Millaisilla todistuksilla muut hakee bioanalytiikkaan? Pitääkö olla todellinen älykkö päästäkseen tuohon koulutusohjelmaan? Itse haen siihen 1. toiveena ja äikkä on 9 tai 10, pitkä matikka 7, enkku 7 tai 8 yms. ja tokarin keskiarvo on 8,3. Millaisia asioita arvostetaan siinä psykologin/opettajan haastattelussa? Entä onko ryhmätilanteissa jotain "jokeria" millä saisi pisteitä? Muita vinkkejä?
Olisi kiva jos vaivautuisitte vastailemaan...
Bioanalytiikkaan hakijat!!!
15
1677
Vastaukset
- bioanalyytikko
Itse haen Stadiaan Helsinkiin ja toivon todella että pääsen. Haen opistotason opintokortilla sillä opiskeluni ovat vielä kesken. Tämänhetkinen keskiarvoni on 3,5 asteikolla 1-5 siis. Sun kannattaa käydä koulusi sivuilla katsomassa että paljon saat pisteitä keskiarvosi perusteella, ainakin Stadian sivuilla on suoraan kerrottu mitä pisteitä saa milläkin k-arvolla. Mä saan tolla omallani pisteitä 20 ja ensisijaisesta toiveesta 5, yht 25 pistettä. Toivon että sillä pääsisi edes pääsykokeisiin, joissa sitten voikin tosissaan tsempata :) Luetko jo pääsykoekirjaa? Itse aloitin juuri ja ajattelin lukea sen läpi muutaman kerran. Psyko kokeista en osaa mitään tietenkään sanoa kun ei ole kokemusta :)
Tsemppiä tulevaan ja toivottavasti ollaan tulevaisuudessa bioanalyytikkoja :)- vastaus
Itse haen Kuopioon kun on lähellä enkä uskalla "suureen maailmaan" vielä lähteä seikkailemaan =) Meillä ei ole noita pääsykoekirjoja luettavana (mikä omasta mielestäni on tosi harmi, kun sen tilalla on kamala ryhmätilanne mikä voi mennä ihan penkin alle...) eli sen puoleen ei tarvi hermoilla. Tsemppiä sinullekin sinne etelään, jospa tämä olisi se unelma-ala... Aika vaikea se päätös silti oli kun niin moni asia tässä maailmankaikkeudessa kiinnostaa, että huh...
- MeMMa
vastaus kirjoitti:
Itse haen Kuopioon kun on lähellä enkä uskalla "suureen maailmaan" vielä lähteä seikkailemaan =) Meillä ei ole noita pääsykoekirjoja luettavana (mikä omasta mielestäni on tosi harmi, kun sen tilalla on kamala ryhmätilanne mikä voi mennä ihan penkin alle...) eli sen puoleen ei tarvi hermoilla. Tsemppiä sinullekin sinne etelään, jospa tämä olisi se unelma-ala... Aika vaikea se päätös silti oli kun niin moni asia tässä maailmankaikkeudessa kiinnostaa, että huh...
Minäkin haen Savoniaan. Alkupisteitä saan 29,5/35.
- vastaus2
MeMMa kirjoitti:
Minäkin haen Savoniaan. Alkupisteitä saan 29,5/35.
Mulla on kans alkupisteet 29,5! No jopas sattui... onnittelut muuten hyvistä alkupisteistä ;)
Vähän kuiteskin harmittaa kun ne perinteiset loogisen päättelyn yms. kokeet on korvattu sillä ryhmätilanteella, joka vähän pelottaa näin ujomman puoleista immeistä... noh, mikä ei tapa, se vahvistaa... Onnea kokeeseen! - MeMMa
vastaus2 kirjoitti:
Mulla on kans alkupisteet 29,5! No jopas sattui... onnittelut muuten hyvistä alkupisteistä ;)
Vähän kuiteskin harmittaa kun ne perinteiset loogisen päättelyn yms. kokeet on korvattu sillä ryhmätilanteella, joka vähän pelottaa näin ujomman puoleista immeistä... noh, mikä ei tapa, se vahvistaa... Onnea kokeeseen!"Vähän kuiteskin harmittaa kun ne perinteiset loogisen päättelyn yms. kokeet on korvattu sillä ryhmätilanteella, joka vähän pelottaa näin ujomman puoleista immeistä"
Samoin, paremmin minä oisin pärjännyt noissa loogisen päättelyn testeissä, koska minäkin ujo olen :)
Pääsykokeissa tavataan! - Anonyymi
Moi mä valmistan amis ja sain todistus miten mä voin laske mun pisteeitä ja voiks tiedä pääsenkö tai ei?
- -Kipinä-
Ainakiin Turkuun pisteesi riittäisivät kirkkaasti :) Itse aloitin viime syksynä, 8.5 keskiarvolla. Pääsykoetehtävät ovat suurilta osin psykologisia testejä, sekä aikas helppoja matematiikan laskuja (ihan päässälaskuja siis). Haastattelussa kannattaa vaan olla oma itsensä. Itse en tiennyt alasta juuri mitään kun hain, mutta kaipa ne haastattelussa huomasivat innokkuuden...
- kummastunut
Miten sä voit hakea, jos et edes tiedä alasta mitään? Otat siinä kamalan riskin! Ei ole ihme jos luovutusprosentti on kova kun sunlaisia hakijoita pääsee sisälle....
- .......
luulin et bioanalyytikko on joku hieno ammatti mutta sehä o vaa labrahoitsu. surkee palkka yms. yms. ei todellakaa kiinnosta. toivottavasti teille muille jotka haette sinne on bioanalyytikko unelma-ammatti.
- vaan
uteliaisuudesta kysyn: Tiedätkö mitä " vaan labrahoitsun" työnkuvaan kuuluu?
- -82
onkohan mulla c:n paperien kans mitään toivoa..?en ole kirjoittanu edes matikkaa,enpä sillon lukiossa ajatellut asiaa tarpeeks pitkälle..
- Tuomas
Milläiset todistukset? Kunhän sulla on uintikykytodistus, ja autokoulun lopputodistus, kyllä varmaan pääset bioanalytiikoksi!
- analyytikko
Et taida olla hakemassa edes tuohon koulutukseen??? Tuollaiset vastaukset on todellakin turhia, koska kuka tahansa näkee hakijatilastoista, ettei sinne kaikki pääse. Ihan raivostuttaa nuo kommentit täysin ulkopuolisilta ihmisiltä, jotka eivät ole asioista selvää ottaneet ja vähättelevät vain amk-opintoja. Toisaalta, jos tuo on totta, niin ei kai tässä muuta kuin odotellaan syksyä, jolloin opinnot alkavat... ;)
- MeMMa
Eikö täällä ole enempää hakijoita???
- mariska
minä hain bioanalytiikkaa lukemaan Ouluun ensisijaisena vaihtoehtona. Toikkari mulla on tällainen: matikka 9, äikkä 8, enkku 8 ja keskiarvo on 8,1. Jännittää kovasti, tuleekohan mulle kutsua valintakokeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982