Pituuskasvu kuukautisten alkamisen jälkeen

Anonyymi

Elikkäs oon 13-v tyttö ja pituutta 150 cm. Mun pituusennuste on 165cm, mutta tänään alko menkat ja mun tietääkseni niitten alkamisen jälkeen kasvaa enää about 5cm. Mutta jos kasvan sen verran niin musta tulee 10cm lyhyempi ku siinä pituusennusteessa ja ihan hemmetin lyhyt! Miten saan enemmän pituutta? Voinko vaikka syödä jotain joka auttais??

8

2557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sä et syömällä saa pituutta.Sun pitää hyväksyä ettet sä kasva 15 senttiä mitenkään.Mutta ei ole mitään vitamiinia joka kasvattais pituutta.Mutta onneks ollet nainen niin korkokengillä saa pituutta.

• Anonyymi

ainiin voit syödä kasvuhormonia.Käy vanhempiesi kanssa lääkärissä kysymässä jos saisit kasvuhormonia.Mä en tiedä paljon ne maksaa.

• Anonyymi

Somatropiini on biosynteettisesti valmistettu ihmisen kasvuhormoni, jonka vaikutus on samanlainen kuin somatotropiinilla. Somatropiinia käytetään muun muassa lasten lyhytkasvuisuuden hoidossa.

• Anonyymi

Kuukautiset ei vaikuta kasvuun.
      Mulla kun alkoi nuorena kuukautiset, olin silloin reilu 160 cm, ja kasvoin 175 cm pituiseksi.

Missä on lukenut, että kuukautiset vaikuttaisi pituuskasvuun?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en ole aloittaja mutta sen jälkeen kun kuukautiskierto on käynnistynyt, tytön pituuskasvu hiipuu. Tämän jälkeen tyttö kasvaa vielä keskimäärin viisi senttimetriä, mutta kasvu on yksilöllistä.

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/12-15-vuotiaan-tyton-fyysinen-kehitys/

Joo siis mun sisko on ainaki kasvanu vielä 10cm menkkojen alkamisen jälkeen mut sehän vaihtelee. Ja mun äiti on 157cm ja iskä yli 180cm ja mä oon sit tullu äitiini🙄
        (oon alottaja)

• Anonyymi

Voit sä vielä ihan hyvin kasvaa siihen 165 senttiin. Itse olin 14 v ja 155cm kun menkat alkoi ja minusta tuli 166 cm.

• Anonyymi

eikö ihmiset ymmärrä että jokaisella on oma keho ja se että sinä olet kasvanut ei tarkoita että joku toinen kasvaa veilä 10 senttiä.Hän tulee syyttää sua kun ei kasvanutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1419
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1208
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      948
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      808
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      69
      748
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33