Vaikea suhde

Anonyymi

Onkohan minulle kohtalontovereita olemassa? Olen siis joutunut tilanteeseen että haluaisin erota mutta en voi koska menetän lapseni jos eroan lapseni biologisesta äidistä. Tilanne on todella kamala mutta jotenkin on vain selvittävä päivä kerrallaan. Itse haluaisin yrittää mutta tuntuu että puolisoni vihaa minua, niin huonoa kohtelua joudun kestämään päivittäin.

11

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla myös huoltajuus? Ei lasta saa viedä ilman toisen vanhemman lupaa. Älä alistu huonoon kohteluun. Kerro ajatuksistasi kumppanillesi että hänen kohtelunsa tuntuu ikävältä.

      • Anonyymi

        Ei hän anna adoptoida lastamme juuri sen vuoksi ettei minulla ole mitään oikeuksia. Yhdessä siis lapsi haluttiin. Olen puhunut asiasta mutta ei auta kun on hyvä kiristyskeino minua kohtaan. En ikinä olisi uskonut että hän lastamme tälläiseen käyttäisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän anna adoptoida lastamme juuri sen vuoksi ettei minulla ole mitään oikeuksia. Yhdessä siis lapsi haluttiin. Olen puhunut asiasta mutta ei auta kun on hyvä kiristyskeino minua kohtaan. En ikinä olisi uskonut että hän lastamme tälläiseen käyttäisi.

        Luin tuon sun aloituksen. Toisinaan ikävä kyllä tapahtuu asioita, joita ei olis ikinä uskonut toisen tekevän. Mulla ei ole sama tilanne, mutta eroon ja lapsiin liittyvät asiat kyllä vahvasti tapetilla. Sun tilanne kuulostaa erittäin ikävältä. Saanko kysyä, minkä ikäisestä lapsesta on kyse?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Luin tuon sun aloituksen. Toisinaan ikävä kyllä tapahtuu asioita, joita ei olis ikinä uskonut toisen tekevän. Mulla ei ole sama tilanne, mutta eroon ja lapsiin liittyvät asiat kyllä vahvasti tapetilla. Sun tilanne kuulostaa erittäin ikävältä. Saanko kysyä, minkä ikäisestä lapsesta on kyse?

        N. 2-vuotias.


    • Anonyymi

      En ole samassa tilanteessa. Eronnut kyllä ja lasten kanssa sekä exän kanssa menee hyvin. Erotessamme päätimme, että lapset edellä. Ja tarkoitan sitä, että ero itsessään on jo riittävä trauma, joten pyritään pehmentämään kaikkea muuta siihen liittyvää.

      Minkä ikäinen lapsi? Jos alle 3 vuotias, niin klassisesti neuvon odottamaan, koska kasvatustyö tulee helpottumaan. Ehkä yhteistä aikaa alkaa löytymään, jolloin parisuhdetta voi hoitaa enemmän? Itse elin lähes horroksessa vauva ja- taaperoajan.

      Toisaalta lasta ajatellen täytyy ottaa huomioon lapsen kiintyminen sinuun. Myös puolison on se tajuttava. Tuli ero tai ei. Lapsi ei koskaan ole pelinappula tai kostonväline! Jos näin käy, on naisesi keskenkasvuinen, lapsi vielä itse. Kykenemätön äitiyteen. Keskustelkaa ja keskustelkaa aikuiset. Kyseessä on lapsen lapsuuskin.

      • Anonyymi

        Lapsi on 2-vuotias. Keskustelu on lähes mahdotonta nykyään. En osaa kuvailla sanoilla miten kaikki hänen sanomansa kääntyy jotenkin niin että minä olisin ne lausunut jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Yritän siis vain olla hiljaa ettei lapsen ainakaan minun puolelta tarvitse kuunnella huutamista.
        Itseä ei enää kiinnosta oma onnellisuus (koska sitä ei ole ollut enää pitkään aikaan) mutta se sattuu kun tiedän kuinka hämilleen lapsi menisi erotessa kun minua ei saisi kutsua äidiksi enää enkä saisi lasta luokseni koskaan. En koskaan olisi uskonut että tälläiseen tilanteeseen joudun ja puhua ei oikein pysty kenellekkään asiasta kun en tunne ketään toista jolta vanhemmuutta vietäisiin eron myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on 2-vuotias. Keskustelu on lähes mahdotonta nykyään. En osaa kuvailla sanoilla miten kaikki hänen sanomansa kääntyy jotenkin niin että minä olisin ne lausunut jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Yritän siis vain olla hiljaa ettei lapsen ainakaan minun puolelta tarvitse kuunnella huutamista.
        Itseä ei enää kiinnosta oma onnellisuus (koska sitä ei ole ollut enää pitkään aikaan) mutta se sattuu kun tiedän kuinka hämilleen lapsi menisi erotessa kun minua ei saisi kutsua äidiksi enää enkä saisi lasta luokseni koskaan. En koskaan olisi uskonut että tälläiseen tilanteeseen joudun ja puhua ei oikein pysty kenellekkään asiasta kun en tunne ketään toista jolta vanhemmuutta vietäisiin eron myötä.

        Olisko joku pariterapia paikka, jossa molemmat saavat ajatuksensa sanottua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko joku pariterapia paikka, jossa molemmat saavat ajatuksensa sanottua.

        Kannattaisin myös tätä ratkaisua. Voisiko tilannetta korjata?


    • Anonyymi

      Ei olisi lapsen edun mukaistakaan, että häneltä viedään toinen vanhempi. En tiedä millä perusteella yhteydenpidon voisi kieltää, minusta ei voi.

      • Anonyymi

        Yhteydenpidon voi kieltää ihan sillä perusteella, että lapseen ei ole minkäänlaista biologista eikä juridista sidettä. Ottakaa hyvät naiset nyt opiksi tästä ja sopikaa asiat ennen kuin alatte kasvattaa perhettä. Vaikka tuntuu rakkauden huumassa tylsältä ja turhalta, niin nimet paperiin. Muuten voi käydä niin, että toinen jää ilman tapaamisoikeutta, kuten tässä, tai vastaavasti toinen ilman elatusrahoja.


    • Anonyymi

      Moi. Onko asia yhä akuutti? Nythän on mahdollisuus hakea tapaamisoikeutta oikeuden kautta -myös muu läheinen kuin vanhempi. Itsellä oli sama tilanne ja sain tätä kautta tapaamisoikeuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe