Kirjeiden ja ajatusten vaihtoa, ei muuta

Anonyymi

Olen 63 vuotias mies, naimisissa, ei lapsia. Hiukan iän mukana tulleita vaivoja jaloissa ja seljässä. Ylipainoa ja, tietysti: aikuistyypin diabetes ja verenpainetauti. Siis työkyvyttömyyseläkkeellä.
Noillahan ei ole mitään merkitystä itse asian kanssa; harrastan pöytälaatikkokirjoittelua ja tahtoisin keskustella enimmäkseen siitä aiheesta. Politiikka ja uskonto eivät niin kiinnosta, mutta aika avarakatseisena niiden suhteen itseäni pidän.
Heräilen aamuisin aikaisin ja kirjoittelen aamuyön tunteina, kun ei vaimo oikein tykkää siitä, että uppoudun päivisin sinne mielikuvitusmaailmaan. Pari minun juttuani hän on lukenut, muttei niihin kovin paljoa innostunut. Eikä hän, pyynnöistäni huolimatta ollut kovin kriittinen. Vieras ihminen saattaisi olla siinä suhteessa parempi arvostelija.
Voin vuorostani lukea sinun tekstejäsi ja arvostella niitä, jos tahdot. Ja lupaan olla asiallinen ja suora, enkä hauku mitään, vaan yritän tuoda parannusehdotukset ilman negatiivisia ajatuksia. Ja tottakai hyvät jutut ansaitsevat yhtälailla asiallisen kiitoksen.
Jos tällä on sinulle merkitystä, niin syntyisin olen Itä-Suomesta, mutta asunut yli puolet elämästäni Lounai-Suomessa. Eläimistä tykkään, meillä on ollut kaneja ja kissoja ja nyt odottelemme bernin paimenkoiran pentua tietystä kennelistä. Jos tänä keväänä ei tiineys suju niin, että pennuista riittäisi meillekin (otettiin yhteyttä kovin myöhään), niin sitten vuoden päästä. Ja ei, koira ei ole korona-koira: olemme olleet naimisissa 35 vuotta, mutta työelämän aikana ei raskittu ottaa koiraa kotiin ikävöimään, mutta nyt voimme olla sen kanssa 24/7.
Ja vielä se, että en tästä kirjeenvaihdosta aio vaimolle kertoa, vaikka se ON täysin viatonta ajatusten vaihtoa. Miksi, arvaat kyllä, ettei hän ymmärtäisi korona ajan tuomaa yksinäisyyttä: emmehän me ole yksin. Mutta kun kaikki harrastukset ovat olleet kuukausikaupalla jäissä, niin ihmiskontakteja, edes sähköpostin kautta tapahtuvia ihmiskontakteja kaipaa. Ainakin minä kaipaan.
Jos kiinnostaa tällainen, niin vastaa ensin tähän. Kerron sitten sähköpostiosoitteeni, kun löytyy samanhenkinen ystävä.
Timppa

1

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

        Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
        Maailman menoa
        271
        2506
      2. Muistatko kun kerroin...

        että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
        Ikävä
        39
        1408
      3. En sitten aio sinua odotella

        Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
        Ikävä
        61
        1382
      4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

        Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
        Kotimaiset julkkisjuorut
        22
        1166
      5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

        Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
        Ikävä
        7
        1144
      6. Kuka sinä oikeen olet

        Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
        Ikävä
        48
        1136
      7. En vain ole riittävä

        Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
        Ikävä
        26
        1133
      8. Kellä on rumin tukka?

        Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
        Haapavesi
        9
        1111
      9. Oon pahoillani että

        Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
        Ikävä
        46
        1073
      10. Kuinka paljon nalle harmittaa

        Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
        Ikävä
        6
        1042
      Aihe