Pan European

Moto

Iski Pannarikuume ja suunnitelmissa on vaihtaa hyvin palvellut XJ900 Honda Pan Europeaan. Ennemmin hyvin vähän Pannariin tutustuneena, haluaisin kuulla, mitä erityisesti pitäisi käytetystä pyörästä tutkia, myöhempien ikävien yllätysten välttämiseksi. Tekninen koulutus/tietämys kyllä löytyy, kunhan vaan tietää, mitä etsiä.
Ps. Tuli laitettua tämä viesti vanhasta tottumuksesta ensin tuonne Yamahan osastolle.......

9

15353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sixpack

      kun et tarkemmin kysymyksessäsi ilmaissut mitä
      European-mallia tarkoitat? Uusi malli käytettynäkin
      lienee laatuisa ostos, muistaakseni hakkasi jossakin Moto-testissä jopa Bemarin,mutta edellinen malli on saanut
      arvosteluja esim. kuskia vaivaavista pyörteistä.
      Muuten kaikki European mallit ovat matkapyörinä
      kelvollisia hinta-laatusuhteeltaan.
      Alan lehdet ovat käsitelleet asiaa viime vuoden aikana. Yleensä voisi sanoa että Hondan malli kuin malli on alansa huippua matkapyörien kohdalla ja ehkä muutenkin. Itselläni on VFR-800 FI joka urheilullisena matkapyöränä on alansa huippua.

      • huippuko

        SE on teknisiä turhanpäiväisyyksiä täyteen ympätty tutkielma eikä matkapyöränä kaksinen,ehkä jonkun mielestä kaunis katsella.Kyllä matkapyörien ja urheilullisten sellaisten huippu on tällähetkellä Yamaha fjr


      • sixpack
        huippuko kirjoitti:

        SE on teknisiä turhanpäiväisyyksiä täyteen ympätty tutkielma eikä matkapyöränä kaksinen,ehkä jonkun mielestä kaunis katsella.Kyllä matkapyörien ja urheilullisten sellaisten huippu on tällähetkellä Yamaha fjr

        Että moottoripyöriä on valmistettu hiukan kauemmin
        kuin FJR:ää ja VFR eri malleineen on jo konkari
        FJR:ään verrattuna joka on vasta kolmisen vuotta
        vanha tuote. Mutta katsotaan miten se kehittyy, alku on kieltämättä lupaava.
        Mielenkiintoinen tuo kommenttisi VFR:stä: "turhanpäiväisyyksiä täyteen ympätty tutkielma",
        haluaisin hiukan lisäselvennystä asiaan, väitteesi on kuin suoraan Iltalehdestä..
        Kysyjä kuitenkin tiedusteli käytettyä Pan Europeania josta FJR on aika kaukana joten VFR:ää
        ja Pania yhdistää vain valmistaja = Honda.


    • Crankpin

      Joo, minulla on tuollainen 90-luvun alkupuolen malli. Luotettava ja hyvä pyörä. Tekniikassa kiinnittäisin huomiota voimansiirtoon, vetopyörästön ja renkaan väliset spoorit kaipaavat huomiota, eli rasvaus renkaanvaihdon yhteydessä, samalla perämurikka kannattaa käyttää irti ja rasvata kardaanin ja liitoskappaleen spoorit. Jos kyse on ABS-mallista, niin järjestelmän toiminta on syytä varmistaa, modulaattorin korjaus tai vaihto maksaa käsittääkseni maltaita. Ulkomaisilla postiytuslistoilla olen nähnyt kertomuksia suolan pilalle syövyttämistä modulaattoreista.Pakoputkiston kunto kannattaa tarkistaa, (äänenvaimentajat ja "collector) ovat kallita, jos joutuu uusimaan.
      Jakohihnan vaihtoväli on 150000 km.Hihna maksaa n. 83e,hihnanvaihdossa joutuu purkamaan lähes kaikki katteet ja jäähdytin on poistettava. Kommentit koskevat siis 1100-mallia.

      • MOTO

        Tarkoitin todellakin tuota ST1100. Perstasku kun ei ainakaan tällä erää kestä nykyhinnoilla 1300:n hankkimista. Noihin edellisiin vastauksiin voisin todeta, että VHF:ää ja FJR:ää molempia olen koeajanut ja VFR:n liian kyykyksi todennut. FJR voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta niitä on toistaiseksi aika vähän käytettynä ja meikäläisen budjettiin sopivana tarjolla. Lisäksi ensimmäisissä FJR:ssä oli tietääkseni venttiilivikoja.
        Nyt kun poliisikin taas näyttää saaneen aseita mukavanpidon estoon Suomessa (=kortti pois heti enimmäisellä kerralla ja välittömästi), pärjännee Panin ajo-ominaisuuksilla näissä nopeuksissa hyvinkin.


      • Kapo
        MOTO kirjoitti:

        Tarkoitin todellakin tuota ST1100. Perstasku kun ei ainakaan tällä erää kestä nykyhinnoilla 1300:n hankkimista. Noihin edellisiin vastauksiin voisin todeta, että VHF:ää ja FJR:ää molempia olen koeajanut ja VFR:n liian kyykyksi todennut. FJR voisi olla varteenotettava vaihtoehto, mutta niitä on toistaiseksi aika vähän käytettynä ja meikäläisen budjettiin sopivana tarjolla. Lisäksi ensimmäisissä FJR:ssä oli tietääkseni venttiilivikoja.
        Nyt kun poliisikin taas näyttää saaneen aseita mukavanpidon estoon Suomessa (=kortti pois heti enimmäisellä kerralla ja välittömästi), pärjännee Panin ajo-ominaisuuksilla näissä nopeuksissa hyvinkin.

        Panikka on kelpo peli ja helppo tarkastaa,ajele 100-200 km yhteen menoon niin kyllä takapuoli kertoo onko pyörä kunnossa,ja jos on niin siihen voi luottaa.Olen itse hankkimassa 1300 satasta ja voisin luopua 52tkm ajetusta 1100:sta sopivaan hintaan(luvattu hyvitys hintaa 11000)pyörä itäsuomessa ja vaihdetaan 23.4 että jos kiinnostut niin laita vastaus tänne.


    • honda mies

      Terve!
      Mulla on ollut 4 vuottaa Pani ja joka kesällä olen käynyt keski euroopassa Panille enkä keksi mitään pahaa pyörästä, Mittarissa on 118000 KM (sisäänajettu) suosittelen sydämellisesti.
      t.Henri

      • hphp

        jos kiinnostaa niin ks. ID 434529


    • Syntappi

      Kyllä meijän iskän syntitappi on paras. Ainaki äiskä niin sano että kateellisten on turha tulla paneskelemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe