Näin naistenpäivänä

Anonyymi

Tuli mieleeni eräs knoppikysymys, jonka nyt esitän ikätovereilleni.
Sanokaapas yksi Euroopan maa, jossa naisilla ei ole äänioikeutta.
Tuleeko mieleen,
kysyy Makriina

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vatikaani:)

      • Anonyymi

        Oikein! Siellä eivät äänestä kuin kardinaalit paavin vaalissa. :)
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein! Siellä eivät äänestä kuin kardinaalit paavin vaalissa. :)
        Mkr.

        Milloinkahan valitaan ensimmäinen naispaavi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan valitaan ensimmäinen naispaavi?

        Taitaa olla aika kaukainen ajatus. Katolinen kirkko on miesten.
        Siellä huolehditaan tiukasti, että nainen vaikenee seurakunnassa.
        -Mkr-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan valitaan ensimmäinen naispaavi?

        Miksi joka paikkaan pitäisi saada nainen? Miksi pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla aika kaukainen ajatus. Katolinen kirkko on miesten.
        Siellä huolehditaan tiukasti, että nainen vaikenee seurakunnassa.
        -Mkr-

        Et taida tietää mitään katolisuudesta. Katolinen kirkko pitää huolta koko perheestä, vaikka papit ovatkin miehiä. Luterilaisuudessa kirkko on paljolti naisten hallussa, kaikki Raamatun vastaisetkin asiat hyväksytään ja jäsenmäärä senkun pienenee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää mitään katolisuudesta. Katolinen kirkko pitää huolta koko perheestä, vaikka papit ovatkin miehiä. Luterilaisuudessa kirkko on paljolti naisten hallussa, kaikki Raamatun vastaisetkin asiat hyväksytään ja jäsenmäärä senkun pienenee.

        Katolinen kirkko katsoo että kirkolla ei ole mitään mahdollisuutta, mitään oikeutta muuttaa sitä minkä Jumala ja Jeesus Kristus ovat asettaneet ja naispappeus eli naisen vihkiminen papiksi ei ole mahdollisuuksien rajoissa. "Se ovi on täysin suljettu" sanoi muuten hyvin vapaamielinen nykyinen paavi Fransiscus Ruotsin vierailunsa jälkeen antamassa lausunnossa.
        Roomalais-katolisessa kirkossa on kaksi sukupuolirooleihin sidottua linjaa: Petruksen linja joka on pappeuden linja ja Marianlinja joka on Jumalan äidin ja sovittelijan, välittäjän linja. Marianismi pehmentää kirkon oppeja ja tapoja suhtautua seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joka paikkaan pitäisi saada nainen? Miksi pitäisi?

        Feministien vouhotustahan tuo on.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Katolinen kirkko katsoo että kirkolla ei ole mitään mahdollisuutta, mitään oikeutta muuttaa sitä minkä Jumala ja Jeesus Kristus ovat asettaneet ja naispappeus eli naisen vihkiminen papiksi ei ole mahdollisuuksien rajoissa. "Se ovi on täysin suljettu" sanoi muuten hyvin vapaamielinen nykyinen paavi Fransiscus Ruotsin vierailunsa jälkeen antamassa lausunnossa.
        Roomalais-katolisessa kirkossa on kaksi sukupuolirooleihin sidottua linjaa: Petruksen linja joka on pappeuden linja ja Marianlinja joka on Jumalan äidin ja sovittelijan, välittäjän linja. Marianismi pehmentää kirkon oppeja ja tapoja suhtautua seurakuntaan.

        """Katolinen kirkko katsoo että kirkolla ei ole mitään mahdollisuutta, mitään oikeutta muuttaa sitä minkä Jumala ja Jeesus Kristus ovat asettaneet """

        Vitsiä kai ne vetää, sillä niitten opissa on täynnään sellaista, mitä ei löydy Raamatusta ja jotka ovat suorastaan Jumalan säätämää vastaan.
        Katsotaan esim. sunnuntai, niin onko Jumalan asettama pyhäpäivä? Vaiko katolisen kirkon?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sunnuntai

        Kristus on ainut välittäjämme taivaassa, eikä missään kohtaa Raamattua sanota sen olevan Maria. Päinvastoin, Raamattu jopa kieltää rukoilemasta kuolleita, mitä katolinen kirkko tekee jatkuvasti rukoillen kaikenlaisia katolisen kirkon (ihmisen) nimeämiä pyhimyksiä.
        Raamatussa kielletään myös palvomasta kuvia. Ja mitäs katoliset tekevät ikoniensa edessä?


      • Tellukka kirjoitti:

        """Katolinen kirkko katsoo että kirkolla ei ole mitään mahdollisuutta, mitään oikeutta muuttaa sitä minkä Jumala ja Jeesus Kristus ovat asettaneet """

        Vitsiä kai ne vetää, sillä niitten opissa on täynnään sellaista, mitä ei löydy Raamatusta ja jotka ovat suorastaan Jumalan säätämää vastaan.
        Katsotaan esim. sunnuntai, niin onko Jumalan asettama pyhäpäivä? Vaiko katolisen kirkon?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sunnuntai

        Kristus on ainut välittäjämme taivaassa, eikä missään kohtaa Raamattua sanota sen olevan Maria. Päinvastoin, Raamattu jopa kieltää rukoilemasta kuolleita, mitä katolinen kirkko tekee jatkuvasti rukoillen kaikenlaisia katolisen kirkon (ihmisen) nimeämiä pyhimyksiä.
        Raamatussa kielletään myös palvomasta kuvia. Ja mitäs katoliset tekevät ikoniensa edessä?

        Ortodoksiperinteestä olen oppinut, Tellukka, että ihminen ei katso ikonia (kuvaa) vaan ikoni katsoo häntä. Vähän samaan tapaan kuin joku tutkii Raamattua, toinen antaa Raamatun tutkia häntä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Ortodoksiperinteestä olen oppinut, Tellukka, että ihminen ei katso ikonia (kuvaa) vaan ikoni katsoo häntä. Vähän samaan tapaan kuin joku tutkii Raamattua, toinen antaa Raamatun tutkia häntä.

        Siis jonkun pyhimyksen kuva laitetaan Jumalan sanan edelle.
        Tuotahan tarkoitinkin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Siis jonkun pyhimyksen kuva laitetaan Jumalan sanan edelle.
        Tuotahan tarkoitinkin.

        Uskosta, uskonnosta lienee turha väitellä. Jokainen tulee autuaaksi omallaan, noinhän sanotaan, ja se "totuus" avautuu miten kenellekin.
        Ikoni ei ole itsetarkoitus, palvonnan kohde, vaan pikemminkin väline, jonka avulla voi päästä yhteyteen Jumalan kanssa. Näin olen ymmärtänyt.
        "Ways are many, Good is one". Jumalan luokse on monta tietä (Gandhi)...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joka paikkaan pitäisi saada nainen? Miksi pitäisi?

        Tuota minäkin ihmettelen, Ano 10.53. Naiskiintiöitä ja muita. Ihan ärsykkeeksi taidan siteerata Persian viimeistä shaahia: "Kun nainen saa valtaa, hän menettää sydämensä"..))
        Mitenkähän on ?..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Tuota minäkin ihmettelen, Ano 10.53. Naiskiintiöitä ja muita. Ihan ärsykkeeksi taidan siteerata Persian viimeistä shaahia: "Kun nainen saa valtaa, hän menettää sydämensä"..))
        Mitenkähän on ?..))

        Deme, olen nähnyt läjittäin naisia, joille nousu hierarkiassa erilaisissa yhteisöissä mainitsematta niitä on johtanut rankkaan diktatuuriin. Pahempiin kuin esim. mitä koskaan koin miehille pahimmassa sortoyhteisössä mieskapiaisilta varusmiesaikana. Tai sen jälkeen työelämässä ja muussa toiminnassa.

        Osuvan ilmaisun laitoit shaahilta.

        Feminismimeuhkaaminen ( Ano 13:54 ) alkaen viime vuosisadalta siirsi ehkä huomaamatta äideiltä tyttärille naisten ylivalta-ajatuksien siemenen ja äideiltä poikiin siihen alistumisen.
        Naisissa ei ole pelkästään ylivaltatavoitteita vaan myös sisäänrakennettuna kosto miehille, joskus myös naisille, jos asiat eivät mene kuten he haluavat. Koettu on monet kerrat nuoruuden jälkeen.

        Minua hirvittää etenevä diktatuurisorto nuorten miesten puolesta.
        Omassa nuoruudessa naisilla esiintyi huolenpitoa yhteisöstä, sellaista luontaista tervettä yhteisöllisyyttä, joka ei ollut mitään alistumista vaan yhteistä tavoitteellista tulosta. Eikä kukaan tuntemistani nuorista miehistä edes edellyttänyt mitään alistumista.

        Pst. Esimerkkinä: "Hallituksessa on 13 naista, mutta miksi h*lvetissä siellä on vielä jopa seitsemän miestä?"

        Ano 10.53


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Tuota minäkin ihmettelen, Ano 10.53. Naiskiintiöitä ja muita. Ihan ärsykkeeksi taidan siteerata Persian viimeistä shaahia: "Kun nainen saa valtaa, hän menettää sydämensä"..))
        Mitenkähän on ?..))

        Hienoa lukea sivistyneen naisen , siis Demeterin huomioita tuon rahvaanomaisen säälittävän kehuskelun vastapainoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein! Siellä eivät äänestä kuin kardinaalit paavin vaalissa. :)
        Mkr.

        Ensin mietin Sveitsiä, mutta sielläkin päivittivät ihmiskäsityksensä:-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa lukea sivistyneen naisen , siis Demeterin huomioita tuon rahvaanomaisen säälittävän kehuskelun vastapainoksi.

        Olipa mukava saada tuollaista palautetta Anot 20.14 ja 20.22. Itse en odottanut kuin pitkää puhetta naisten alistetusta asemasta, lasikatoista ja kaikista niistä elämänalueista missä tasa-arvo ei toteudu. Ja tietysti ylistystä suomalaisen naisen "vahvuudesta", joka sen kun kasvaa jokaisen avioeron jälkeen..))


    • Moniko on vieraillut Vatikaanissa? Kuuluu koluttujen maitteni listaan.

      • Anonyymi

        Vietitkö siellä montakin päivää?


      • Anonyymi

        Kyllä on piipahdettu Rooman matkan yhteydessä Vatikaanissa, kuten hyvin monet tuntemani ihmiset. Mikä ilo on koluta maita, olen matkustanut mielenkiinnon mukaan, en bongatakseni ja kehuakseni maisen määrää. Laatua ei määrä korvaa.


      • Anonyymi

        Minä. Olen myös käynyt Pohjois-Koreassa mm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä. Olen myös käynyt Pohjois-Koreassa mm.

        Minä olen ollut Huippuvuorilla silloin kun se oli vielä harvinaista. Myös Afrikassa monessa maassa , Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut Huippuvuorilla silloin kun se oli vielä harvinaista. Myös Afrikassa monessa maassa , Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

        Nyt kaukomatkailukin on tuomittu ilmastonmuutoksen takia synniksi! Maailma tuhoutuu, eläimistö kuolee, meret saastuvat. Lentokoneet ovat maailman tuho!
        Pysykäämme vastaisuudessa kotomaamme kamaralla.
        Itse asiassa tämä koronakaranteeni pitää ihmiset paikoillaan ja maailma pelastuu ihan itsekseen. Taivas kirkastuu saastuneittenkin suurkaupunkien yllä.
        Loppujen lopuksi voimmekin havaita, että korona on Luojamme keino pelastaa niin ihmiskunta kuin maapallokin.
        - Mkr. -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaukomatkailukin on tuomittu ilmastonmuutoksen takia synniksi! Maailma tuhoutuu, eläimistö kuolee, meret saastuvat. Lentokoneet ovat maailman tuho!
        Pysykäämme vastaisuudessa kotomaamme kamaralla.
        Itse asiassa tämä koronakaranteeni pitää ihmiset paikoillaan ja maailma pelastuu ihan itsekseen. Taivas kirkastuu saastuneittenkin suurkaupunkien yllä.
        Loppujen lopuksi voimmekin havaita, että korona on Luojamme keino pelastaa niin ihmiskunta kuin maapallokin.
        - Mkr. -

        Mannerten välisiä reisuja rajoittaa laiskuus koronan hellitettyäkin.
        Rutiiniksi muodostuneita Espanjan keväitä ja syksyjä. 1985 jälkeen olemme käyneet siellä 15 kertaa omalla autolla mutta lentojen halvennuttua ja lasten jäädessä pois, ei ajamisessa ole järkeä eikä enää viitsisikään.
        En pode huonoa omaatuntoa muutaman lyhyen lennon vuoksi koska viivymme perillä hieman pitempään.
        1971 alkaneet automatkat ne vasta saatuttavia olivat. Alkupää bensasyöpöllä japsikopiolla engelsmannista. Vähäinen lisäteho oli revitty kaksikurkkuisella kaasarilla ja venttiilikulmilla.

        Australia ja Etelä-Amerikka jäivät käymättä ja Euroopassa Islanti, Moldova, Valkovenäjä, Ukraina ja, häpeä kyllä, Lichtenstein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on piipahdettu Rooman matkan yhteydessä Vatikaanissa, kuten hyvin monet tuntemani ihmiset. Mikä ilo on koluta maita, olen matkustanut mielenkiinnon mukaan, en bongatakseni ja kehuakseni maisen määrää. Laatua ei määrä korvaa.

        Mitenkäpä olet matkojesi laatua mittaillut?
        Kerro lisää ; ))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä. Olen myös käynyt Pohjois-Koreassa mm.

        Minä olen käynyt Kambozassa. hehehee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaukomatkailukin on tuomittu ilmastonmuutoksen takia synniksi! Maailma tuhoutuu, eläimistö kuolee, meret saastuvat. Lentokoneet ovat maailman tuho!
        Pysykäämme vastaisuudessa kotomaamme kamaralla.
        Itse asiassa tämä koronakaranteeni pitää ihmiset paikoillaan ja maailma pelastuu ihan itsekseen. Taivas kirkastuu saastuneittenkin suurkaupunkien yllä.
        Loppujen lopuksi voimmekin havaita, että korona on Luojamme keino pelastaa niin ihmiskunta kuin maapallokin.
        - Mkr. -

        Tuon merkityksen minäkin tahtoisin koronassa nähdä, Makriina. Että ihmisen hybris, ylimielisyys, väistyisi ja hän myöntäisi oman pienuutensa suhteessa luontoon, luonnonvoimiin.
        Hyvänä oppaana voisi toimia intiaanipäällikkö Seattlen puhe vuodelta 1854. Löytyy ainakin kierrätyskeskuksen sivuilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon merkityksen minäkin tahtoisin koronassa nähdä, Makriina. Että ihmisen hybris, ylimielisyys, väistyisi ja hän myöntäisi oman pienuutensa suhteessa luontoon, luonnonvoimiin.
        Hyvänä oppaana voisi toimia intiaanipäällikkö Seattlen puhe vuodelta 1854. Löytyy ainakin kierrätyskeskuksen sivuilta.

        No niin. Ei jaksa aina kirjautua uudelleen. Mutta demeterin kirjoitus oli tuo edellinen...


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Minä olen käynyt Kambozassa. hehehee

        Minäkin ja myös Vietnamissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ja myös Vietnamissa.

        Me oltiinkin Balilla kolme viikkoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaukomatkailukin on tuomittu ilmastonmuutoksen takia synniksi! Maailma tuhoutuu, eläimistö kuolee, meret saastuvat. Lentokoneet ovat maailman tuho!
        Pysykäämme vastaisuudessa kotomaamme kamaralla.
        Itse asiassa tämä koronakaranteeni pitää ihmiset paikoillaan ja maailma pelastuu ihan itsekseen. Taivas kirkastuu saastuneittenkin suurkaupunkien yllä.
        Loppujen lopuksi voimmekin havaita, että korona on Luojamme keino pelastaa niin ihmiskunta kuin maapallokin.
        - Mkr. -

        Kyllä ne rahtikoneet lentää vieläkin


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        No niin. Ei jaksa aina kirjautua uudelleen. Mutta demeterin kirjoitus oli tuo edellinen...

        Kyllä laadun tunnistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ja myös Vietnamissa.

        Kävitkö Thaimaassa? Samalla reissullahan senkin voi bongata.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kävitkö Thaimaassa? Samalla reissullahan senkin voi bongata.

        En samalla reissulla, mutta käynyt olen.
        Lisään Bahrainin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En samalla reissulla, mutta käynyt olen.
        Lisään Bahrainin.

        Singapore 😊


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Singapore 😊

        Olen käynyt. Nepali (Katmandu)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt. Nepali (Katmandu)

        Hong Kong 😌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä laadun tunnistaa.

        Kiitos, Ano 19.51. Voihan se laatu olla huonoakin..))


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hong Kong 😌

        En, mutta Tokio. Lisään Indonesia (Bali)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En, mutta Tokio. Lisään Indonesia (Bali)

        Tokiossa haluaisin käydä siellä asuu ystäväni Yoshiko, tutustuin häneen Hollannissa. Bali oli matkasuunnitelmissa kun suunnittelimme Lähi Idän matkaamme. Indonesia, mieheni ehdoton suosikki, käynyt useamman kerran.

        Hurautetaanpa nyt toiselle puolen maapalloa. Puerto Limón Costa Rica


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tokiossa haluaisin käydä siellä asuu ystäväni Yoshiko, tutustuin häneen Hollannissa. Bali oli matkasuunnitelmissa kun suunnittelimme Lähi Idän matkaamme. Indonesia, mieheni ehdoton suosikki, käynyt useamman kerran.

        Hurautetaanpa nyt toiselle puolen maapalloa. Puerto Limón Costa Rica

        Ei 90-vuotiaille myönnetä edes matkavakuutuksia. Risteilylautoilla on kylläkin kylmennetyt ruumishuoneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut Huippuvuorilla silloin kun se oli vielä harvinaista. Myös Afrikassa monessa maassa , Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

        Minäkin olen kerran käynyt Kemiönsaaressa.
        Alkuasukkaat puhuivat siellä jotakin outoa rannikkoranskaa ja söivät savustettuja silakoita suoraan paistinpannusta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tokiossa haluaisin käydä siellä asuu ystäväni Yoshiko, tutustuin häneen Hollannissa. Bali oli matkasuunnitelmissa kun suunnittelimme Lähi Idän matkaamme. Indonesia, mieheni ehdoton suosikki, käynyt useamman kerran.

        Hurautetaanpa nyt toiselle puolen maapalloa. Puerto Limón Costa Rica

        Miten niin miehesi? Oletko päässyt naimisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin miehesi? Oletko päässyt naimisiin?

        En ole päässyt, olen poikakaveri.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tokiossa haluaisin käydä siellä asuu ystäväni Yoshiko, tutustuin häneen Hollannissa. Bali oli matkasuunnitelmissa kun suunnittelimme Lähi Idän matkaamme. Indonesia, mieheni ehdoton suosikki, käynyt useamman kerran.

        Hurautetaanpa nyt toiselle puolen maapalloa. Puerto Limón Costa Rica

        En, mutta lähellä, Belize. Lisään Meksiko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En, mutta lähellä, Belize. Lisään Meksiko.

        Hollannin siirtomaat Aruba ja Curacao


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hollannin siirtomaat Aruba ja Curacao

        Noup. Lisään Argentiina (Buenos Aires) ja Brasilia (Rio de Janeiro?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noup. Lisään Argentiina (Buenos Aires) ja Brasilia (Rio de Janeiro?

        Luulin jo, että menit nukkumaan. Tapanani on nukuttaa itseni ratkomalla sudokuja. No, nyt lopetan, pistän tän illan viimeisen. Jatketaan huomenna sillä vastahan tässä alkuun päästiin.

        Half moon cay Bahama, valkeat hiekat ja polttava aurinko, picknic palmujen alla.

        yötä ⛱


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luulin jo, että menit nukkumaan. Tapanani on nukuttaa itseni ratkomalla sudokuja. No, nyt lopetan, pistän tän illan viimeisen. Jatketaan huomenna sillä vastahan tässä alkuun päästiin.

        Half moon cay Bahama, valkeat hiekat ja polttava aurinko, picknic palmujen alla.

        yötä ⛱

        Voi sinua yksinäistä ressukkaa siellä rapun alla.kyllä oman kullan kainalossa unta on kiva houkutella yhdessä sitten kun on lemmenleikit leikitty.
        Tuleppa tosiaan kertomaan, missä olet mitäkin syönyt, siinä sitä elämän sisältöä kun ruoka on elämän tärkein asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ja myös Vietnamissa.

        Missä kohteissa vierailit Vietnamissa?

        Risteilijämme rantautui neljään eri kohteeseen Vietnamissa. Ehdottomasti vaikuttavin kokemus oli Halong Bay.

        Phu My, Vietnam
        Nha Trang
        Da Nang
        Halong Bay


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tokiossa haluaisin käydä siellä asuu ystäväni Yoshiko, tutustuin häneen Hollannissa. Bali oli matkasuunnitelmissa kun suunnittelimme Lähi Idän matkaamme. Indonesia, mieheni ehdoton suosikki, käynyt useamman kerran.

        Hurautetaanpa nyt toiselle puolen maapalloa. Puerto Limón Costa Rica

        Paha perui Balin. Oltuamme vähän aikaa "eläkkeillä" päätimme suunnata hieman kauemmas kaakkoon ja varasimme lennot Balille tarkoituksena liikkua siellä ja lähisaarilla kuukauden verran ilman ennakkosuunnitelmaa tai varauksia.
        Vaimoni ensimmäinen aivohalvaus hieman ennen lähtöä oli järkytys. Perusterve ihminen halvaantui suurelta osin. Tietenkin sairaalaan hoitoon. Aikansa siellä. Kotiin. Muutama päivä ja uusi tukos. Ajan perästä kotiin ja kolmas tukos. Kolme viikkoa sairaalassa ja kotiutuspäivän alkuillasta neljäs ja tällä kerralla täydellinen halvaus. Vain silmät liikkuivat. Ei puhetta eikä muutakaan elon merkkiä.
        Näissä hässäköissä Balin lennot eivät olleet päällimmäinen asia mutta muutti muitakin suunnitelmia.

        Nyt, relu 20 vuotta myöhemmin ovat jälkimainingit päällä. Välivuodet olivat hyviä ja matkustelimme mutta emme enää "villisti".
        Yhteiset Espanjan syksyt ja keväät ovat taakse jäänyttä elämää puhumattakaan muualle useammaksi viikoksi menemisestä.

        Sorry tämä Balin kirvoittama vuodatus!


    • Anonyymi

      Olen käynyt Grönlandissa. Kuka muu on ?

      • Anonyymi

        Minä olen melkein Hollandian kansalainen. Ja karjalautalla seilannut ohi monen maan. Huussini tuotos on kultaakin arvokkaampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen melkein Hollandian kansalainen. Ja karjalautalla seilannut ohi monen maan. Huussini tuotos on kultaakin arvokkaampaa.

        Se huussin tuotos on sitä bruttokansantuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se huussin tuotos on sitä bruttokansantuotetta.

        Oun käynynnä Rautavuaralla uutena ollessain. Ihan hyvä matka.
        jotain vieläkin muistan, vain en kehtoo kertoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oun käynynnä Rautavuaralla uutena ollessain. Ihan hyvä matka.
        jotain vieläkin muistan, vain en kehtoo kertoilla.

        Minnäe kävin Ekyptinkorvessa Lieksassa, vuan olivat purkanna ne pyramiitit. Mitteepä niillä kivikasoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minnäe kävin Ekyptinkorvessa Lieksassa, vuan olivat purkanna ne pyramiitit. Mitteepä niillä kivikasoilla.

        Hemmetti mitä ovat männeet tekemään Ekyptin korvessa. Kyllä
        ne pyramiitit ovatten olleet niin isoja, että huononäköneenni
        huohmovaa. Oun muuten käynynnä Lieksassakii, joten onhaan
        sitä tullut matkailtuukin. Ekyptin korvessa en tainna käyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hemmetti mitä ovat männeet tekemään Ekyptin korvessa. Kyllä
        ne pyramiitit ovatten olleet niin isoja, että huononäköneenni
        huohmovaa. Oun muuten käynynnä Lieksassakii, joten onhaan
        sitä tullut matkailtuukin. Ekyptin korvessa en tainna käyvä.

        Oonhan mie käynnynnä Lieksassa ja siellä Ilomantsin "Epytkingin" korvessa, kun olin etsimässä lakkasoita.

        Tietenkin ajettiin ensin sinne suontuntumaan, ilman karttoja ja kaikki oli ojitettu.

        Kiireesti sieltä sitten lähimpään kaupunkiin kartan ostoon ja paikallisissa lehdissä oli juttu, että lakkoja löytyy, kun vain hieman tieltä poikkeaa, mutta ei ollut mainintaa, miltä tieltä?

        Olimme jo poikenneet kaikkila teillä siellä Ilomantsin korvessa ja kaikki oli kuivaa suota.

        Joten se siitäkin retkestä, joten kyllä matkailu avartaa!DDD


    • Luin juuri etusivulta että pääministerimme kehoittaa olemaan hötkyilemättä tulevan kesän matkasuunnitelmien suhteen. Ei kuulemma mitään takeita että pääsemme matkustamaan muualle kuin tämän vuoden suosituimpiin lomakohteisiin, Los Balkongs, La Sala de Living, Las Verandas, La Playa de los Recuedos (Muistojen rannalle).
      Pahus, olin jo tilannut maailmanympärysmatkan Legon kaa ajattelimme käydä tarkistamassa koralliriuttojen kunto Australian rannikolla samalla kertaa ;)

      • Minä olin kolme tuntia matkalla mielikuvitusmaailmassa.

        Sain yhden nuken muovailtua ja otin sen juuri uunista ulos. Kivasti oli kädet ja jalat ruskettuneet, mutta tämä komistus tuleekin Villa Kristan aurinkotuliin rintalihaksiaan elvistelemään ; ) Antaa nyt viiletä niin pääsen viimeistelemään raamikkaan nuoren miehen.

        Kyllä tuo aika kuluu täällä korvessakin. Tänään en "matkusta" mökille vaan teen näitä mielikuvitusmatkoja, niistä lie soveliasta keskustella.


    • Anonyymi

      Anonyymi taas vedättänyt Korppista ja saanut sen leveilemään eläkeläisristeilyillään.

      Paloma mennyt samaan halpaan ja yrittää provosoida tolkun ihmisiä, jotka välittävät ilmastonmuutoksesta.

      • Anonyymi

        Ne massaristeilyt on kammottavia, karjalautta täynnä seniilejä horiskoja. Koko ajan syödään ja juodaan ja pelataan jotain tyhmiä pelejä. Muutamassa kaupungissa pikaisesti pistäydytään, ja maissa voi hetken käppäillä mutta harva edes jaksaa.enimmäkseen pitkästytään siellä laivalla. Niissä on ruumiskylmiötkin, kun porukka on ikivanhaa.
        Nimimerkki- ei ikinä enää vaikka maksettais-

        Montakohan kertaa se vielä tuota sekundareissuaan jaksaa jauhaa täällä, varmaan kukaan ei jaksa tuota missään kuunnella.


      • Joo, luin, että matkoista keskustelu ei ole suotavaa koska se ei ole keskustelua. Anteeksi jos olen pahoittanut mielenne, itse tykkään muistella matkoja. Olenhan toki viimeksi viime kesänä ja syksyllä tehnyt kotimaan kierroksia. Länsirannikon kierroksen Kokkolasta-Vaasaan jatkaen Vaasasta Tampereelle, Kuopioon ja takaisin Korpeen. Aijemmin kesällä kävin Karjalan kierroksen. Nurmes, Lieksa, Joensuu, Kuopio ja takaisin Korpeen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo, luin, että matkoista keskustelu ei ole suotavaa koska se ei ole keskustelua. Anteeksi jos olen pahoittanut mielenne, itse tykkään muistella matkoja. Olenhan toki viimeksi viime kesänä ja syksyllä tehnyt kotimaan kierroksia. Länsirannikon kierroksen Kokkolasta-Vaasaan jatkaen Vaasasta Tampereelle, Kuopioon ja takaisin Korpeen. Aijemmin kesällä kävin Karjalan kierroksen. Nurmes, Lieksa, Joensuu, Kuopio ja takaisin Korpeen.

        Koukkaa seuraavalla reissullasi Kellokoskella.
        Siellä on varmasti innostuneita kuulijoita matkoistasi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo, luin, että matkoista keskustelu ei ole suotavaa koska se ei ole keskustelua. Anteeksi jos olen pahoittanut mielenne, itse tykkään muistella matkoja. Olenhan toki viimeksi viime kesänä ja syksyllä tehnyt kotimaan kierroksia. Länsirannikon kierroksen Kokkolasta-Vaasaan jatkaen Vaasasta Tampereelle, Kuopioon ja takaisin Korpeen. Aijemmin kesällä kävin Karjalan kierroksen. Nurmes, Lieksa, Joensuu, Kuopio ja takaisin Korpeen.

        No ei se oikein näytä tässä ketjussa olevan keskustelua tuo matkailu.
        Pelkkää luettelointiahan tuo on.

        Sinullekin, kun esittää kysymyksen matkasta, niin et vastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei se oikein näytä tässä ketjussa olevan keskustelua tuo matkailu.
        Pelkkää luettelointiahan tuo on.

        Sinullekin, kun esittää kysymyksen matkasta, niin et vastaa.

        Kysy nyt en ole huomannut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koukkaa seuraavalla reissullasi Kellokoskella.
        Siellä on varmasti innostuneita kuulijoita matkoistasi.

        Voisinpä koukataki 😊 ei ole tuttu ja tykkään käydä uusissa matkakohteissa. Harvoin palaan vanhoihin, etsin aina uusia kohteita.


      • korppis kirjoitti:

        Joo, luin, että matkoista keskustelu ei ole suotavaa koska se ei ole keskustelua. Anteeksi jos olen pahoittanut mielenne, itse tykkään muistella matkoja. Olenhan toki viimeksi viime kesänä ja syksyllä tehnyt kotimaan kierroksia. Länsirannikon kierroksen Kokkolasta-Vaasaan jatkaen Vaasasta Tampereelle, Kuopioon ja takaisin Korpeen. Aijemmin kesällä kävin Karjalan kierroksen. Nurmes, Lieksa, Joensuu, Kuopio ja takaisin Korpeen.

        Tuosta vedätyksestä, että ei se haittaa vaikka istuisit karttapallo vieressäsi ja matkustaisit mukanani. Se on sellaista nojatuolimatkailua. Itse olen käynyt jokaisessa jo mainitsemassani maassa ja kaupungeissa. Paljon on mainitsematta

        Matkailu on yksi harrastukseni. Jos olisin jonkun matkan huonoksi kokemut en menisi minäkään uudestaan kuten tuo risteilijällä mielikuvitusmatkannut.

        Hän on ottanut selvää ruumishuoneistakin risteilijällä. No, sattuihan Karibialla sydäritapaus. Risteilijällä on sairaala joten potilas vaivutettiin koomaan. Laiva lähti täyttä vauhtia kohti Caymansaaria, josta ambulanssi vene nouti potilaan, hän selvisi 🥴


    • Anonyymi

      Korppis

      Kuinka monta kertaa saamme kuulla nuo sinun kaikki matkasi, joista olet jo kertonut "miljoona kertaa"?

      Onko sinulla jo dementia, että et muista, mitä olet jo kertonut, vai pyöriikö ajatuksesi vain yhtä ympyrää?

      • Monestiko liet käynyt blogissani lukemassa en tiedä, blogini on julkinen.


      • Anonyymi

        Mitä vikaa siinä on, että joku on tyytyväinen elämäänsä ja kokemuksiinsa?
        Elettyä elämää ei voi muuttaa ja kun kokemukset liittyvät aloitukseen tai johonkin kommenttiin, niin lienee luonnollista ja rehellistä, ettei ryhdy säveltämään mitään uutta!

        Minäkin muistelen mielelläni myönteisiä kokemuksia ja näen niitä ympärilläni ikäviä mieluummin.
        Kyllä meillä kurttuotsia riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vikaa siinä on, että joku on tyytyväinen elämäänsä ja kokemuksiinsa?
        Elettyä elämää ei voi muuttaa ja kun kokemukset liittyvät aloitukseen tai johonkin kommenttiin, niin lienee luonnollista ja rehellistä, ettei ryhdy säveltämään mitään uutta!

        Minäkin muistelen mielelläni myönteisiä kokemuksia ja näen niitä ympärilläni ikäviä mieluummin.
        Kyllä meillä kurttuotsia riittää.

        Sanoppa muuta, pönötystäkö pitäisi harrastaa, ei sovi minulle.

        Laitoin makaronilaatikon uuniin, enpä muista milloin viimeksi, varmaan kun pojat olivat vielä kotona.

        No, nyt käyn taas tuon toisen harrastukseni kimppuun. Pitää tehdä tämä uusi minimaailman tulokas valmiiksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe