Kova kysyntä mökeillä - vai onko?

Anonyymi

3200 neliön tontti, hirsimökki 36 neliöö, erillinen sauna/aitta 18 neliöö. Puhdasvetinen ja hyvärantainen lampi. Ei sähköjä ja huono kaivo.
Kesällä 2019 tuolla mökillä pyydettiin 48000 €. Viime kesäkuussa aloitettiin pitkä neuvottelu. Tarjosimme 28000. Myyjä piti sitä vi......na, koska koronan ansiosta hinnat olivat nousseet - muka.
No sitten meiltä koko mökki jo unohtui.
Lokakuulla se myyjä soitti ja kysyi joko me on hankittu oma mökki, ja kun ei ollut niin, teki sitten vastatarjouksen 42000.
Siinä sitä sitten vähitellen väännettiin ja väännettiin. No viime kuussa tehtiin vihdoin kaupat. Hinnaksi jäi 30000€.
Laitetaan n. 800 watin aurinkosähköpaketti ja kunnostetaan kaivo. Siinä vaihessa hintaa on n. 35000€.
Minusta tuo oli hyvä ostos.

15

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun mielestäni ei ollut, merenranta puuttuu. Ei kukaan mitään lampea arvosta!

      • Anonyymi

        Ai niin..., mutta... joopasta.
        Pahus kun meillä ei ole täällä Pohjos-Savossa meriä. On vähän pakko tyytyä järviin ja lampiin, joskus jokiin ja jopa puroihinkin.
        Tuo lampi on lähdepohjainen ja kesälläkin vesi on vähän kylmempää kuin jossakin Kallaveden lahdukassa. En minä hirveästi tykkää uida enää nykyisin, mutta ahvenia ongiskelen mieluusti.

        Tuo kommenttisi taitaa olla vain sinun mielipiteesi ja siksi vailla arvoa.
        En usko, että meren rannalta saa tuollaisen kohteen tuolla hinnalla (30000€)? Jos saa niin osoita se minulle. Sitten minä myönnän tehneeni huonon kaupan ja harkitsen sen sinun osoittamasi mökin ostamista. Kyllä meillä vielä sen verran rahaa on.
        Muussa tapauksessa minä ajattelen, että sinä olet vähän yksinkertainen ja kateellinen kun sinulla ei ole minkäänlaista mökkiä.


      • Anonyymi

        MERENRANTAA EI KUKAAN TARVII, järvenranta tyyni rikkonainen poukama se pitää olla ja lähes juomakelpoinen vesi vähintään ja levätön


    • Anonyymi

      Hyvä ostos. Minun mielestäni mökillä ei edes tarvitse olla sähköjä, kynttilänvalo on jotenkin tunnelmallista syksyisin. Mukavaa mökkikesää!

    • Anonyymi

      Merenranta voisi olla hyvä kunhan ei ole maailman saastunein meri eli itämeri. Leväpuurossa keväästä syksyyn. Muovipaskalautat täyttää rannat. Aloittaja teki ihan ok kaupat.

    • Anonyymi

      En ostaisi näistä syistä.
      Liian pieni tontti, liian pieni mökki, ei ole sähköjä, ei kunnollista juomavettä, ei ilmeisesti minkäänlaisia mukavuuksia.

      Mutta jokainenhan ostaa itselleen ja hankkii just sellaisen mihin on varaa ja mistä tykkää. Jos olet itse tyytyväinen ostokseesi, niin se on pääasia.

      • Anonyymi

        Elä sinä ostakkaan tuollasta mökkiä. Joku muu kyllä ostaa.
        Nyt tuolla meijän mökillä on sähköt. Asennushomma on vähän kesken, mutta käyttää voi jo. Paneelit 825 wattia ja AGM akustossa on 750 Ah. Siitä pystyy purkamaan 4,5 kW. Aika paljon ylimitotetut tuollaselle mökille. Eipähän lopu voima kesken.
        Kaivokin on jo kunnossa ja rantsussa on n. 2x2 metrinen avanto. Ei minä siinä kyllä ui ihan takuulla. Lumet on hävinny aika mukavasti, kiitos näitten maaliskuun "helteitten".
        Pääsiäinen menee mökitellen. Hyvää pääsiäistä ja kiitos onnitteluista.


    • Anonyymi

      Ihan kiva hinta ja jos tykkäätte niin mikä ettei. Meille iso vesistö ja iso tontti oli ehdoton. Ja aurinkosähköt olivat valmiina, mutta muuten samanoloinen ja -hintainen mökki tuli hankittua samoilta suunnilta.

    • Anonyymi

      Siinä on yksi paha vika: Pohjois-Savo.

      Siirrä tuo tontti alle 100 km:n päähän Helsingin Päärautatieasemasta ja hintaan tulee enemmän ja isompia numeroita.

      • Anonyymi

        99% Suomesta on muuta kuin Helsinkiä. Joensuu-Oulu linjan pohjois/itäpuolella on Suomen puhtaimmat vesistöt. Siihen kuuluu suurelta osin myös Pohjois-Savo, joka on muutenkin ihan mukavaa seutua, vaikken savolainen olekaan. Puhdas ilma, puhtaat vedet eli ei on vara valita sellainen vesistö johon ei ole valutettu viljelysmaiden kuraa tai isojen taajamien paskavesiä.
        Systerillä on rantamökki Vihdin takamailla. Sissus sitä vesistöä.
        Vesihän ei sellaisenaan ole minkään väristä, mutta tuon järven vesi on ruskeanharmaata ja pitkän helteen jälkeen haisee savelle ja jollekin pistävälle, jollekin ihan käsittämättömän inhalle (olisko naudan virtsa?). Uinnin jälkeen pitää käydä suihkussa. En ole tosin uinut siinä kuin kerran - se riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99% Suomesta on muuta kuin Helsinkiä. Joensuu-Oulu linjan pohjois/itäpuolella on Suomen puhtaimmat vesistöt. Siihen kuuluu suurelta osin myös Pohjois-Savo, joka on muutenkin ihan mukavaa seutua, vaikken savolainen olekaan. Puhdas ilma, puhtaat vedet eli ei on vara valita sellainen vesistö johon ei ole valutettu viljelysmaiden kuraa tai isojen taajamien paskavesiä.
        Systerillä on rantamökki Vihdin takamailla. Sissus sitä vesistöä.
        Vesihän ei sellaisenaan ole minkään väristä, mutta tuon järven vesi on ruskeanharmaata ja pitkän helteen jälkeen haisee savelle ja jollekin pistävälle, jollekin ihan käsittämättömän inhalle (olisko naudan virtsa?). Uinnin jälkeen pitää käydä suihkussa. En ole tosin uinut siinä kuin kerran - se riitti.

        Ihan sama. Joka neljäs suomalainen asuu pääkaupukiseudulal ja siihen sitten muut isot kaupunkiseudut päälle - siellä se kysyntä on.

        Mökillä, jonne on kesäkelissä 5 tunnin ajomatka, on ihan turha ostos. Pääsisi käymään suunnilleen kesä- ja pääsiäislomalla. Kun sähköja ei ole, niin ei tarvi nähdä unta myöskään mistään korona-ajan etätöistä mökillä.

        Siellä idässä ja Oulun korkeudelta ylöspäin ne mökitkin on alennusmyynnissä. Tai oli ainakin 7 vuotta sitten, kun ryhdyin itse mökkiä hommaamaan. Pistin kokeeksi hakuun koko valtakunnan ja löytyi alle 40 000 € hinnallakin rantamökkiä, sähköistettyä mökkiä isoa tonttia (ei tietenkään kaikkia samassa paketissa), mutta sijainti sitten jossain Nurmeksen ja Sodankylän välissä.

        Ostakaa te maalaiset ne pois kuleksimasta, kun ovat niin ihania ja halpoa!

        Toinen ääripää on kyllä se,että isojen kaupunkien liepeillä (etäisyys <50 km) mikä tahansa puolilaho rähjäkin on hirveissä hinnoissa ja kriteerillä "oma ranta" tulee keskellä savipeltoa pönöttäviä mökkejä, joiden viereen on kaivettu 5x10 m kuoppa ;-D

        Se tuli myös selväksi, että maa on täynnä kesken jääneitä projekteja. On rakennettu rantatontille piskuinen 15-20 m² saunamökki. Ei sähköä, ei kaivoa, ei muuta lämmönlähdettä kuin kiuas. Tarkoitus on varmaan ollut rakentaa isompi päärakennus myöhemmin, mutta reaaliteetit (liian pitkän ajomatkan päässä, ei sähköä jne.) vieneet voiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama. Joka neljäs suomalainen asuu pääkaupukiseudulal ja siihen sitten muut isot kaupunkiseudut päälle - siellä se kysyntä on.

        Mökillä, jonne on kesäkelissä 5 tunnin ajomatka, on ihan turha ostos. Pääsisi käymään suunnilleen kesä- ja pääsiäislomalla. Kun sähköja ei ole, niin ei tarvi nähdä unta myöskään mistään korona-ajan etätöistä mökillä.

        Siellä idässä ja Oulun korkeudelta ylöspäin ne mökitkin on alennusmyynnissä. Tai oli ainakin 7 vuotta sitten, kun ryhdyin itse mökkiä hommaamaan. Pistin kokeeksi hakuun koko valtakunnan ja löytyi alle 40 000 € hinnallakin rantamökkiä, sähköistettyä mökkiä isoa tonttia (ei tietenkään kaikkia samassa paketissa), mutta sijainti sitten jossain Nurmeksen ja Sodankylän välissä.

        Ostakaa te maalaiset ne pois kuleksimasta, kun ovat niin ihania ja halpoa!

        Toinen ääripää on kyllä se,että isojen kaupunkien liepeillä (etäisyys <50 km) mikä tahansa puolilaho rähjäkin on hirveissä hinnoissa ja kriteerillä "oma ranta" tulee keskellä savipeltoa pönöttäviä mökkejä, joiden viereen on kaivettu 5x10 m kuoppa ;-D

        Se tuli myös selväksi, että maa on täynnä kesken jääneitä projekteja. On rakennettu rantatontille piskuinen 15-20 m² saunamökki. Ei sähköä, ei kaivoa, ei muuta lämmönlähdettä kuin kiuas. Tarkoitus on varmaan ollut rakentaa isompi päärakennus myöhemmin, mutta reaaliteetit (liian pitkän ajomatkan päässä, ei sähköä jne.) vieneet voiton.

        Meillä on tuollainen 20 m2 sähkötön saunamökki, eikä ole tarkoitus laajentaa. Tiedän, ettei se monille riittäisi, mutta nelihenkisellä perheellä ollaan siinä lomailtu jo vuosia.


    • Anonyymi

      Jos se joku jättipotti olisi niin ei se myyjä perään olisi soitellut. Emppiiriset kokemukset suomalaisesta kaupanteosta on että satunnaisesti asioita myyvät on aktiivisia ainoastaan epätoivoisissa tai epärehellisissä motiiveissa.
      Suomalaisessa kansanluonteessa ei ole palveluhalukkuutta.

    • Anonyymi

      Jos itse olet tyytyväinen hankintaasi, niin varmaan se hyvä on. Siis sinulle.

    • Anonyymi

      Jokainen ostaa just sen verran maata, rantaa ja rakennuksia mihin rahavarat riittää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe