Elikkäs oon 13-v tyttö ja pituutta 150 cm. Mun pituusennuste on 165cm, mutta tänään alko menkat ja mun tietääkseni niitten alkamisen jälkeen kasvaa enää about 5cm. Mutta jos kasvan sen verran niin musta tulee 10cm lyhyempi ku siinä pituusennusteessa ja ihan hemmetin lyhyt! Miten saan enemmän pituutta? Voinko vaikka syödä jotain joka auttais??
Pituuskasvu kuukautisten alkamisen jälkeen
8
2419
Vastaukset
- Anonyymi
Sä et syömällä saa pituutta.Sun pitää hyväksyä ettet sä kasva 15 senttiä mitenkään.Mutta ei ole mitään vitamiinia joka kasvattais pituutta.Mutta onneks ollet nainen niin korkokengillä saa pituutta.
- Anonyymi
ainiin voit syödä kasvuhormonia.Käy vanhempiesi kanssa lääkärissä kysymässä jos saisit kasvuhormonia.Mä en tiedä paljon ne maksaa.
- Anonyymi
Somatropiini on biosynteettisesti valmistettu ihmisen kasvuhormoni, jonka vaikutus on samanlainen kuin somatotropiinilla. Somatropiinia käytetään muun muassa lasten lyhytkasvuisuuden hoidossa.
- Anonyymi
Kuukautiset ei vaikuta kasvuun.
Mulla kun alkoi nuorena kuukautiset, olin silloin reilu 160 cm, ja kasvoin 175 cm pituiseksi.
Missä on lukenut, että kuukautiset vaikuttaisi pituuskasvuun?- Anonyymi
en ole aloittaja mutta sen jälkeen kun kuukautiskierto on käynnistynyt, tytön pituuskasvu hiipuu. Tämän jälkeen tyttö kasvaa vielä keskimäärin viisi senttimetriä, mutta kasvu on yksilöllistä.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/12-15-vuotiaan-tyton-fyysinen-kehitys/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en ole aloittaja mutta sen jälkeen kun kuukautiskierto on käynnistynyt, tytön pituuskasvu hiipuu. Tämän jälkeen tyttö kasvaa vielä keskimäärin viisi senttimetriä, mutta kasvu on yksilöllistä.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/12-15-vuotiaan-tyton-fyysinen-kehitys/Joo siis mun sisko on ainaki kasvanu vielä 10cm menkkojen alkamisen jälkeen mut sehän vaihtelee. Ja mun äiti on 157cm ja iskä yli 180cm ja mä oon sit tullu äitiini🙄
(oon alottaja)
- Anonyymi
Voit sä vielä ihan hyvin kasvaa siihen 165 senttiin. Itse olin 14 v ja 155cm kun menkat alkoi ja minusta tuli 166 cm.
- Anonyymi
eikö ihmiset ymmärrä että jokaisella on oma keho ja se että sinä olet kasvanut ei tarkoita että joku toinen kasvaa veilä 10 senttiä.Hän tulee syyttää sua kun ei kasvanutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999