Viikon auto: Toyota Yaris Hybrid - "Ei tarvii ladata, senkun vaan ajaa"

Anonyymi

Tuulilasin viikon autona ajetaan tuoreen Toyota Yariksen hybridiversiota. Yaris on parantunut autona edeltäjästään huimasti, ja on kokoluokassaan todella pätevä perusauto. Hybridivoimalinjan takia myös kulutuslukemat ovat ennätysalhaiset.

https://www.youtube.com/watch?v=7GsGfjHACck

131

3182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Hybridivoimalinjan takia myös kulutuslukemat ovat ennätysalhaiset."

      Ja hankintahinta ennätyskorkea 21.000 tuollaisesta koirankopista.
      Ei tuotahybridi-lisää saa koskaan takaisin bensalaskun kautta. Sama auto ilman hybridihärpäkkeitä on aina järkevämpi ratkaisu.

      • Anonyymi

        Rahattomalle kaikki on ennätyskallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahattomalle kaikki on ennätyskallista.

        Sanoisin että on vaan tyhmää maksaa liikaa. Saman Yariksen saa paljon halvemmallakin ilman typeriä mukahybridi-härpäkkeitä. Jos autossa on sähköinen voimalinja niin silloin pitää olla myös mahdollisuus käyttää halpaa verkkosähköä.

        Kun Yaris on jokatapauksessa vain pelkkä bensapoltin niin vain hölmö maksaa ylihintaa hybridistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että on vaan tyhmää maksaa liikaa. Saman Yariksen saa paljon halvemmallakin ilman typeriä mukahybridi-härpäkkeitä. Jos autossa on sähköinen voimalinja niin silloin pitää olla myös mahdollisuus käyttää halpaa verkkosähköä.

        Kun Yaris on jokatapauksessa vain pelkkä bensapoltin niin vain hölmö maksaa ylihintaa hybridistä.

        Arvostan mielipidettäsi . Siitä huolimatta kovin monella on eri mielipide asiasta , ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan mielipidettäsi . Siitä huolimatta kovin monella on eri mielipide asiasta , ikävä kyllä.

        Se että hybridi-Yaris on törkeän paljon kalliimmpi kuin saman auton perusversio ei ole mielipideasia. Sen näkee hinnastosta.
        Tuota hintaeroa ei koskaan saa takaisin bensalaskun kautta joten on aivan utopiaa perustella hybridiä millään taloudellisilla perusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että hybridi-Yaris on törkeän paljon kalliimmpi kuin saman auton perusversio ei ole mielipideasia. Sen näkee hinnastosta.
        Tuota hintaeroa ei koskaan saa takaisin bensalaskun kautta joten on aivan utopiaa perustella hybridiä millään taloudellisilla perusteilla.

        No voi voi . 80% toyota autoista myydään hybridinä . Sinun mielipiteelläsi ei ole siihen mitään merkitystä , samoin on minun mielipiteen kanssa tällä palstalla kun ei ole mitään painoarvoa . No tuo on ihan laskettavissa mikä on kannattavaa ja mikä ei .Ottaen huomioon polttoaineen voimakkaan hinnan nousun. Ja vaikka ei olisi järkevä ratkaisu taloudellisesti , niin kuitenkin periaatteessa pienenpi kulutus taajama -ajossa on ainoastaan hyvä asia.
        No ehkä sinun mielestäsi suuri kulutus on järkevämpi ja taloudellisempi ratkaisu. Jatketaan näillä ajatuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi voi . 80% toyota autoista myydään hybridinä . Sinun mielipiteelläsi ei ole siihen mitään merkitystä , samoin on minun mielipiteen kanssa tällä palstalla kun ei ole mitään painoarvoa . No tuo on ihan laskettavissa mikä on kannattavaa ja mikä ei .Ottaen huomioon polttoaineen voimakkaan hinnan nousun. Ja vaikka ei olisi järkevä ratkaisu taloudellisesti , niin kuitenkin periaatteessa pienenpi kulutus taajama -ajossa on ainoastaan hyvä asia.
        No ehkä sinun mielestäsi suuri kulutus on järkevämpi ja taloudellisempi ratkaisu. Jatketaan näillä ajatuksilla.

        Kallis hankintahita ja nimellinen säästö polttoainekuluissa on klassikko-esimerkki osaoptimoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallis hankintahita ja nimellinen säästö polttoainekuluissa on klassikko-esimerkki osaoptimoinnista.

        Miksi ei ole kannattava vertailu autot Toyota Yaris active 1,5 multidrive 20,000€
        Toyota Yaris hybrid active 21500 euroa eli hinnan ero. 1500 €
        Kun ajosta suurin osa on taajama-ajoa suhteessa vaikka 70/30 muodostuu polttoaineen kulutuksen hinnan eroksi tässä tapauksessa 1,5 Litraa 100km vuotuinen ajomäärä
        15000 km Eli 1,5X1,6=2,4X150=360 Euroa vuodessa lisänä täytyy ottaa huomioon autovero CO2 perustainen vuositain maksettava tämä on hybridissä 40 Euroa edullisempi.
        Siis Polttoaine kustannus ero yhteensä vuodessa 400 € 400€ ja neljä vuotta 1600
        Tämä ei ole mikään nimellinen säästö koska 1600 on suurempi summa kuin 1500.
        Korjatkaa jos laskelmani jos on väärin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole kannattava vertailu autot Toyota Yaris active 1,5 multidrive 20,000€
        Toyota Yaris hybrid active 21500 euroa eli hinnan ero. 1500 €
        Kun ajosta suurin osa on taajama-ajoa suhteessa vaikka 70/30 muodostuu polttoaineen kulutuksen hinnan eroksi tässä tapauksessa 1,5 Litraa 100km vuotuinen ajomäärä
        15000 km Eli 1,5X1,6=2,4X150=360 Euroa vuodessa lisänä täytyy ottaa huomioon autovero CO2 perustainen vuositain maksettava tämä on hybridissä 40 Euroa edullisempi.
        Siis Polttoaine kustannus ero yhteensä vuodessa 400 € 400€ ja neljä vuotta 1600
        Tämä ei ole mikään nimellinen säästö koska 1600 on suurempi summa kuin 1500.
        Korjatkaa jos laskelmani jos on väärin .

        Tuo kulutusero 1,5 litraa on suuresti yläkanttiin noin pienessä kipossa. Jos ajaa taloudellisesti niin perusyariksella pääsee hyvin pienellä kulutuksella. Eroa on alle litra eli kertoisin tuon takaisinmaksu ajan kahdella. Lähellä kymmentä vuotta ollaan silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole kannattava vertailu autot Toyota Yaris active 1,5 multidrive 20,000€
        Toyota Yaris hybrid active 21500 euroa eli hinnan ero. 1500 €
        Kun ajosta suurin osa on taajama-ajoa suhteessa vaikka 70/30 muodostuu polttoaineen kulutuksen hinnan eroksi tässä tapauksessa 1,5 Litraa 100km vuotuinen ajomäärä
        15000 km Eli 1,5X1,6=2,4X150=360 Euroa vuodessa lisänä täytyy ottaa huomioon autovero CO2 perustainen vuositain maksettava tämä on hybridissä 40 Euroa edullisempi.
        Siis Polttoaine kustannus ero yhteensä vuodessa 400 € 400€ ja neljä vuotta 1600
        Tämä ei ole mikään nimellinen säästö koska 1600 on suurempi summa kuin 1500.
        Korjatkaa jos laskelmani jos on väärin .

        Hybridiyariksessa on myös kalliimmat vakuutukset ja huollot. Hybridi on pakko huollattaa kalliisti marmoritiskillä jotta akkutakuu ei laukeaisi. normiyariksen huollot voi kilpailuttaa ja ne saa halvemmalla muualta.
        Laske nekin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kulutusero 1,5 litraa on suuresti yläkanttiin noin pienessä kipossa. Jos ajaa taloudellisesti niin perusyariksella pääsee hyvin pienellä kulutuksella. Eroa on alle litra eli kertoisin tuon takaisinmaksu ajan kahdella. Lähellä kymmentä vuotta ollaan silloin.

        Älä valehtele .. Kyse oli taajama-ajosta 70 %maantiellä 30% . Esimerkki laskelma oli näin
        Mutta kun ajoni on pääosin taajama-ajoa sanotaan 90%/10% Minulla on ihan käytännön kokemusta yariksen taajama-ajo kulutuksesta 7 L/100 km, maantiellä 5-5,5 L/100Km.
        Jos nyt laskisit uudestaan tuon saman 3 litran erolla ja vaikka 1L/ maantieajossa.
        Edellinen ajokkini oli toyota auris 1,2 Turbo mallia 2015 . keskikulutus taajama-ajot ja maantieajot kokovuoden keskikulutus 7L/100km . Maantie 4,8-6 L/ 100km taajama ajossa kesällä noin 7L/100KM Talvella noin 10L/100km .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridiyariksessa on myös kalliimmat vakuutukset ja huollot. Hybridi on pakko huollattaa kalliisti marmoritiskillä jotta akkutakuu ei laukeaisi. normiyariksen huollot voi kilpailuttaa ja ne saa halvemmalla muualta.
        Laske nekin mukaan.

        Vakuutukset ovat suurinpiirtein saman hintaisia. Huolto hinnat ovat hybridillä 20-30 kalliimmat. Kyllä se nyt on vaikeaa jos autoilu on 20-30€ ,kiinni kun, jo auton pesettäminenkin maksaa 20euroa kerta renkaiden kausisäilytys vaihto alle 60 euroa kausi. Arvon aleneminen 1500-2000 Euroa vuosi . No tietenkin vaihtoehtona on ajaa käytetyyllä jos siinä säästää paljon. Jos ei uutta osta ei uudella aja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakuutukset ovat suurinpiirtein saman hintaisia. Huolto hinnat ovat hybridillä 20-30 kalliimmat. Kyllä se nyt on vaikeaa jos autoilu on 20-30€ ,kiinni kun, jo auton pesettäminenkin maksaa 20euroa kerta renkaiden kausisäilytys vaihto alle 60 euroa kausi. Arvon aleneminen 1500-2000 Euroa vuosi . No tietenkin vaihtoehtona on ajaa käytetyyllä jos siinä säästää paljon. Jos ei uutta osta ei uudella aja .

        Uusi auto jaksaa kiinnostaa muutaman viikon ja onhan sekin heti käytetty. Mitähän eroa on ostaa täysin uusi tai alle 20 tkm ajettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele .. Kyse oli taajama-ajosta 70 %maantiellä 30% . Esimerkki laskelma oli näin
        Mutta kun ajoni on pääosin taajama-ajoa sanotaan 90%/10% Minulla on ihan käytännön kokemusta yariksen taajama-ajo kulutuksesta 7 L/100 km, maantiellä 5-5,5 L/100Km.
        Jos nyt laskisit uudestaan tuon saman 3 litran erolla ja vaikka 1L/ maantieajossa.
        Edellinen ajokkini oli toyota auris 1,2 Turbo mallia 2015 . keskikulutus taajama-ajot ja maantieajot kokovuoden keskikulutus 7L/100km . Maantie 4,8-6 L/ 100km taajama ajossa kesällä noin 7L/100KM Talvella noin 10L/100km .

        "käytännön kokemusta yariksen taajama-ajo kulutuksesta 7 L/100 km,"

        Suosittelen taloudellisen ajon kurssia jos noin pienellä kipolla saat menemään noin paljon bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi auto jaksaa kiinnostaa muutaman viikon ja onhan sekin heti käytetty. Mitähän eroa on ostaa täysin uusi tai alle 20 tkm ajettu.

        Mistä niitä uusia tulee jos kaikki ostaisivat ainoastaan 20tkm ajettuja.

        Asiaan Mikä ero on 20 tkm ajetulla ja uudella. Kun ostaa uuden saa ostaessa valita värin varustetason , Lisäksi kun ostaa uuden saa käteisalennuksen sain yaris hybridistä käteisalennusta 1700 euroa . Käytetyn ostossa pärjää siinä ostovaiheessa euroja , mutta seuraavassa vaihdossa olisi eduksi jos vaihdokki olisi 1-2 vuotta nuorempi. Maksaa enemmän uudella ajo se selviö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole kannattava vertailu autot Toyota Yaris active 1,5 multidrive 20,000€
        Toyota Yaris hybrid active 21500 euroa eli hinnan ero. 1500 €
        Kun ajosta suurin osa on taajama-ajoa suhteessa vaikka 70/30 muodostuu polttoaineen kulutuksen hinnan eroksi tässä tapauksessa 1,5 Litraa 100km vuotuinen ajomäärä
        15000 km Eli 1,5X1,6=2,4X150=360 Euroa vuodessa lisänä täytyy ottaa huomioon autovero CO2 perustainen vuositain maksettava tämä on hybridissä 40 Euroa edullisempi.
        Siis Polttoaine kustannus ero yhteensä vuodessa 400 € 400€ ja neljä vuotta 1600
        Tämä ei ole mikään nimellinen säästö koska 1600 on suurempi summa kuin 1500.
        Korjatkaa jos laskelmani jos on väärin .

        Sinänsä hiukan kun lähtöarvot eivät ole kohdillaan. Yariksen keskimääräiset vuotuiset kilometrit ovat 9000-10000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "käytännön kokemusta yariksen taajama-ajo kulutuksesta 7 L/100 km,"

        Suosittelen taloudellisen ajon kurssia jos noin pienellä kipolla saat menemään noin paljon bensaa.

        Asiaan sehän on vähän tuo 7 litraa sadalla taajamaajossa Kun minun ajoni on pääosassa kaupassakäynti reissuja 4 kilometriä ja sama takaisin , pidemmät ajot ovat täällä kotinurkilla suurin osa ajosta 10km säteellä . En nyt viitsi ajaa 8 kilomerin kauppa reissua kierrellen vaikka 20kymmentä kilometriä , sen takia että saisin kulutuksen pienemmäksi Varmasti tuo kulutus putoisi noin menetellen alle 6 litraan /100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinänsä hiukan kun lähtöarvot eivät ole kohdillaan. Yariksen keskimääräiset vuotuiset kilometrit ovat 9000-10000km.

        Se on selvä se, mitä vähemmän ajaa, sitä vähemmän palaa rahaa . Vaikka kilometrihinta Nousee. Mikä siinä pienessä kilometrimäärässä on huonoa, rahaa kuluu vähemmän samalla saasteita vähemmän , Liikenne melua vähemmän auto kuluu vähemmän , vaihtoarvo säilyy parempana jne .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi voi . 80% toyota autoista myydään hybridinä . Sinun mielipiteelläsi ei ole siihen mitään merkitystä , samoin on minun mielipiteen kanssa tällä palstalla kun ei ole mitään painoarvoa . No tuo on ihan laskettavissa mikä on kannattavaa ja mikä ei .Ottaen huomioon polttoaineen voimakkaan hinnan nousun. Ja vaikka ei olisi järkevä ratkaisu taloudellisesti , niin kuitenkin periaatteessa pienenpi kulutus taajama -ajossa on ainoastaan hyvä asia.
        No ehkä sinun mielestäsi suuri kulutus on järkevämpi ja taloudellisempi ratkaisu. Jatketaan näillä ajatuksilla.

        Toyota hybridi tekee BENSALLA SÄHKÖÄ EI MITÄÄN JÄRKEÄ ELKÄÄ OSTAKO TOYOTA HYBRIDIÄ ERITTÄIN KALLIIT KÄYTTÖKULUT..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahattomalle kaikki on ennätyskallista.

        Hybridi ei vaan maksa itseään takaisin, eikä se ole koskaan ympäristöystävällisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että on vaan tyhmää maksaa liikaa. Saman Yariksen saa paljon halvemmallakin ilman typeriä mukahybridi-härpäkkeitä. Jos autossa on sähköinen voimalinja niin silloin pitää olla myös mahdollisuus käyttää halpaa verkkosähköä.

        Kun Yaris on jokatapauksessa vain pelkkä bensapoltin niin vain hölmö maksaa ylihintaa hybridistä.

        Eikä siinä kaikki: tuolla 21 000 summalla saa keskikokoisen eurooopalaisen jokanei kuluta juurikaannenempää. Mukana myös ruostesuojaus ja ajo-ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan mielipidettäsi . Siitä huolimatta kovin monella on eri mielipide asiasta , ikävä kyllä.

        Ei katkeran Toyotaa vihaavan trollin mielipidettä kannata edes noteerata, paitsi jos haluaa vittuilla mt-potilaalle.


    • Anonyymi

      Paljon menee dieselii entäs sähköö , sähköllä lappii ja takasi kauanko menee
      Tohjota

    • Anonyymi

      Eli vanha Yaris oli paska, kun tämäkin on melko kehno.

      • Anonyymi

        Kokemuksestako puhut . Tai kertoivatko isot pojat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksestako puhut . Tai kertoivatko isot pojat.

        Kahvinporoista ennustin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvinporoista ennustin.

        Kyllä se menee miten menee kun bensaa välillä pistää lisää, ei muuten hybriitit pyöri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se menee miten menee kun bensaa välillä pistää lisää, ei muuten hybriitit pyöri.

        Ahdas kippo se on yli 180 cm ei jalkatilaa ole juuri ollenkaan pitää istuin siirtää niin taakse että kyynärnoja ei satu enää kyynärpään alle ollenkaan ja taka jalkatiloja ei ole myöskään minkäänlaisia. Semmoinen kääpäkasvuisten auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdas kippo se on yli 180 cm ei jalkatilaa ole juuri ollenkaan pitää istuin siirtää niin taakse että kyynärnoja ei satu enää kyynärpään alle ollenkaan ja taka jalkatiloja ei ole myöskään minkäänlaisia. Semmoinen kääpäkasvuisten auto.

        Kaikilta osin suurin kokoluokassaan ja se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilta osin suurin kokoluokassaan ja se riittää.

        Ei Polossa tartte polvet suussa etupenkillä istua vaikka akseliväli sama. Huomattavasti edessä jalkatilat paremmat samoin takana.. Ehdottomasti luokkansa paras, puhukaa mitä puhukaa.,kun kokeiltu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se menee miten menee kun bensaa välillä pistää lisää, ei muuten hybriitit pyöri.

        Kyllä, juuri näin välillä mennään bensalla useasti sähköllä Toyota hoitaa tuon lataamisen bensalla ei verkkosähköllä tämähän on ihan selvä . Toyota yaris hybrid taajama-ajossa 4 L 100km . Eikä mitään lataus voimistelua tarvita , melko kätevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdas kippo se on yli 180 cm ei jalkatilaa ole juuri ollenkaan pitää istuin siirtää niin taakse että kyynärnoja ei satu enää kyynärpään alle ollenkaan ja taka jalkatiloja ei ole myöskään minkäänlaisia. Semmoinen kääpäkasvuisten auto.

        Täysin väärin 180cm mahtuu oikein hyvin etu penkille ja samanmittainen vielä taakse kylläkään ei enää väljästi, leveydeltään yaris on samanlevyinen kuin 124 korinen mersu jota nyt ei pidetty mitenkään kapeana. Uusi yaris on riitävän tilava pienelle perheelle. Ne jotka tarvitsevat isomman auton ostavat sitten sen tilavamman . Jos on tarvetta, yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Polossa tartte polvet suussa etupenkillä istua vaikka akseliväli sama. Huomattavasti edessä jalkatilat paremmat samoin takana.. Ehdottomasti luokkansa paras, puhukaa mitä puhukaa.,kun kokeiltu on.

        Kyllä suurin piirtein samaa luokkaa etu tila takana polo hieman tilavampi . Tilavuuteen vaikuttaa myöskin korkeus . kun istutaan korkeammalla nin se tuo jalka tilaa lisää .
        "Ei Polossa tartte polvet suussa etupenkillä istua vaikka akseliväli sama"
        Ei tarvitse yariksessa polvet suussa istua etupenkillä tämä on käyttökokemukseni ei ainoastaan mikään" kokeiltu on" No uuden yariksen tilat riittävät minulle ja perheelleni
        minä vaimo, lapsilla on jo omat perheet ja omat autot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Polossa tartte polvet suussa etupenkillä istua vaikka akseliväli sama. Huomattavasti edessä jalkatilat paremmat samoin takana.. Ehdottomasti luokkansa paras, puhukaa mitä puhukaa.,kun kokeiltu on.

        Polo on kokoluokkansa meluttomin ja paras ajettava, sitä ei Yarisfanit pysty kiistämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polo on kokoluokkansa meluttomin ja paras ajettava, sitä ei Yarisfanit pysty kiistämään.

        Mikään fani en ole. Uskon varmasti polo on hyvä ajaa , varmasti myös melko meluton .
        Entä sitten?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei sen turvallisempi kun muutkaan samankokoluokan autot.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse ladata kun ajaa vain tuhnulla bensakoneella, sellaisia nuo itsesyttyvät Toyot on.

      • Anonyymi

        Kovasti tuntuu Toyotan tekniikka kiinnostavan.. Kuitenkin täytyy ko. asiaan suhtautua negatiiviseen sävyyn, no samahan se oli tyttöjen kanssa ala-asteella. Kunhan palstan pojille alkaa karvat kasvamaan alkaa myös mieli muuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti tuntuu Toyotan tekniikka kiinnostavan.. Kuitenkin täytyy ko. asiaan suhtautua negatiiviseen sävyyn, no samahan se oli tyttöjen kanssa ala-asteella. Kunhan palstan pojille alkaa karvat kasvamaan alkaa myös mieli muuttua.

        Enemmän huvittaa terojen asenne jolla yritetään tehdä latausmahdollisuuden puuttumisesta väkisin hyvä asia. Tero pitää erittäin tärkeänä kulutuslukemia mutta pitää latausmahdollisuutta jotenkin huonona asiana. Täydellinen aivopieru. Kun autoa voidaan ladata niin sillä sujuu arkiajot nollakulutuksella. Ei nolla ole aina parempi kuin kolme litraa? Jos haluaa ientä kulutusta niin iksi ei samantien tee asiaa kunnolla ja aja lataussähköllä ainakin osa ajoista. Kokonaan bensalla ajaminen on aina se huonoin vaihtoehto jos haluaa kuluttaa niin vähän bensaa kuin mahdollista.
        Eikö tuo ole aivan selvä asia jos järjellä ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän huvittaa terojen asenne jolla yritetään tehdä latausmahdollisuuden puuttumisesta väkisin hyvä asia. Tero pitää erittäin tärkeänä kulutuslukemia mutta pitää latausmahdollisuutta jotenkin huonona asiana. Täydellinen aivopieru. Kun autoa voidaan ladata niin sillä sujuu arkiajot nollakulutuksella. Ei nolla ole aina parempi kuin kolme litraa? Jos haluaa ientä kulutusta niin iksi ei samantien tee asiaa kunnolla ja aja lataussähköllä ainakin osa ajoista. Kokonaan bensalla ajaminen on aina se huonoin vaihtoehto jos haluaa kuluttaa niin vähän bensaa kuin mahdollista.
        Eikö tuo ole aivan selvä asia jos järjellä ajattelee.

        Typo:
        Eikö nolla ole aina parempi kuin kolme litraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän huvittaa terojen asenne jolla yritetään tehdä latausmahdollisuuden puuttumisesta väkisin hyvä asia. Tero pitää erittäin tärkeänä kulutuslukemia mutta pitää latausmahdollisuutta jotenkin huonona asiana. Täydellinen aivopieru. Kun autoa voidaan ladata niin sillä sujuu arkiajot nollakulutuksella. Ei nolla ole aina parempi kuin kolme litraa? Jos haluaa ientä kulutusta niin iksi ei samantien tee asiaa kunnolla ja aja lataussähköllä ainakin osa ajoista. Kokonaan bensalla ajaminen on aina se huonoin vaihtoehto jos haluaa kuluttaa niin vähän bensaa kuin mahdollista.
        Eikö tuo ole aivan selvä asia jos järjellä ajattelee.

        Eli tarkoitatko että tämän koeajon tekijä oli kuuluisa ”Tero”? Käsittääkseni hän totesi järjestelmän olevan miellyttävä ja taloudellinen.


    • Anonyymi

      Toyota on myös julistettu luokkansa turvallisimmaksi autoksi.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa terojen juttuja.


    • Anonyymi

      Laittakaas nyt tavoite hieman korkeammalle kuin Yaris hybridiin. Sopii kakkosautoksi nurkka-ajoon, ei mukavaan matkantekoon.

      • Anonyymi

        Entä jos ei ole tarvetta matka ajoon ajo on pääosin taajama-ajoa . Kokemuksesta voin sanoa toimii tyydyttävästi myöskin matka-ajossa. kokemus on kilometrejä ylikaksimiljoonaa kilometriä. ajokortti 55 vuotta autoja ylikaksikymmentä kpl kilometreistä kuorma-autolla
        20 vuoden aikana 1,600000 km loput omalla henkilö autolla ammattini siitä huolimatta ei ole autonkuljettaja. Henkilö autot ovat olleet saksalaisia , engelsmanneja , japanilaisia , ranskalaisia. italialaisia , ruotsalaisia ym.autoja. isoja , pieniä , keskikokoisia , uusia, käytettyjä
        yhteensä yli20kpl . Joten jonkin verran on tuttu tuo maantie.


      • Anonyymi

        Auto hankitaan tarpeeseen.
        //www.ihttpss.fi/autot/art-2000006434428.html


    • Anonyymi

      No voe mahoton, miksi näistä taistellaan?, mikään automerkki ei ole toistaan etevämpi/halvempi/parempi kun niitä verrataan ominaisuuksien/hintatason mukaan toisiinsa, kun katsoo esim. suomalaista autoraamattua =TM-lehti, niin jo siellä vesitetään kaikki TASAPUOLINEN vertailu autojen välillä, on aivan selkeetä, että jokaisessa vertailussa halvimman ja kalleimman HINTAERO on n. 10 - 12000€ suunnilleen, eli ovatko kyseiset autot vertailukelpoisia? no EI, mutta aina selitellään eri tavoin, että EI VAIKUTA LOPPUTULOKSEEN, koska sitä ja sitä ja tuota EI MUKA oteta huomioon testiä tehdessä, mutta miettikääs, että kuka testaaja arviossaan muistaa, että tässä autossa olikin 10000€:n edestä lisä"vitkuttimia" ja ne vaikuttivat testaajan MIELTYMYKSEEN auton paremmuudesta, ja me suominasset uskotaan tohon "raamattuun", se muuten on ihan perseestä, aina ne VAG:n tuotteet voitaa, kuten viimeisessäkin numerossa, vaikka parempia talviautoja olisi ollut testissä mukana, eli ¤> sen lauluja TM laulaa, kenen viinoja juo pikkujouluissa ¤<, Elikkä aina saavat painotuksia/testaajien mieltymyksiä "voidellen" tuloksen vääntymään haluttuun suuntaan, miksi paras talviauto = neliveto Toyota RAV4 ei voittanut, vaan se saamarin etuveto Octavia vei voiton?, hmm.. en ymmärrä, Skoda vastaa ei mulla mitään ole, mutta ihmetyttää TM:n kriteerit: talvella neliveto parasta A-ryhmää, lämmityslaitekin oli parhaimmistoa Toyotassa, myös ohjaus jne. jne., mutta voittaja oli Octavia etuvedolla, voi rähmä kuin näkyy läpi jonkun autonvalmistajan suosinta, hävetkää TM!, nyt viimeistään on raamattu häpäissyt itsensä, HYI HYI ja HYI!!

      • Anonyymi

        RAV hävisi selkeästi Octavialle Hallittavuudessa, hybridijärjestelmän toimivuudessa ja valoissa. Oli täysin perusteltua että RAV ei pärjännyt talvivertailussa koska varsinkin hallittavuus ja valot ovat erittäin tärkeitä turvallisuuden kannalta ja korostuvat talvella pimeässä ja liukkailla.

        Olisi hyvin ihmeellistä jos vertailun voittaisi auto joka ei pysy edes ammattitestaajan käsissä väistytestissä. Kaikki muut pysyivät. RAV on saanut kritiikkiä monen muunkin lehden testeissä huonosta ääritilanne-käyttäytymisestä. Ottakaas ne tojolasit pois silmiltä ja miettikää objektiivisesti voiko vaarallista autoa nostaa vertailun kärkeen tai kehua? Maalaisjärki sanoo ettei voi.


      • Anonyymi

        Toyota hävisi Kaikille verrokeille väistötestissä, mikä on yksi tärkeimpiä ominaisuuksia autossa. Toyota ei ole siis muuttunut vuosien varrella lainkaan , aina huono ajamisessa.MOT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV hävisi selkeästi Octavialle Hallittavuudessa, hybridijärjestelmän toimivuudessa ja valoissa. Oli täysin perusteltua että RAV ei pärjännyt talvivertailussa koska varsinkin hallittavuus ja valot ovat erittäin tärkeitä turvallisuuden kannalta ja korostuvat talvella pimeässä ja liukkailla.

        Olisi hyvin ihmeellistä jos vertailun voittaisi auto joka ei pysy edes ammattitestaajan käsissä väistytestissä. Kaikki muut pysyivät. RAV on saanut kritiikkiä monen muunkin lehden testeissä huonosta ääritilanne-käyttäytymisestä. Ottakaas ne tojolasit pois silmiltä ja miettikää objektiivisesti voiko vaarallista autoa nostaa vertailun kärkeen tai kehua? Maalaisjärki sanoo ettei voi.

        Vaikka Ravissa neliveto niin siinä ei kuitenkaan ole nelivetoa vaan ihan etuvetoinen on.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy niitä myyjiä, jotks yrittävät vielä pyytää edellismallisista Yaris hybrideistä 20000 euroa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Edellismallinen Yaris oli hulppeampi kuin tämä nykyinen, johon täyskokoisen 180 cm 100 kg miehen on vaikeampi mennä sisään. Uusi Yaris on OK, jos on syntynyt hoikaksi 155 cm japanilaistytöksi.


    • Anonyymi

      Näyttää siltä että pienten perheautojen voittaja on siinä, hybrid yaris.

      • Anonyymi

        Pieni Tojoperhe = 2 miestä tai 2 naista


    • Anonyymi

      Yariksen päästölukemat on ihan järjettömät ja kulutus myös tosi iso.
      Mite Skoda Suberb Sprtline iV voi mennä pienemmillä päästöillä ja kulutuksella?
      Skoda CO2-päästöt28 g/km
      Kulutus (yhdistetty) 1.2 l/100km
      SUPERB COMBISPORTLINE iV
      1.4 TSI PHEV 160 kW 6-vaihteinen DSG Autom.Plug-in hybridi

      • Anonyymi

        Kun patteri loppuu niin skodasen kulutus on yli 7 l/100km. Kaikkihan tietää että tuo on vain kikkailua. Ja kuka viittii jatkojohtojen kanssa leikkiä?
        Dsg ja tsi:n maininta herättää aina kylmiä väreitä.


      • Anonyymi

        Plugarin kulutus voi nyt olla ihan mitä vain vaihteluvälillä 0-10L /100km riippuen latauskerroista ja mikä on ajosuorite latauksen jälkeen . Aivan Järjetöntä on verrata 22000 euron autoa 47000€ autoon Mielummin 25 000 Euroa pankkitilillä kuin autossa . Kun yaris hybridillä hoituu ajotarpeet . Mutta tietenkin superb:llä on huomattavasti parempi pröystäilyarvo. Mutta jos ei edes halua pröystäillä autolla, Järjetöntäkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarin kulutus voi nyt olla ihan mitä vain vaihteluvälillä 0-10L /100km riippuen latauskerroista ja mikä on ajosuorite latauksen jälkeen . Aivan Järjetöntä on verrata 22000 euron autoa 47000€ autoon Mielummin 25 000 Euroa pankkitilillä kuin autossa . Kun yaris hybridillä hoituu ajotarpeet . Mutta tietenkin superb:llä on huomattavasti parempi pröystäilyarvo. Mutta jos ei edes halua pröystäillä autolla, Järjetöntäkö?

        Prius Plug-in hybridin kulutus ei nouse missään oloissa yli 5 l/100 km. Kesänopeusrajoituksilla Välillä Oulu- Helsinki-Oulu nopeusrajoitusten mukaan ajaen kulutus on 4,5 l/100 km. Kokemusta pian neljä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarin kulutus voi nyt olla ihan mitä vain vaihteluvälillä 0-10L /100km riippuen latauskerroista ja mikä on ajosuorite latauksen jälkeen . Aivan Järjetöntä on verrata 22000 euron autoa 47000€ autoon Mielummin 25 000 Euroa pankkitilillä kuin autossa . Kun yaris hybridillä hoituu ajotarpeet . Mutta tietenkin superb:llä on huomattavasti parempi pröystäilyarvo. Mutta jos ei edes halua pröystäillä autolla, Järjetöntäkö?

        Vain sokea Tojofani kehtaa verrata Yarista Superbiin, tuskin sekään selvinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prius Plug-in hybridin kulutus ei nouse missään oloissa yli 5 l/100 km. Kesänopeusrajoituksilla Välillä Oulu- Helsinki-Oulu nopeusrajoitusten mukaan ajaen kulutus on 4,5 l/100 km. Kokemusta pian neljä vuotta.

        En epäile . Mutta kuitenkin ilmoitettu yhdiselmä kulutus on 1,3L/100/km .
        hinnan ero prius hybridiin 4000 euroa .Tämä on ihan laskettavissa millä kilometri määrällä plugari tulee edullisemmaksi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sokea Tojofani kehtaa verrata Yarista Superbiin, tuskin sekään selvinpäin.

        Täysin väärin, tämähän lähti siitä kun SuperB fani suoritti vertailun yarikseen.
        Hieman on sinulla Toivomisen varaa tuossa loogisessa-ajattelukyvyssä . Älä ota enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarin kulutus voi nyt olla ihan mitä vain vaihteluvälillä 0-10L /100km riippuen latauskerroista ja mikä on ajosuorite latauksen jälkeen . Aivan Järjetöntä on verrata 22000 euron autoa 47000€ autoon Mielummin 25 000 Euroa pankkitilillä kuin autossa . Kun yaris hybridillä hoituu ajotarpeet . Mutta tietenkin superb:llä on huomattavasti parempi pröystäilyarvo. Mutta jos ei edes halua pröystäillä autolla, Järjetöntäkö?

        No ei kyllä skoodaa ole tehty pröystäilyyn😂enempi kerää sellaisia kulmakarvojen kohottelua🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun patteri loppuu niin skodasen kulutus on yli 7 l/100km. Kaikkihan tietää että tuo on vain kikkailua. Ja kuka viittii jatkojohtojen kanssa leikkiä?
        Dsg ja tsi:n maininta herättää aina kylmiä väreitä.

        Omalla kuluttajakokemuksella DSG ja Tsi ei tuota muuta kuin mukavia ajokokemuksia ja — muistoja. Yleensä ne negatiivisimmat muistot tulevat niiltä, joilla ei ole ko. yhdistelmää ikinä ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin väärin, tämähän lähti siitä kun SuperB fani suoritti vertailun yarikseen.
        Hieman on sinulla Toivomisen varaa tuossa loogisessa-ajattelukyvyssä . Älä ota enää.

        Yarikseen vetoaisa keulaan, niin siitä saa Suoerbiin halvan peräkärryn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kuluttajakokemuksella DSG ja Tsi ei tuota muuta kuin mukavia ajokokemuksia ja — muistoja. Yleensä ne negatiivisimmat muistot tulevat niiltä, joilla ei ole ko. yhdistelmää ikinä ollutkaan.

        SAma täällä. TSIssä on sellainen vääntö jo alakierroksilla mistä vaparivinguttimessa ei voi kuin uneksia. DSG vaihtaa 6 millisekunnissa ja moottorissa on aina kiinteä veto asvalttiin saakka ilman mitään jojojojotusta siinä välissä.
        Tojon hybridivoimalinja on surkea viritys. Kun kaasua painaa niin ainoa välitön seuraus on se että moottori alkaa huutamaan. Menoa tulee lisää laimeasti ja sekin vasta seuraavana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yarikseen vetoaisa keulaan, niin siitä saa Suoerbiin halvan peräkärryn.

        Opettele kirjoittamaan eihän siitä saa kukaan mitään tolkkua.
        No ehkä joku trolli poikanen . Joku toinen saa jatkaa trollin ruokkimista minulle riittää..
        Ps. hermo kestää kyllä , mutta kun tuo turha hölytys on aivan turhaa ,ajan kulua mikä ei johda mihinkään. Järjelliseen ajatuksien vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prius Plug-in hybridin kulutus ei nouse missään oloissa yli 5 l/100 km. Kesänopeusrajoituksilla Välillä Oulu- Helsinki-Oulu nopeusrajoitusten mukaan ajaen kulutus on 4,5 l/100 km. Kokemusta pian neljä vuotta.

        Pitäppä vakkari todelliseen 125km/h nopeuteen niin saat kokea yllätyksen. On muuten kaukana 4,5l kulutuksesta. Sinänsä huvittavaa jos kyydis vielä toinen henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarin kulutus voi nyt olla ihan mitä vain vaihteluvälillä 0-10L /100km riippuen latauskerroista ja mikä on ajosuorite latauksen jälkeen . Aivan Järjetöntä on verrata 22000 euron autoa 47000€ autoon Mielummin 25 000 Euroa pankkitilillä kuin autossa . Kun yaris hybridillä hoituu ajotarpeet . Mutta tietenkin superb:llä on huomattavasti parempi pröystäilyarvo. Mutta jos ei edes halua pröystäillä autolla, Järjetöntäkö?

        Tuskin kuitenkaan 10 litraa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarin kulutus voi nyt olla ihan mitä vain vaihteluvälillä 0-10L /100km riippuen latauskerroista ja mikä on ajosuorite latauksen jälkeen . Aivan Järjetöntä on verrata 22000 euron autoa 47000€ autoon Mielummin 25 000 Euroa pankkitilillä kuin autossa . Kun yaris hybridillä hoituu ajotarpeet . Mutta tietenkin superb:llä on huomattavasti parempi pröystäilyarvo. Mutta jos ei edes halua pröystäillä autolla, Järjetöntäkö?

        Skodan pröystäilyarvo? Sehän on tasan nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan eihän siitä saa kukaan mitään tolkkua.
        No ehkä joku trolli poikanen . Joku toinen saa jatkaa trollin ruokkimista minulle riittää..
        Ps. hermo kestää kyllä , mutta kun tuo turha hölytys on aivan turhaa ,ajan kulua mikä ei johda mihinkään. Järjelliseen ajatuksien vaihtoon.

        Ei järjellinen ajatustenvaihto Pentin kanssa onnistu ikinä. Vänkää ja vääntää mustasta valkoista samaan tapaan kuin nykyhallituksen innokkaat kannattajat hallituksen mokailuja selitellessään.


    • Anonyymi

      Käytettyjä Yariksia Nettiautossa jo 1061. Ruostuvatko käsiin, jos hintapyynnit eivät laske realistiselle tasolle?

      • Anonyymi

        Aika näyttää


      • Anonyymi

        Vaihdosssa hyvitetty liikaa ja se vielä kostautuu. Myyjän piikkiin, ei liikkeen.


    • Anonyymi

      Niin, bensakäyttöisillä autoilla ajetaan tankista tankille. Niin myös Hybridi Yariksella. Totuus on, että Toyotan itselataavia akkuja ladataan bensalla.

      • Anonyymi

        Kyllä juuri näin , Bensalla ladataan akkuja , ei verkko sähköllä , Yaris hybrid kulutus taajama-ajossa4L/100km .

        " Totuus on, että Toyotan itselataavia akkuja ladataan bensalla."
        Olen kanssasi samaa mieltä . Kerrataan ei tarvitse ladata toyota hybrid on itselataava. Siis ei johtojumppaa ja lataspisteiden etsimistä . Kerta vielä Bensalla ladataan pientä ajoakkua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juuri näin , Bensalla ladataan akkuja , ei verkko sähköllä , Yaris hybrid kulutus taajama-ajossa4L/100km .

        " Totuus on, että Toyotan itselataavia akkuja ladataan bensalla."
        Olen kanssasi samaa mieltä . Kerrataan ei tarvitse ladata toyota hybrid on itselataava. Siis ei johtojumppaa ja lataspisteiden etsimistä . Kerta vielä Bensalla ladataan pientä ajoakkua .

        Järjetöntä hommaa rakentaa autoon sähköinen voimalinja ilman latausmahdollisuutta. Bensasta tehty sähkö on neljä kertaa kalliimpaa kuin verkosta ladattu. ¨
        Sähköähän tulee joka kotiin lataaminen on yhtä helppoa kuin lohkolämmittimen käyttö. Töistä voi saada jopa ilmaiset sähköt autoonsa. Olisi todella typerää jättää käyttämättä tällainen mahdollisuus. Tojopa on tyrinyt tämänkin homman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjetöntä hommaa rakentaa autoon sähköinen voimalinja ilman latausmahdollisuutta. Bensasta tehty sähkö on neljä kertaa kalliimpaa kuin verkosta ladattu. ¨
        Sähköähän tulee joka kotiin lataaminen on yhtä helppoa kuin lohkolämmittimen käyttö. Töistä voi saada jopa ilmaiset sähköt autoonsa. Olisi todella typerää jättää käyttämättä tällainen mahdollisuus. Tojopa on tyrinyt tämänkin homman.

        Eli voinko vetää seitsemännestä kerroksesta latausjohdon kadun varteen vai onko helpompi kantaa säkissä sähköä akkupatteriautoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli voinko vetää seitsemännestä kerroksesta latausjohdon kadun varteen vai onko helpompi kantaa säkissä sähköä akkupatteriautoon?

        Viimeksi asuit kuudennessa kerroksessa.
        Ei kaikki asu päälekkäin. Mitä sinun ongelmasi rajoittavat meidän muiden elämää? Ei mitenkään.
        On todella typerä syy jättää tekemättä ladattavia autoja siksi että joillakin ei ole latausmahdollisuutta. Sama kuin miettisi että turha tähän maailmaan on tehdä rintsikoita kun puolella väestöstä ei ole edes tissejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi asuit kuudennessa kerroksessa.
        Ei kaikki asu päälekkäin. Mitä sinun ongelmasi rajoittavat meidän muiden elämää? Ei mitenkään.
        On todella typerä syy jättää tekemättä ladattavia autoja siksi että joillakin ei ole latausmahdollisuutta. Sama kuin miettisi että turha tähän maailmaan on tehdä rintsikoita kun puolella väestöstä ei ole edes tissejä.

        No säkki vai jatkokaapeli? Vastaa nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjetöntä hommaa rakentaa autoon sähköinen voimalinja ilman latausmahdollisuutta. Bensasta tehty sähkö on neljä kertaa kalliimpaa kuin verkosta ladattu. ¨
        Sähköähän tulee joka kotiin lataaminen on yhtä helppoa kuin lohkolämmittimen käyttö. Töistä voi saada jopa ilmaiset sähköt autoonsa. Olisi todella typerää jättää käyttämättä tällainen mahdollisuus. Tojopa on tyrinyt tämänkin homman.

        Asiaan on järjetöntä ladata yaris hybridin pientä ajoakkua 0 ,76kw verkko virralla
        Tilanne on silloin toinen kun ajoakku pulagarissa tyypillisesti luokkaa 10-11 Kw
        Plugarin akku maksaa 6000-10000 euroa yariksen ajoakku noin 2000 euroa , akku on pieni kevyt ja suhteellisen edullinen Eikä sillä pelkästään päästä kuin noin 2kilometriä. Ajoakku toimii yhteistyössä polttomoottorin kanssa saumattomasti . No taitaa tuo kers järjestelmä olla aivan turha kun energia otetaan hidastuksien tehosta pitäisi ottaa ilmeisesti verkko virralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No säkki vai jatkokaapeli? Vastaa nyt.

        Miksi vastaisin idiootille?

        Ladattavat autot ovat ihmisille joilla on latausmahdollisuus. Latauskelvoton hybridi olisi idioottimainen ratkaisu meille enemmistölle joilla on latausmahdollisuus kotona.
        Jos asuu paikassa jossa latausmahdollisuutta ei ole niin se sitten henkilökohtainen voivoi. Ei kiinnosta minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaan on järjetöntä ladata yaris hybridin pientä ajoakkua 0 ,76kw verkko virralla
        Tilanne on silloin toinen kun ajoakku pulagarissa tyypillisesti luokkaa 10-11 Kw
        Plugarin akku maksaa 6000-10000 euroa yariksen ajoakku noin 2000 euroa , akku on pieni kevyt ja suhteellisen edullinen Eikä sillä pelkästään päästä kuin noin 2kilometriä. Ajoakku toimii yhteistyössä polttomoottorin kanssa saumattomasti . No taitaa tuo kers järjestelmä olla aivan turha kun energia otetaan hidastuksien tehosta pitäisi ottaa ilmeisesti verkko virralla.

        Tottakai siinä pitäisi olla isompi akku ja latausmahdollisuus. Nyt homma on jätetty täysin puolitiehen kun sähköistä voimalinjaa hyödynnetään vain bensa-sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai siinä pitäisi olla isompi akku ja latausmahdollisuus. Nyt homma on jätetty täysin puolitiehen kun sähköistä voimalinjaa hyödynnetään vain bensa-sähköllä.

        Niin akku painoa lisää 100kiloa . Sillä 10kw akulla ei nyt talvella pakkasella
        pääse muuta kuin 10-20km kesällä hyvissä olosuhteissa noin 50 km , Jos ei käytä polttomoottoria kiihtyvyyden auttamisessa. Painava akku on ainoastaan rasite polttomoottorilla ajettaessa lisää kulutusta , huonontaa ajo ominaisuuksia monesti myös pienentää tavaratilaa. Lisäksi plugari maksaa huomattavasti enemmän , siihen se kuluu polttoaineen säätö. Tietenkin jos ottaa plugarin hyödyt ainoastaan ja unohtaa haitat .
        siinä tapauksessa se on varteenotettava ajoneuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin akku painoa lisää 100kiloa . Sillä 10kw akulla ei nyt talvella pakkasella
        pääse muuta kuin 10-20km kesällä hyvissä olosuhteissa noin 50 km , Jos ei käytä polttomoottoria kiihtyvyyden auttamisessa. Painava akku on ainoastaan rasite polttomoottorilla ajettaessa lisää kulutusta , huonontaa ajo ominaisuuksia monesti myös pienentää tavaratilaa. Lisäksi plugari maksaa huomattavasti enemmän , siihen se kuluu polttoaineen säätö. Tietenkin jos ottaa plugarin hyödyt ainoastaan ja unohtaa haitat .
        siinä tapauksessa se on varteenotettava ajoneuvo.

        Plugareiden verokohtelu takaa sen että hankontahinta on hyvin kilpailukykyinen, joskus jopa halvempi kuin vastaava polttis.
        Kilojen laskeminen on turhaa teorisointia, lopputulos on se mikä ratkaisee. Juuri julkaistussa vertailussa Moottori-lehti vertasi latauskelvotonta Corollaa Plugari Mersuun. Mese kulutti 100km / sivu työmatka-ajossa 2,2-2,4 litraa sataselle ja Corolla keskiarvona 5,9 litraa. Litrat ratkaisevat, ei kilot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugareiden verokohtelu takaa sen että hankontahinta on hyvin kilpailukykyinen, joskus jopa halvempi kuin vastaava polttis.
        Kilojen laskeminen on turhaa teorisointia, lopputulos on se mikä ratkaisee. Juuri julkaistussa vertailussa Moottori-lehti vertasi latauskelvotonta Corollaa Plugari Mersuun. Mese kulutti 100km / sivu työmatka-ajossa 2,2-2,4 litraa sataselle ja Corolla keskiarvona 5,9 litraa. Litrat ratkaisevat, ei kilot.

        Entä kun ei voi ladata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kun ei voi ladata?

        Suomi on sivistysvaltio missä sähköverkko on ollut olemassa jo 100 vuotta. Jos jostain syystä asuu jossain sähkön katvealueella niin sitten ei kannata ostaa ladattavaa autoa.

        Vähän sama asia kuin 5G-verkko. 5G on hevletin kätevä ja olisi sulaa hulluutta ostaa 4G-kännykkä kun asuu 5G alueella. Mutta jos asuu 4G-alueella niin sitten 5G on aika turha juttu.
        Tojota on kuin kännykkävalmistaja joka kieltäytyisi tekemästä 5G-kännyköitä koska kaikilla ei ole vielä 5G-verkkoa.
        Samoin nämä "Entä kun ei voi ladata?" tulevat hemmoilta jotka kuvittelevat että heidän jälkeenjäänyt maailma olisi jotenkin este meille muille. Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugareiden verokohtelu takaa sen että hankontahinta on hyvin kilpailukykyinen, joskus jopa halvempi kuin vastaava polttis.
        Kilojen laskeminen on turhaa teorisointia, lopputulos on se mikä ratkaisee. Juuri julkaistussa vertailussa Moottori-lehti vertasi latauskelvotonta Corollaa Plugari Mersuun. Mese kulutti 100km / sivu työmatka-ajossa 2,2-2,4 litraa sataselle ja Corolla keskiarvona 5,9 litraa. Litrat ratkaisevat, ei kilot.

        Mesen tulos saavutettiin jatkuvasti lataillen kotona ja työpaikalla kesäaikana. Vastaavasti toyotan vertalukulutus ajettiin talvella . Kyllä plugarilla saadaan myös,0 tuloksia kun ladataan tarpeeksi usein . Kieltämättä mese menee myös pienellä kulutuksella polttomoottorilla ajaessa johtuen hyvästä moottoritekniikasta. mesen plugari on plugarien ehdottomasti parhaimmistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mesen tulos saavutettiin jatkuvasti lataillen kotona ja työpaikalla kesäaikana. Vastaavasti toyotan vertalukulutus ajettiin talvella . Kyllä plugarilla saadaan myös,0 tuloksia kun ladataan tarpeeksi usein . Kieltämättä mese menee myös pienellä kulutuksella polttomoottorilla ajaessa johtuen hyvästä moottoritekniikasta. mesen plugari on plugarien ehdottomasti parhaimmistoa.

        "Mesen tulos saavutettiin jatkuvasti lataillen kotona ja työpaikalla kesäaikana."

        Se on aivan normaalia ajamista plugarilla. Plugarin ostavat ihmiset jotka pystyvät lataamaan sitä.
        Sanopa nyt rehellisesti mitä latauskelvoton Corolla mielestäsi veisi vastaavassa ajossa. 120kmh motaria pitkin 2x100km päivässä.

        Jokainen tietää että mootorilehden mittaama keskiarvo 5,9 litraa ei riittäisi Corollalle. Isompia lukemia tulisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juuri näin , Bensalla ladataan akkuja , ei verkko sähköllä , Yaris hybrid kulutus taajama-ajossa4L/100km .

        " Totuus on, että Toyotan itselataavia akkuja ladataan bensalla."
        Olen kanssasi samaa mieltä . Kerrataan ei tarvitse ladata toyota hybrid on itselataava. Siis ei johtojumppaa ja lataspisteiden etsimistä . Kerta vielä Bensalla ladataan pientä ajoakkua .

        Ei tarvitse ei voi miten kukin ajattelee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mesen tulos saavutettiin jatkuvasti lataillen kotona ja työpaikalla kesäaikana."

        Se on aivan normaalia ajamista plugarilla. Plugarin ostavat ihmiset jotka pystyvät lataamaan sitä.
        Sanopa nyt rehellisesti mitä latauskelvoton Corolla mielestäsi veisi vastaavassa ajossa. 120kmh motaria pitkin 2x100km päivässä.

        Jokainen tietää että mootorilehden mittaama keskiarvo 5,9 litraa ei riittäisi Corollalle. Isompia lukemia tulisi.

        Tulokset voivat olla suurella vaihteluvälillä mesen plugarilla. Harmi kun ei ollut enemmän käyttäjä kokemuksia Spritmonitor ainoastaan kaksi keskikulutus 2.18 ja 6.88 L/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugareiden verokohtelu takaa sen että hankontahinta on hyvin kilpailukykyinen, joskus jopa halvempi kuin vastaava polttis.
        Kilojen laskeminen on turhaa teorisointia, lopputulos on se mikä ratkaisee. Juuri julkaistussa vertailussa Moottori-lehti vertasi latauskelvotonta Corollaa Plugari Mersuun. Mese kulutti 100km / sivu työmatka-ajossa 2,2-2,4 litraa sataselle ja Corolla keskiarvona 5,9 litraa. Litrat ratkaisevat, ei kilot.

        Koheltajat eivät pääse kuin muutaman kilometrin pluggarin sähköllä, ja siten muut autoijat maksavat veronalennuksen pluggarille aivan perusteetta. Veroalennus pitäisi saada säästön mukaan, ei teoreettisen, joka kuitenkin kohelletaan pilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vastaisin idiootille?

        Ladattavat autot ovat ihmisille joilla on latausmahdollisuus. Latauskelvoton hybridi olisi idioottimainen ratkaisu meille enemmistölle joilla on latausmahdollisuus kotona.
        Jos asuu paikassa jossa latausmahdollisuutta ei ole niin se sitten henkilökohtainen voivoi. Ei kiinnosta minua.

        Sinähän kehuit asuvasi Jyväskylän keskustassa. Omakotitalon pito ei näyttänyt onnistuvan, sen näki lumenaurausvideoltasi YouTubesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugareiden verokohtelu takaa sen että hankontahinta on hyvin kilpailukykyinen, joskus jopa halvempi kuin vastaava polttis.
        Kilojen laskeminen on turhaa teorisointia, lopputulos on se mikä ratkaisee. Juuri julkaistussa vertailussa Moottori-lehti vertasi latauskelvotonta Corollaa Plugari Mersuun. Mese kulutti 100km / sivu työmatka-ajossa 2,2-2,4 litraa sataselle ja Corolla keskiarvona 5,9 litraa. Litrat ratkaisevat, ei kilot.

        Mersu kulutti siis 2.2 - 2.4 l/100km sataselle. Paljonko se kulutti päivittäisessä 200 km työmatka-ajossa? Veikkaan että jotain aivan muuta ja joka tapauksessa tuolla matkalla reippaasti yli Corollan kulutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mesen tulos saavutettiin jatkuvasti lataillen kotona ja työpaikalla kesäaikana."

        Se on aivan normaalia ajamista plugarilla. Plugarin ostavat ihmiset jotka pystyvät lataamaan sitä.
        Sanopa nyt rehellisesti mitä latauskelvoton Corolla mielestäsi veisi vastaavassa ajossa. 120kmh motaria pitkin 2x100km päivässä.

        Jokainen tietää että mootorilehden mittaama keskiarvo 5,9 litraa ei riittäisi Corollalle. Isompia lukemia tulisi.

        Mainittu 5.9 l/100km riittää jopa isolle 345 hv hybridi Lexukselle. Eikä sitäkään tarvitse ladata ikinä.


    • Anonyymi

      Viikon vitsi on toyoda hybridii!😆😆😆

      • Anonyymi

        Kelle on ja kelle ei. No halpoja ovat H..llun huvit.


    • Anonyymi

      Jotain isompaa tarvitaan...

      • Anonyymi

        Porsche cayanne 4 veto täyssähkö....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porsche cayanne 4 veto täyssähkö....

        Mikä estää sinua hankkimasta porshea ? Jokainen ostaa autonsa käyttötarpeensa mukaan pois lukien ne jotka hankkivat autonsa itsetunnon kohentamiseen ja pröystäilyyn.
        Onneksi on jokaisen ihan oma asia mihin rahansa laittaa tai laittaako jemman tai velkaantuuko vain lisää. Kukin mielihalujensa ja varojensa mukaan. Jatketaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää sinua hankkimasta porshea ? Jokainen ostaa autonsa käyttötarpeensa mukaan pois lukien ne jotka hankkivat autonsa itsetunnon kohentamiseen ja pröystäilyyn.
        Onneksi on jokaisen ihan oma asia mihin rahansa laittaa tai laittaako jemman tai velkaantuuko vain lisää. Kukin mielihalujensa ja varojensa mukaan. Jatketaan...

        Porsche ja Yaris, täydelliset vertailukohdat. Yariksella taitaa päästä pitemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porsche ja Yaris, täydelliset vertailukohdat. Yariksella taitaa päästä pitemmälle.

        Vastaa kysymykseen ! äläkä kerro täällä hassuja oletuksiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa kysymykseen ! äläkä kerro täällä hassuja oletuksiasi.

        Kikkelaare kok, humpati puti pom, ostin subrerpeen, lattaan sitä kammarissa.


    • Anonyymi

      Latausmahdollisuus hankittu. Kustannus 6 €/kk perusmaksu ja energia 15 snt/kWh. Ei muita kuluja kuin tietenkin auto.

    • Anonyymi

      Kunhan vaan tankkaa ja mielellään ruostesuojaa, eikä aja kovin paljon.

      • Anonyymi

        Sitä sähköä saakin tankata tuhkatiheään, varsinkin talvikelillä jos haluaa ajaa yli 150 km!


    • Anonyymi

      Saako Lidlistä noita hyyrriidejä paljon syö sähköö satasel

    • Anonyymi

      Ei voi ladata. Silloin kyseessä täysbensa-auto !

      • Anonyymi

        Toyotan hybridejä ostetaan enemmän kuin mitään muuta autoa ja se närästää luuseripetteriä.
        Ensi viikolla käyn lunastamassa hybridi ceehooärrän! Mitäs konserniröllitrolli tähän?


      • Anonyymi

        Nytkö vasta sen tajusit? Melkoinen ruudinkeksijä! Tietysti hybridiauto ilman ulkoista latausta on polttomoottoriauto. Terveisin Toyota kuski


    • Anonyymi

      VWskoda ei ymmärrä ihmisten tarpeita

      • Anonyymi

        Suomalaiset ovat ostaneet ylivoimaisesti eniten VWskodia jo vuosikymmenten ajan. Jopa noin kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi suosituinta riisiritsaa.

        Näyttäisi siltä että sinä et ymmärrä suomalaisten tarpeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat ostaneet ylivoimaisesti eniten VWskodia jo vuosikymmenten ajan. Jopa noin kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi suosituinta riisiritsaa.

        Näyttäisi siltä että sinä et ymmärrä suomalaisten tarpeita.

        Pakosta piti ostaa jo noita itäskoodia kun kunnon länsiautoja saatu 60-luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat ostaneet ylivoimaisesti eniten VWskodia jo vuosikymmenten ajan. Jopa noin kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi suosituinta riisiritsaa.

        Näyttäisi siltä että sinä et ymmärrä suomalaisten tarpeita.

        Äläpä valehtele.

        Viime vuoden lopussa eli 31.12.2020 liikenteessä oli......

        Toyotia 374.438 autoa
        Volkswageneita 299.214 ritsaa
        Skodia 149 083

        Myyty on kyllä yli kaksinkertainen määrä, mutta nuo saksalaiskonsernin ritsat on paalattu pois ruostuneina, vaihteistovikaisina ja jakopään ketjut katkenneina.


    • Anonyymi

      toyota alle ja mirai sitten 10 vuoden päästä

      suunnitelma ilman vikoja ja vwskodaa...

    • Anonyymi

      Kaikkialla Toyotat saavat kovia kehuja kuten aloituksenkin mukaan.

    • Anonyymi

      Toyota hybridi bensalla tehdään sähköä aivan järjetöntä ELKÄÄ OSTAKO NÄITÄ SUURIKULUTEISIJA TOYOTIA.TODELLINEN KULUTUS KAUPNKI MAANTIE9,0 LITRAA.

      • Anonyymi

        Trolli panikoi jo isoilla kirjaimilla. Mun c-hr kuluttaa neljä litraa sadalla, toisinaan menee senkin alle. Ei paha.


    • Anonyymi

      Toyota VIIKON AUTO JOSKUS JOPA KAHDE sitten paaliin umpiruosteessa jo.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • Anonyymi

      Mites kestotesti? Ei taida vieläkään olla sinkkinoria? Edellinen yarpan kestotesti päättyi toteamukseen runsaista ruosteista. Lehti ei ollut ennen koeajanut autoa jolle olisi noussut tie pysgyyn eka katsastuksessa.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7171
    2. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4757
    3. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4731
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3889
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3818
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3787
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3363
    8. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2731
    9. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      38
      2671
    10. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      38
      2299
    Aihe