Vaikea suhde

Anonyymi

Onkohan minulle kohtalontovereita olemassa? Olen siis joutunut tilanteeseen että haluaisin erota mutta en voi koska menetän lapseni jos eroan lapseni biologisesta äidistä. Tilanne on todella kamala mutta jotenkin on vain selvittävä päivä kerrallaan. Itse haluaisin yrittää mutta tuntuu että puolisoni vihaa minua, niin huonoa kohtelua joudun kestämään päivittäin.

11

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla myös huoltajuus? Ei lasta saa viedä ilman toisen vanhemman lupaa. Älä alistu huonoon kohteluun. Kerro ajatuksistasi kumppanillesi että hänen kohtelunsa tuntuu ikävältä.

      • Anonyymi

        Ei hän anna adoptoida lastamme juuri sen vuoksi ettei minulla ole mitään oikeuksia. Yhdessä siis lapsi haluttiin. Olen puhunut asiasta mutta ei auta kun on hyvä kiristyskeino minua kohtaan. En ikinä olisi uskonut että hän lastamme tälläiseen käyttäisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän anna adoptoida lastamme juuri sen vuoksi ettei minulla ole mitään oikeuksia. Yhdessä siis lapsi haluttiin. Olen puhunut asiasta mutta ei auta kun on hyvä kiristyskeino minua kohtaan. En ikinä olisi uskonut että hän lastamme tälläiseen käyttäisi.

        Luin tuon sun aloituksen. Toisinaan ikävä kyllä tapahtuu asioita, joita ei olis ikinä uskonut toisen tekevän. Mulla ei ole sama tilanne, mutta eroon ja lapsiin liittyvät asiat kyllä vahvasti tapetilla. Sun tilanne kuulostaa erittäin ikävältä. Saanko kysyä, minkä ikäisestä lapsesta on kyse?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Luin tuon sun aloituksen. Toisinaan ikävä kyllä tapahtuu asioita, joita ei olis ikinä uskonut toisen tekevän. Mulla ei ole sama tilanne, mutta eroon ja lapsiin liittyvät asiat kyllä vahvasti tapetilla. Sun tilanne kuulostaa erittäin ikävältä. Saanko kysyä, minkä ikäisestä lapsesta on kyse?

        N. 2-vuotias.


    • Anonyymi

      En ole samassa tilanteessa. Eronnut kyllä ja lasten kanssa sekä exän kanssa menee hyvin. Erotessamme päätimme, että lapset edellä. Ja tarkoitan sitä, että ero itsessään on jo riittävä trauma, joten pyritään pehmentämään kaikkea muuta siihen liittyvää.

      Minkä ikäinen lapsi? Jos alle 3 vuotias, niin klassisesti neuvon odottamaan, koska kasvatustyö tulee helpottumaan. Ehkä yhteistä aikaa alkaa löytymään, jolloin parisuhdetta voi hoitaa enemmän? Itse elin lähes horroksessa vauva ja- taaperoajan.

      Toisaalta lasta ajatellen täytyy ottaa huomioon lapsen kiintyminen sinuun. Myös puolison on se tajuttava. Tuli ero tai ei. Lapsi ei koskaan ole pelinappula tai kostonväline! Jos näin käy, on naisesi keskenkasvuinen, lapsi vielä itse. Kykenemätön äitiyteen. Keskustelkaa ja keskustelkaa aikuiset. Kyseessä on lapsen lapsuuskin.

      • Anonyymi

        Lapsi on 2-vuotias. Keskustelu on lähes mahdotonta nykyään. En osaa kuvailla sanoilla miten kaikki hänen sanomansa kääntyy jotenkin niin että minä olisin ne lausunut jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Yritän siis vain olla hiljaa ettei lapsen ainakaan minun puolelta tarvitse kuunnella huutamista.
        Itseä ei enää kiinnosta oma onnellisuus (koska sitä ei ole ollut enää pitkään aikaan) mutta se sattuu kun tiedän kuinka hämilleen lapsi menisi erotessa kun minua ei saisi kutsua äidiksi enää enkä saisi lasta luokseni koskaan. En koskaan olisi uskonut että tälläiseen tilanteeseen joudun ja puhua ei oikein pysty kenellekkään asiasta kun en tunne ketään toista jolta vanhemmuutta vietäisiin eron myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on 2-vuotias. Keskustelu on lähes mahdotonta nykyään. En osaa kuvailla sanoilla miten kaikki hänen sanomansa kääntyy jotenkin niin että minä olisin ne lausunut jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Yritän siis vain olla hiljaa ettei lapsen ainakaan minun puolelta tarvitse kuunnella huutamista.
        Itseä ei enää kiinnosta oma onnellisuus (koska sitä ei ole ollut enää pitkään aikaan) mutta se sattuu kun tiedän kuinka hämilleen lapsi menisi erotessa kun minua ei saisi kutsua äidiksi enää enkä saisi lasta luokseni koskaan. En koskaan olisi uskonut että tälläiseen tilanteeseen joudun ja puhua ei oikein pysty kenellekkään asiasta kun en tunne ketään toista jolta vanhemmuutta vietäisiin eron myötä.

        Olisko joku pariterapia paikka, jossa molemmat saavat ajatuksensa sanottua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko joku pariterapia paikka, jossa molemmat saavat ajatuksensa sanottua.

        Kannattaisin myös tätä ratkaisua. Voisiko tilannetta korjata?


    • Anonyymi

      Ei olisi lapsen edun mukaistakaan, että häneltä viedään toinen vanhempi. En tiedä millä perusteella yhteydenpidon voisi kieltää, minusta ei voi.

      • Anonyymi

        Yhteydenpidon voi kieltää ihan sillä perusteella, että lapseen ei ole minkäänlaista biologista eikä juridista sidettä. Ottakaa hyvät naiset nyt opiksi tästä ja sopikaa asiat ennen kuin alatte kasvattaa perhettä. Vaikka tuntuu rakkauden huumassa tylsältä ja turhalta, niin nimet paperiin. Muuten voi käydä niin, että toinen jää ilman tapaamisoikeutta, kuten tässä, tai vastaavasti toinen ilman elatusrahoja.


    • Anonyymi

      Moi. Onko asia yhä akuutti? Nythän on mahdollisuus hakea tapaamisoikeutta oikeuden kautta -myös muu läheinen kuin vanhempi. Itsellä oli sama tilanne ja sain tätä kautta tapaamisoikeuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe