Pituuskasvu kuukautisten alkamisen jälkeen

Anonyymi

Elikkäs oon 13-v tyttö ja pituutta 150 cm. Mun pituusennuste on 165cm, mutta tänään alko menkat ja mun tietääkseni niitten alkamisen jälkeen kasvaa enää about 5cm. Mutta jos kasvan sen verran niin musta tulee 10cm lyhyempi ku siinä pituusennusteessa ja ihan hemmetin lyhyt! Miten saan enemmän pituutta? Voinko vaikka syödä jotain joka auttais??

8

2001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sä et syömällä saa pituutta.Sun pitää hyväksyä ettet sä kasva 15 senttiä mitenkään.Mutta ei ole mitään vitamiinia joka kasvattais pituutta.Mutta onneks ollet nainen niin korkokengillä saa pituutta.

    • Anonyymi

      ainiin voit syödä kasvuhormonia.Käy vanhempiesi kanssa lääkärissä kysymässä jos saisit kasvuhormonia.Mä en tiedä paljon ne maksaa.

    • Anonyymi

      Somatropiini on biosynteettisesti valmistettu ihmisen kasvuhormoni, jonka vaikutus on samanlainen kuin somatotropiinilla. Somatropiinia käytetään muun muassa lasten lyhytkasvuisuuden hoidossa.

    • Anonyymi

      Kuukautiset ei vaikuta kasvuun.
      Mulla kun alkoi nuorena kuukautiset, olin silloin reilu 160 cm, ja kasvoin 175 cm pituiseksi.

      Missä on lukenut, että kuukautiset vaikuttaisi pituuskasvuun?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ole aloittaja mutta sen jälkeen kun kuukautiskierto on käynnistynyt, tytön pituuskasvu hiipuu. Tämän jälkeen tyttö kasvaa vielä keskimäärin viisi senttimetriä, mutta kasvu on yksilöllistä.

        https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/12-15-vuotiaan-tyton-fyysinen-kehitys/

        Joo siis mun sisko on ainaki kasvanu vielä 10cm menkkojen alkamisen jälkeen mut sehän vaihtelee. Ja mun äiti on 157cm ja iskä yli 180cm ja mä oon sit tullu äitiini🙄
        (oon alottaja)


    • Anonyymi

      Voit sä vielä ihan hyvin kasvaa siihen 165 senttiin. Itse olin 14 v ja 155cm kun menkat alkoi ja minusta tuli 166 cm.

      • Anonyymi

        eikö ihmiset ymmärrä että jokaisella on oma keho ja se että sinä olet kasvanut ei tarkoita että joku toinen kasvaa veilä 10 senttiä.Hän tulee syyttää sua kun ei kasvanutkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe