Kevätruno

Kevät tuli
lumi suli
puro sanoi puli puli.

Iloista ja aurinkoista kevätpäivää!

21

12090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Yksinkertaista, mutta nerokasta, Ruuneperi. Nuo sun säkeesi tuovat mieleeni suuren Eino Leinon vastaavat:
      Kellot soivat
      jos ne voivat.
      Jos ei ne voi
      niin ei ne soi.

      En pannut lainausmerkkejä, koska en ole varma kirjoitinko oikein. Leinoa kuitenkin.

      • kevät

        Muistan kyseisen runon opiskeluajaltani,
        enkä opiskellut Ruuneperin kanssa.
        Ei mitään uutta auringon alla taaskaan.


      • kevät kirjoitti:

        Muistan kyseisen runon opiskeluajaltani,
        enkä opiskellut Ruuneperin kanssa.
        Ei mitään uutta auringon alla taaskaan.

        En ainakaan tietoisesti ole plagioinut kenenkään runoa. Mitä vanhaa sitten on auringon alla? Miten minun aamuinen mielenjuolahdukseni voi olla sama kuin jonkun joskus kirjoittama? Keväästä ja lumen sukamisesta kai on kirjoittanut monikin. Esitä sanatarkka runo väittesi tueksi!


      • tarkkuutta
        kevät kirjoitti:

        Muistan kyseisen runon opiskeluajaltani,
        enkä opiskellut Ruuneperin kanssa.
        Ei mitään uutta auringon alla taaskaan.

        Tietysti se on plagiointia, jos vielä ilmoittaa, että Eino Leinon runosta kai.
        Ehkä vain sinua kiinnostaa kenen runo on, järkeviä kiinnostaa sisältö, tulitkos taas tappeleen?


      • tarkkuutta kirjoitti:

        Tietysti se on plagiointia, jos vielä ilmoittaa, että Eino Leinon runosta kai.
        Ehkä vain sinua kiinnostaa kenen runo on, järkeviä kiinnostaa sisältö, tulitkos taas tappeleen?

        En ole maininnut Eino Leinosta mitään. Kun syytät minua plagioinnista, voinet esittää minkä ja kenen runon olen plagioinut.

        Voisit myös käyttää omaa ja samaa nimimerkkiä.

        Onko tappelua se jos pyyttä selvittämään aiheettomina pitämäni syytökset.


      • tarkkaan
        Ruuneperi kirjoitti:

        En ole maininnut Eino Leinosta mitään. Kun syytät minua plagioinnista, voinet esittää minkä ja kenen runon olen plagioinut.

        Voisit myös käyttää omaa ja samaa nimimerkkiä.

        Onko tappelua se jos pyyttä selvittämään aiheettomina pitämäni syytökset.

        "Kevät" ilmoitti maalaismiehen plagioivan, minä oikaisin "kevättä" en sinua. Mulla ei ole nikkiä, sillä olen täysin satunnainen kävijä ja jo kahdessa päivässä päässyt jyvälle tämän "kevään" toiminnasta.


      • tarkkaan kirjoitti:

        "Kevät" ilmoitti maalaismiehen plagioivan, minä oikaisin "kevättä" en sinua. Mulla ei ole nikkiä, sillä olen täysin satunnainen kävijä ja jo kahdessa päivässä päässyt jyvälle tämän "kevään" toiminnasta.

        osaltasi runon itsesi kaltaisen,sitten kävisit toisten kimppuun


    • Kirsikka

      Vanhan kansan tiedon mukaan eilen akoi suvi. Oli huhtikuun 14. päivä ja Tiburtiuksen päivä ja myös ensimmäinen suvipäivä, siksipä vanha kansa sanoi silloin alkavan suviyöt.

      Tiburtiusta pidetään marttyyrina, koska hänet uskonsa vuoksi mestattiin, kansan mielissä hän alkoi sitten ennustamaan säitä.

      Sinivuokot aloittavat kukintansa, kärsimme lepän kukinnan aiheuttamasta siitepöly allergiasta, terassit aukeavat janoisille ja pienen purtavan nälkäisille.

      15.4.1912 Titanic lähti neitsytmatkalle ja upposi törmättyään jäävuoreen. Myös Insuliini tuli yleiseen myyntiin.

      Tällaisia ajatuksia tänä aamuna.

      • Ajomies

        Lonkalta vastaan, että Titanic taisi olla jo edellispäivänä meidän aikaamme 14.4.1912 meren pohjassa.
        Tutkikaamme asiaa...


      • Kirsikka
        Ajomies kirjoitti:

        Lonkalta vastaan, että Titanic taisi olla jo edellispäivänä meidän aikaamme 14.4.1912 meren pohjassa.
        Tutkikaamme asiaa...

        Katsoin viimeisen elokuvan Titanic ja siitä tuli mieleeni törmäyspäivä,voihan tuo muistini jo alkaa pätkiä!


      • Ajomies
        Kirsikka kirjoitti:

        Katsoin viimeisen elokuvan Titanic ja siitä tuli mieleeni törmäyspäivä,voihan tuo muistini jo alkaa pätkiä!

        Kovin ristiriitaisia tietoja sain.
        Alus lähti neitsytmatkalleen ja törmäys tapahtui kuten kerroin, mutta tämän mukaan uppoaminen 15. päivän puolella.
        Pannaanko "riita halki ?"
        Eräs tiedosto kertoo Kirsikan olevan oikeassa ja mainittiin näin;

        "Huhtikuun neljästoista vuonna 1912 kello 23.40 tähystäjä Frederick Fleet havaitsi jäävuoren. Hän tiedotti heti havaintonsa komentosillalle, jossa ensimmäinen perämies William Murdoch määräsi tiukan käännöksen. Kolmekymmentäseitsemän sekuntia myöhemmin laiva sivalsi jäävuoren kylkeä. Kaksi tuntia neljäkymmentä minuuttia myöhemmin aikakauden loisteliain alus Titanic upposi vieden mukanaan yli 1500 henkeä...."

        Tuo Titanic on jäänyt vain mieleeni kun äitini on syntynyt 14.4.1912 ja aina on muisteltu tätä Titanicia samana päivänä...
        Omaan ja perheeni elämään ovat jääneet avaruushistorian suuret tapaukset:
        Juri Gagarin 12.4.61
        Neil Amstrong 21.7.69

        Näinä päivinä on myös juhlittu synttäreitä.
        Tuota "Pieni askel ihmiselle, mutta suuri askel ihmiskunnalle" seurasimme aikoinaan TV:sta synttärikahveja juoden.
        Gagarinin lentäessä ruudussa näkyi usein vain "lumisadetta".


      • Kirsikka
        Ajomies kirjoitti:

        Kovin ristiriitaisia tietoja sain.
        Alus lähti neitsytmatkalleen ja törmäys tapahtui kuten kerroin, mutta tämän mukaan uppoaminen 15. päivän puolella.
        Pannaanko "riita halki ?"
        Eräs tiedosto kertoo Kirsikan olevan oikeassa ja mainittiin näin;

        "Huhtikuun neljästoista vuonna 1912 kello 23.40 tähystäjä Frederick Fleet havaitsi jäävuoren. Hän tiedotti heti havaintonsa komentosillalle, jossa ensimmäinen perämies William Murdoch määräsi tiukan käännöksen. Kolmekymmentäseitsemän sekuntia myöhemmin laiva sivalsi jäävuoren kylkeä. Kaksi tuntia neljäkymmentä minuuttia myöhemmin aikakauden loisteliain alus Titanic upposi vieden mukanaan yli 1500 henkeä...."

        Tuo Titanic on jäänyt vain mieleeni kun äitini on syntynyt 14.4.1912 ja aina on muisteltu tätä Titanicia samana päivänä...
        Omaan ja perheeni elämään ovat jääneet avaruushistorian suuret tapaukset:
        Juri Gagarin 12.4.61
        Neil Amstrong 21.7.69

        Näinä päivinä on myös juhlittu synttäreitä.
        Tuota "Pieni askel ihmiselle, mutta suuri askel ihmiskunnalle" seurasimme aikoinaan TV:sta synttärikahveja juoden.
        Gagarinin lentäessä ruudussa näkyi usein vain "lumisadetta".

        Haitanneeko tuo nyt asiaa oli niin tai näin.

        Mutta sen oikaisen, annoin virheellistä tietoa Insuliinista. Se tuli yleiseen myyntiin 15.04.1923, joten erehdykseni tässä asiassa on paljon ikävämpi. Tätä se teettää kun ei tarkista ensin tietoa lääkeaineista.


    • Kiva

      kevätruno, mutta niin tutulta kuullosti. Ehkä joku on joskus todennut samoin tai lähes samoin.
      Iloista kevättä.

    • tuttu juttu

      Hyvä ruuneperi googlesta löytyy tämä keksimäsi
      runo. Muut ovat keksineet saman.

    • Raitilla

      Tuo runo oli jo viisikymmentä luvun lopulla silloisen Edistysmielisen Osuuskaupan toimittaman lehden sivuilla.
      Runon oli kirjoittanut niminerkki Viki Vesipää.
      Vastauksessaan toimitus kirjoitti mm.
      Helskyttele sinä Viki noita runojasi jatkossakin, anna mielikuvien lentää.
      Hyvää kevättä.

      • Jos runoni on sanatarkka kopio jostain vanhasta runosta olen kauhuissani.

        En ole koskaan lukenut tällaista lehteä enkä siis ymmärrä, mistä olen sen mieleeni kopioinut.

        Esittänet runon alkuperäismuodossaan!


      • samoja lehtiä lukenu

        Ei ollu siellä tätä runoa,voi vaikka kirjastosta mennä selaamaan vanhoja lehtiä.Siellä on Vikin kirjoittamia,vaan ei tälläistä.


      • huruukolle
        Ruuneperi kirjoitti:

        Jos runoni on sanatarkka kopio jostain vanhasta runosta olen kauhuissani.

        En ole koskaan lukenut tällaista lehteä enkä siis ymmärrä, mistä olen sen mieleeni kopioinut.

        Esittänet runon alkuperäismuodossaan!

        Alla alkuperäinen runo. Tekijä Sakari Karppinen
        Löytyy Google ,kevätruno, sivu 6.


        Runoja


        Kevätruno:
        Kevät tuli.
        Lumi suli.
        Puro sanoi: "Puli puli".

        Talviruno:
        Nnn nnnnnnnnnnnnn.
        Nnnnn nnnnnnn.

        Syysruno:
        Nnnnnn nnnnnnn.
        Nnnnnn nnnnnn.
        Nnnn nn nnnn.








        ylös ^


        © Sakari Karppinen


        Etusivu | CV | Anguillara | Kartta | Neuvontaa | Runoja | Kuvagalleria | In English | Italiano | Lue vieraskirjaa


      • vanha mutta ei tyhmä
        samoja lehtiä lukenu kirjoitti:

        Ei ollu siellä tätä runoa,voi vaikka kirjastosta mennä selaamaan vanhoja lehtiä.Siellä on Vikin kirjoittamia,vaan ei tälläistä.

        googlesta löytyy runosi.
        Aikoinaan olen nähnyt sen sanomalehden vappunumerossa ja sitten opiskelijalehdessä.
        Pari vuotta sitten ystävä lähetti sen meilinä
        vapputervehdykseksi ja naureskeli että se on hänen
        ainoa osaamansa runo.


    • kävin hiihtamassa kuukausi sitten tein runon

      Koivut juopuvat auringosta,
      hurmiosta hujuvat
      vesi aaltoilee jäällä säkenöi iloa
      kultani ei anna helpolla rakkauttaan , huikentelevaiselle kevät`tuulelle,

      • *kopsattu*

        Kopsattu, mun mielestä Eino Leinon mut ei sit....


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe