Toyotassa kansivikoja enemmän , kuin missään muussa merkissä!

Anonyymi

Toyotien moottoreissa esiintynyt kalliita kansivikoja enemmän, kuin missään muussa merkissä. Kalliin korjauksesta tekee kokonaan vaihdettava moottori.
Ongelmat alkoivat Toyotan siirtyessä alumiinilohkoihin noin 15-vuotta sitten.
Lämpölaajenemisen seurauksena alumminilohkosta pettävät kannenpulttien kierteet ja korjaus on tämän jälkeen mahdotonta.
Hybridi tekniikka nopeuttaa moottorin hajoamista, jatkuvan moottorin käynnistymisen ja sammumisen johdosta. Lämpötilan jatkuva muuttuminen laajentaa ja supistaa metalleja, jolloin vian ilmeneminen nopeutuu.
Moottori toimisi vaikka 100-vuotta jos se pysyisi tasalämpöisenä jatkuvasti, jolloin metallin elämistä ei tapahtuisi.
Mitä enemmän moottoriin tulee kylmäkäynnistyksiä, niin sitä nopeammin se hajoaa!

109

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkien muiden merkkien omistajat tuon jo tietävät, mutta Tojotisti sulkee silmänsä totuudelta ja väittää valheelliseksi tiedoksi, sekä kieltäytyy puhumasta asiasta.

      • Anonyymi

        Tero ei saa edes lukea todellisista vioista, koska uskonto kieltää sen. Pitää yrittäää valheellista peitellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero ei saa edes lukea todellisista vioista, koska uskonto kieltää sen. Pitää yrittäää valheellista peitellä!

        Kuka Tero? Pitkämäkikö? En usko ,että viitsii lukeakaan tuollaista hölynpölyä.


      • Anonyymi

        Tojotisti ei edes osaa lukea mitään negatiivista Toyotasta, vaan kääntää moottorivian hyväksi ominaisuudeksi.


    • Anonyymi

      Hys, hys! Täällä on sovittu ettei Toyotan vioista puhuta ja keskitytään parempien autojen dissaamiseen.

      • Anonyymi

        Tojon viat pitää salata


      • Anonyymi

        Tero on luottomyyjän pyynnöstä kääntänyt Toyotansa viat Skodien vioiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon viat pitää salata

        Toyotan vioista kyllä keskustellaan, vaikka maahantuoja salailee vikoja.


    • Anonyymi

      Höpöhöpö

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jokainen korjaamolla työskentelevä tietää tuon virheellisen rakenteen. Tuskin se on suunnittelu virhe, pikemminkin tarkoitus ei olekkaan kestää pitkään.
        Edes teoriassa rakenne ei voi kestää pitkään, sanoi Totisti mitä hyvänsä.


      • Anonyymi

        Kyllä rutiinijuttu 2007-2008 vuosimalliin. Näissä taisi vielä olla valurautalohko.

        Uudemmat D4D pommikoneet ovat kertakäyttöisiä. Tiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori pl. apulaitteet (laturi, vesipumppu yms.) mitkä siirretään vanhasta uuteen moottoriin. Siksi tätä kutsutaan myös "puolimoottorin" vaihdoksi.

        No, "nyrkkipaja" kyllä tekee vaihdon tuoreempaakin, vaikka kansipulttien kierteet eivät tätä kestä. Riittää kunhan pysyy läjässä sen hetken, että saa laitettua pommin kiertoon. Yksityisten välisessä kaupassa ei ole takuuta, joten onnea vaan luottoauton seuraavalle omistajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä rutiinijuttu 2007-2008 vuosimalliin. Näissä taisi vielä olla valurautalohko.

        Uudemmat D4D pommikoneet ovat kertakäyttöisiä. Tiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori pl. apulaitteet (laturi, vesipumppu yms.) mitkä siirretään vanhasta uuteen moottoriin. Siksi tätä kutsutaan myös "puolimoottorin" vaihdoksi.

        No, "nyrkkipaja" kyllä tekee vaihdon tuoreempaakin, vaikka kansipulttien kierteet eivät tätä kestä. Riittää kunhan pysyy läjässä sen hetken, että saa laitettua pommin kiertoon. Yksityisten välisessä kaupassa ei ole takuuta, joten onnea vaan luottoauton seuraavalle omistajalle.

        Toyotan D-4D moottori oli yksi kestävimmistä moottoreista. Ajamalla ei niitä rikki saa. sama koskee myös bensa moottoreita. Ne hajoilee vain täällä Suomi24 palstalla, mutta ei oikeassa elämässä.
        Mikäli olisi vähäisiäkin ongelmia niistä olisi kirjoiteltu lehdistössä, mutta kun ei ole ollut vähäisiäkään ongelmia niin ei ole tarvinnut kirjoitella.
        Volkkari konsernin tekeleissä on ollut paljon moottori ongelmia ja niistä on lehdissä kirjoiteltu. Taitaa olla, että kaikki vokkelon moottorit hajoo heti takuun jälkeen. Samoin DSG vaihteistot. Niitä on kahdenlaisia rikkinäisiä ja kohta rikkuvia. Ehjä DSG on todella harvinainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan D-4D moottori oli yksi kestävimmistä moottoreista. Ajamalla ei niitä rikki saa. sama koskee myös bensa moottoreita. Ne hajoilee vain täällä Suomi24 palstalla, mutta ei oikeassa elämässä.
        Mikäli olisi vähäisiäkin ongelmia niistä olisi kirjoiteltu lehdistössä, mutta kun ei ole ollut vähäisiäkään ongelmia niin ei ole tarvinnut kirjoitella.
        Volkkari konsernin tekeleissä on ollut paljon moottori ongelmia ja niistä on lehdissä kirjoiteltu. Taitaa olla, että kaikki vokkelon moottorit hajoo heti takuun jälkeen. Samoin DSG vaihteistot. Niitä on kahdenlaisia rikkinäisiä ja kohta rikkuvia. Ehjä DSG on todella harvinainen.

        Tojotisti kirjoittaa nyt 15-vuotta vanhemmista d4d koneista, sitä uudemmilla ei tee yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Se on vähän niin, että kun omalle kohdalle ei ole tullut vikoja, niin sitä luulee ettei muillekkaan ole.

      • Anonyymi

        Tojotistin tyypillinen ajatusmaailma toimi juuri noin. Ja jo oma Tojo hajoaa, niin siitä ei puhuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotistin tyypillinen ajatusmaailma toimi juuri noin. Ja jo oma Tojo hajoaa, niin siitä ei puhuta.

        Toyotat eivät juuri koskaan hajoa. Ne ovat tekniikaltaan ja koriltaan tämän hetket parhaita autoja.


      • Anonyymi

        Tero vIhtaa vuosittain uuteen, niin ei vikoja tule. Myös takuukorjauksia ei lasketa vioiksi, koska ovat maksuttomia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat eivät juuri koskaan hajoa. Ne ovat tekniikaltaan ja koriltaan tämän hetket parhaita autoja.

        Olivat aikanaan, muttei enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero vIhtaa vuosittain uuteen, niin ei vikoja tule. Myös takuukorjauksia ei lasketa vioiksi, koska ovat maksuttomia!

        Takaisinkutsut ovat tojovaarin mielestä etu - saa jotain ihan ilmaiseksi.

        Ainakin tekemistä, kun pääsee kiikuttamaan autoa huoltoon monet kerrat.


    • Anonyymi

      Kansi- ja ruostevikoja. Vähän ajettu ja paljon korjattu.

      Miten muu dßten mahtaa laatu kehittyä jos nyt brittein saarwlta siirtyy tuotantoa Venäjälle? En sano että brittiautot olisivat olleet lqadukkqan maineessa...mutta onhan Venäjä oma lukunsa

      • Anonyymi

        Juu onhan noita ollut. Tosin tuttu korjaamon omistaja kertoi päätyökseen korjaavan tsi dsg ongelmaisia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu onhan noita ollut. Tosin tuttu korjaamon omistaja kertoi päätyökseen korjaavan tsi dsg ongelmaisia autoja.

        Vvt-i koneessa kansi on pahvia.


      • Anonyymi

        Kommari on Venäjälle kallellaan.


    • Anonyymi

      Oma 2014 vuosimallia oleva Octavia alkoi yhtäkkiä kuluttamaan öljyä n. 140-150 tienoilla. Nyt auto makaa huollossa. Ensimmäisenä "arvauksena" vaihtoivat sylinterikannen - ei muutosta tilanteeseen. Öljyä menee siis n. 0.6 - 0.7 l tuhannella kilometrilla. Seuraava "arvaus" on turbon vaihto. Tekivät painetestit ja sylintereillä tuntui olevan riittävät paineet. Turbon välyksissä jotain pientä poikkeamaa ja siksi veikkaavat nyt sitä.

      Maahantuoja maksoi eka rempasta 65%, itselle jäi maksettavaa tonni. Nyt turbon vaihdosta ehdottavat maksettavaksi 80% osasta mutta työstä ei mitään - tulossa 700 euron remppa eikä mitään takuuta että homma korjaantuu. Auto siis 4v vanha ja takuuhuolloissa käytetty.

      Ei sais nauraa mutta .... 🤭

      • Anonyymi

        Jos olet auton ensimmäinen omistaja älä silloin maksa itse mitään. Valmistusvika, silloin asiakas ei joudu maksaan mitään. Niitä on korjattu kymmenen vuotta vanhojakin, maahantuojan piikkiin, mikäli auton alkuperäinen omistaja kyseessä. Siksi auto kannattaa ostaa uutena, eikä parivuotta vanhana.


      • Anonyymi

        Hauskoja nämä omapojan keksimät tarina, väheksymättä ikivanhoja nostoja joita hä harrastaa kun ei muuta keksi ja ehdi kaivella.
        2011 öljyn kulutus korjattu tuotannossa ja tuossa 2014 mallissa ei ongelmia ole ollut ja tarinassa 2018 vuosi , eli neljä vuotta vanha auto ja puhuu takuuhuolloista vuonna 2021.
        On se Toyotan ongelmien pettely ja parempien autojen dissaus kovaa hommaa kun noin pahati pätkii ja epäjohdonmukaisuus kärsii kiireessä, hihii!


      • Anonyymi

        Älä puhu paskaq, jo pelkät prosentit ei täsmää!


      • Anonyymi

        Taas tojotisti äänessä, kun oma mieli mustana. Jos vähän Skodaa mollaisi, niin oma olo paranee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskoja nämä omapojan keksimät tarina, väheksymättä ikivanhoja nostoja joita hä harrastaa kun ei muuta keksi ja ehdi kaivella.
        2011 öljyn kulutus korjattu tuotannossa ja tuossa 2014 mallissa ei ongelmia ole ollut ja tarinassa 2018 vuosi , eli neljä vuotta vanha auto ja puhuu takuuhuolloista vuonna 2021.
        On se Toyotan ongelmien pettely ja parempien autojen dissaus kovaa hommaa kun noin pahati pätkii ja epäjohdonmukaisuus kärsii kiireessä, hihii!

        Kun lauseessa vilahtaa sanonta "hihiiii", se liitetään yleensä mielenterveyspotilaan jutuksi. Niin tässäkin tapauksessa. Mielenterveysongelma ei ole leikin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet auton ensimmäinen omistaja älä silloin maksa itse mitään. Valmistusvika, silloin asiakas ei joudu maksaan mitään. Niitä on korjattu kymmenen vuotta vanhojakin, maahantuojan piikkiin, mikäli auton alkuperäinen omistaja kyseessä. Siksi auto kannattaa ostaa uutena, eikä parivuotta vanhana.

        "Niitä on korjattu kymmenen vuotta vanhojakin, maahantuojan piikkiin, mikäli auton alkuperäinen omistaja kyseessä. Siksi auto kannattaa ostaa uutena, eikä parivuotta vanhana."

        Höpöhöpö taas. Se että auto on vaihtanut omistajaa ei vaikuta mitenkään takuun tai virhevastuun voimassaoloon. Tämä on lakiin perustuva asia.


      • Anonyymi

        Ajaisit nyt ensin jollain muulla merkillä kuin Tojolla ja puhuisit vasta sitten. Juttusi on sieltä kuuluisasta Esson baarista!


      • Anonyymi

        Ai, että vm 2014 auto on nyt 4 vuotta vanha ? Kun kopioi tai keksii valheita, kannattaa edes numeroarvot tsekata.


      • Anonyymi

        Ei tuota juttuasi usko muut, kuin tojolahkolaiset. Koita sekoittaa jotain faktaa tarinaan mukaan, niin uskottavuutesi voi parantua !


      • Anonyymi

        Herää jo!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kansi tanssii sylinteriryhmän päällä, niin meluahan siitä tulee.


    • Anonyymi

      Tuli takaisinkutsu. Kansi vaihdetaan veloituksetta 15 vuotiaaseen Avensikseen.

      • Anonyymi

        Meille tuli korin vaihtoon takaisinkutsu kolme vuotta vanhaan Aurikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille tuli korin vaihtoon takaisinkutsu kolme vuotta vanhaan Aurikseen.

        Läl satuile! Toyota ei ole vielä kymmen vuotiaanakaan yhtään ruosteessa. Vielä kaksikymppiset ovat melko ruosteettomia. Auris on koriltaan parhaita kokoluokassaan.


      • Anonyymi

        Mitä kannen vaihto auttaa, jos lohkosta ovat pultit korkanneet?


      • Anonyymi

        Mihin? 50 euron seteliin?


      • Anonyymi

        Meille tuli takaisinkutsu vuoden vanhaan Yarikseen, hybridijärjestelmän ja moottorin vaihtoon. Kerkesi kyllä hajota jo ennen postin tuomaa kirjettä.


    • Anonyymi

      Kansivikoja ja lohkot puhki, eli ylä- ja alapää pettää kuin Toyotan setämiehilläkin.

    • Anonyymi

      Luuletko että muissa merkeissä ei kannentiivisteet korkkaa. Meillä Peugeotissa 206 rupesi vuotamaan 120000km ajettuna.Vanhassa Peugeot 405:ssa petti 340000km.

      • Anonyymi

        Juu, mutta Toyotassa 100tkm on ensimmäinen raja jossa poksahtaa ensimmäiset kannet ja siitä eteenpäin seuraavat tasaisen tahtiin. Uusissa koneissa pettää myös lohko kun koneet tärisee ja hyppii kylmänä, eikä heikko aluvalu lohko kestä ja halkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta Toyotassa 100tkm on ensimmäinen raja jossa poksahtaa ensimmäiset kannet ja siitä eteenpäin seuraavat tasaisen tahtiin. Uusissa koneissa pettää myös lohko kun koneet tärisee ja hyppii kylmänä, eikä heikko aluvalu lohko kestä ja halkeaa.

        No ei pidä paikkaansa.Trollausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta Toyotassa 100tkm on ensimmäinen raja jossa poksahtaa ensimmäiset kannet ja siitä eteenpäin seuraavat tasaisen tahtiin. Uusissa koneissa pettää myös lohko kun koneet tärisee ja hyppii kylmänä, eikä heikko aluvalu lohko kestä ja halkeaa.

        Toyotan moottorit kestää pelkät huollot tekemällä yli miljoona kilometriä. Ne ovat kaikista kestävämpiä moottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta Toyotassa 100tkm on ensimmäinen raja jossa poksahtaa ensimmäiset kannet ja siitä eteenpäin seuraavat tasaisen tahtiin. Uusissa koneissa pettää myös lohko kun koneet tärisee ja hyppii kylmänä, eikä heikko aluvalu lohko kestä ja halkeaa.

        Mikäli tuo olisi noin siitä olisi kirjoitettu autolehdissä. Toyotan ongelmista ei ole ollut mitään juttua, joten tuo ei ole totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta Toyotassa 100tkm on ensimmäinen raja jossa poksahtaa ensimmäiset kannet ja siitä eteenpäin seuraavat tasaisen tahtiin. Uusissa koneissa pettää myös lohko kun koneet tärisee ja hyppii kylmänä, eikä heikko aluvalu lohko kestä ja halkeaa.

        Ja kierteet korkkaa lohkosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kierteet korkkaa lohkosta

        Tuo kierteiden korkkaaminen lohkosta on VW konsernin tekeleiden yleinen ongelma. Toyotan moottoreissa kyseistä ongelmaa ei esiinny.


    • Anonyymi

      Vaihda vaihda vaihda Vauhtipyörä SKODA Octavia III Combi se on viallinen se on tullut elinkaarensa päähän Vauhtipyörä.

      Vauhtipyörä SKODA Octavia III Combi on osa jonka rikkoutuminen toiminta aiheuttaa vaihteiston, moottorin, ja muiden järjestelmien vikatoimintoja. Tämän välttämiseksi tarkista osan kunto huoltoasemalla. Vauhtipyörä SKODA Octavia III Combi on aina saatavilla meidän nettikauppamme laajassa valikoimassa. Lisäksi tukitiimimme auttaa sinua.

      • Anonyymi

        Vaihda sinä samalla huoltamolla uusi moottori Toyotaasi ja jos hyvä säkä käy, niin pelkkä kannentiiviste auttaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikös tuolla ollut ajettu vasta 18000?


    • Anonyymi

      Harvemmin Tojottimen koneissa on vikoja. Jos olisi paljon ongelmia niin jenkkifoorumeilla kävisi hurja kuhina. Siellä myös ongelmat näkyisi heti myynnissä.

      Tämä on taas näitä pellealoituksia kun pitää saada kavereita pidempi kinaketjukäynnistettyä.

      • Anonyymi

        Pommikoneet ei kestä kovaa lämmönvaihtelua ja se ne rikkoo!


      • Anonyymi

        Kestävät lämpimässä ilmastossa, mutta suuret lämpötilanvaihtelut ne rikkoo.


    • Anonyymi

      Valheita taas. Todellisuudessa Toyotan lohkot on olleet alumiinia pitkälti yli 20 vuotta.
      Kestää helposti puoli miljoonaa km.
      Mitä tulee hybridiin, pitää se moottorin lämmöt tietyissä rajoissa eikä moottori ehdi kymmentä välillä.

      • Anonyymi

        Nyt pappa kirjoittelee satuja, kukaan ei Toyotalla sellaisia kilometrejä ajele


    • Anonyymi

      Ja yleensä jos väittää jotakin, niin on esittää faktat väitteelle. Muuten voidaan olettaa väitteen olevan täyttää huuhaata.

    • Anonyymi

      Sekunda tinaa ollut toyosa moottorit sillä ne halkeilee nesteet vuotaa pitkin
      pihoja katuja

    • Anonyymi

      Loogisuuden puuttuminen on ihmisillä silmiin pistävää. Toyotan omistajat ovat köyhintä kansanosaa täällä kirjoitetun mukaan. Tämän jälkeen autoissa ovat kaikkein kalleimmat huoltohinnat ja suuri määrä auton hinnan ylittäviä vikoja.

      Köyhät ostavat näitä autoja, eivätkä kirjoita kohtaamastaan taloudellisesta katastrofista. Miksi Toyotan omistajat eivät puolusta oikeuttaan ja kerro, kuinka koko vuoden ylijäämä ja kenties seuraavienkin on mennyt vaikkapa yhteen huoltokäyntiin.

      Jos auto jälleen seuraavana vuonna hajoaa, on kenties asunto, isompi vene tai kesämökki myytävä auton vikojen vuoksi.

      • Anonyymi

        Toyotalla ajelee se nöyrä ja vässykkä väki joka ei kehtaa huonon itsetunnon takia valittaa mistään tai kertoa kuinka tuli tehtyä huono valinta ja se vi...tuu ja vie rahat.
        Hän ajaa Toyotallaan hidastellen ja kostaen kaikille muille tiellä liikkujille pettymystään.
        Sitten sitä pitää kehua, ettei vaan vaihtohyvitys putoaisi.


      • Anonyymi

        Toyotan omistajien ei tarvitse kertoa remonteista johtuvistataloudellisista katastrofeista. Toyotiin ei tule yllättäviä remontteja. Ne ovat viattomia ja kestäviä. Muiden autojen omistajilla niitä taloudellisia katastrofeja tuppaa tulemaan usein remppojen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistajien ei tarvitse kertoa remonteista johtuvistataloudellisista katastrofeista. Toyotiin ei tule yllättäviä remontteja. Ne ovat viattomia ja kestäviä. Muiden autojen omistajilla niitä taloudellisia katastrofeja tuppaa tulemaan usein remppojen takia.

        Atkinsonin henki, johda sinä meitä
        https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA


    • Anonyymi

      Eihän se 12000 euron moottorin vaihto Raviin siis katastrofi ollut, kun rahalla selvittiin.
      Tyypillistä Tojotistin ajatusmaailmaa ja kun ei puhuta, niin unohtuu parissa vuodessa.

    • Anonyymi

      Kyl vikoi on kans kansissa niiku kuupissa, ei oo pesoo.

    • Anonyymi

      Toyotan omistaja peitteli "autoaan" talvella. Pikkupoika näki tämän ja totesi," turhan setä sitä peittelee minä näin, että se oli Toyota"

    • Anonyymi

      Toyotan moottorin rakenne on hyvin kertakäyttöinen. Sitä ei ole suunniteltu kestämään, ei kä korjattavaksi.

    • Anonyymi

      Ja valmistaja maksaa korjauksen?

      Toisin kuin VW?

      • Anonyymi

        Ei kannata valehdella. Montako kansivikaista konetta Toyota on korvannut 100%?
        VW on korjannut öljynsyntivikoja kuluttajaviranomaisten suositusten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata valehdella. Montako kansivikaista konetta Toyota on korvannut 100%?
        VW on korjannut öljynsyntivikoja kuluttajaviranomaisten suositusten mukaan.

        Toyota ei ole korvannut kansivikoja, koska niitä ei ole ollut Toyotan moottoreissa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Taas Toyotan omapoika yrittää siirtää Toyotan surkeutta ja ongelmia muualla, on se epätoivoinen yritys ja tuota joutuu tekemään 24/7.
      Toyotalla ollaan säästetty laatu niin heikoksi, että noita ongelmia oli yleisesti joskus 60-luvulla.

      • Anonyymi

        Huijarin uhriksi joutuminen on pahinta autokaupassa. Konsernihemmot senkin ovat kokeneet ja kärsineet kun aidan seipäätkin jo nauraa... Vw ei ole mistään luotettavimmasta päästä niinkuin Toyota tutkitusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijarin uhriksi joutuminen on pahinta autokaupassa. Konsernihemmot senkin ovat kokeneet ja kärsineet kun aidan seipäätkin jo nauraa... Vw ei ole mistään luotettavimmasta päästä niinkuin Toyota tutkitusti.

        Toyotan nolo omapoika yrittää pyristellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijarin uhriksi joutuminen on pahinta autokaupassa. Konsernihemmot senkin ovat kokeneet ja kärsineet kun aidan seipäätkin jo nauraa... Vw ei ole mistään luotettavimmasta päästä niinkuin Toyota tutkitusti.

        Ja juuri kun tässäkin ketjussa ollaan näytetty toteen se fakta, että Toyota on paska ja moottorit paukkuu urakalla.
        Toyotan omapoika yrittää taas peittelyä ja kääntöä muualle kun muuhun ei enää pysty ja kasetti jumittaa pahemman kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijarin uhriksi joutuminen on pahinta autokaupassa. Konsernihemmot senkin ovat kokeneet ja kärsineet kun aidan seipäätkin jo nauraa... Vw ei ole mistään luotettavimmasta päästä niinkuin Toyota tutkitusti.

        Tuttu vaihtoi kannentiiviisteen Toyota autoon kerran vuodessa jo 76 malliseen autoon.
        Sanoi että ei muuten kestä. Sama taitaa olla vielä nykyisissä et saa kestämään.
        Ei mikään ihan tuore vika tai ominaisuudeksi kai Toyota sitä sanoo.

        Mutta en tiedä miksi joku VAG otetaan mukaan näihin Toyota "ominaisuuksiin"
        Se on oikesti aika hupaisaa miten se muka auttaa Toyotaa?


    • Anonyymi

      DSG hajosi, helmat ruostui, jakopää rallattaa ja öljyä kuluu, kasetti jumii ja hippohiihdoissa jäi taas vw toiseksi, kyllä kyrsii.

      • Anonyymi

        Kiva nosto, mutta on noissa Toyotissa paljon muitakin vikoja kun knsiviat.
        Kori mätänee nopeasti, hybridit palaa, moottorin lohkotkin halkeilee, ja paljon muuta ongelmaa.


    • Anonyymi

      Hydritis tojossa hajoo moottori

    • Anonyymi

      Kunpa se jäisikin vain kansivikoihin, mutta kun lohkotkin halkeaa kun kammet pyrkii ulkoilmaan.

      • Anonyymi

        Tsi-moottorit ovat siitä kuuluisia.
        Melkein kuin Tfsi-moottorit.
        Huokovalua kaikki tyynni, meltoraudan sukua, melkeinpä kuonakoksia koko koneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsi-moottorit ovat siitä kuuluisia.
        Melkein kuin Tfsi-moottorit.
        Huokovalua kaikki tyynni, meltoraudan sukua, melkeinpä kuonakoksia koko koneet.

        Hihii, eikö poika parempaan pysty?
        Tämä on ketju jossa puhutaan Toyotan vioista ja kestä kuin mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, eikö poika parempaan pysty?
        Tämä on ketju jossa puhutaan Toyotan vioista ja kestä kuin mies.

        Osta bemari kun siinä ei tunneta kansivikoja ja se kestää minkä kestää.
        https://www.youtube.com/watch?v=mIG7Cr9WNEM


      • Anonyymi

        Eikös joku bimmerin suunnittelema thp-kone ollut kauhee pommi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös joku bimmerin suunnittelema thp-kone ollut kauhee pommi?

        Se on citikan kone jota käytettiin bemareissa joskus vuosikymmen sitten. Ketjut veny, yhteistyö loppui melko pian tuon jälkeen.


    • Anonyymi

      No mutta eihän Tojota laske autonsa olevan liikenteessä kuin 4 maksimissaan 5 vuotta. Sen jälkeen se saa hajota.

    • Anonyymi

      Halpa itäkippo, tehty kertakäyttöiseksi.

    • Anonyymi

      Minun 2.4 Avensis Versosta petti myös kannentiiviste ja nyt nokalla vaihtomoottori.

    • Anonyymi

      Gollffistani petti helmojen ohella nyt myös kansi. 8000 euroa korjaus.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ketju rupesi rallattamaan kauheasti skoodastani. Mittarissa on jo kyllä 40 000 km.

      • Anonyymi

        Ja valehteluko helpottaa Toyotan omapojan tuskaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja valehteluko helpottaa Toyotan omapojan tuskaa?

        Ainakin konsernin pojan. Se on se nolo poika.


    • Anonyymi

      Toyotalla petti diesel osaaminen, turbo osaaminen ja näköjään ihan perusmoottorinkin osaaminen. Hauskoja videoita löytyy youtubesta uudemmista Priuksen moottoreista kun kanget pukkaa ulos lohkon kyljistä käyntihäiriöiden vuoksi.
      Miten tuollaista kuraa saa edes myydä ja tuottaa? Luonnon varojen törkeää väärinkäyttöä. Olisi Gretalle lisää hommia tiedossa kun ensin hoitaa sähköautot liikenteeseen. No ehkä nuo kaksi ongelmaa hoituu samalla kertaa?

    • Anonyymi

      Ei auta kuin vaihtaa tiiviste ja uudet pultit aina kerran vuodessa.
      Silti voi kansi mennä kieroksi ja hajottaa koko moottorin.

      Kun moottori alkaa vuotaa vettä sylinterien päälle se on aikapommi ja nopeasti tulee lohkoon reikä kun kiertokanki tulee ulos moottorista.

      Ja se on 10 000 e remppa koska Toyotan moottoria ei voi korjata se on kertakäyttöinen.
      Kun Toyotan sylinteri kuluu sitä ei voi porata eikä hioa.

      Jopa Yariksen moottorissa uusi moottori maksaa 7500 ja tämä on 1.3l Yariksen moottorin hinta.

      Huvittavaa että VW niinsanottu öljynkulutus remontti maksaa vain 4500€
      Ai niin näitä ei saa kertoa :D

      https://moottorihiomo.fi/tuote/audi-vw-skoda-seat-1-8-2-0-tfsi-oljynkulutusremontti/

      Audi, Vw, Skoda, Seat 1.8 & 2.0 tfsi Öljynkulutusremontti

      4 500,00 € (Sis. alv 25,5%)

    • Anonyymi

      Kansivika voi olla oireeton, paitsi mittauksessa.

      • Anonyymi

        Ja sitten kun männän päälle pääsee valumaan vettä tarpeeksi, tulee seuraavalla käynnistyksellä kiertokanki kurkistelemaan lohkon läpi. Pettää siitä heikoimmasta paikasta.


    • Anonyymi

      Relax ei korvaa kuluvia osia eli ei mitään auta.
      Kiitos Toyotan politiikka!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksi sitten noita vaihdetaan uusiin jo aika nuoriin autoihin jos ajaa vähänkin keskivertoa enemmän.

        Tilanne on 2.0 hybridin kanssa vielä huonompi. Olisi kiva tietää johtuuko se vielä korkeammasta puristussuhteesta?


    • Anonyymi

      Ongelma 2.2 D4D moottorissa ei ollut kansi vaan se huono lohko. Kannen pultit korkkasivat lohkosta, jossa oli liian vähän materiaalia pulttien ympärillä, kun lohkossa olis suuremmat männät kuin 2.0 D4D moottorissa. Lohkoon ei voinut samasta syystä tehdä kierteiden korjausta vaan lohko eli käytännössä puolimoottori meni aina vaihtoon.

      • Anonyymi

        Samaa ongelmaa on ilmeisesti Bensa hybrideissä.
        Jostain syystä ne hajoaa käsiin erityisesti niillä kenellä ei tule kilometrejä edes 10 000 vuodessa. Ehkä jää siksi ne öljyt vaihtamatta ja kone hajoaa käsiin.

        En todella tiedä mikä on se syy miksi näin käy. Mutta voi olla joku monen jutun yhteisvaikutus.
        Luultavasti lyhyet ajot niin ettei moottori lämpene vaikuttaa ja se et öljyjä ei vaihdeta tarpeeksi usein. Siinä minun paras arvaus mutta joku viisaampi voi tietää paremman syyn.


      • Anonyymi

        Suurempi teho ja suurempi kannenpulttien rasitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurempi teho ja suurempi kannenpulttien rasitus.

        Huonot materiaalit kaikessa mitä Toyota tekee.


    • Anonyymi

      Kummallisia vikoja riittää Toyota autoisssa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe