Siinä yksi hyvä motto, mutta tuleeko hyviä mottoja ajatelleeksi arjen raadollisuudessa ? Muistaako jokaisesta hetkestä löytää jotain hauskaa ?
Hyvistä ihmisistä ajattelee aina hyvää, mutta entäs ne muut ? Ovatko motot pitkään jatkunutta "positiivisuus"-ajattelua ja mahdottomia noudattaa jokapäiväisessä elämässä ? Onko pakko olla aina positiivinen ? Sanon suoraan, ettei aina jaksa,
se ei tunnu luonnolliseltakaan. Ei sen silti tarvitse merkitä, että on negatiivinen.
Saako olla vain sellainen, miltä tuntuu vai onko se väärin ja vanhanaikaista ?
Elämänohjetta ja mottoa on pukannut joka tuutista viime vuosina tyyliin
"asenne ratkaisee", mutta eräs rehellinen psykologi totesi, että "päälleliimattu"
asenne liukenee pois kymmenen minuutin päästä. Asennetta on melkein mahdoton muuttaa pysyvästi kuhunkin tarpeeseen eikä tarvitsekaan. Asioita voi silti ratkoa.
Herättääkö mitään mietteitä ?
"Löydä jokaisesta hetkestä jotain hauskaa ja jokaisesta ihmisestä jotain hyvää"
31
1138
Vastaukset
- Anonyymi
"Iloitse tästä päivästä, sillä se on elämä itse, aitona ja sykkivänä. Sen kaari on lyhyt, mutta siinä on kaikki mikä on totta ja oikeaa ihmisen elämässä. Eilinen on vain unta ja huominen kangastusta. Käytä hyvin tämä päivä, niin jokainen eilispäivä on onnellinen unelma ja jokainen huomen ihana toivo. Iloitse tästä päivästä ja tervehdi sen nousevaa aurinkoa."
-Kalidaso
Täyttä puppua tuollainenkin. Ei voi jokainen, ei edes joka toinen päivä olla onnistunut ja ihana. Eikä aina jaksa nousta uuteen päivään innostuneena kohtaamaan tulevan. Eikä todellakaan tarvitse teeskennellä: jotkut päivät hyviä, jotkut ihmiset hyviä - jotkut ihan pas....! On hetkiä, joista ei takuulla löydy hauskaa.
Pitkään ajattelin, että jokaisessa ihmisessä on jotain hyvää, enää en tiedä. saattaa olla niin pahoja ihmisiä, ettei niissä ole mitään hyvää.
Ei positiivinen elämänasenne huono ole, jos sellaisen on syntymälahjana saanut. Ei ne jää vastoinkäymisiä kauaa murehtimaan.
Jos on varovaisempi luonne, ja yrittää olla positiivinen , niin pieleen menee, saa itsensä naurettavaksi.
Sen oon huomannu, jos mies on luonnostaan positiivinen, niin kyllä sillä naismaailmassa flaksi käy, vaikkei niin kummosen näköinen olekkaan..Saa olla sellainen miltä tuntuu. Toisaalta jos mielessä pyörivät aina negatiiviset asiat niin toisista kuin itsestä voisi olla aihetta vilkaista peiliin.
Miten voisin tietoisesti kääntää kelkkani niin että näkisin asioita positiivisessa valossa ilman että siitä tulisi väkisin vääntöä ja teennäistä. Siis että se tulisi luonnostaan.
Ja miettiä myös sitä, mitä viljelemme ympärillemme.- Anonyymi
Ainakin niin, ettei negatiivisuudella murra toisen iloa.
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin niin, ettei negatiivisuudella murra toisen iloa.
Totta, ja ole toiselle taakaksi. Sillä voi käydä niin että ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi jos jatkuvasti kylvät negatiivisuutta.
- Anonyymi
Ihan ok, jos tilanne elämässä on ”hyvä”. Ei ehkä nykyisessä tilanteessa, kun ihmisiä lähipiiristä sairastuu vakavasti. Emme näe toisiamme, emmekä voi olla ja elää ”normaalisti”, eikä mitään kauheuksia ole näköpiirissä.
Tilanteet elämässä vaihtelee ja siinä mukana on vain mentävä, vaikka positiivista ei näköpiirissä tällä hetkellä ole. - Anonyymi
Myönnän hieman teeskenteleväni iloista kauppareissulla. Vaikka mieltä painaisi jokin asia, kun astun kauppaan, otan perusilmeen kasvoille, suoristan selkäni ja kävelen ryhdikkään reippaasti. Kun kohtaan tutun, heilautan iloisen näköisenä kättä tai päätä ja jatkan matkaa. Jos sellaisena hetkenä sattuu vastaan ystävä, kuori romahtaa ja hänelle mainitsen askarruttavan asian. Siinä en pysty teeskentelemään.
Muuten en pluffaa, jos en tykkää - en tykkää. Jos on ankea olo niin poden sitä. Koen painavana olla jotain muuta kuin olen.- Anonyymi
Tuo reipasteluhan on hyvää käytöstä, plussat sinulle.
Eihän omiin harmeihin ole syypäitä ventovieraat.
Minusta ehkä voisi ajatella sietämistä. Miten sietää se, ettei kaikki aina mene kuin Strömsö:ssä?
Iloa aiheuttavat enempi ystävät eli ne valikoidut luottoihmiset. Kuormitammeko heitä tai annammeko heidän kuormittaa?
Elinikäinen narutanssi, mutta niin, että kuitenkin monenmoiset asiat ja tapahtumat meitä ilahduttavat.
Beng
- Anonyymi
"Ollakko vai eikö olla" siinä vasta kysymys?
- Anonyymi
Näitä mottoja jakavat yleensä ne, jotka toivovat toisten tekevän ja toimivan mottojen mukaisesti ja jotka itse kuvittelevat toimivansa jo niin. Yleensä asia on juuri päinvastoin eli aikuinen, joka jakelee ohjeita ja mottoja toisille aikuisille, asettaa itsenstä kasvattajan asemaan ja toisten yläpuolelle!
- Anonyymi
Aivan. Näitä "elämän hallinnan" ja "hyvän elämän" ja "opi elämään oikein" ja... -opaskirjoja on pilvin pimein. Ketkä ovat oikeutettuja näitä naiiveja neuvoja antamaan? Ja ovatko työttömät näyttelijät yms. kelvollisia pitämään (muiden tulojen puuttuessa) elämäntapaluentojaan? En tuhlaisi rahojani tuollaisiin.
- Anonyymi
Maaret Kallio on yksi "positiivisuuden oppiäiti", kirjaa pukkaa joka vuosi ?
Pitää se ainakin hänet positiivisena
ja Tommy Hellsten,
joka ensimmäisenä alkoi tahkota rahaa "Asenne"-kirjoilla: "Mistä luovut, sen saat" jne.
Hellstenillä meni niin lujaa, että se perusti hyvinvointikeskuksen suureelliseen amerikkalaistyyliin jonnekin maaseututontille kalliita terapiajaksoja varten.
Eihän Suomessa riitä rikkaita asiakkaita. Muutenkin tuli lama,
se taisi mennä konkkaan ja Hellsten joutui suuriin vaikeuksiin ylisuurien unelmiensa kanssa, joita hän vesi silmissä valitteli naistenlehtien palstoilla.
Tuli mieleen, älä sure Tommy, "Mistä luovut, sen saat".
Kyl olin paha ihminen ny :))) - Anonyymi
Olen eri mieltä siitä, että neuvoja jakava asettaa itsensä toisten yläpuolelle. Tunnistan sen, että jos olen saanut avun tai helpotusta tekemällä tai ajattelemalla tietyllä tavalla, haluan jakaa tiedon ja auttaa muita voimaan paremmin.
Tarkoitus on lisätä hyvinvointia.
Ihmiset ovat erilaisia totta kai sen tiedän. Kaikille ei sovi kaikki ajatukset.- Anonyymi
Hyvin kiteytit.
Neuvoja jakamalla tavallaan tulee neuvoteltuakin.
Voihan sitä olla väärässäkin, välillä, joten omatkin käsitykset oikenee tai ainakin niitä tulee tarkistettua.
Beng
- Anonyymi
Neuvoja ärsyttää. Kun jollekin besserwisserille tulee sanotuksi jonkin mieltä painavan asian, alkaa ohjeita tulla. Ei puhettakaan kuuntelusta ja myötäelämisestä. Kurjimpia ovat he jotka väittävät ohjeillaan vastaan. Jos vaikka murehtii jotain kipua, bw tokaisee: ei kannata murehtia tai mene lääkäriin. Inhottavaa ja harmittaa miksi menin kertomaan.
- Anonyymi
No. Noinkin saa suhtautua. Vai kuvitteletko aina tietäväsi paremmin.
On ihmisiä, jotka mieluummin marisevat ja jotka pitää potkia lääkäriin.
Beng - Anonyymi
On kyllä turhauttavaa, kun joku toinen mielestään paremmin tietää toisen kivut ja vaivat
ja alkaa besserwisserinä neuvoa.
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto on siirtyä pikaluistelun mielekkääseen muotoon. https://www.instagram.com/p/CL7kGuLiJfH/
Myönteinen asenne ratkaisee paljon. Mutta ei pidä teeskennellä iloista, jos joku asia painaa mieltä. Rehellinen kannattaa olla.
- Anonyymi
Itselleen.
- Anonyymi
Juu, on ihmisiä, jotka näyttelevät hyväntuulista, ja muutaman viikon päästä alkaakin raivoaminen.
t. Jari
- Anonyymi
Muista en tiedä, mutta itse kannatan sitä, että pitää olla semmonen kuin on. Kerrassaan ja kerrassaan.
Mikä onkaan mahtavampaa, kun voi muljauttaa vaikkapa silmänsä vinksvonkkiin siitä onnesta, kun työntää suuhunsa hyvää ruokaa. Oli se sitten kaurapuuroa, joka on onnistuneesti tehty tai mitä muuta tahansa täydellisesti tehty. Tai aurinko, tai kevään ensimmäiset rikkaruohot, jotka työntyvät iloisina esiin. Linnun laulut silloin, kun ovat pariutumassa. Voi noi, löytyyhän niitä esimerkkejä vaikka muille jakaa.
Nautin tuommoisista pienistä jutuista, koska nautin. Aidosti nautin.
Teeskentelemään en ala, vaikka kuka vääntäis mitäkin korulauseita, että tästä ja tästäkin Pitää nauttia. En nauti, jos en nauti.
Paskapäiviä tulee aika-ajoin. Voi niistäkin nauttia:) Ottaa silleen kaiken irti. Minä ainakin paskapäivänä vajoan syvyyksiin ja unohdan positiiviset ajattelut. Minusta jokainen Tarvitsee niitä tympeitä päiviä. Jos menee päivä pilalle, niin se on niin sitten. Kurjinakin päivinä koen ne aidosti.
Surulliset asiat aidosti. Rakkaus aidosti. Kerrassaan eri tunteet pitää käydä läpi niinku se on. Niillä eväillä pärjää. Mummmmielestä. :)
Jokaisen päivän ei tarvitse olla heevetin ihana. Jää niitä yli-ihania nautittavaksi kuitennii.
Heikunkeikku - Anonyymi
Vähä outoo, kun aiemmin yks tuttu ei käyttänyt hymiöitä lainkaan, "pessimisti ei pety" oli mottonsa. Sitte tulee 😁😁? Lottovoittoko?
Leikki leikkinä, saattaa olla tottumattomuuttakin hymiöiden käytössä 😊 - Anonyymi
Ihmisellä on oikeus olla aito, oma itsensä. Perusluonnettaan ei voi muuttaa, mutta omaa asennoitumistaan asioihin kyllä, jossain määrin ainakin. Itse olen käynyt pitkän tien tässä asiassa. Kasvanut perheessä, jossa negatiivinen ajattelu oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Olen huomannut, että mitä enemmän elämässä on vaikeuksia, sitä tärkeämpää itselleni on ollut yrittää ajatella positiivisesti. Koska asioilla tuppaa olemaan monta puolta, kaikki ei ole mustavalkoista. Kaikkein pahinta on, jos kaataa oman huonon olonsa toisten ihmisten päälle, itsekin olen tähän syyllistynyt, nuorempana varsinkin. Itselläkin on parempi olla, jos on toisille ystävällinen. Jos ei ole hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa. Luottoystävän kanssa sitten käydään läpi syntyjä syviä, mieluiten rakentavassa hengessä.
Sanotaan etä itseän ei tarvitse survoa toisten tekemään muottiin jos ei koe sitä hyväksi ja itselle ominaiseksi. Tosikaverit hyväksyy sinut karvoinee kaikkineen. Mutta sittn jos huomaat että ympärilläsi ei ole ketään kannattanee miettiä onko se oma toive vai onko kyse siitä et toist eivät viihdy syystä tai toisesta seurassasi.
- Anonyymi
Parempi olla oma itsensä kuin yrittää olla toisten kuvitelma omasta itsestään.
- Anonyymi
Aina ei tarvitse olla hyvä.
- Anonyymi
Yritän olla, vaikka tunnenkin itseni pettyneeksi. Olen niin huono ihmistuntija, ettei mitään rajaa. Miten sanon selvästi, että kaikki arvostus ja kunnioitus on hävinnyt?
Yritän olla edes jotenkin hyvä, enkä sano ehkä liian suoraan, mitä ajattelen ja tunnen, vaikka voin melkein pahoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän olla, vaikka tunnenkin itseni pettyneeksi. Olen niin huono ihmistuntija, ettei mitään rajaa. Miten sanon selvästi, että kaikki arvostus ja kunnioitus on hävinnyt?
Yritän olla edes jotenkin hyvä, enkä sano ehkä liian suoraan, mitä ajattelen ja tunnen, vaikka voin melkein pahoin.Onko sinun pakko olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka sinut voimaan pahoin ?
Miksi arvostus on kadonnut ? Onko syy joku todellinen vai ehkä väärinkäsitys ?
Kysy sitä itseltäsi. Eikö puhuminen auta sen ihmmisen kanssa, jonka kanssa ongelma
on. Jos joku ihminen saa voimaan pahoin, tilanne on huono. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun pakko olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka sinut voimaan pahoin ?
Miksi arvostus on kadonnut ? Onko syy joku todellinen vai ehkä väärinkäsitys ?
Kysy sitä itseltäsi. Eikö puhuminen auta sen ihmmisen kanssa, jonka kanssa ongelma
on. Jos joku ihminen saa voimaan pahoin, tilanne on huono.On vain huono ihmistuntemukseni. En näe, enkä usko, että joillakin on kahdenlaisia todellisuuksia. On todellisuus, jonka haluaa näyttää ja sitten on todellisuus, joka on puheidensa täysi vastakohta ja aivan kaamea.
- Anonyymi
Olin rakkaan sisareni kanssa soittamatta lähes kolme kuukautta, koska hän suuttui minulle ja tokaisi, älä soita. Juttu on pitkä eikä se kiinnosta teitä ketään.
Eilen hän soitti, käsiteltiin riita-asia parilla lauseella ja jatkettiin muihin aiheisiin, joita olikin kertynyt. Ei kaikkia käminöitä kannata juurta jaksain tonkia, äkillinen suuttumus voi johtua mistä vaan, eikä välttämättä toisella ole asian kanssa mitään tekemistä.
Siskon kanssa ei voi tietenkään aloittaa puhtaalta pöydältä, yhteinen historia on ikävine ja kauniine muistoineen, mutta näillä jatketaan.
On aihetta olla kiitollinen ja iloinen tänä aamuna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670