Mikä kiinnostaa ??

Hups

Luin muutaman keskusteluketjun täältä.

Mielenkiintoista, mikä ihmisiä kiinnostaa Prahassa:
- halvat hotellit
- halvat ravintolat
- halpa olut ja viina
- halvat vaatteet
- halvat kengät
- halvat naiset
- halvat halvat tavarat
- jne.

Ketään ei kiinnostanut:
- juutalaiskortteli
- vanha kaupunki
- Prahan linna
- Vysherad
- Kaarlen silta
- muut lukuisat nähtävyydet

Miksi kaikki maksavat 250 - 500 euroa mennäkseen kuluttamaan halpoja, halpatuotemaissa tehtyjä tuotteita, kun tuolla rahalla saa niitä samoja vinon pinon Suomestakin !!!!

5

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk

      Voisko tämä johtua siitä, että matkaoppaista saa tietoa nähtävyyksistä, mutta ei välttämättä muista asioista.

      Itse suositelen muuten edellä luettujen nähtävyyksien lisäksi vielä eläintarhaa. Valloittava kokemus!

    • kohteet

      Tuo kysymysten painottuminen mainitsemiisi asioihin on kyllä mielenkiintoinen pointti - varmaan kertoo jotain myös näille palstoille kirjoittajistakin.

      Ehkä se sakki, jolla on rahaa ja aitoa kiinnostusta myös itse kohteesta, ei näillä sivuilla roiku.

    • Rausku

      Rahaa pitää pakostakin miettiä, siksi varmaankin monet kyselevät halpoja paikkoja/tuotteita.

      Itse menen Prahaan osittain halvan elämän takia mutta ennen kaikkea tunnelman, vanhojen rakennusten ja kulttuurin vuoksi.

      Minäkään en tajua miksi joku menisi Prahaan ostamaan merkkivaatteita. Tai juomaan jotain kalliita muodikkaita drinkkejä mitä Manhattanin huippuklubeilla siemaillaan.

      • minä24

        itse kävin viime kesänä prahassa ja ainoat 2 kertaa kävin tavaratalossa(kerran ostettiin miehelle kesäisemmät housut ja toisella käytiin ostamassa vettä ja katsomassa olisiko urheiluosastolla halpoja salibandy-kamoja)itselleni ostin kesäiset kengät jollaisia en olisi suomesta ikinä saanut. muuten kierrettiin nähtävyyksissä..juutalaiskorttelit, hautausmaat, linnat, teatterit viinitarhat,eläintarhat,kirkot,petrinin kukkula ja kaikki´muu yleinen turistipaikka tuli kierrettyä..
        tulihan sitä tietysti istuttua terasseilla mutta se on kai sallittua kun suomen kesä oli mitä oli. tänä kesänä mieli tekisi taas lähteä ja varmaan lähdenkin..liikkuminen prahassa on helppoa metrolla ja ratikoilla ja viimeksi käytiinkin ihan paikallisasutuksen keskellä pienessä kaupassa ja kierreltiin muutenkin myös turistirysien ulkopuolella..kaupunkia voin suositella lämpimästi kaikille jotka tykkäävät kulttuurista, nähtävyyksistä,oluesta,kiertelystä ja ihanasta tunnelmasta terasseilla vltavan varrella ja vanhoissa kaupungeissa.


      • Malá strana
        minä24 kirjoitti:

        itse kävin viime kesänä prahassa ja ainoat 2 kertaa kävin tavaratalossa(kerran ostettiin miehelle kesäisemmät housut ja toisella käytiin ostamassa vettä ja katsomassa olisiko urheiluosastolla halpoja salibandy-kamoja)itselleni ostin kesäiset kengät jollaisia en olisi suomesta ikinä saanut. muuten kierrettiin nähtävyyksissä..juutalaiskorttelit, hautausmaat, linnat, teatterit viinitarhat,eläintarhat,kirkot,petrinin kukkula ja kaikki´muu yleinen turistipaikka tuli kierrettyä..
        tulihan sitä tietysti istuttua terasseilla mutta se on kai sallittua kun suomen kesä oli mitä oli. tänä kesänä mieli tekisi taas lähteä ja varmaan lähdenkin..liikkuminen prahassa on helppoa metrolla ja ratikoilla ja viimeksi käytiinkin ihan paikallisasutuksen keskellä pienessä kaupassa ja kierreltiin muutenkin myös turistirysien ulkopuolella..kaupunkia voin suositella lämpimästi kaikille jotka tykkäävät kulttuurista, nähtävyyksistä,oluesta,kiertelystä ja ihanasta tunnelmasta terasseilla vltavan varrella ja vanhoissa kaupungeissa.

        Itse olin viikonreissulla Prahassa huhtikuun alussa, ja kiertelin katselemassa kaikki nähtävyydet. Kaupoissa tuli kierreltyä päivä, mutta totesin merrkivaatteden olevan samoissa hinnoissa kuin suomessa. Muutamat kauniit kesäkengät ostin itselleni tuliaisiki.
        Muuten nautin Prahan kauniista maisemista, vanhojen rakennusten tunnelmasta, sekä erittäin maukkaista liharuuista.
        Paikka kannattaa ehdottomasti kokea edes kerran elämässä. Itse odottelen innolla seuraavaa reissua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe