Kiertolaiselämää 3kk:n ajan tai pidempään?

Saihah

Kommentoin yhtä toista keskustelua täällä samaisesta aiheesta, joten kopion oman tekstini sieltä suoraan tänne:

Olis mielettömän ihanaa ja vapauttavaa päästä täältä edes muutamaksi kuukaudeksi (Vuoden parin kiertolaiselämästä kyllä eniten haaveilen) pois kiertämään maailmaa.
Ongelmana on lähinnä raha (En osaa ainakaan tässä vaiheessa viel yhtään hahmottaa, paljonko tarvitsisin, jos esim. 3kk olisin reissussa... näin olen suunnitellut: Paikasta toiseen siirtymiset omalla autolla/liftillä ja osa kävellen ja pyörällä. Yöpymiset omassa autossa taikka paikallisten kotona jos vieraanvaraisia ja täysjärkisiä ovat. Ruoan ja yöpymisen eteen oon ajatellut olevani valmis tekemään päivän pari jotain pimeitä töitä taikka muuten paikallisia autellen heidän päivittäisissä töissään. Rahaa ei sitten loppujen lopuksi kuluisi kuin mahdollisesti bensaan, ja sitten ruokaan, eli ei kauheesti...). Myös matkaseura on vielä mietinnässä, ei ole varmaa lähteekö kukaan vai ei. Yksin en kuitenkaan ole varmasti lähdössä.

Olisi mahtavaa, jos viel tänä vuonna pääsis lähtemään, vaikka jo elokuussa:)

Kellään samanlaisia suunnitelmia, tai vielä parempaa, kokemuksia tällaisesta kiertolaiselämästä? Olisin enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan:)

-Saihah

PS. Olen 19-vuotias nainen, jonkun verran matkustanut...

14

3173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      miksi lähtisit omalla autolla tai pyörällä? julkiset ovat huolettomimpia ja halvempia.

      matkan hinta riippuu ihan siitä minne menet. aasia on halpa, kuten myös mexiko jos pysyy isojen kaupunkejen ja turistialuiden ulkopuolla.

      • Saihah

        Hmm, ei taitaisi tulla halvemmaksi matkustaa vaikkapa junalla ympäri ja edestakaisin Eurooppaa...? Ja jos julkisilla kulkuneuvoilla menee, niin siinähän on tosi kiinni aikatauluissa ja tietyissä reiteissä...

        Muita?


      • Saihah

        Oon ajatellut, että menis Euroopan läpi Espanjaan ja sieltä mahdollisesti Afrikan puolelle joksikin aikaa. Pääpaino olis kuitenkin Espanjassa ja mahd.Espanjan naapurimaissa. Kallistako? Kuinkakohan paljon rahaa pitäisi 3kk:n reissulle varata, jos toimisin noin kuten alussa kerroin?


    • Nimetön

      olla aika unelmoimista tuollainen, kyllä sitä pätäkkää aina menee. Joka iltako ajattelit käydä asemilla kyselemässä josko pääsisit vaikka nurmikkoa ajelemaan tai jotain.
      Eikös olisi helpompaa säästää vähän aikaa ja lähteä vaikka pari tonnia taskussa, eihän silläkään ruhtinaallisesti elä mutta jotenkin.

    • : )

      Mulla kans sama haave, mutta matkaseura uupuu. kaikki kaverit on niin tylsiä ettei niitä kiinnosta tuollainen. Itse tosin lähtisin Euroopan ulkopuolelle. Monethan kiertää yksin, mutta mistä sais sen viimeisen rohkeuden rippeen että ottais ja lähtis? Tiedän että katuisin koko loppuelämän jos en näkisi maailmaa...ja kyllähän sitä reissussa seuraa saisi.
      Rahaa vain keräämään/säästämään ja unelmat todeks!

      • fever21

        Koskaan ei tiedä onko huomista joten mielestäni kannattaisi elää niinkuin haluaa, mutta kuitenkin niin ettei aiheuta toiselle ongelmia.
        Itse olen 21v. nainen, en ole pahemmin matkustellut(Turkissa,Venäjällä ja Ruotsissa vain)...ajatuksena on ollut lähteä Englantiin, siksi aluksi sinne että oppisi kieltä paremmin vaikka se onkin ihan ok:sti hallussa...mitään varmaa ei mistään ole, mutta aina saa unelmoida ja mielellään unelmia toteuttaa myös...varmaa tosin on että matkaseuraa minulla olisi(rakastamani mies) jo sekä ainakin mahdollisuus saada ruoka jokaiselle päivälle :) siitä on hyvä lähteä...loput onkin jännittävää seikkailua(ja mitäpä elämä olisi ilman seikkailua).


    • Eyes Are Created To See

      ....et tääl on samanhenkisiä ihmisiä,ku mä. Oon n. 15 vee tyttö pohjois-suomesta ja mua kans kiinnostais tosi paljo lähtä kiertelee maailmaa :)
      Raha- myös minun ongelma ja kouluakin on reilu vuosi jäljellä...

    • janina

      mulla on samanlaisia suunnitelmia.ajattelin jos jo kesällä pääsisi,viim.heinäkuussa.matkaseura tosin myös uupuu ja yksin en uskalla lähteä.reilaaminen ei oikein kiinnosta kun haluaisi olla pitempään maassa minne lähtee.en haluaisi mitään hotellilomaa vaan hieman seikkailua ja autolla/liftillä olisi paras päästä...olen myös 19-vuotias...

      • tanya

        tääl olisw yks lähdössä mieluusti egyptiin jos kiinnostaa seikkailuhenkinen matkaseura, en polta enkä juo, mutta tiukkapipoa minusta ei saa. olen eteläsuomesta nuorekas 28.v nainen. Mun on sinne päästävä, tule mukaan jos on kiinnostusta, vois kulkea yhdessä taI ERIKSEEN, MILLTÄ SITTE TUNTUUKI.
        [email protected]


    • Anuska

      Moi,
      Mulla on suunnitelmissa kanssa vaan ottaa ja lähtee=) saiskos suunniteltuu niin että lähtis kaksin vaan jonnekin ilman selvää määränpäätä???

    • Reissumies

      Tulin omalla autolla tanne puolaan. omalla autolla on tosi helppo liikkua euroopassa. ei muuta kuin autolautalla talinnaan hinta nonin 30 euroa, yhden paivan aikana ajaa helposti baltian maat lapi, ja sitten vaikka puolan puolelle yoksi. Hotellit edullisia 1 henken huone about 50-100 pln 1 euro noin 4.2 pln. Tosin puolassa paatiet hitaita, ajoin tanne etela-puolaan aivan slovakian rajalle noin 500-600 km noin 12 tuntia. tutustuin matkalla suomalaisiin joilla on mokki aivan budapestin lahella, joten kavaisin heilla kylassa yks viikonloppu. Olen 20 vuotias opiskelia ja tyoharjoittelussa yhden kuukauden Puolassa.

    • kokemusta omaavana voin vakuuttaa, että oma auto on ehdottomasti paras vaihtoehto. Itse lähdössä kesäkuun lopulla ja takaisin Suomeen elokuun lopulla. Mukaan mahtuu joko alusta loppuun tai osaksi matkaa. Autona vanha paku, joka hiukka varusteltu matkailuauton kaltaiseksi. Rekisterinmukaisia istumapaikkoja 6 mutta autoon nukkumaan mahtuu fiksusti 3. Baltia, Ukraina, Moldova, Romania ja Bulgaria ohjelmassa. Jos aika riittää niin takaisin Makedonia (Albania), Kosova, Montenegro, Bosnia, Kroatia, Unkari, Slovakia, Puola, Baltia. Budjetti aika minimissä, autossa yöpymismahdollisuus ja lisäksi mukana teltta. Jos kiinnostaa mailaa [email protected]

    • osallistumiskiinnostuksen lisäksi jos haluat kuulla aikaisemmista matkoista niin mailaa edellisessä viestissä antamaani osooon.

      AAP

    • hachidori

      Talvella tempasin junalla halki Siperian ja nyt takana kaksi ja puoli kuukautta ja tuhansia kilometreja liftausta Japanissa. Yksin matkassa, mutta ITSEPUOLUSTUSKYKYISENA. 20 kiloa varusteita painaa, mutta intin jalkeen ei paha. Rahaa kuluu, mutta nikseja oppii kaiken aikaa. Ystavien karttuessa ilmainen yosija voi olla lammin asunto hautausmaan sijaan. Liftatessa nakee maisemia, tapaa ihmisia, saa ilmaisia aterioita, paasee opettamaan englantia seka joutuu kohentamaan japania.
      Kylla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe