häätö tulossa

Anonyymi

maksamattomia vuokria. tämän viikon tiistaina tuli kaksi viikkoa täyteen (nyt torstai) kun olisin voinut antaa vastineen oikeudelle.täytyykö pelätä että huomenna on ulosottomiehet ovella? vai kauanko menee.
lapsi ois tulossa viikonloppuna tulossa käymään nin pitäis tietää tapanko itteni nyt vai vasta maanataina.

16

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinka paljon vuokria on maksamatta? Ota sossuun yhteys

      • Anonyymi

        kauanko tuossa häädössä yleensä menee?


    • Anonyymi

      Huhtikuun loppuun asti on voimassa väliaikainen laki häätötapausten muuttopäivästä.

      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L7P4

      Muuttopäivä

      Ulosottomies ei saa ilman painavaa syytä määrätä muuttopäivää aikaisemmaksi kuin viikko eikä myöhemmäksi kuin kaksi viikkoa muuttokehotuksen tiedoksisaantipäivästä. Määrättyä muuttopäivää voidaan lykätä, jollei siitä aiheudu hakijalle tuntuvaa haittaa. Häätö on kuitenkin toimitettava neljän kuukauden kuluessa asian vireilletulosta, jollei covid-19-epidemiasta tai siitä johtuvista poikkeusoloista taikka muusta erityisen painavasta seikasta pitempään lykkäämiseen ole perusteltua syytä. Hakijan suostumuksella häätöä voidaan lykätä hakemuksen peruuntumatta enintään kaksitoista kuukautta asian vireilletulosta. Lykkäystä koskevaan ulosottomiehen päätökseen ei saa hakea muutosta.

      Hakijan vaatimuksesta häädettävän on maksettava hakijalle vuokra lykkäyksen ajalta muuttopäivästä lukien entisten ehtojen mukaisesti. Lykkäyksen ehdoksi voidaan asettaa lykkäysajan vuokran maksaminen etukäteen, jos sitä voidaan pitää häädettävän kannalta kohtuullisena.

      Jos kysymyksessä on avioliittolain (234/1929) mukainen yhteiselämän lopettaminen tai muu siihen rinnastettava häätö, häätö on toimeenpantava muuttopäivää määräämättä niin pian kuin se kohtuudella käy päinsä.

      • Anonyymi

        Kiitos!
        mitä tarkoittaa "muuttokehotuksen tiedoksisaantipäivä"? Mistä se lasketaan?


    • Anonyymi

      Sain kerran häädön. Ulosotosta tuli kirje jossa kerrottiin päivämäärä jolloin viimeistään on muutettava. Aika tiukka aikataulu siinä oli. Kirje kun tuli, oli kaksi viikkoa aikaa muuttaa.

      • Anonyymi

        Kiinnostaa mihin muutit? Aika kiireellä tehdään noin suuria päätöksiä. Oliko yksityinen vuokranantaja?

        Olen kartoittanut ihan anonyymisti erilaisia vuokra-asuntoyhtiöitä eri puolella Suomea ja kaikissa alkaa olla melkoinen meininki, eli maksuhäiriön saanut ei kelpaa asukkaaksi. Ymmärrän senkin vielä että valitsevat työikäisistä parhaat päältä, mutta se oli täystyrmäys, ettei seniorikotiinkaan pääse jos luottotiedot ovat menneet. Ihmettelin tätä viimeksi asuntohausta vastaavan kanssa yhdessä, sillä kyllä vanhuuseläkkeellä on ihan normi maksukyky olemassa ja heitteillejättö on vastoin lakia. Räikeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa mihin muutit? Aika kiireellä tehdään noin suuria päätöksiä. Oliko yksityinen vuokranantaja?

        Olen kartoittanut ihan anonyymisti erilaisia vuokra-asuntoyhtiöitä eri puolella Suomea ja kaikissa alkaa olla melkoinen meininki, eli maksuhäiriön saanut ei kelpaa asukkaaksi. Ymmärrän senkin vielä että valitsevat työikäisistä parhaat päältä, mutta se oli täystyrmäys, ettei seniorikotiinkaan pääse jos luottotiedot ovat menneet. Ihmettelin tätä viimeksi asuntohausta vastaavan kanssa yhdessä, sillä kyllä vanhuuseläkkeellä on ihan normi maksukyky olemassa ja heitteillejättö on vastoin lakia. Räikeästi.

        Miten niin kiireellä suuria päätöksiä?
        Kyllä siihen häädön tiedoksiantoon mennessä on jo kulunut kuukausi poikineen siitä, kun vuokrat jäivät maksamatta tai muu häätöperuste syntyi.
        Jos ei siinä ajassa ole varautunut pois muuttamaan, niin miksi vielä pitäisi antaa viikko- tai kuukausikaupalla lisäaikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin kiireellä suuria päätöksiä?
        Kyllä siihen häädön tiedoksiantoon mennessä on jo kulunut kuukausi poikineen siitä, kun vuokrat jäivät maksamatta tai muu häätöperuste syntyi.
        Jos ei siinä ajassa ole varautunut pois muuttamaan, niin miksi vielä pitäisi antaa viikko- tai kuukausikaupalla lisäaikaa?

        Suomen kaltaisessa maassa, jossa on pitkä talvikausi ja olosuhteet vaativia, häätö tulisi tehdä hallitusti. Häädetylle tulee antaa mahdollisuus etsiä (ja löytää) uusi asunto ennen pihalle heittoa.

        Kun itse sain lähtöpassit vuokra-asunnosta täysin hatusta temmatuin perustein ja irtisanomisaika oli laiton eli 2 kuukautta (olin asunut samassa asunnossa 3v), tuli iso paniikki uuden kodin hakuun. Ja koska olin juuri saanut maksuhäiriömerkinnän velasta, joka ei koskenut asumista ollenkaan, ei minua kelpuutettu yhtään mihinkään uuteen vuokrasuhteeseen. Syksy painoi jo pakkasöinä niskaan ja toiminimiyritys tarvitsi toimitilat samoin kuin minä kodin. Kaksi kukautta ei todellakaan riitä mihinkään.
        No, itse löysin sitten syrjäkylästä avun, mutta jäi tuosta ajolähdöstä varsin outo maku. Kun olen poliittisesti aktiivinen, olen tätä asiaa tuonut esille päivittäin nyt korona-aikanakin. Yhteiskuntajärjestys ei ole tolkullaan tällaisessa toiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kaltaisessa maassa, jossa on pitkä talvikausi ja olosuhteet vaativia, häätö tulisi tehdä hallitusti. Häädetylle tulee antaa mahdollisuus etsiä (ja löytää) uusi asunto ennen pihalle heittoa.

        Kun itse sain lähtöpassit vuokra-asunnosta täysin hatusta temmatuin perustein ja irtisanomisaika oli laiton eli 2 kuukautta (olin asunut samassa asunnossa 3v), tuli iso paniikki uuden kodin hakuun. Ja koska olin juuri saanut maksuhäiriömerkinnän velasta, joka ei koskenut asumista ollenkaan, ei minua kelpuutettu yhtään mihinkään uuteen vuokrasuhteeseen. Syksy painoi jo pakkasöinä niskaan ja toiminimiyritys tarvitsi toimitilat samoin kuin minä kodin. Kaksi kukautta ei todellakaan riitä mihinkään.
        No, itse löysin sitten syrjäkylästä avun, mutta jäi tuosta ajolähdöstä varsin outo maku. Kun olen poliittisesti aktiivinen, olen tätä asiaa tuonut esille päivittäin nyt korona-aikanakin. Yhteiskuntajärjestys ei ole tolkullaan tällaisessa toiminnassa.

        Jos alistuu vuokraisännän lainvastaiseen toimintaan, niin tietysti silloin voi tulla kohdelluksi kaltoin. Kyllä oikeuksistaan saa kiinni pitää.

        Anonyymi 04.03.2021 19:50 kuitenkin kirjoitti saaneensa ulosotosta häädön tiedoksiannon. Tuskin käräjäoikeus tai UO ovat hyväksyneet laittomia irtisanomisaikoja, ja vaikka olisivatkin, niin käsittelyssä on joka tapauksessa kestänyt kuukausia viikkojen sijaan siitä, kun irtisanomisperuste on syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa mihin muutit? Aika kiireellä tehdään noin suuria päätöksiä. Oliko yksityinen vuokranantaja?

        Olen kartoittanut ihan anonyymisti erilaisia vuokra-asuntoyhtiöitä eri puolella Suomea ja kaikissa alkaa olla melkoinen meininki, eli maksuhäiriön saanut ei kelpaa asukkaaksi. Ymmärrän senkin vielä että valitsevat työikäisistä parhaat päältä, mutta se oli täystyrmäys, ettei seniorikotiinkaan pääse jos luottotiedot ovat menneet. Ihmettelin tätä viimeksi asuntohausta vastaavan kanssa yhdessä, sillä kyllä vanhuuseläkkeellä on ihan normi maksukyky olemassa ja heitteillejättö on vastoin lakia. Räikeästi.

        Muistutuksena kaikille aikuisille, että senioriasunnon ikäraja on 55 vuotta noin keskimäärin. Eli, voit olla työssäkäyväkin. Pääasiassa nämä vuokra-asunnot ovat vähätuloisille tarkoitettuja ja niissä on tulorajoja. Kun muissa asunnoissa on usein pitkät jonot, näihin aikuisten asuntoihin pääsee helpommin koska ne ovat kohdennettu säädetylle ihmisryhmälle. Senioriasunto ei ole palveluasunto, vaan ihan normi vuokrakämppä. Hesastakin löytyy ja kaksion vuokra siinä 400e --> kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alistuu vuokraisännän lainvastaiseen toimintaan, niin tietysti silloin voi tulla kohdelluksi kaltoin. Kyllä oikeuksistaan saa kiinni pitää.

        Anonyymi 04.03.2021 19:50 kuitenkin kirjoitti saaneensa ulosotosta häädön tiedoksiannon. Tuskin käräjäoikeus tai UO ovat hyväksyneet laittomia irtisanomisaikoja, ja vaikka olisivatkin, niin käsittelyssä on joka tapauksessa kestänyt kuukausia viikkojen sijaan siitä, kun irtisanomisperuste on syntynyt.

        Omalla kohdallani haastemies ramppasi tuomassa häätökirjeitä oikein olan takaa. Eli kyllä käräjäoikeuden asiantuntijatkin voivat mennä toimissaan harhaan ja tanssia vuokranantajan pillin mukaan. Ensin siis oli se laiton 2kk. Kun asiasta otin selvää ja luin lakitekstiä, oli itsestäänselvyys tuo irtisanomisperusteen virhe.

        Asia ei edennyt siitä sitten mihinkään, vaikka panin hanttiin. Etsin uutta asuntoa paniikissa pitkin lähiseutuja, mutta koska olin häväisty maksuhäiriöstigmalla, mikään ei onnistunut. Kun olin ottanut lisävelkaa suoriutuakseni muutosta (koti firma) ja aikataulu buukattu, tuli pihalle jälleen uusi haastemies: irtisaomisaikaa oli muutettu kuuteen kuukauteen.
        Ei enää auttanut moinen temppu. Ja kaiken tämän päälle vuokranantaja kavalsi takuurahat. Nyt on muuttorumbasta parin tonnin lisävelka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alistuu vuokraisännän lainvastaiseen toimintaan, niin tietysti silloin voi tulla kohdelluksi kaltoin. Kyllä oikeuksistaan saa kiinni pitää.

        Anonyymi 04.03.2021 19:50 kuitenkin kirjoitti saaneensa ulosotosta häädön tiedoksiannon. Tuskin käräjäoikeus tai UO ovat hyväksyneet laittomia irtisanomisaikoja, ja vaikka olisivatkin, niin käsittelyssä on joka tapauksessa kestänyt kuukausia viikkojen sijaan siitä, kun irtisanomisperuste on syntynyt.

        Käräjäoikeudesta haetaan vuokrasopimuksen purku, jolle pitää olla lainmukaiset perusteet. Käräjäoikeus ei tee irtisanomisia. Vuokrasopimuksen irtisanominen ja purkaminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Kun vuokrasopimis puretaan käräjäoikeuden päätöksellä, purkamisella ei ole mitään irtisanomisaikoja vaan vuokrasopimus päättyy heti purkuilmoituksen tiedoksiantamiseen. Ulosoton kautta haetaan sitten häätö, jos vuokralainen ei ole purkuilmoituksesta huolimatta muuta heti pois. Jos purkaminen tehdään vuokrarästien perusteella, vuokralainen häädetään ja maksamattomat vuokrat menevät ulosottoon.
        Häätö ei tule yhtä-äkkiä ja yllätyksenä.


    • Anonyymi

      ap:
      vastinemahdollisuus on ohi, millaisen arvion saisi.varmaan nyt puuhataan tuomiota.

    • Anonyymi

      Jos vastineaika on mennyt ohi, niin sitten tulee joskus häätöpäätös. Riippuu siitä paljonko käräjäoikeudessa on juttuja. Eiköhän kuukauden parin sisään tule postia sinulle.

      • Anonyymi

        Kyllä nämä "elämäm kovan koulun" luokalle jääneet ovat ihme porukkaa. Pitäisi saada asua kuukausikaupalla ilmaiseksi ja ainoa asia mikä hieman huolestuttaa ja ottaa päähän on se, että kuinka kauan saisi vielä jatkaa loisimista ja mistä saisi seuraavan ilmaisen luukun.

        Täällä meidänkin talossa on ollut viime kesästä asti huumekoukussa oleva n. 35-v. ämmä joka huijasi itselleen kämpän vuokralle kertomalla satuja että on yh jolla pieni lapsi. Mitään lasta ei ole kertaakaan kukaan nähnyt mutta sen sijaan siellä ravaa ja yöpyy muutama mäntti jotka ovat mm. murtautuneet talon häkkivarastoihin, sotkeneet paikkoja ja varastaneet/rikkoneet asukkaiden fillareita kun ovat akan avaimilla menneet pyörösuojaankin yöllä. Siellä on niillä ollut myös paljon varastamiaan maastopyöriä joita siellä -yöllä tietysti- ovat muunnelleet myyntiä varten. Eivät reppanat arvaa että poliisi kävi ottamassa niistä runkonumerot ylös kun ilmoitettiin tästä touhusta. Muutenkaan niillä ei yhtään mikään asia kestä päivänvaloa. Niillä on autokin jossa on väärät kilvet mutta kun ovat niin tyhmiä niin jäävät siitäkin kohta kiinni. Ärsyttävintä on se, että ne liikkuu öisin eivätkä osaa edes kämpän ovea laittaa kiinni yöllä niin etteikö siihen koko talo heräisi. Tukasta v...n ja äkkiä tällaiset jätteet, mitään muuta näistä ei ole kuin harmia toisille. Jos ei osaa asua sääntöjen mukaisesti eikä maksaa vuokriaan (jokainen pystyy, tuet on keksitty jos ei muuta tuloa), niin on kaikkien kunnon ihmisten etu että häätö suoritetaan niin nopeasti kuin mahdollista. Lisäksi viidakkorumpu pärisemään somessa ja kylillä ettei vaan kukaan erehdy tällaisia ottamaan asukkaiksi.


    • Anonyymi

      Jos vuokralainen on itrse irrtisanonutr vuokramuksensa niin, hankaa on eriidelä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3411
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1449
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      795
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe