Vaara Toyotan hybrideissä, tulossa takaisinkutsu.

Anonyymi

Toyotan 2019-2021 hybridien akustoissa jäähdytysvika, joka saattaa kesällä oikosulkea akuston ja sytyttää auton palamaan, jopa paikallaan seistessä.
Asiaa tutkitaan ja lähitulevaisuudessa tulossa kiireinen takaisinkutsu.

78

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näitä Toyotan soihtuja riittää tulevaisuudessa maisemassa kun kuumenevat kaapelit sulavat oikosulkuun ja akustot kuumenee myös ladatessa.

      • Anonyymi

        Paljonkohan menetetään Tojotistien henkiä, Toyotien sytyttämien rakennuspalojen seurauksena?


      • Anonyymi

        Tyhmä joka ostaa, kyllä tuo on ollut jo pitkään tiedossa.


      • Anonyymi

        Miksi ostaa Esson baarista saadulla suosituksella yhtään mitään?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hohhoijjaa, rölliviestejä pukkaa, osta skooda
      isi ohjaa, äiti pukkaa, lapset pittää pohjaa.

      • Anonyymi

        Pohjan tippuminen on vain Toyotan ongelma, muista murheita en tiiä mitään.


      • Anonyymi

        Pohja tippuu tojosta heti takuun päätyttyä ja omistaja maksaa uuden, mutta onneksi vahvistetun mallin.


    • Anonyymi

      Ei ole Toyotassa tuollaisia vikoja lopeta musta maalaaminen VW syö 3 litraa öljyö tuhannella kilometrilla ja dsg paukkuu

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Lopeta sinä VW:n mollaaminen, ei siinä ole tuollaisia vikoja. Toyotassa noita vikoja löytyy kymmenittäin! Katso alla olevasta linkistä, kun et kuitenkaan muuten mitään usko, senkin vanha Tojotajäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta sinä VW:n mollaaminen, ei siinä ole tuollaisia vikoja. Toyotassa noita vikoja löytyy kymmenittäin! Katso alla olevasta linkistä, kun et kuitenkaan muuten mitään usko, senkin vanha Tojotajäärä.

        Ei noi Tojota ongelmat ole mikään uusi juttu.
        https://yle.fi/uutiset/3-5590071

        Toyotan ongelmat jatkuvat

        Autonvalmistaja Toyotan mukaan 270 000:ssa sen valmistamassa autossa on viallinen moottori. Moottorin venttiilissä oleva vika saattaa sammuttaa moottorin kesken ajon. Vielä ei tiedetä, onko viallisia moottoreita Suomessa myytävissä autoissa.
        talous
        1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00
        Jaa:
        Jaa artikkeli Facebookissa
        0
        Jaa artikkeli Twitterissä

        Autoista noin 180 000 on myyty ulkomailla, ja loput Japanissa. Yhtiö ei ole kertonut, vetääkö se autot korjattaviksi.

        Japanilaisten tiedostusvälineiden mukaan Toyota aikoo lähettää ylimääräisen huoltokutsun, joka koskee muun muassa kymmeniä tuhansia Lexus-autoja.

        Toyota on joutunut viime vuoden lopun jälkeen kutsumaan korjattavaksi yli kymmenen miljoonaa autoa muun muassa kaasupoljinvian vuoksi. Toyota maksoi keväällä Yhdysvalloissa 16,4 miljoonan dollarin eli 12,1 miljoonan euron sakot. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusvirasto esitti sakkoja, koska Toyota ei ollut tarpeeksi nopeasti tiedottanut vaarallisesta kaasupoljinongelmasta.

        Viime viikolla Toytota kutsui korjattavaksi 17 000 Lexuksen hybridiautoa.

        Maahantuojalla ei tietoa asiasta

        Suomen Toyota-yhtiöissä tieto moottoriongelmista tuli yllätyksenä. Tieto vioista saavutti yrityksen torstaiaamuna YLE Uutisten kautta. Toyota yhtöiden tiedottajan Malla Huttusen mukaan moottorivikojen mahdollisista vaikutuksista Suomeen tiedotetaan mahdollisimman pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noi Tojota ongelmat ole mikään uusi juttu.
        https://yle.fi/uutiset/3-5590071

        Toyotan ongelmat jatkuvat

        Autonvalmistaja Toyotan mukaan 270 000:ssa sen valmistamassa autossa on viallinen moottori. Moottorin venttiilissä oleva vika saattaa sammuttaa moottorin kesken ajon. Vielä ei tiedetä, onko viallisia moottoreita Suomessa myytävissä autoissa.
        talous
        1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00
        Jaa:
        Jaa artikkeli Facebookissa
        0
        Jaa artikkeli Twitterissä

        Autoista noin 180 000 on myyty ulkomailla, ja loput Japanissa. Yhtiö ei ole kertonut, vetääkö se autot korjattaviksi.

        Japanilaisten tiedostusvälineiden mukaan Toyota aikoo lähettää ylimääräisen huoltokutsun, joka koskee muun muassa kymmeniä tuhansia Lexus-autoja.

        Toyota on joutunut viime vuoden lopun jälkeen kutsumaan korjattavaksi yli kymmenen miljoonaa autoa muun muassa kaasupoljinvian vuoksi. Toyota maksoi keväällä Yhdysvalloissa 16,4 miljoonan dollarin eli 12,1 miljoonan euron sakot. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusvirasto esitti sakkoja, koska Toyota ei ollut tarpeeksi nopeasti tiedottanut vaarallisesta kaasupoljinongelmasta.

        Viime viikolla Toytota kutsui korjattavaksi 17 000 Lexuksen hybridiautoa.

        Maahantuojalla ei tietoa asiasta

        Suomen Toyota-yhtiöissä tieto moottoriongelmista tuli yllätyksenä. Tieto vioista saavutti yrityksen torstaiaamuna YLE Uutisten kautta. Toyota yhtöiden tiedottajan Malla Huttusen mukaan moottorivikojen mahdollisista vaikutuksista Suomeen tiedotetaan mahdollisimman pian.

        Tyypillistä Toyota "laatua"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noi Tojota ongelmat ole mikään uusi juttu.
        https://yle.fi/uutiset/3-5590071

        Toyotan ongelmat jatkuvat

        Autonvalmistaja Toyotan mukaan 270 000:ssa sen valmistamassa autossa on viallinen moottori. Moottorin venttiilissä oleva vika saattaa sammuttaa moottorin kesken ajon. Vielä ei tiedetä, onko viallisia moottoreita Suomessa myytävissä autoissa.
        talous
        1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00
        Jaa:
        Jaa artikkeli Facebookissa
        0
        Jaa artikkeli Twitterissä

        Autoista noin 180 000 on myyty ulkomailla, ja loput Japanissa. Yhtiö ei ole kertonut, vetääkö se autot korjattaviksi.

        Japanilaisten tiedostusvälineiden mukaan Toyota aikoo lähettää ylimääräisen huoltokutsun, joka koskee muun muassa kymmeniä tuhansia Lexus-autoja.

        Toyota on joutunut viime vuoden lopun jälkeen kutsumaan korjattavaksi yli kymmenen miljoonaa autoa muun muassa kaasupoljinvian vuoksi. Toyota maksoi keväällä Yhdysvalloissa 16,4 miljoonan dollarin eli 12,1 miljoonan euron sakot. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusvirasto esitti sakkoja, koska Toyota ei ollut tarpeeksi nopeasti tiedottanut vaarallisesta kaasupoljinongelmasta.

        Viime viikolla Toytota kutsui korjattavaksi 17 000 Lexuksen hybridiautoa.

        Maahantuojalla ei tietoa asiasta

        Suomen Toyota-yhtiöissä tieto moottoriongelmista tuli yllätyksenä. Tieto vioista saavutti yrityksen torstaiaamuna YLE Uutisten kautta. Toyota yhtöiden tiedottajan Malla Huttusen mukaan moottorivikojen mahdollisista vaikutuksista Suomeen tiedotetaan mahdollisimman pian.

        ”1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00” tuoreita uutisia kaivelette.. Tämän ajankohdan uutisoinneissa ei volkkariVillen paljoa kannata huudella. Jokunen jakoketju ja öljyremppa osuu noihin vuosiin... Mutta nehän on vanhoja juttuja.Buahahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noi Tojota ongelmat ole mikään uusi juttu.
        https://yle.fi/uutiset/3-5590071

        Toyotan ongelmat jatkuvat

        Autonvalmistaja Toyotan mukaan 270 000:ssa sen valmistamassa autossa on viallinen moottori. Moottorin venttiilissä oleva vika saattaa sammuttaa moottorin kesken ajon. Vielä ei tiedetä, onko viallisia moottoreita Suomessa myytävissä autoissa.
        talous
        1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00
        Jaa:
        Jaa artikkeli Facebookissa
        0
        Jaa artikkeli Twitterissä

        Autoista noin 180 000 on myyty ulkomailla, ja loput Japanissa. Yhtiö ei ole kertonut, vetääkö se autot korjattaviksi.

        Japanilaisten tiedostusvälineiden mukaan Toyota aikoo lähettää ylimääräisen huoltokutsun, joka koskee muun muassa kymmeniä tuhansia Lexus-autoja.

        Toyota on joutunut viime vuoden lopun jälkeen kutsumaan korjattavaksi yli kymmenen miljoonaa autoa muun muassa kaasupoljinvian vuoksi. Toyota maksoi keväällä Yhdysvalloissa 16,4 miljoonan dollarin eli 12,1 miljoonan euron sakot. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusvirasto esitti sakkoja, koska Toyota ei ollut tarpeeksi nopeasti tiedottanut vaarallisesta kaasupoljinongelmasta.

        Viime viikolla Toytota kutsui korjattavaksi 17 000 Lexuksen hybridiautoa.

        Maahantuojalla ei tietoa asiasta

        Suomen Toyota-yhtiöissä tieto moottoriongelmista tuli yllätyksenä. Tieto vioista saavutti yrityksen torstaiaamuna YLE Uutisten kautta. Toyota yhtöiden tiedottajan Malla Huttusen mukaan moottorivikojen mahdollisista vaikutuksista Suomeen tiedotetaan mahdollisimman pian.

        Toyota on pelkkää vikaa ja loput hätääntyneiden omistajien valetta.


      • Anonyymi

        Lopeta sinä tuo paikan kirjoittelu ja keskity tojon pohjan hitsaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00” tuoreita uutisia kaivelette.. Tämän ajankohdan uutisoinneissa ei volkkariVillen paljoa kannata huudella. Jokunen jakoketju ja öljyremppa osuu noihin vuosiin... Mutta nehän on vanhoja juttuja.Buahahaa!

        Uusissa ja vanhemmissa Tojoissa vikaa.


      • Anonyymi

        Miten VW liittyy Toyotan valtavaan vikojen määrään? Helpottaako oloasi jos mietit muiden vikoja kun Toyotasi roikkuu merkkiikkeen nosturilla moottorin vaihdossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noi Tojota ongelmat ole mikään uusi juttu.
        https://yle.fi/uutiset/3-5590071

        Toyotan ongelmat jatkuvat

        Autonvalmistaja Toyotan mukaan 270 000:ssa sen valmistamassa autossa on viallinen moottori. Moottorin venttiilissä oleva vika saattaa sammuttaa moottorin kesken ajon. Vielä ei tiedetä, onko viallisia moottoreita Suomessa myytävissä autoissa.
        talous
        1.7.2010Päivitetty 10.4.2012 10:00
        Jaa:
        Jaa artikkeli Facebookissa
        0
        Jaa artikkeli Twitterissä

        Autoista noin 180 000 on myyty ulkomailla, ja loput Japanissa. Yhtiö ei ole kertonut, vetääkö se autot korjattaviksi.

        Japanilaisten tiedostusvälineiden mukaan Toyota aikoo lähettää ylimääräisen huoltokutsun, joka koskee muun muassa kymmeniä tuhansia Lexus-autoja.

        Toyota on joutunut viime vuoden lopun jälkeen kutsumaan korjattavaksi yli kymmenen miljoonaa autoa muun muassa kaasupoljinvian vuoksi. Toyota maksoi keväällä Yhdysvalloissa 16,4 miljoonan dollarin eli 12,1 miljoonan euron sakot. Yhdysvaltain liikenneturvallisuusvirasto esitti sakkoja, koska Toyota ei ollut tarpeeksi nopeasti tiedottanut vaarallisesta kaasupoljinongelmasta.

        Viime viikolla Toytota kutsui korjattavaksi 17 000 Lexuksen hybridiautoa.

        Maahantuojalla ei tietoa asiasta

        Suomen Toyota-yhtiöissä tieto moottoriongelmista tuli yllätyksenä. Tieto vioista saavutti yrityksen torstaiaamuna YLE Uutisten kautta. Toyota yhtöiden tiedottajan Malla Huttusen mukaan moottorivikojen mahdollisista vaikutuksista Suomeen tiedotetaan mahdollisimman pian.

        Toyota on yhtä kuin jatkuvaa ongelmaa


    • Anonyymi

      Toyo LELUX mallejako

      • Anonyymi

        Lelux on nuorisolle suunnattu, hieman vähemmän pappamainen, mutta ylihinnoiteltu lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lelux on nuorisolle suunnattu, hieman vähemmän pappamainen, mutta ylihinnoiteltu lelu.

        Lelux nimenomaan on pappa-auto. Olihan jossain mallissa varustuksena mm. C-kasettisoitin.


    • Anonyymi

      Mikä auto kannattaisi ostaa Tojottimen sijaan? Siis sellainen mikä on kaikilta osin parempi.

      • Anonyymi

        Jos japsissa pitää pysyä, niin ehdottomasti Honda! Itse en aja japsilla, mutta työskentelen autojen parissa ja Hondassa ei koskaan ole mitään isoja vikoja. Moottoreissa eikä voimansiirrossa ikinään vikaa, kuten Tojoissa usein. Ruoste ei myöskään ole ongelma.
        Honda ei myöskään herätä mitään tuntemuksia kenessäkään, sillä saa liikkua aivan rauhassa.
        Ajanut olen paljon, mutta en omistanut koskaan. Toyotaa minulla onllut kaksi, ensimmäinen Rav4 ja samalla viimeinen. Kovasti kehuttu, mutta useita kalliita vikoja.
        Uutenahan joka merkki toimii hyvin ja laadun huomaa vasta 10-vuoden jälkeen, tai 500 tkm ajettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos japsissa pitää pysyä, niin ehdottomasti Honda! Itse en aja japsilla, mutta työskentelen autojen parissa ja Hondassa ei koskaan ole mitään isoja vikoja. Moottoreissa eikä voimansiirrossa ikinään vikaa, kuten Tojoissa usein. Ruoste ei myöskään ole ongelma.
        Honda ei myöskään herätä mitään tuntemuksia kenessäkään, sillä saa liikkua aivan rauhassa.
        Ajanut olen paljon, mutta en omistanut koskaan. Toyotaa minulla onllut kaksi, ensimmäinen Rav4 ja samalla viimeinen. Kovasti kehuttu, mutta useita kalliita vikoja.
        Uutenahan joka merkki toimii hyvin ja laadun huomaa vasta 10-vuoden jälkeen, tai 500 tkm ajettuna.

        Miten Toyotan laatua voidaan mitenkään arvostella, kun se ei koskaan saavuta kumpaakaan? Ei 10-vuotta eikä 500 tkm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Toyotan laatua voidaan mitenkään arvostella, kun se ei koskaan saavuta kumpaakaan? Ei 10-vuotta eikä 500 tkm

        No se mätänee ennen ja Toyotan ostosopimukseen on laitettu maininta ettei vioista saa puhua julkisesti tai muuten panttiraha jää Toyotalle.


      • Anonyymi

        Honda on ainoa hyvin rakennettu japsiauto, yhdyn edelliseen. Ennen ruostui nopeasti , nyt aika vähäruosteisia. Ehkä maailman kestävimmät dieselmoottorit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ainoa hyvin rakennettu japsiauto, yhdyn edelliseen. Ennen ruostui nopeasti , nyt aika vähäruosteisia. Ehkä maailman kestävimmät dieselmoottorit...

        Hondassa kestää mikä tahansa moottori, toisin kuin Toyotassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondassa kestää mikä tahansa moottori, toisin kuin Toyotassa!

        Tietenkin kestää kun ei sillä kehtaa ajaa.


    • Anonyymi

      Raivoisaa valehtelua heti ensimmäisestä viestistä alkaen.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä takaisin kutsua odotan minäkin .Toivottavasti saan sen aivan lähiaikoina.
      Jää tuo autopalo toteutumatta.

      • Anonyymi

        Kannattaa viedä sinne palolaitoksen keräyspisteeseen, missä ne poltetaan valvotusti.


      • Anonyymi

        Kannattaisi palovaaraan suhtautua vakavasti!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Seuraava Tojotisti joka parkkeeraa lähellekään autoani, kärsii seuraavaksi mustelmista. Nappaan kuonoon jos yritätte itsesyttyvää tuoda lähellekään.


      • Anonyymi

        Ei tuo Ravin huono väistötestin läpäisy ole mikään ongelma. Harva Tojotisti ajaa tuota 72 km/h nopeutta, vaan noin 60 km/h ja siinä nopeudessa Toyota oli jo hallittavissa.


      • Anonyymi

        Tarkoitettu taajamaan, ei sen ulkopuolelle.


      • Anonyymi

        Rimpula Toytia pystytä muutamalla takaisinkutsulla korjaamaan turvalliseksi.


    • Anonyymi

      Toyotaa ei kyllä uskalla laittaa autotalliin. Sääli, sillä juuri se hyötyisi sateensuojasta eniten.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridi hinkkaa itteään niin kauan että se syttyy palamaan.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onneksi ei ole juurikaan tarvetta pysäköidä parkkihalleihin, ettei tarvitse jännittää saako autoaan koskaan takaisin ja kauanko joutuu odottamaan rahojaan vakutuksesta.

      • Anonyymi

        Eipä ole vielä kuullut Toyotan joutuneen varkauden kohteeksi, kuin joihinkin siirtymiin ja sitten hylätty johonkin parkkipaikalle. Toki ne on helppoja varastaa, kuten ruotsalainen vakuutusyhtiöiden tekemä tutkimus osoitti.


    • Anonyymi

      Minullakaan ei ole Toyotaa, mutta isä myy Skodaa. Haluan kuitenkin kertoa, kuinka vaarallista on Toyotalla ajaminen. Ensi vuonna minä pääsen vaihto-oppilaaksi, jos isä saavuttaa myyntitavoitteensa.

    • Anonyymi

      Älä valehtele.

      Toyotan akkuja ei jäädytetä, joten niissä ei ole vikaakaan.

      • Anonyymi

        No ilmankos ne lämpenee, jos jäähdytys on unohtunut asentaa. Onko vika tehtaan vai maahantuojan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ilmankos ne lämpenee, jos jäähdytys on unohtunut asentaa. Onko vika tehtaan vai maahantuojan?

        Taitaa olla jäähdytysongelma röllin korvien välissä. Toyotan menestyskö se nyt noin kuumentaa rölliä?


      • Anonyymi

        Niin, ei tarvi aktiivistä jäähdytystä säälittävän kokoisella (1 kWh) akulle.

        Sitäpaitsi vanhanaikaisissa itäautoissa nämä akutkin ovat usein NiMh tekniikkaa viime vuosituhannen puolelta. Sehän ei olekaan syttymisherkkää uudempien Li-Ion akkujen lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei tarvi aktiivistä jäähdytystä säälittävän kokoisella (1 kWh) akulle.

        Sitäpaitsi vanhanaikaisissa itäautoissa nämä akutkin ovat usein NiMh tekniikkaa viime vuosituhannen puolelta. Sehän ei olekaan syttymisherkkää uudempien Li-Ion akkujen lailla.

        Mikä hitto niitä sitten polttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei tarvi aktiivistä jäähdytystä säälittävän kokoisella (1 kWh) akulle.

        Sitäpaitsi vanhanaikaisissa itäautoissa nämä akutkin ovat usein NiMh tekniikkaa viime vuosituhannen puolelta. Sehän ei olekaan syttymisherkkää uudempien Li-Ion akkujen lailla.

        NIMh on monessa mielessä Litiumia parempi. Sen energiatiheys ei ole kovin hyvä mutta pienessä akussa koko ja paino ei ole ongelma. NiMh tekniikka onluotettavaa ja pitkäikäistä.

        Ehkä sinulla on jotian faktaakin tuon vanhanaikaisväitteesi tueksi. kaikki vanhat ratkaisut ei ole huonoja eikä kaikki uusi ole hyvää. Keskenkasvuiset ei tätä tietysti ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei tarvi aktiivistä jäähdytystä säälittävän kokoisella (1 kWh) akulle.

        Sitäpaitsi vanhanaikaisissa itäautoissa nämä akutkin ovat usein NiMh tekniikkaa viime vuosituhannen puolelta. Sehän ei olekaan syttymisherkkää uudempien Li-Ion akkujen lailla.

        Epätoivoinen omistajako ne sytyttää vakuutusrahojen toivossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIMh on monessa mielessä Litiumia parempi. Sen energiatiheys ei ole kovin hyvä mutta pienessä akussa koko ja paino ei ole ongelma. NiMh tekniikka onluotettavaa ja pitkäikäistä.

        Ehkä sinulla on jotian faktaakin tuon vanhanaikaisväitteesi tueksi. kaikki vanhat ratkaisut ei ole huonoja eikä kaikki uusi ole hyvää. Keskenkasvuiset ei tätä tietysti ymmärrä.

        Aijaijai, nolopoika selittää vanhentunutta tekniikkaa edistykselliseksi. Ongelmina mm. arkuus kylmälle, itsepurkautuminen ja lyhyt käyttöikä.

        Nolopoika ylistäisi jop alyijyakkuja, jos kehityksen kelkasta tippuneella itäautovalmistajalla ei muuta olisi tarjolla.

        BTW tolloloota on onnistunut aikaansaamaan autopaloja myös lyijyakun kanssa. Vaikka akku itsessään ei palaisia, niin homma hoituu liian ohuilla kaapeloinneilla tai oikosuluilla.

        https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/toyota-recall-prius-and-c-hr-hybrids-uk-over-fire-risk

        https://www.cnbc.com/2021/03/01/us-investigates-nearly-1point9-million-toyota-rav4s-over-fire-risks.html

        https://www.consumeraffairs.com/news/it-was-their-brand-new-toyota-it-exploded-in-their-driveway-and-no-one-can-explain-why-112718.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaijai, nolopoika selittää vanhentunutta tekniikkaa edistykselliseksi. Ongelmina mm. arkuus kylmälle, itsepurkautuminen ja lyhyt käyttöikä.

        Nolopoika ylistäisi jop alyijyakkuja, jos kehityksen kelkasta tippuneella itäautovalmistajalla ei muuta olisi tarjolla.

        BTW tolloloota on onnistunut aikaansaamaan autopaloja myös lyijyakun kanssa. Vaikka akku itsessään ei palaisia, niin homma hoituu liian ohuilla kaapeloinneilla tai oikosuluilla.

        https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/toyota-recall-prius-and-c-hr-hybrids-uk-over-fire-risk

        https://www.cnbc.com/2021/03/01/us-investigates-nearly-1point9-million-toyota-rav4s-over-fire-risks.html

        https://www.consumeraffairs.com/news/it-was-their-brand-new-toyota-it-exploded-in-their-driveway-and-no-one-can-explain-why-112718.html

        Tojotisti väittää valheeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIMh on monessa mielessä Litiumia parempi. Sen energiatiheys ei ole kovin hyvä mutta pienessä akussa koko ja paino ei ole ongelma. NiMh tekniikka onluotettavaa ja pitkäikäistä.

        Ehkä sinulla on jotian faktaakin tuon vanhanaikaisväitteesi tueksi. kaikki vanhat ratkaisut ei ole huonoja eikä kaikki uusi ole hyvää. Keskenkasvuiset ei tätä tietysti ymmärrä.

        Minulla ovat kaikki NiMh työkalujen akut tulleet käyttökelvottomiksi, mutta LiPo akut kestävät. Niissä ei ole samanlaista itsepurkautumisen ongelmaa, kuin NiMh akuissa. Sitäpaitsi NiMh akut ovat painoonsa ja kokoonsa nähden aivan onnettomia varauskyvyltään.


    • Anonyymi

      Kanen tiiviste menee 4 d 4 koneseen irti ja kampuakskeli kieryy ynpäri vika koodi

      • Anonyymi

        Meillä söi ensin nesteet ja öljyt, antautui vasta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä söi ensin nesteet ja öljyt, antautui vasta sitten.

        Meidän Avensis petti hiihtolomalla varoittamatta Kuusamoon, pilasi koko loman. Jäähdytysnesteet menee palotilaan, tulossa kallis remontti :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän Avensis petti hiihtolomalla varoittamatta Kuusamoon, pilasi koko loman. Jäähdytysnesteet menee palotilaan, tulossa kallis remontti :(

        Eihän teillä mitään hiihtolomaa ole ollut eikä autoakaan kun olette työttömänä olleet jo 10 vuotta.


    • Anonyymi

      Jos Toyota korjaisi kansivian takaisinkutsuna?

      • Anonyymi

        Takaisinkutsuja tehdään vain viranomaisten vaatimuksesta. Kansivika ei vaaranna liikenneturvallisuutta. Päin vaston - on yksi hoiperteleva tojoloota ja puolisokea pappa vähemmän liikenteessä.


    • Anonyymi

      Vag-liikkeessä saa nippusiteen mukaan takaisinkutsun yhteydessä.

    • Anonyymi

      Toivotaan, että oikeasti korjaavat nuo liekkeihin syttyvät hybridit ja pian, eihän muuten uskalla pysäköidä mihinkään parkkihalliin tai muutenkaan Toyotan lähelle.

      • Anonyymi

        Toyota on päästänyt maailmalle melkoista kuraa viimeisten vuosien aikana.
        Säästöt viety äärimmilleen ja laatu romahtanut jo vaaralliselle tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on päästänyt maailmalle melkoista kuraa viimeisten vuosien aikana.
        Säästöt viety äärimmilleen ja laatu romahtanut jo vaaralliselle tasolle.

        Kaikki mättää Toyotan autoissa ja tuotannossa nykyään. Milloin pettää mistäkin ja takaisinkutsuja Trafin tietokannat täynnä ja iso osa kesken. Mitähän pommeja teillämme oikeasti liikkuu?


    • Anonyymi

      Ei niitä turhaan kutsuta itsesyttyviksi hypetyksiksi.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridit todella sytyttää......itsensä!
      Toivotaan että nuo palopommit korjataan mullakin kuin teipillä.

    • Anonyymi

      Ei suomessole palanut ainuttakaan.toyita hpriittiä

      Asiantuntuja

    • Anonyymi

      Hevosmiesten vakuutusyhtiö LÄHIVAKUUTUS EI KORVAA MITÄÄN HYBRIDEISTÄ

    • Anonyymi

      Näitä säästöistä johtuvia tulipaloja aiheuttavia vikoja on kaikissa uudemmissa Toyotissa. Toiset "korjataan" teippaamalla kaapelien päälle lisää teippiä ettei ne sulaisi oikosulkuun, aika noloja paikkoja kun itse syytä ei poisteta.

    • Anonyymi

      Milloin syttyy akku, milloin puhkeaa sylinteriryhmä. Voivoi.

      • Anonyymi

        Viittaat nyt varmaan Bemareihin ja Fordeihin jotka oli vähän aikaa sitten latauskiellossa akkujen tulipalovaaran vuoksi.

        Vai tarkoitatko Bemarin EGR jäähdytimen aihuettamia tulipaloja dieseleissä?
        Näitähän paloi suomessakin muutama tusina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaat nyt varmaan Bemareihin ja Fordeihin jotka oli vähän aikaa sitten latauskiellossa akkujen tulipalovaaran vuoksi.

        Vai tarkoitatko Bemarin EGR jäähdytimen aihuettamia tulipaloja dieseleissä?
        Näitähän paloi suomessakin muutama tusina.

        Ei kun Toyotalla on tulipalot suurena ongelmana.
        Usassa on esim. RAV tutkinnan alla juuri yleisistä tulipaloista. Myös Priukset on melkoisia krematorioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaat nyt varmaan Bemareihin ja Fordeihin jotka oli vähän aikaa sitten latauskiellossa akkujen tulipalovaaran vuoksi.

        Vai tarkoitatko Bemarin EGR jäähdytimen aihuettamia tulipaloja dieseleissä?
        Näitähän paloi suomessakin muutama tusina.

        Ei kuule sinnepäinkään vaan rakastamaasi Toyotaan. Tuohon eivät muut valmistajat pysty.
        "Valmistusvirheen takia moottorilohkosta voi vuotaa jäähdytysnestettä tai öljyä, mikä voi johtaa jumiutumiseen tai tulipaloon moottorin käytön aikana. Kuljettajat saattavat ensin huomata varoitusvalot ja merkkiäänet, lisääntyneen moottorin melun ja / tai moottorin savun"
        https://www.consumerreports.org/car-recalls-defects/toyota-lexus-recall-replace-engine-avalon-camry-rav4-es/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule sinnepäinkään vaan rakastamaasi Toyotaan. Tuohon eivät muut valmistajat pysty.
        "Valmistusvirheen takia moottorilohkosta voi vuotaa jäähdytysnestettä tai öljyä, mikä voi johtaa jumiutumiseen tai tulipaloon moottorin käytön aikana. Kuljettajat saattavat ensin huomata varoitusvalot ja merkkiäänet, lisääntyneen moottorin melun ja / tai moottorin savun"
        https://www.consumerreports.org/car-recalls-defects/toyota-lexus-recall-replace-engine-avalon-camry-rav4-es/

        Tyypillistä Toyota "laatua"


    • Anonyymi

      Grillihiilejä on säkki peräkontisa mukana camping makkaraa voi grillata jos sattuu syttyy palaako sit pitkään.

    • Anonyymi

      Pitäisi kieltää niiden parkkeeraus yleisillä paikoilla ja sallia vain palolaitosten pihoissa, erikseen merkittyihin ruutuihin.

      • Anonyymi

        Vain ajan kysymys koska tulee uusi Estonia kun Toyota räjähtää liekkimereen autokannella. Vai Covid on viivästyttänyt tuota katastrofia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1550
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      238
      1211
    5. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      248
      991
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe