Toyotan täyshybridien kulutus on uskomattoman pieni

Anonyymi

Saksalaiskonsernin kevythybridit evät tähän kykene.

Toyotan eri täyshybridimallien kulutukset toteen näytettynä eli ne ovat koeajojen perusteella mitattu, eivätkä ne ole mitään omia mutu-tuntumia:

1. Toyota Corollan kookas farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

3. Camry 2,5-litran moottorilla:

Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

4. Prius Hybrid ja C-HR

Tekniikan Maailman testi.

Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

5. RAV4

TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

83

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Köyhät miettii kulutusta ja ihme miksi Toyotalla ajavaa se kiinnostaa kun kilometrejä tulee vuodessa 8-12tkm ja maksaa kuitenkin autostaan ylihintaa 3000-6500 euroa ylimääräistä.

      • Anonyymi

        Tutkimusten mukaan kulutuksen pienuus on yksi tärkeimpiä kriteeteitä auton vaalinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan kulutuksen pienuus on yksi tärkeimpiä kriteeteitä auton vaalinnassa.

        Kulutus oli vain yksi osatekijä valinassa. Myös mukavuus, ajo-ominaisuudet, varustelu, hinta, tilat ja tehot ratkaisivat.
        Toyota ei vain pärjännyt yhdelläkään osa-alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus oli vain yksi osatekijä valinassa. Myös mukavuus, ajo-ominaisuudet, varustelu, hinta, tilat ja tehot ratkaisivat.
        Toyota ei vain pärjännyt yhdelläkään osa-alueella.

        Kun bensankulutus ei ole posketon, luokkaa yli 10 litraa, niin mitä väliä kuinka paljon alle sen se on? Rahallisesti ei perusautolijalle mitään väliä.
        Sitä paitsi muilla on pienempikulutuksellisia autoja kuin Toyotan höpöhybridit ovat.
        Ladattavat kasvattavat suosioita hurjasti kokoajan ja niillä saattaa päästä lähes nollokulutukseen.


    • Anonyymi

      Jos bensankulutus on noin tärkeä asia niin miksi Tero ei osta suoraan sähköautoa? Ai niin jäisi pantti lunastamatta kun Toyotalla ei ole sähköautoja.

      • Anonyymi

        Vastaan teron puolesta , todennäköisesti puuttuu kotipihasta latauspiste , tietenkin on mahdollista , ei halua investoida kehittyvään tekniikkaan , nämä patteriautot kun paranevat vuosi vuodelta ja vielä tulevat edullisemmaksi ostaa, on myös mahdollista se että puuttuu tarvittava raha .


    • Anonyymi

      Mullakin on Toyotan täys... välillä joutuu bensatankkia tyhjentämään kun meinaa tulla kokoajan ylitse, niin paljon säästän. Tietysti tuota voisi yrittää myydä kavereille

      • Anonyymi

        Näin käy varmasti mielikuvitus autossa.


    • Anonyymi

      Harmi kun muut menee jo pienemmällä.
      Mutta jos haluaa elää menneisyydessä tietämättä kun muut menivät ohi jo jokunen vuosi sitten. Se on kova paikka hybridTerolle.

      • Anonyymi

        Tuo ei ole enää vale. Tuo yrittää olla vitsi.


      • Anonyymi

        Sehän on hyvä kun menee pienellä . ei muuta kun odotellaan niitä kun tulevat myyntiin. Kova paikka olisi jos muut eivät saisi pienennettyä polttoaineen kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hyvä kun menee pienellä . ei muuta kun odotellaan niitä kun tulevat myyntiin. Kova paikka olisi jos muut eivät saisi pienennettyä polttoaineen kulutusta.

        Odottelemme, että tojosedät huomaisivat vuosituhannen vaihtuneen.

        Oma autoni vuosimallia 2016 ja kuluttaa bensaa alle 2 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odottelemme, että tojosedät huomaisivat vuosituhannen vaihtuneen.

        Oma autoni vuosimallia 2016 ja kuluttaa bensaa alle 2 l/100 km.

        Vaihda nyt pikaisesti Toyotan Atkinsonin vapariin niin tehot puolittuvat ja kulutus nousee kolminkertaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda nyt pikaisesti Toyotan Atkinsonin vapariin niin tehot puolittuvat ja kulutus nousee kolminkertaiseksi.

        Kuulostaa kieltämättä houkuttelevalta. Tämä lienee myös ns. itsesyttyvä hybridi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odottelemme, että tojosedät huomaisivat vuosituhannen vaihtuneen.

        Oma autoni vuosimallia 2016 ja kuluttaa bensaa alle 2 l/100 km.

        Sekö sinun vanha Opel kuluttaa 2 litraa satasella? Pikkusen Penalla vippaa josain korvien välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda nyt pikaisesti Toyotan Atkinsonin vapariin niin tehot puolittuvat ja kulutus nousee kolminkertaiseksi.

        Rav 4
        Kulutus 5 maantiellä ja taajamassa kaupunki ssa myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav 4
        Kulutus 5 maantiellä ja taajamassa kaupunki ssa myös.

        Ennen tankkasin joka toinen viikko, nyt kerran kuukaudessa.
        Valitse sinäkin iso rav nelosen 4


    • Anonyymi

      Jos joku on kevythybriri, niin se on juurikin Toijota.

    • Anonyymi

      Eurooppalaiset kulkevat ilman bensaa jos se on tärkeää. Tojotin ei siihen pysty.

      • Anonyymi

        Mun Tojotin kulkee nyt talvellakin 60km pelkällä lataussähköllä. Mitenkäs GTE Passat tai Volvon T8? Ne ei pääse edes 40km sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun Tojotin kulkee nyt talvellakin 60km pelkällä lataussähköllä. Mitenkäs GTE Passat tai Volvon T8? Ne ei pääse edes 40km sähköllä.

        Passat menee ojaan kun väistää hirveä, poroa tai hiirtä. Näin kertoi Teknikens Värld.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun Tojotin kulkee nyt talvellakin 60km pelkällä lataussähköllä. Mitenkäs GTE Passat tai Volvon T8? Ne ei pääse edes 40km sähköllä.

        Volvon on pitänyt tankata fossiilista 2000-3500 km välein.

        Kun omistin tohjon, sen tankkausväli oli 350-550 km,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun Tojotin kulkee nyt talvellakin 60km pelkällä lataussähköllä. Mitenkäs GTE Passat tai Volvon T8? Ne ei pääse edes 40km sähköllä.

        Höpöhöpö. - 10 pakkasta ja hybridis ei toimi ollenkaan, bensalla pyörii.


    • Anonyymi

      Höh. Mun ihan tavallinen mersu c 200 diesel vm. 2017 pystyy ihan samoihin kulutuksiin ilman mitään hybridejä.

      • Anonyymi

        Testien kukaan ei pysty. Kuvitelmissa ja valheissa pystyy.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testien kukaan ei pysty. Kuvitelmissa ja valheissa pystyy.

        Matka-ajossa mesen kulutus 4,2-4,4 ja nurkkapyörityksessä litran enemmän. Siinä se mesen kulutus pyörii. Vedä siitä. Ajettua 44.000 km, että sillä kokemuksella.


    • Anonyymi

      Jos täällä joku valehtelee, niin kyllä se on tojo trolli.

      • Anonyymi

        Tää on toyota pasta
        Menrppä
        Natsi vasgen
        Tai rinkeli Mosse palstslle

        Jos niissä ketään ky kun kaikki automiehet täällä


    • Anonyymi

      Mulla on uusi Yaris 1.5 bensa. Keskikulutus 6.2 litraa sekalaisessa ajossa. Ei ole kaduttanut päivääkään, etten ottanut hybridiä.

      • Anonyymi

        Minulla uusi Yaris hybrid keskikulutus 4,5 L/100 km . Ei kaduta, periaatteessa parempi kuin ilman hybridijärjestelmää oleva Yaris , pienenpi kulutus, vähemmän saasteita , vuosittainen . autovero CO2 perustainen pienenpi . Jälleenmyynti hinta parempi. Täytyy myös ottaa huomioon polttoaineen hinnan korotukset jotka tulevat varmasti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla uusi Yaris hybrid keskikulutus 4,5 L/100 km . Ei kaduta, periaatteessa parempi kuin ilman hybridijärjestelmää oleva Yaris , pienenpi kulutus, vähemmän saasteita , vuosittainen . autovero CO2 perustainen pienenpi . Jälleenmyynti hinta parempi. Täytyy myös ottaa huomioon polttoaineen hinnan korotukset jotka tulevat varmasti .

        Eli huikea 1/4-osan tipitus kulutuksessa.

        Ihan kiva juttu 20 vuotta sitten, mutta nykyään on tavoitteena liikenteen päästöjen puolitus. Siihen tarvitaan muuta kuin 20 vuoden takaisia ratkaisuja. Tehokkain on täyssähköauto (-90 %), mutta nurkka-ajossa toimii myös lataushybridi (haarukka iso, mutta parhaimmillaan mennään 1 l/100 km kulutuksilla). Tai kaasuauto (< 2l/100km... webastosta huollimatta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli huikea 1/4-osan tipitus kulutuksessa.

        Ihan kiva juttu 20 vuotta sitten, mutta nykyään on tavoitteena liikenteen päästöjen puolitus. Siihen tarvitaan muuta kuin 20 vuoden takaisia ratkaisuja. Tehokkain on täyssähköauto (-90 %), mutta nurkka-ajossa toimii myös lataushybridi (haarukka iso, mutta parhaimmillaan mennään 1 l/100 km kulutuksilla). Tai kaasuauto (< 2l/100km... webastosta huollimatta).

        Niin, voiko sen piuhan vetää kadun varteen kerrostalosta vai onko sittenkin paras ratkaisu itselataava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli huikea 1/4-osan tipitus kulutuksessa.

        Ihan kiva juttu 20 vuotta sitten, mutta nykyään on tavoitteena liikenteen päästöjen puolitus. Siihen tarvitaan muuta kuin 20 vuoden takaisia ratkaisuja. Tehokkain on täyssähköauto (-90 %), mutta nurkka-ajossa toimii myös lataushybridi (haarukka iso, mutta parhaimmillaan mennään 1 l/100 km kulutuksilla). Tai kaasuauto (< 2l/100km... webastosta huollimatta).

        Varmasti täyssähkö auto on paras ratkaisu päästöjen puolitukseen . Mutta kun latausverkosto ei ole kattava., lisäksi patteriauto ei ole hintakilpailukykyinen ehkä joskus tulevaisuudessa 10-20 vuoden päästä. No eihän sähikäistä ole pakko ostaa voi yksityisliisata . Kannattaa tutkia kuinka paljon siinä sitä sitten säästää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti täyssähkö auto on paras ratkaisu päästöjen puolitukseen . Mutta kun latausverkosto ei ole kattava., lisäksi patteriauto ei ole hintakilpailukykyinen ehkä joskus tulevaisuudessa 10-20 vuoden päästä. No eihän sähikäistä ole pakko ostaa voi yksityisliisata . Kannattaa tutkia kuinka paljon siinä sitä sitten säästää.

        Jolloin ratkaisuna on kaasuauto. Ei hybridiä kalliimpi, toimintasäde kaasulla öbaut sama kuin täyssähköautoilla. Lataus ei onnistu kotipihassa, mutta "pikalatauksena" matkan varrella. No, näitä pikalatausasemia on harvassa... mutta niin on myös patteriautojen pikalatausasemia (50 kW)! Eikä kaasuauton matka katkea "akun" tyhjenemiseen.

        Halvempi polttoaine, mutta näitä rangaistaan verotuksella (käyttövoimavero), jossa oletetaan kaiken polttoaineen olevan fossiilista maakaasua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolloin ratkaisuna on kaasuauto. Ei hybridiä kalliimpi, toimintasäde kaasulla öbaut sama kuin täyssähköautoilla. Lataus ei onnistu kotipihassa, mutta "pikalatauksena" matkan varrella. No, näitä pikalatausasemia on harvassa... mutta niin on myös patteriautojen pikalatausasemia (50 kW)! Eikä kaasuauton matka katkea "akun" tyhjenemiseen.

        Halvempi polttoaine, mutta näitä rangaistaan verotuksella (käyttövoimavero), jossa oletetaan kaiken polttoaineen olevan fossiilista maakaasua.

        Kaasuauto. Niitä ei kuulemma valmisteta enää ensi vuonna.


      • Anonyymi

        Vanha pösö 1.6 90 luvulta 360tuhatta ajettu 7litraa sekalainen ajo, 6litraa matka ajo nopeusrajoitusten mukaan. Itse osaa korjata kaiken, eikä tarvi hitsailla. Ei oo kärryt paljo kehittyny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasuauto. Niitä ei kuulemma valmisteta enää ensi vuonna.

        Teron pitää opetella valehtelemaan vähän vakuuttavammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolloin ratkaisuna on kaasuauto. Ei hybridiä kalliimpi, toimintasäde kaasulla öbaut sama kuin täyssähköautoilla. Lataus ei onnistu kotipihassa, mutta "pikalatauksena" matkan varrella. No, näitä pikalatausasemia on harvassa... mutta niin on myös patteriautojen pikalatausasemia (50 kW)! Eikä kaasuauton matka katkea "akun" tyhjenemiseen.

        Halvempi polttoaine, mutta näitä rangaistaan verotuksella (käyttövoimavero), jossa oletetaan kaiken polttoaineen olevan fossiilista maakaasua.

        Mitä järkee laittaa aurinkopaneeli suomeen
        Kun sähkö talvella tarvii ei aurinko paista

        Myynti poika kyllä myy ja kehuu

        Säästöö syntyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha pösö 1.6 90 luvulta 360tuhatta ajettu 7litraa sekalainen ajo, 6litraa matka ajo nopeusrajoitusten mukaan. Itse osaa korjata kaiken, eikä tarvi hitsailla. Ei oo kärryt paljo kehittyny.

        Pirkka Pekan kauhu ei edeskatslyssattorii.
        Vert vuodessa ainakin viissatas

        Hybid sata e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkee laittaa aurinkopaneeli suomeen
        Kun sähkö talvella tarvii ei aurinko paista

        Myynti poika kyllä myy ja kehuu

        Säästöö syntyy

        Hyvä pointti. Mm. itsesyttyviä fossiilihöpötyksiäkin ostelee pääasiassa seniilit papat, jotka ajavat reilusti alle 10 tkm vuodessa eivätkä koskaan pimeällä tai liukkaalla kelillä.

        Silti lahkolaiset myyjät tyrkyttävät heille itsesyttyvia fossiilihöpötyksiä...

        Aurikokennoauto täyttäisi tämän asiakassegmentin tarpeet hyvin. Eihän papat mm. uskalla yli 60 km/h ajaa.


      • Anonyymi

        Juu, näyttää menevän Rollan kulutukset sinne 5-7 litran väliin, ei ole kovin kehuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, näyttää menevän Rollan kulutukset sinne 5-7 litran väliin, ei ole kovin kehuttavaa.

        Eikö tuollaisiin lukemiin pääse ihan millä tekniikalla tahansa?


    • Anonyymi

      Juu, näyttää menevän Rollan kulutukset sinne 4-5 litran väliin, on kovin kehuttavaa.

      • Anonyymi

        Sinne ne koeajojen mukaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne ne koeajojen mukaan menee.

        Mulla oli pieni saksalainen auto, sen kulutus oli 7.3 litraa.


      • Anonyymi

        1,8 litrainen, ei 2.0 litrainen.


      • Anonyymi

        Motarilla 7,5 litraa on todellinen kulutus Rollassa.


    • Anonyymi

      Koeajot kertovat, että kevythybrideillä ei säästöä synny.

    • Anonyymi

      Tuosta aloituksesta voit lukea oikeat Toyotan hybridien koeajokulutukset eikä Toyotaa pilkkaavan trollin maksetuista valheista.

    • Anonyymi

      Niinhän ne sanovat, että vähemmän kuluttaa, mutta kyllä sitä bensiiniä kuluu kuitenkin enempi. Vähän, jos ajelee, niin voi ollakin kulutusta vähemmän.

    • Anonyymi

      Testien mukaan tyypillinen kulutus Toyotan itsetyydyttäville on 5-7,5 litraa sadalle, ei kovin ihmeellinen lukema autolle joka on rakennettu vain pientä kulutusta ajatellen ja suorituskyvystä tinkien.

      • Anonyymi

        Älä valehtele. Lue aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Lue aloitus.

        Niin mitä tuo aloitus. Sehän on pelkkä toyotaterotrollin vedätys. Totuuden kanssa ei huolta, ei häivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä tuo aloitus. Sehän on pelkkä toyotaterotrollin vedätys. Totuuden kanssa ei huolta, ei häivää.

        Etkä osaa lukea tuota aloitusta kokonaan ja todeta, että siinä on kysymys Tekniikan Maailman koeajoissa todetuista Toyotan pienistä kulutuksista.

        Klikkaa sitä "lue lisää" tekstiä.


    • Anonyymi

      Toyota pilkkaava trolli avasi taas valheellisen ketjun. Aloituksessa on oikeaa tietoa autolehden koeajojen muodossa.

    • Anonyymi

      Toyota itselataava hybridi lataa itsensä alamäissä ja jarrutuksissa eli tuottaa energiaa tyhjästä. Siinä on nieleskelemistä trolleille.

      • Anonyymi

        Toyotaa haukkuva trolli ei kykene sitä ymmärtämään.


      • Anonyymi

        Latausta tapahtuu myös polttomoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latausta tapahtuu myös polttomoottorilla.

        Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin.

        Tiedän kyllä miten lataus tapahtuu. Latausta on usein myös joutokäynnin aikana. Terv Corollan omistaja.


    • Anonyymi

      Onkos se Tojon hybirdi hyvä ostos työkyvyttömyys eläkeläiselle?

      • Anonyymi

        Onhan se jos on työkyvytön mielenterveysongelmien vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se jos on työkyvytön mielenterveysongelmien vuoksi.

        Minä ajan aina Toyotallani kumihanskat käsissä ja kertakäyttöiset kenkäsuojat jaloissa
        ettei tule tahroja Toyotaan ja se on siisti kun vaihdan sen uuteen Toyotaan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toyotan ensirekisteröintien määrä on ollut tänä vuonna hirveä. Ero kakkoseen aivan todella kova.

    • Anonyymi

      Toyota on pienituloisten auto.

    • Anonyymi

      Jos 7,5 litraa moottoritiekulutuksen on mieltäsi pieni, niin sitten Toyota on sinun pieni kulutuksinen autosi ihan selvästi. Tuon alle ei tahdo päästä.

    • Anonyymi

      Tämä palsta oli aikoinaan pelkkää valetta täynnä Toyotasta. Nyt täällä on perusteltua tietokain.

    • Anonyymi

      Se nyt vaan on pieni aivan koeajoissakin- Se kulutus, kuten aloituksesta ilmenee.

    • Anonyymi

      Tällaisiin kulutuslukemiin saksalaiset vanhanaikaisilla pikkuturboilla varustetut autot eivät pysty.

      • Anonyymi

        Saksalainen imee korkeaoktaanista 8-13 litraa/100 km ja kallista longlife-öljyä shortlife-koneissa 2 litraa/ 1000 km


    • Anonyymi

      Toyota, johdata sinä meitä.

      Merkkien merkki tuo uskoville ikuisen onnen, autuuden ja voiton. Mutta voi niitä kurjia uskottomia merkkien merkin kieltäjiä ja pilkkaajia, heidän kohtalonsa on ikuinen kurjuus, hammasten kiristys ja vaikerrus, tulta ja tulikiveä sataa uskottomien päälle kun kurjat vaeltavat synkässä murheen laaksossa.
      Hirmuinen tulee olemaan valitus kun kun väärän merkin valinneet tajuavat erheensä ja ikuisen kadotuksen johon he joutuvat mutta oikean merkin valinneet, he ovat autuaita iänkaikkisesti.

    • Anonyymi

      Tämän ketjun aloitus syö miestä.

    • Anonyymi

      Luehan poju tuo aloitus, äläkä valehtele.

    • Anonyymi

      Avaus on jo mennyttä aikaa ja nyt eletään ladattavien autojen aikaa ja siinä Toyota on takamatkalla.

    • Anonyymi

      Kirkkaasti vähiten kuluttavia autoja Toyotat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe