Kuinka paljon "varastatte" töistä?

Anonyymi

Itse voin myöntää että esim.pesuaine purkkien jämät tulee kotiin ja välillä joku käytöstä poistettu huonompi moppi tms.

22

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otin kerran sellaisen pumppupullon, joka oli menossa roskiin. Ja vajaita vessapapaerirullia olen ottanut. Siis nämä oli heitetty roskiin. Olivat roskia asiakkaan mielestä. En koe varastamiseksi sellaista, jos ottaa roskiksesta jotain.

      • Anonyymi

        Kaikki mikä on siellä työnantajasi tiloissa ja tontilla, vaikka roskiksessakin, on työnantajasi omaisuutta. Olette siis rosvoja ihan laitanaan.
        Minulla oli työntekijä joka ei tuota käsittänyt, eikä uskonut varoitusta. Vei ns. roskistavaraa kotiinsa ja pisti myyntiin. Työkaverinsahan sen kusautti.
        Lopulta tapaus oli niin selvä, että kehotin irtisanoutumaan jos ei halua joutua kuulusteluun. Hän uhkasi liiton lakimiehellä, mutta alle tunnin päästä kävi irtisanoutumassa.
        Tämä on niin pieni paikkakunta, ettei täällä kannata harrastaa vilunkia. Tuollekin ihmiselle tuli pitkä työttömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mikä on siellä työnantajasi tiloissa ja tontilla, vaikka roskiksessakin, on työnantajasi omaisuutta. Olette siis rosvoja ihan laitanaan.
        Minulla oli työntekijä joka ei tuota käsittänyt, eikä uskonut varoitusta. Vei ns. roskistavaraa kotiinsa ja pisti myyntiin. Työkaverinsahan sen kusautti.
        Lopulta tapaus oli niin selvä, että kehotin irtisanoutumaan jos ei halua joutua kuulusteluun. Hän uhkasi liiton lakimiehellä, mutta alle tunnin päästä kävi irtisanoutumassa.
        Tämä on niin pieni paikkakunta, ettei täällä kannata harrastaa vilunkia. Tuollekin ihmiselle tuli pitkä työttömyys.

        Ero on siinä ottaako roskat omaan tarpeeseen vai laittaako myyntiin. Joku vessapaperin jämä on oikeasti hukkaan heittoa ja hyvänä työnantajana osaisi ja ymmärtäisi tällaiset ympäristö asiat. Niitä käydään kouluissakin läpi missä opetetaan tulevia siivooja sukupolvia, pitäisi näemmä sen sijaan pakottaa työnantajat ja esimiehet käymään ne kurssit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mikä on siellä työnantajasi tiloissa ja tontilla, vaikka roskiksessakin, on työnantajasi omaisuutta. Olette siis rosvoja ihan laitanaan.
        Minulla oli työntekijä joka ei tuota käsittänyt, eikä uskonut varoitusta. Vei ns. roskistavaraa kotiinsa ja pisti myyntiin. Työkaverinsahan sen kusautti.
        Lopulta tapaus oli niin selvä, että kehotin irtisanoutumaan jos ei halua joutua kuulusteluun. Hän uhkasi liiton lakimiehellä, mutta alle tunnin päästä kävi irtisanoutumassa.
        Tämä on niin pieni paikkakunta, ettei täällä kannata harrastaa vilunkia. Tuollekin ihmiselle tuli pitkä työttömyys.

        Aika erikoista, että roskiksesta ei saa ottaa roskia itselleen? Sehän on parasta kierrätystä, jos joku roskista hyötyy, käytti niitä roskia itse tai vaikka myisi. Pienellä paikkakunnalla olisin sinuna ennemminkin huolissani omasta maineestani. Taidetaan jo kylillä selkäsi takana puhua, että juu tuo on se joka painosti työntekijän irtisanoutumaan, kun se työntekijä otti roskiksesta roskia.


    • Anonyymi

      Yksi kohde jäi pois. Oli hyvää tavaraa lähdössä varastoon, ja roskiin. Jotain ehjää välinettä välinettä löytyi, ja sen sellasta. 🙂

    • Anonyymi

      Työpaikalta varastamisesta jos kiinni jää,niin pitkuthan siitä tulee ja rikostutkinta. En varasta,kyllä näin korona aikana pesuaineita kuluu ihan jos töissä siivoaa. Ja vaikka missä käytetyt froteet,mopit? En vie kuin roskiin,huonoja.
      Päinvastoin,olen erikoisempi on putsattaviin vienyt kotoa,esimerkiksi kidesoodaa,ikkunanpesuihin itseltä liinoja,jne. Harvemmin kylläkin. Joskus kaskutan jotain kalliimpaa työnantajalta,eihän hän tiedä mitä mikäkin työ aina vaatii,selvitys ja kuitit pitää toki olla,mutten menetä jos joudun hankkimaan työhön jotain,vaan saan omat pois.

    • Anonyymi

      Onko varastamista, jos kerään roskiin heitettyjä palautuspulloja ja vien palautukseen? Varsinkin koulukohteissa saatan kerätä monen euron edestä roskiksista pulloja. Koen sen myös ympäristötekona. Palautuspullot eivät kuulu sekajätteseen!

      • Anonyymi

        Kouluissakin opetetaan nykyään, että kuuluu toimia ympäristön eduksi niin paljon kun vain mahdollista ja teet juuri niin kuin nykyaikana pitäisi mennä.


      • Anonyymi

        Kyllä ainakin minä olen ne palautuspullot aina kauppaan vienyt. En voi ympäristötietoisena kierrätystä puolustavana edes ajatella laittavani sellaisia tavaroita roskiin, jotka voi kierrättää. Idiootti on sellainen työnantaja, joka sellaista vaatii. Varsinkin aika kaksinaamaista vieläpä, jos firmassa mainostetaan vielä erityisesti sitä, että se huolehtii esimerkillisesti kierrätyksestä.
        Aikoinaan hamstrasin yhdessä työkohteessa roskiin heitetyt neulemallitilkut ja tein niistä itselleni vaatteita.


    • Anonyymi

      Paljonko työnantajasi varastaa sinulta kysy niin päin myös.

    • Anonyymi

      Työsuhde päättyy työnantajan puolelta irtisanomiseen aina silloin kun työnantaja jää kiinni varkaudesta työntekijää kohtaan.

    • Anonyymi

      Kun siivosin myymälää 80-luvulla, parasta oli kun pääsin kylmiöön herkuttelemaan ihanilla leikkeleillä, kylmäsavulohella,poronpaistilla ja muilla herkuilla.
      Työ loppuikin sitten kauppiaan konkurssiin.
      Mitähän hänelle nykyään kuuluu?

    • Anonyymi

      En yhtään...?

    • Anonyymi

      Kuinka paljon työnantaja varastaa, kun jättää lisiä ja palkkoja maksamatta?

      Terveiset Jyväskylästä. Eräässä paikallisessa yrityksessä olin vaan kerran töissä ;)

      • Anonyymi

        Oliskohan kysymyksessä erääseen kissaeläimen nimeen liittyvä yritys.


      • Anonyymi

        ilveslahti? siellä monien ylläpito siivoojien palkoista varastettiin, kun asiasta sanoi, että puuttuu palkasta niin suututtiin.


    • Anonyymi

      Olen löytänyt eräässä virastossa hyviä eväsrasioita, joita työpaikkaa vaihtaneet on heittänyt roskikseen. Yhden 50e Marimekon laukun ja 2 kengät. Pipoa ja kaulahuivia, 4 hyväkuntoiset sormikkaat. Avaamattoman paketin kahvia ja terveyssiteitä. Kyniä ja vihkoja varmaan 10 vuotta.

      Jotenkin toimisto työntekijät luulee että töihin saa tuoda mitä tahansa roinaa kotoaan, viherkasveista lähtien. Neuletakkeja kun kylmää, ja kenkiä sen 10 paria.

    • Anonyymi

      Minä olen pienessä jyväskyläläisessä siivous firmassa töissä, jossa työvälineet, siivous liinat ja imurit on niin paskassa kunnossa, että niitä ei tee mieli viedä kotiinsa ja pesuaineet muka hajusteettomia, mut kuitenkin haisevat pahalle. Vessa paperi ja käsi paperi sitä ohuinta sihnua, joilla ei tee mitään.
      Joten ei tarvii "varastaa" töissä.

    • Anonyymi

      Joskus ottanut vessapaperia ja pyykkipulveria

    • Anonyymi

      En ole siivooja, mutta tavallisena duunarina voin kertoa että mukaan on lähtenyt mm.

      - kyniä
      - paperilehtiöitä
      - A4-mappeja
      - riisi paperia tulostimeen
      - kahvia
      - SER -lavalta elektroniikkaromua

    • Anonyymi

      kun siivosin erästä kamalaa yläastetta jossa mua, aikuista siivooja teinipojat kiusasi,niin varastin niiden ja ylä asteen pitämästä kioskista karkkia,suklaata yms,tein iltavuoroa silloin,aamuvuorossa en varastanut.

    • Anonyymi

      No ei tulis mieleenkään. Huvitti kun yksi siivousesimies joskus pistävästi katsoen sanoi että "roskiksesta ei saa sitten ottaa mitään", ihan kuin olisin jäänyt kiinni jostain sellaisesta. Kohde oli vielä sellainen ettei siellä oikein mitään otettavaa olisi edes ollut, keittiöjätettä ja paperiroskia lähinnä.

      Joskus minulta kysyttiin onko mitään firman välineitä kotona että voisin käydä siivoamassa yhden pikaisen sotkun, kun minulla ei ollut vakituista kohdetta, jonka komerosta olisin voinut hakea. Ihmettelin että ei kyllä ole, siitä selvittiin sillä että otin omiani ja ne korvattiin. Sittemmin sain luvan pitää jotain tavaraa kotonani sen varalta. Pyykinpesuainetta sain myös "varastaa" kun pesin siivouspyykkejä kotona. Mutta siinäpä ne, ei tulisi mieleen ottaa jotain loppuunkulunutta öljyistä rättiä tms.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe