyöty näin äkkiseltään tuntuu. Muuten se oli aika... sanotaanko hämmentävän tuntuinen auto manuaalivaihteisen Golfin jälkeen. Enkä siis sano, että huonolla tavalla. Huonoa siinä oli vain ajoasento ja etenkin penkki, mutta sekin lie tottumiskysymys.
        Työmatkani on siis n. 30km yhteen suuntaan, noin 500m pikkutietä ja loput valtatietä, josta 13km motaria. Ehkä ladattava hybridi olisi minulla edullisempi, koko työmatka saattaisi mennä sähköllä? Taikka sitten ihan täyssähköauto, mutta se jää vielä haaveeksi taloudellisista syistä.
        Toistaiseksi ajan dieselillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin millä tavalla laskien? Minulla oli hetken laina-autona itselataava Yaris hybrid, ja ajoin sillä kolme edestakaista työmatkaa. Se kulki sähköllä maksimissaan kotipihasta valtatielle, sitten koko muun 30km matkan polttomoottori käyden. En ehtinyt perehtyä sen tarkemmin siihen, paljonko se sähkömoottori tasaisessa matka-ajossa kulkua avittaa, tai seurannut kulutusta sen koommin, mutta vähän kyseenalaiselta sen hyöty näin äkkiseltään tuntuu. Muuten se oli aika... sanotaanko hämmentävän tuntuinen auto manuaalivaihteisen Golfin jälkeen. Enkä siis sano, että huonolla tavalla. Huonoa siinä oli vain ajoasento ja etenkin penkki, mutta sekin lie tottumiskysymys.
        Työmatkani on siis n. 30km yhteen suuntaan, noin 500m pikkutietä ja loput valtatietä, josta 13km motaria. Ehkä ladattava hybridi olisi minulla edullisempi, koko työmatka saattaisi mennä sähköllä? Taikka sitten ihan täyssähköauto, mutta se jää vielä haaveeksi taloudellisista syistä.
        Toistaiseksi ajan dieselillä.

        talvella pakkasella ei ladattavalla hybridillä sähköllä pääsee jotain noin 20 km motarilla ehkä 10 km loput sitten polttomoottorilla . plugarin painava ajoakku on silloin lisäämässä polttoaineen kulutusta. täyssähkö lienee tässä tapauksessa taloudellisin ratkaisu. Myöskin diesel on taloudellinen ja edullinen matkanteko väline. Suurin haitta on käyttövoimavero.


    • Anonyymi

      Vastaan itselleni . pieni ajomäärä on lähinnä ekolooginen valinta ja samalla periaatteellinen . rahan säästämin seuraa tästä vähäisistä kilometreistä automaattisesti , olipa ajoneuvo plugari ,sähkö , latauskelvoton hybridi , polttomoottorij ne . Toyota hybridin valinta lähinnä periaatteellinen , pienenpi kulutus
      verrattuna polttomoottoriin on periaatteessa hyvä asia , toissijaisena on raha .

    • Anonyymi

      Ajoi hybridillä vähän tai paljon niin se on nautinto.

    • Anonyymi

      Itsellä 2020 RAV4 awd-i hybrid premium, ajanut vuodessa vain 4 tkm, kuluttaa vain 6 sataselle. silti tykkään ajaa uudella hyvällä autolla nurkka-ajoni.

    • Anonyymi

      Kuinka nuo akut kestää seisottamista parkkipaikalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2034
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1835
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1649
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1494
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1182
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    7. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      78
      1092
    8. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      52
      1086
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1056
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe