omaishoidon ongelmat

Anonyymi

omaishoitajan tapeltava etuuksistaan joka väsyttää lopulta hoitajat, kun haet etuutta olt ikävä ihminen omaishoitajaliitto on kädetön ja jalaton yhdistykset myöskin
olisiko asianhoito siirrettävä kelalle vaiko mikä olisi ratkaisu lääkärille enemmän vastuuta ja määräysvaltaa siihen että on ammattilainen joka sanoisi mikä etuus milloinkin hoidettavalle kuuluu silloin kaupungin sosiaaliohjaajien tarvitsisi käyttää "valtaaansa"ja yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi koska suomessa on paljon näitä yksiköitä joissa yrittävät hoitaa joten omaishoon liittyviä asioita mutta huonolla menestyksellä rahat vain suljuu jonnekin joensuussakin 2,8 miljoonaa oli kohdistettu varoja omaishoitoon vain osa meni jakoon lopusta ei kukaan tiedä minne menivät

11

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiaa puhut!Itse taistelin tukeni takaisin,olen ylpeä itsestäni!Yrittivät mitätöidä lääkärin lausunnot,ja vaatia osastojaksoa,mutta kun laissa ei sellaista vaadita,niin antoivat periksi.Uhkasin myös valitta asiasta niin ylös kuin mahdollista,kirjoitin perusturvajohtajallekkin.

    • Anonyymi

      Liitto on täysin turha, ei siellä omaishoitajista aidosti välitetä, hyväkseen vaan käyttävät.

      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan omaishoitajista välitetä. Itse paloin loppuun ja sain tosi pahat haukkumiset sukulaisilta. Olisi vaan pitänyt jaksaa mutta kukaan ei auttanut. Tytärpuoli ei välittänyt kunnes isä teki kuolemaa silloin heräsi tytön rakkaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan omaishoitajista välitetä. Itse paloin loppuun ja sain tosi pahat haukkumiset sukulaisilta. Olisi vaan pitänyt jaksaa mutta kukaan ei auttanut. Tytärpuoli ei välittänyt kunnes isä teki kuolemaa silloin heräsi tytön rakkaus

        Tämä on niin inhottavaaa, että omat sukulaiset näyttävät tässä kohtaa todellisen luonteensa. Kertaakaan ei meillä vaivauduttu auttamaan sisarusten toisemesta, päin vastoin haluttiin laittaa kapuloita rattaisiin ja uuvuttaa minut olemalla hankala. Se, että on omaishoitaja on tarpeeksi rankkaa, niin siihen lisätään vielä känkkäränkkä sukulaiset niiin se
        on ihan liikaa kenenkään kantokyvylle. Jos joku olisi edes kerran kysynyt, että voisinko auttaa, mutta ei!!!!!


      • Anonyymi

        Todellakin, jos jotain kysyt niin ihan liirumlaarum. Ei mitään kongreettista apua. Yli kymmenen vuoden omaishoitaja kokemuksella tuntui, että mistään ei saanut apua, joten kyllästyin, että antaa sitten olla !! Pitää oikein anoa, rukoilla ja kysellä niin eiiiiii auta!!En ole enää omaishoitaja, mutta olen edelleen niin vihainen!!


    • Anonyymi

      Esim hämeenlinna ei käytä kaikkia valtion myöntämiä rahoja omaishoitajiin. Vaan rahoilla tehdään jotain muuta. Iltalehti teki laajan tutkimuksen. Ilmankos omaishoitajille maksettava korvaus on naurettavan pieni. Itse paloin loppuun ja vaikea oli saada tukea. Sanottiin ei ole rahaa

      • Anonyymi

        Tämä on todella valitettavaa, että näin käy. Itsestäni tuntui ihan samalta, että omaishoidon jälkeen olin ihan loppuun palanut. En suosittele kenellekkään omaishoitajaksi ryhtymistä . Syy on se, että lähes mahdoton saada apua, jos sitä tarvitset. Olet niin yksin ongelmasi kanssa. eikä ketään oikeasti kiinnosta. Omaishoitaja tuntuu olevan aina alakynnessä.


      • Anonyymi

        Hämeenlinna hoitaa huonosti asioita aina sanotaa ei ole rahaa. Mutta terve afgaanimies sai sossulta kahdeksantuhannen arvoisen sähkömopon. Minä huono jalksinen en saanut edes taksilippuja kauppamatkoille mutta mamut saa automaattisesti taksiliput. Aivan käsittämätöntä. Ei omaishoitajia arvosteta. Rahat suunnataan mamuille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenlinna hoitaa huonosti asioita aina sanotaa ei ole rahaa. Mutta terve afgaanimies sai sossulta kahdeksantuhannen arvoisen sähkömopon. Minä huono jalksinen en saanut edes taksilippuja kauppamatkoille mutta mamut saa automaattisesti taksiliput. Aivan käsittämätöntä. Ei omaishoitajia arvosteta. Rahat suunnataan mamuille

        Omat kansalaiset ensin ajattelu on vahingollista, valitettavasti omia lyödään kuin vierasta sikaa.


    • Anonyymi

      Tytärpuolella on omat asiat pahasti solmussa. Siksi heittää ahneuden ja röyhkeyden hoitajan niskaan. Oman isän hoito ei kiinnostanut ennen kuin isä alkoi tekemään kuolemaa. Ei kukaan ymmärrä omaishoitajan taakkaa jos ei itse ole 24h vastuussa. On niin helppo jälkikäteen haukkua.

    • Anonyymi

      Olen myös loppuun palanut omaishoitaja, yli 10 vuotta. Joka tapauksessa hoitovastuu siirtyy, näin se on. Monet äidit väsyvät lastenhoidossa joka on todella vaativaa. Itse en tätä tiedä kun olen poikamies.

      Turha soittelu ei aikanaan johtanut mihinkään, ei todellakaan. Ainut asia mitä olisin toivonut että olisin saanut työrauhan. Mutta paha maailma on mikä on, tälle ei voi mitään.

      Korvaus omaishoidosta on täysin mitätön, täysi palkka siitä pitäisi saada.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe