Haluan elää elämäni ilman lapsia tai sitoutumista toisen kanssa

Anonyymi

Tämä saattaa ensin kuulostaa hieman äkkinäiseltä mielijohteelta tai pelkältä ajatukselta, mutta koska nykypäivän trendi ihmiselämässä on tähdätä elämässään huipuimmillaan upeaan suhteeseen ja perheeseen loisteliaan uran kanssa, niin haluan tuoda hieman erilaisen näkökannan tuolle massahaaveelle. Ensinnäkin mitä ihmiselämä merkitykseltään on? Onko todella niin, että teini-iän ja opiskeluvaiheen jälkeen löydettyä hyvän työn ja asunnon on ikään kuin next Level hankkia perhe, sitoutua taloudellisesti ja edetä uralla? Tämä on toki vaihtoehto mutta usein myös jumittaa siihen elämäntilanteeseen eikä siitä ilman eroa pääse pois jos haluaakin tehdä itsenäisiä päätöksiä ja lähteä esimerkiksi matkustelemaan maailman ympäri. Mikä on elämisen tarkoitus? Lisääntyä ja kasvattaa jälkeläisiä vaiko tehdä juuri sitä mitä itse haluaa milloinkin ja missä vaan. Koska tuntuu monesti että meitä yksineläviä sieluja juuri nimenomaan pidetään yksinäisinä elämänsä loppuun asti perhekeskuudessa niin haluan tuoda valoa asiaan koska näin se ei välttämättä ole. Itselläni on oman lapsuuden varjolla seikkoja muistissa jotka eivät välttämättä anna ns normaalia kuvaa lapsuudesta. Erot, riidat, oikeuskiistat, juoppoisäpuoli, paikkakunnan muutokset, koulukiusaaminen, liikalihavuus, perheväkivalta, täysi kokemattomuus vastakkaisesta sukupuolesta, ahdistus, masennus, psykoosi, alkoholi, huumeet, kuolonkolari, menetetyt ystävät, takinkääntämiset. Nämä kaikki asiat olivat vahvasti yhtä aikaa esillä omassa mielentilassani lapsuudessa ja nuoruudessani. Tämän jälkeen suoritettuani opinnot ja muutettuani omilleni sain vaivalla itseni taloudellisesta sudenkuopasta pois. Uudet suhteet, yhteiset asunnot, erot, menetykset, petolliset ihmiset, pohjalta lähteminen varhaisaikuisena sai viimeisetkin sävelet saavuttaa vain normaali ja tasapainoinen elämä ilman huolta tai murhetta. Nyt minulla on kaikki elämässäni enkä ole tilivelvollinen enää kellekään. Elin suhteessa 5 vuotta ja sain siitäkin elämästä tarpeekseni kun näin kuinka nopeasti ihminen todella kyllästyy toiseen ja hakee vain sen takia seuraa muualta. En enää jaksa tai paremmin sanottuna en enää pysty. Tuotan pettymyksen vanhemmilleni koska en ikinä halua perhettä ja jopa pelkään sen perustamista, mutta tiedän että se on oikein koska minusta ei enää pohjimmiltani saa ehjää isää ja aviomiestä kellekään. Annoin kaikkeni eikä se riittänyt. Joten kyllä. Minun haaveeni on elää yksin elämäni, nauttia elämän keksinnöistä, kulttuureista, maisemista ja ihmisistä juuri näin ilman sitoutumista sekä kantaa vastuuni yhteiskunnassa. Enää minun ei tarvitse ottaa paineita mistään. Kertokaa te omat mielipiteenne halutessanne tai oma tarinanne ja hyväksyn ne täysin. Älkääkä käsittäkö väärin, mielestäni on hienoa että joillakin on onnistunut perhe-elämä. Itse en vain koe haluavani tätä vaihtoehtoa enää ja elän sen asian kanssa todennäköisesti hautaan saakka. Toivon vain, ettei ihmiset pitäisi yksineläviä ihmisiä toivottomia tai säälisi heidän yksinäisyyttään koska se ei aina ole niin. Kaikki perustuu loppujen lopuksi siihen mitä juuri itse haluat elämältä ja niin se mielestäni kuuluu viettääkin. Elämisen tarkoitus on elää elämä juuri kuten sen haluat elää.

193

9869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On hyvä kulkea oman elämänsä polkua kulkien, jatkuvuutta eli lapsia, on turha asettaa tärkeimmäksi, koska kuolema katkaisee jokaisen elämän, ja myös maapallokin tuhoutuu aikanaan. Oman polkunsa voi aivan hyvin astella yksinkin.

      • Anonyymi

        Korjaa idiootti teksti. Olen yrittänyt harrastaa. Ja yritykseksi ne on jäänyt. Lähen tänää sekoilemaan By to way


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaa idiootti teksti. Olen yrittänyt harrastaa. Ja yritykseksi ne on jäänyt. Lähen tänää sekoilemaan By to way

        Pillereitä ja viinaa ja baareihin.


    • Anonyymi

      Kauheaa lukea tuollaista pötköä, olisit voinut vähän jäsennellä kirjoitustasi.

      • Anonyymi

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Oli hyvin sanottu vaikka itse olen se ämmä olen samaa mieltä ei meitä ole luotukaan elämään yhden ihmisen kanssa koko elämää .Siis ja kun ihminen on kuin eläin haluaa olla vapaa tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa .On hieno asia ,että voi itse päättää elämästään eikä tee niin kun muka on normaalia elämää esim .perhe .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Parisuhde on äijien keksintöä naisten alistamiseksi. Matriarkaalisissa kulttuureissa ei ole parisuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvin sanottu vaikka itse olen se ämmä olen samaa mieltä ei meitä ole luotukaan elämään yhden ihmisen kanssa koko elämää .Siis ja kun ihminen on kuin eläin haluaa olla vapaa tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa .On hieno asia ,että voi itse päättää elämästään eikä tee niin kun muka on normaalia elämää esim .perhe .

        joka väittää että ihminen on kuin eläin ei tunne eläimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka väittää että ihminen on kuin eläin ei tunne eläimiä.

        Niinkö. Tietääkseni apinalla ja ihmisellä on sama esi-isä. Ihmistä ei tee erityiseksi sinun harhasi Edenin puutarhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Monet eläinlajit ovat elämän mittaisessa suhteissa ja toiset ei. Molemmat tavat on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Etpä ole hirveästi tainnut historiaa lukea kun tuollaista lauot. Parisuhde tai paremminkin avioliitto on miehen keksintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö. Tietääkseni apinalla ja ihmisellä on sama esi-isä. Ihmistä ei tee erityiseksi sinun harhasi Edenin puutarhasta.

        Eläimet paljon fiksumpia kuin ihmiset.
        Mennen tullen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhde on äijien keksintöä naisten alistamiseksi. Matriarkaalisissa kulttuureissa ei ole parisuhteita.

        Avioliitto on kehitetty naisten ja lasten suojelemiseksi. Mies ei hyödy siitä mitään, varsinkaan nykyisessä matriarkaalisessa länsimaassa.

        Yhteiskunta on aina ollut gynosentrinen, eli keskittynyt naisten ja lasten suojeluun miesten kustannuksella. Myös ns. patriarkaaliset yhteiskunnat ovat aina olleet gynosentrisiä. Tavallinen mies on kelvannut lähinnä rankkaan orjatyöhon pelloilla ja hiilikaivoksissa. Nykyäänkin kaikki oikeasti vaaralliset ja likaiset työt on jätetty miesten hommiksi.

        Feministinaiset haluavat olla tasa-arvoisia Elon Muskin tai Bill Gatesin kanssa, eivät niinkään hiilikaivostyöläisten tai asunnottomien alkoholistimiesten kanssa. Suurin osa asunnottomista on miehiä, kuten myös itsemurhan tekijöistä. Tarvittaisiinko tasa-arvon nimissä näihinkin naiskiintiöt?

        Ns. patriarkaalisessa yhteiskunnassa avioliitosta/parisuhteesta oli miehelle edes jotain iloa, mutta nykyisessä feministisessä yhteiskunnassa miehelle on tarjolla pelkkä maksumiehen rooli. Miehistä on tehty eläviä pankkiautomaatteja. Eikä auta edes pysyä sinkkuna, koska valtio vie kuitenkin rahasi ja antaa ne yksinhuoltajaäideille, jotka paneskelevat linnakundien ja muiden jännien pahojen poikien kanssa. Jos vahinko käy sinkkuäidille, niin kyllähän valtio maksaa kulut yksinäisten duunarimiesten selkänahasta.

        Tosimies panee kaikkea mikä liikkuu ja antaa ämmien hoitaa lapset. Elatusmaksut voi jättää maksamatta kun käy paneskelemassa toisessa maassa toisella nimellä, ja jos vahinko käy. niin katoaa sitten kuin (arvaa mikä) Saharaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Onhan luonnos monia eläinlajeja jotka löydettyään itselleen kumppanin pysyy sen saman kans lopun ikänsä. Jotkut jopa löytävät itselleen uuden kumppanin edellisen menetettyään. Ei voi siis sanoa että luonnos ei olis 'parisuhteita'.

        Mielenkiintoinen ajatus kuitenkin alkuperäisellä kirjoittajalla. Ja varmasti turhan moni ei asiaa samalta kantilta tule ajatelleeksi. Omasta mielestäni elämässä tulee tehdä sitä mikä tekee onnelliseksi. Tietenkin kunnioittamalla samalla muiden elämää ja päätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Hä! Minä kritisoin tuota ” pötkö”kirjoittajaa en puhunut parisuhteista mitään.


      • Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

        Avioliitto on kehitetty naisten ja lasten suojelemiseksi. Mies ei hyödy siitä mitään, varsinkaan nykyisessä matriarkaalisessa länsimaassa.

        Yhteiskunta on aina ollut gynosentrinen, eli keskittynyt naisten ja lasten suojeluun miesten kustannuksella. Myös ns. patriarkaaliset yhteiskunnat ovat aina olleet gynosentrisiä. Tavallinen mies on kelvannut lähinnä rankkaan orjatyöhon pelloilla ja hiilikaivoksissa. Nykyäänkin kaikki oikeasti vaaralliset ja likaiset työt on jätetty miesten hommiksi.

        Feministinaiset haluavat olla tasa-arvoisia Elon Muskin tai Bill Gatesin kanssa, eivät niinkään hiilikaivostyöläisten tai asunnottomien alkoholistimiesten kanssa. Suurin osa asunnottomista on miehiä, kuten myös itsemurhan tekijöistä. Tarvittaisiinko tasa-arvon nimissä näihinkin naiskiintiöt?

        Ns. patriarkaalisessa yhteiskunnassa avioliitosta/parisuhteesta oli miehelle edes jotain iloa, mutta nykyisessä feministisessä yhteiskunnassa miehelle on tarjolla pelkkä maksumiehen rooli. Miehistä on tehty eläviä pankkiautomaatteja. Eikä auta edes pysyä sinkkuna, koska valtio vie kuitenkin rahasi ja antaa ne yksinhuoltajaäideille, jotka paneskelevat linnakundien ja muiden jännien pahojen poikien kanssa. Jos vahinko käy sinkkuäidille, niin kyllähän valtio maksaa kulut yksinäisten duunarimiesten selkänahasta.

        Tosimies panee kaikkea mikä liikkuu ja antaa ämmien hoitaa lapset. Elatusmaksut voi jättää maksamatta kun käy paneskelemassa toisessa maassa toisella nimellä, ja jos vahinko käy. niin katoaa sitten kuin (arvaa mikä) Saharaan.

        Heko, heko 😂😂😂


      • Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

        Avioliitto on kehitetty naisten ja lasten suojelemiseksi. Mies ei hyödy siitä mitään, varsinkaan nykyisessä matriarkaalisessa länsimaassa.

        Yhteiskunta on aina ollut gynosentrinen, eli keskittynyt naisten ja lasten suojeluun miesten kustannuksella. Myös ns. patriarkaaliset yhteiskunnat ovat aina olleet gynosentrisiä. Tavallinen mies on kelvannut lähinnä rankkaan orjatyöhon pelloilla ja hiilikaivoksissa. Nykyäänkin kaikki oikeasti vaaralliset ja likaiset työt on jätetty miesten hommiksi.

        Feministinaiset haluavat olla tasa-arvoisia Elon Muskin tai Bill Gatesin kanssa, eivät niinkään hiilikaivostyöläisten tai asunnottomien alkoholistimiesten kanssa. Suurin osa asunnottomista on miehiä, kuten myös itsemurhan tekijöistä. Tarvittaisiinko tasa-arvon nimissä näihinkin naiskiintiöt?

        Ns. patriarkaalisessa yhteiskunnassa avioliitosta/parisuhteesta oli miehelle edes jotain iloa, mutta nykyisessä feministisessä yhteiskunnassa miehelle on tarjolla pelkkä maksumiehen rooli. Miehistä on tehty eläviä pankkiautomaatteja. Eikä auta edes pysyä sinkkuna, koska valtio vie kuitenkin rahasi ja antaa ne yksinhuoltajaäideille, jotka paneskelevat linnakundien ja muiden jännien pahojen poikien kanssa. Jos vahinko käy sinkkuäidille, niin kyllähän valtio maksaa kulut yksinäisten duunarimiesten selkänahasta.

        Tosimies panee kaikkea mikä liikkuu ja antaa ämmien hoitaa lapset. Elatusmaksut voi jättää maksamatta kun käy paneskelemassa toisessa maassa toisella nimellä, ja jos vahinko käy. niin katoaa sitten kuin (arvaa mikä) Saharaan.

        Avioliitto on vapaaehtoista, ei siihen ketään pakoteta, ainakaan Suomessa, muslimimaissa ihan eri asia.


      • Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

        Avioliitto on kehitetty naisten ja lasten suojelemiseksi. Mies ei hyödy siitä mitään, varsinkaan nykyisessä matriarkaalisessa länsimaassa.

        Yhteiskunta on aina ollut gynosentrinen, eli keskittynyt naisten ja lasten suojeluun miesten kustannuksella. Myös ns. patriarkaaliset yhteiskunnat ovat aina olleet gynosentrisiä. Tavallinen mies on kelvannut lähinnä rankkaan orjatyöhon pelloilla ja hiilikaivoksissa. Nykyäänkin kaikki oikeasti vaaralliset ja likaiset työt on jätetty miesten hommiksi.

        Feministinaiset haluavat olla tasa-arvoisia Elon Muskin tai Bill Gatesin kanssa, eivät niinkään hiilikaivostyöläisten tai asunnottomien alkoholistimiesten kanssa. Suurin osa asunnottomista on miehiä, kuten myös itsemurhan tekijöistä. Tarvittaisiinko tasa-arvon nimissä näihinkin naiskiintiöt?

        Ns. patriarkaalisessa yhteiskunnassa avioliitosta/parisuhteesta oli miehelle edes jotain iloa, mutta nykyisessä feministisessä yhteiskunnassa miehelle on tarjolla pelkkä maksumiehen rooli. Miehistä on tehty eläviä pankkiautomaatteja. Eikä auta edes pysyä sinkkuna, koska valtio vie kuitenkin rahasi ja antaa ne yksinhuoltajaäideille, jotka paneskelevat linnakundien ja muiden jännien pahojen poikien kanssa. Jos vahinko käy sinkkuäidille, niin kyllähän valtio maksaa kulut yksinäisten duunarimiesten selkänahasta.

        Tosimies panee kaikkea mikä liikkuu ja antaa ämmien hoitaa lapset. Elatusmaksut voi jättää maksamatta kun käy paneskelemassa toisessa maassa toisella nimellä, ja jos vahinko käy. niin katoaa sitten kuin (arvaa mikä) Saharaan.

        Sovinisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Aika huonoissa kantimissa on luonnontieteesi. Monilla eläimillä on elinikäinen parisuhde


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hä! Minä kritisoin tuota ” pötkö”kirjoittajaa en puhunut parisuhteista mitään.

        No, oi voi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovinisti

        Vanha feministinen slogan kuuluu: "My body, my choice"

        Tämä on ihan hieno idea, mutta tästä pitäisi seurata myös: "My wallet, my choice"

        Eli jos minua ei satu huvittamaan, niin minun ei tarvitse maksaa asiasta, jota en halua, ja johon minulla ei ole pienintäkään päätösvaltaa, Eli elatusmaksun pitäisi olla puhtaasti vapaaehtoinen. Jos joku haluaa jotain maksaa jollekulle niin maksakoon. Silloin kun sattuu huvittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvin sanottu vaikka itse olen se ämmä olen samaa mieltä ei meitä ole luotukaan elämään yhden ihmisen kanssa koko elämää .Siis ja kun ihminen on kuin eläin haluaa olla vapaa tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa .On hieno asia ,että voi itse päättää elämästään eikä tee niin kun muka on normaalia elämää esim .perhe .

        Jokainen tekee niinkuin itse haluaa elämässä,ei se muilta ole pois.


      • Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

        Avioliitto on kehitetty naisten ja lasten suojelemiseksi. Mies ei hyödy siitä mitään, varsinkaan nykyisessä matriarkaalisessa länsimaassa.

        Yhteiskunta on aina ollut gynosentrinen, eli keskittynyt naisten ja lasten suojeluun miesten kustannuksella. Myös ns. patriarkaaliset yhteiskunnat ovat aina olleet gynosentrisiä. Tavallinen mies on kelvannut lähinnä rankkaan orjatyöhon pelloilla ja hiilikaivoksissa. Nykyäänkin kaikki oikeasti vaaralliset ja likaiset työt on jätetty miesten hommiksi.

        Feministinaiset haluavat olla tasa-arvoisia Elon Muskin tai Bill Gatesin kanssa, eivät niinkään hiilikaivostyöläisten tai asunnottomien alkoholistimiesten kanssa. Suurin osa asunnottomista on miehiä, kuten myös itsemurhan tekijöistä. Tarvittaisiinko tasa-arvon nimissä näihinkin naiskiintiöt?

        Ns. patriarkaalisessa yhteiskunnassa avioliitosta/parisuhteesta oli miehelle edes jotain iloa, mutta nykyisessä feministisessä yhteiskunnassa miehelle on tarjolla pelkkä maksumiehen rooli. Miehistä on tehty eläviä pankkiautomaatteja. Eikä auta edes pysyä sinkkuna, koska valtio vie kuitenkin rahasi ja antaa ne yksinhuoltajaäideille, jotka paneskelevat linnakundien ja muiden jännien pahojen poikien kanssa. Jos vahinko käy sinkkuäidille, niin kyllähän valtio maksaa kulut yksinäisten duunarimiesten selkänahasta.

        Tosimies panee kaikkea mikä liikkuu ja antaa ämmien hoitaa lapset. Elatusmaksut voi jättää maksamatta kun käy paneskelemassa toisessa maassa toisella nimellä, ja jos vahinko käy. niin katoaa sitten kuin (arvaa mikä) Saharaan.

        Miehet ja naiset ovat tehneet yhteistyötä. Sinun ajatustesi takana ei ole "tosimiestä" eikä ihmistä. Mieskäsityksesi on täysin vinoutunut, sinulle miehenäoleminen on pelkkää vapautta ja panemista ilman vastuuta. Harva mies haluaisi elää noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ns. "parisuhde" on vain ämmien keksintöä luonnossa ei ole mitään tuollaista

        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. (1. Moos. 2:24)


    • Anonyymi

      Toi kuulostaa musta ihan hyvältä. Onneksi jokainen saa itse päättää, miten aikansa täällä pallolla viettää. Mulle sopii tosi hyvin se, että asun yksin, eikä mulla ole lapsia.

      • Anonyymi

        KAKAROITA ON TÄLLÄ MAAPALLOLLA IHAN LIIKAA.LIIKAKANSOITUS UHKAA.SUOMESSA PITÄÄ HUOLEN MAMUT,LISÄÄNTYMISESTÄ.SENVERRAN VOI OLLA KAKAROITA,ETTÄ MAKSAVAT TULEVAT ELÄKKEET. VAI ONKO NIISTÄ MAKSAJIKSI?SYRJÄYTYNEITÄ,MIELENSÄPAHOITTAJIA,BLOGGAAJIA,VOKKAJIA JA TIES MITÄ HÖLYNPÖLYN AMMATIN HARJOITTAJIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAKAROITA ON TÄLLÄ MAAPALLOLLA IHAN LIIKAA.LIIKAKANSOITUS UHKAA.SUOMESSA PITÄÄ HUOLEN MAMUT,LISÄÄNTYMISESTÄ.SENVERRAN VOI OLLA KAKAROITA,ETTÄ MAKSAVAT TULEVAT ELÄKKEET. VAI ONKO NIISTÄ MAKSAJIKSI?SYRJÄYTYNEITÄ,MIELENSÄPAHOITTAJIA,BLOGGAAJIA,VOKKAJIA JA TIES MITÄ HÖLYNPÖLYN AMMATIN HARJOITTAJIA.

        Aika kovat paineet pistätte seuraavan sukupolven harteille. Mitenkäs ne kustantaa ne eläkkeet kun ei ole mitään työpaikkojakaan heille tarjota? Tyhjästä kun on paha nyhjästä ja kyllä jokainen työssä käyvä on ihan itse eläkkeensä jo maksanut työeläkemaksuina.


      • Anonyymi

        Ei ole lapsia minullakaan, eikä monilla tuttavillakaan. En ole koskaan halunnut palvelemaan miestä. Joskus katson huvittuneena ikkunasta, kun eräs pariskunta tulee kaupasta, tupakansavu höyryää, mies tupakoi, ja nainen kantaa linkuttaa kauppakasseja molemmissa käsissään, mies viheltelee, ja vilkuilee ympärilleen, että näkeekö kukaan, kuinka orjatar palvelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lapsia minullakaan, eikä monilla tuttavillakaan. En ole koskaan halunnut palvelemaan miestä. Joskus katson huvittuneena ikkunasta, kun eräs pariskunta tulee kaupasta, tupakansavu höyryää, mies tupakoi, ja nainen kantaa linkuttaa kauppakasseja molemmissa käsissään, mies viheltelee, ja vilkuilee ympärilleen, että näkeekö kukaan, kuinka orjatar palvelee.

        Joskus huvittuneena katson ikkunasta, kun eräs pariskunta tulee kaupasta. Nainen polttaa kuin korsteeni, mies raahaa ostoskasseja hikeä pyyhkien. Nainen sipsuttelee ja vilkuilee ympärilleen, että näkeekö kukaan, kuinka miesorja palvelee.


    • Anonyymi

      Naisilla todellakin ihme tapa toitottaa noita asioita. Kukaan ei käsittääkseni estä elämästä vanhanapiikana tai naineena yksin. Olkaa niin yksin kuin haluatte. Tehän menettekin suhteisiin, että saisitte erota. Kaiken pitäisi olla koko ajn hienoa, ihanaa, kivaa jne. Parhaimmat itkeskelevät tv:ssä omia suhteitaan.

    • Anonyymi

      Tänä päivänä jopa TV voimakkaasti mainostaa noita "etäseurustelun" fyysisiä apuvälineitä, joten voihan niitä käyttää myös sinkut.
      Toisaalta tämä yhteiskunta on vahvasti suuntautunut kohti sukupuolettomuutta.
      Lapsia ei siis neää tarvita ja tämä yhteiskuntahan haluaa käyttää kaiken itseensä ja heti.
      .

    • Anonyymi

      Mikä ongelma tässä on? Jokainen saa elää elämäänsä juuri niin kuin haluaa. Jos ongelmaa on, sen niiden ihmisten päässä, jotka eivät hyväksy muiden elämäntapaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin ! Hyvää elämä voi elää omien valintojen myötä🤗! Minun nuoruudessa suku ulvoi eikö sitä miestä löydy ja lapsia😒! Oli niinkuin olisit jotenkin huono!!!. E


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin ! Hyvää elämä voi elää omien valintojen myötä🤗! Minun nuoruudessa suku ulvoi eikö sitä miestä löydy ja lapsia😒! Oli niinkuin olisit jotenkin huono!!!. E

        Minulle 60-luvulla syntyneelle jos ei ollut parisuhdetta oli joillekin sukulaisille kuin musta lammas jolla ei ole ihmisarvoa onneksi ne "määkijät" on jo kuolleet rauha heidän sieluilleen mädätköön helvetissä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle 60-luvulla syntyneelle jos ei ollut parisuhdetta oli joillekin sukulaisille kuin musta lammas jolla ei ole ihmisarvoa onneksi ne "määkijät" on jo kuolleet rauha heidän sieluilleen mädätköön helvetissä :)

        Taitaa olla vieläkin ihmisten mielestä omituista tai jotenkin luonnotonta elää ilman parisuhdetta, varsinkin pienillä paikkakunnilla. Ihmiset olettavat, että olet jotakin vailla, kyttäät muiden puolisoita (vaikka se onkin päinvastoin, sinkku saa tyrkkyjä parisuhteessa olevilta). Sinua voidaan epäillä pedofiiliksi ja vaikka miksi, sinusta yritetään tehdä friikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla vieläkin ihmisten mielestä omituista tai jotenkin luonnotonta elää ilman parisuhdetta, varsinkin pienillä paikkakunnilla. Ihmiset olettavat, että olet jotakin vailla, kyttäät muiden puolisoita (vaikka se onkin päinvastoin, sinkku saa tyrkkyjä parisuhteessa olevilta). Sinua voidaan epäillä pedofiiliksi ja vaikka miksi, sinusta yritetään tehdä friikki.

        Tämä on kyllä huomattu! Kun elän lasten kanssa ilman miestä, niin kilvan kaikki sitä miestä ovat minulle etsimässä.
        Asumme pienellä paikkakunnalla toistaiseksi työni vuoksi, mutta en ole vielä kertaakaan noteerannut ketään paikallista miestä ”sillä silmällä”.
        Miksi pitäisi väkisin elää parisuhteessa? Minullakin takana kaksi vaikeata eroa, emotionaalisesti, liitoista joiden piti kestää maailman tappiin.
        Ihminen voi elää täyttä elämää myös ilman vakituista parisuhdetta. Parempi olla yksin kuin huonossa parisuhteessa.


    • Anonyymi

      Kaikki hyvin ja oikein. Ei mitään väörin eikä kummallista. Ihmetteken vain miksi koit ettö pitää selittää niin perusteellisesti.

    • Anonyymi

      Ei kenenkään asia ole tulla esittämään sinulle vaatimuksia miten sinun pitäisi elämäsi elää.
      Kuulostaa todella hyvältä tuo sinun suunnitelmasi.
      Kannustan kaikki elämään juuri sellaista elämää kuin haluaa ja päästämään irti siitä ajatuksesta että elämä pitäisi elää tietyllä kaavalla. Tärkeintä että on onnellinen!

      MUTTA ei parisuhdekaan saa olla mikään vankila. Jos mieheni haluaisi lähteä kiertämään maapalloa tai reissata muuten vain, mikä minä olen häntä estämään. Toki perheen perustamisen jälkeen pitää osata molempien osapuolten kantaa vastuu perheen hyvinvoinnista mutta jos mieheni suurin haave olisi lähteä kiertämään paikkaa X ja se tekisi hänet onnelliseksi niin en minä saisi häntä estää.

      • Anonyymi

        Avioliitto on kuitenkin sitoutumisen ja vastuun paikka.Ei ole samantekevää mitä avioliitossa tekee tai jättää tekemättä.Kuten esim. 'iskut vyön alle' ei kuulu kuvioon.Yhdessä sovitaan asioista miten ne tehdään ja toteutetaan molemmille sopiviksi jne.


    • Anonyymi

      vapaa elämä on aina parempi kun ei ole huolta puolisosta tai lapsista voi elää miten haluaa
      tosin jos on niin paljon järkeä päässä että pystyy elään puolison ja lasten kanssa niin siinä tapauksessa kannattaa elää niin mutta ne jotka ei pärjää puolison kanssa ja lasten niin niile vapaa elämä parempi

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Olen lastensuojelussa sosiaalityöntekijänä. On liikaa niitä, jotka eivät halua lapsia, eivät välitä omista lapsistaan ja kuitenkin hankkivat lapsia. Jätetään sitten lapset kotiin yksinään ja lähdetään rellestämään.


      • Anonyymi

        Juuri näin! Olen aina tiennyt tai oikeammin tuntenut itseni, eli minusta ei yksinkertaisesti ole parisuhteeseen. Elelen, ja nautin elämästäni yksin.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on etsiä totuus ja noudattaa sitä.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa mutta vapaus ei riitä .

      • Anonyymi

        Ihmisten vapaus on itsensä kahlitsemista. Onpas vapautta.
        Mikä tahansa vapaus on vankila, Siksi ihmiset voivat pahoin.
        Rakastuminen on elämän voima ja se on ainoa mikä kantaa.
        Rakkaus katkeaa ja ihmiset itsekkyyttään eroavat omille teilleen.
        Eivät olleet rakkauden arvoisia. Rakkaus on arvo mistä pidetään jos sen saa.
        Tosin elämä on muutenkin antoisaa ja upeaa. Yksinkin.
        Ei ole toista parempaa. On vaan erilaisia elämiä.


    • Anonyymi

      Ihmiselämällä ei ole mitään muuta merkitystä kuin olla satanistien opettajien ja johtajien orja tässä valheellisessa paskanpuhujien suunnittelemassa maailmassa.

      Ei meillä pakoteta mihinkään mutta uutisissakin oli kuinka poliisit j a sotilaspoliisit jahtasivat palvelusta vältteleviä varusmiehiä. Saatanaa ei pääse pakoon saatana opettaa tappamaan ja sinun on pakko tulla kuuntelemaan.

      • Anonyymi

        Juu oikeasti, niin varmaan, tottakai, ilman muuta


    • Anonyymi

      Hieno homma jos pärjäilet, ei muut kun menoksi vaan, ei sitten elämän edetessä ruveta mamoilemaan kun on kaikki kierretty pariinkin kertaan, se on siinä se elämä. Turha sitä on uhoilla miten elämältään haluaa etukäteen se kun järjestelee niitä kuvioita ilman toiveita tai tarkoitusperiä. Toivon tsemppiä et onnistu järkkään elämäsi kuten haluat, harva vain on onnistunut, kysys vaan vanhemmalta porukalta miten toiveet on elämässä täyttyneet

      • Anonyymi

        Jaha, vai niin.
        Onko elämä koskaan täydellistä? Ei.
        Vapaus pysyy, se on varma!


    • Anonyymi

      Hyvä, erilainen ja rohkeasti kerrottu elämän tarina. Tuen päätöstäsi ja kiva kuulla miten päädyit tohon. Itse (olen nainen, entinen yksinhuoltaja) ajattele nyt kun on aikuiset lapset, et hoidan enää itse itseäni, en ketään muuta, seikkailen ja matkustan maailmalla ja teen mitä itse haluan, nyt on mun aika. Äityis on naisten ansa paljolti, jumissa parikymmentä vuotta, mutta kaikella on aikansa. Nautitaan elämästä ja omista valinnoistamme.

    • Anonyymi

      Hyvä ja rehellinen kirjoitus.

      • Anonyymi

        Parasta on, kun saa rusinat pullasta. Vapaus tulla ja mennä, ihana perhe, rakastava vaimo ja ihanat lapset.

        Välillä ei nähdä pariin kolmeen viikkoon, mutta pitääkö sitä kököttää kotona vain ja katsoa Emmerdalea?

        Kun luottamus on kunnossa, voidaan nähdä maailmaa, viettää aikaa ystävien kanssa ilman, että toinen kyttää puhelinta kotona ja vaatii raportteja siitä ja tästä asiasta. Todella vastenmielinen ajatus. Muutoinkin ihmiset kuluttaa elämänsä kaikenlaisen roskan ja turhan vehtaamisen parissa. Se on sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta on, kun saa rusinat pullasta. Vapaus tulla ja mennä, ihana perhe, rakastava vaimo ja ihanat lapset.

        Välillä ei nähdä pariin kolmeen viikkoon, mutta pitääkö sitä kököttää kotona vain ja katsoa Emmerdalea?

        Kun luottamus on kunnossa, voidaan nähdä maailmaa, viettää aikaa ystävien kanssa ilman, että toinen kyttää puhelinta kotona ja vaatii raportteja siitä ja tästä asiasta. Todella vastenmielinen ajatus. Muutoinkin ihmiset kuluttaa elämänsä kaikenlaisen roskan ja turhan vehtaamisen parissa. Se on sääli.

        Ikävä kyllä ei ole mahdollista saada vain niitä rusinoita. Se voi tuntua siltä sellaisessa elämänvaiheessa kun kaikki menee hyvin.
        Mutta on vain ajan kysymys kun pilvet alkavat kasautua sen ihana onnen ylle.

        Jos elää yksin ja ilman perhettä on vain itsestään huolehtiminen ja omaan elämään liittyvistä asioista, No ehkä vanhemmista ja sisaruksista jonkun verran, mutta ei kuitenkaan ole sellaisia äörettömän raskaita asioita mahdollisesti vyörymässä niskoille kuin vaikka puolison sairastuminen aggressiiviseen syöpään, ei ongelmia ja pelkoja lasten hyvinvointiin, kouluongelmiin, huumeisiin, poika- tai tyttöystäviin liittyen.

        Yksin on siinä mielessä helpompi elää etenkin kun me suomalaiset olemme todellakin usein hyvin yksin sen perheemme ja niiden perheen huolien kanssa. Siinä menee usein jaksaminen kun ne pilvet alkavat kasautumaan.

        Jos oma lapsuus on ollut rankka niin kyllä helpommalla pääsee jos ei aseta psyykettään sellaiseen paineeseen kuin lapsiperheen arki usein on, etenkin jos ei ole auttavia isovanhempia, joista olisi oikeaa apua eikä vaan jokin satunnainen lasten vahtina oloilta, josta pitää sitten kiitollisena kiitellä vuosikaudet.


    • Anonyymi

      Yksineläjät voivat monesti palvella lähimmäisiään enemmän kuin perheen kanssa olevat. Kaikilla omat lahjansa.
      Ihminen ei ole luotu elämään itselleen, vaan myös muiden Siunakseksi, josta Jeesuksen yhteydessä saa syvimmän tyydytyksen.

      • Anonyymi

        Ihminen on ihmisen seksuaalisista haluista siinnyt, luomisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

        Jumalan palvelemisella vähiten täyttää ihmisyyttään, tyhjää rukoilee ja tyhjälle hoilaa.


    • Anonyymi

      jos Sinun äitisi olisi päättänyt ettei hanki lapsia niin ei Sinuakaan täällä olisi maan päällä .
      ja jos eivät esihistorialliset ihmiset vai apinat olisi kyenneet lisääntymään niin eihän yhtään ihmistä olisi tänne syntynyt , koko elämähän on rankkaa päivästä toiseen tallus-
      tamista ja lapsiperheet joutuvat kaikkein kovimmille . itselläni on 1 aikuinen lapsi jolla
      on 2 aikuista lasta , kyllähän he antavat elämälle sisältöä ja merkitystä , superrikkaiden
      perheiden ei tarvitse käydä töissä niin lastenhoito ja kasvatus on aika helppoa vaikka
      hermoon kyllä ottaa se ainoakin lapsi . helpommalla pääsee kaksosten ja kolmosten
      perheet kun ne lapset leikkii ja viihtyy keskenään,

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole syntynyt tähän maailmaan omasta tahdosta, jokainen on täällä vanhempiensa pakottamana. Jos ei olisi koskaan syntynyt niin silloin ei voisi tiedostaa sitä tosiasiaa ettei ole olemassa. Hyvin harva syntyisi ollenkaan jos saisi päättää asiasta itse, elämä on hirvittävää kärsimystä syntymästä kuolemaan mihin jotkut sopeutuvat paremmin kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole syntynyt tähän maailmaan omasta tahdosta, jokainen on täällä vanhempiensa pakottamana. Jos ei olisi koskaan syntynyt niin silloin ei voisi tiedostaa sitä tosiasiaa ettei ole olemassa. Hyvin harva syntyisi ollenkaan jos saisi päättää asiasta itse, elämä on hirvittävää kärsimystä syntymästä kuolemaan mihin jotkut sopeutuvat paremmin kuin toiset.

        Oman elämäni kaltaista elämää en toivoisi kenellekään. Äitini sanoi kerran itkien, että jos tuon kaiken olisi ennakkoon osannut aavistaa, niin hän ei olisi tehnyt yhtään lasta.


    • Anonyymi

      Olisi aika tunnustaa ettei punahuulihallitus kykene hoitamaan maan asioita.Koronkriisin hallinta osoittaa että eppäonnistuttu on ja pahasti.Maahan muuttoa halutaan lisää,sonovat työperäistä.Maassa on puolimiljoonaa ihmistä vailla työtä,olisiko heistä työelämään,ossavat ainakin suomen kielen.

      • Anonyymi

        Tulet tänne herjaamaan hallitusta ja kohdistat sen naisiin. Et ymmärrä pysyä puheena olevassa aiheessa, jankutat ps-jankutustasi maailman tappiin.


    • Anonyymi

      Älkää sit ainakaa lukekeko tai kuunnelko tätä kirjaa
      Mark Manson : Kuinka olla piittaamatta paskaakaan...
      Monen maailmankatsomis voi avautua sille mikä on oikeasti tärkeää...
      Ja Ns yhteiskunnan ihanteita mukaileva liukuhihnaelämä, josta aloittaja puhuu ei ole omakaan valintani.
      Olen valinnut toisin jo akat sitte....
      Enkä tue onnellisuus tai hyvinvointihypetyskään...
      Olen mieluunin tolkun ihminen ja elän piittaamatta paskaakaan turhista tressinaiheista ja mukaongelmista joita tää aika on täynnä ....

    • Anonyymi

      Minua kaduttaa hirveästi perheen perustaminen, minulla on 10 v ilkeä tytär, joka saa kaiken mitä haluaa. Silti raivoaa, huutaa ja on kiittämätön. Minulla tylsä aviomies, joka ei jaksa tehdä mitään. Itse haluaisin matkustella ympäri maailmaa, kokea uusia asioita ja nauttia elämästä. Minusta tulee johtaja, mutta minuna ei voi kiinnostaa pätkääkään koko homma! Haluan vaan elää vaatimattomasti ja olla onnellinen. Lapsen hankkiminen on elämäni suurin virhe. Rakastan vaan nyt häntä ylikaiken, ei ole paluuta entiseen 🥺

      • Anonyymi

        Et sitten ole laittanut ajoissa tytärtäsi aisoihin . Onnea vaan jatkossa, tuskin tulee helpommaksi


      • Anonyymi

        Ei tuo rakkaudelta vaikuta vaan tyhmyydeltä, rakkaus on viisautta asettaa rajat ihmisenalulle, joka niitä ei vielä tunne. Raskas osa sillä, joka antaa lapsen hallita itseään.


    • Anonyymi

      Todella hieno mielipide. Arvostan asennettasi ja jos saisin elää 30v elämästäni uudestaan, tekisin joitain valintojani täysin toisin. Kaikkien ihmisten ei pidä eikä tarvitse olla stereotypioita. Toimi ja elä omien ihainteittesi mukaan, tee itsesi onnelliseksi. Muiden odotuksia ja toisten toiveitten täyttämistä ei tarvitse tehdä. Terve itsetunto rakentuu terveestä itsekkyydestä.

      • Anonyymi

        Kenenkään ei tartte elää toisten toiveitten mukaan,jokainen elää tyylillään.Pääasia että on tyytyväinen ja nauttii elämästä.Koirat haukkuu karavaani kulkee.Kaikki ei sitäpaitsi löydä pysyvää kumppania vaikka haluais.


    • Anonyymi

      Mulla ei ole koskaan ollut pienintäkään halua perheeseen ja suhteeseen, tai suhteeseen ainoastaan helpon seksin takia. Rakastan tässä maailmassa ja ehkä tämän maailman ulkopuolelta niin paljon kaikkea muuta kuin ihmissuhteita, mukaanlukien lapset.

      Se kyllä vaatii monien ihmisten jättämistä kun ei sovi heidän "perhe"-elämän muottiinsa ja sitä joko nälvimistä, säälimistä, kateutta tai muuta inhottavaa jaksa kuunnella. Monet perheelliset varsinkin äidit ovat minulle, vapaalle naiselle, jossain alitajunnassaan kateellisia, joka sitten näkyy ja kuuluu. Ei jaksa katsella syystä tai toisesta ilkeäksi ihmiseksi muuttunutta ihmistä.

      Meitä suhteettomia, lapsettomia haukutaan monesti siitä että "meidän elämämme on liian helppoa" ja "pääsemme liian helpolla tässä elämässä".

      Niinpä, no jos se parisuhde ja lapsiperhe-elämä on pelkkää taistelua ja äärirajoilla oloa, niin mitäs läksit.
      Onhan sekin säälittävää jos ainoa mitä enää toivoo, että muillakin olisi yhtä raskas ja kurja elämä.

    • Anonyymi

      Naton hybridikeskuksella taas näppikset sauhuteen manipuloidaan valkoiset suomalaiset lapsettomuuteen.

      Koska jokainen valkoinen vauva voi olla uusi Hitler, olisi antisemitismiä tehdä lapsia.

      • Anonyymi

        Vauvojen eliminointi voisi kuitenkin alkaa vaikka sinkkupalstalta paremmin.


      • Anonyymi

        Israelilla on toimisto NATOn päämajassa.
        Hassua, kun ei ole edes jäsen ?

        Taitaa Nato ollakin israelin käsikassara

        🇵🇸


      • Anonyymi

        Eiköhän niitä lapsia yhä synny, maa on täytetty ja lapset itkevät nälkäänsä, täällä lastensuojelun ja lastenpsykiatrian resurssit puolestaan riittämättömät, itku parku ja valitus, kakarat tappavat toisiaan...


    • Anonyymi

      Omko joku joka estää? Jos valitset noin vanhempasi jäävät ilman isovanhemmuuden riemua ja sinä jäät ilman oman lapsen tuottamaa iloa. Mutta valinta on sinun ja voit toki elää ilman puolisoa ja lapsia jos niin tahdot.

      • Anonyymi

        Kakaroita ei tehdä vain sen takia, että tekisi isovanhemmat sillä onnellisiksi. Oot kyllä nyt täysi kujalla...

        Ja mitä iloa niistä kersoista olisi itsellenikään?Riittää kun katsoo telkkarista SuperNannyä, niin ei voi kun todeta "luojan kiitos mulla ei ole eikä tule kakaroita!".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakaroita ei tehdä vain sen takia, että tekisi isovanhemmat sillä onnellisiksi. Oot kyllä nyt täysi kujalla...

        Ja mitä iloa niistä kersoista olisi itsellenikään?Riittää kun katsoo telkkarista SuperNannyä, niin ei voi kun todeta "luojan kiitos mulla ei ole eikä tule kakaroita!".

        Onneksi suuri osa vanhemmista osaa vielä kasvattaa lapsensa. Sittenn on niitä vapaan kasvatuksen saaneita joiden lapset kasvaa kuin pellossa. Eivät tunne mitä sana ei tarkoittaa


      • Anonyymi

        No mitä sitten ruikutat?


      • Anonyymi

        Se oman lapsen tuottama ilo kun ei ole aina oma valinta. On myös hyvin paljon naisia, jotka eivät syystä tai toisesta onnistu lasta saamaan. Ja se unohdetaan näissä keskusteluissa jatkuvasti.


    • Anonyymi

      On ihan ymmärrettävää jos ei lapsuuden ongelmien takia ikääkuin halua siirtää ongelmia toiselle sukupolvelle, mutta onhan vapaaehtoiseen lapsettomuuteen muitakin syitä. Itse koen naisena olevani vähän outolintu kun tiedän, etten perhettä halua perustaa missään ikävaiheessa. En ole koskaan oikein tykännyt lapsista. Lapsuus oli ihan ok lukuunottamatta jotain kiusaamiskokemuksia. Parisuhde ilman lapsia kyllä kelpaisi, mutta eihän sekään taivaalta tipahda. Ja eihän suhteet helppoja välttämättä ole vaikkei siinä lapsia olisikaan. Olisi kyllä mukava koronan jälkeen nauttia elämästä varsinkin jos saisi pysyvän työpaikan. Voisi matkustella ja nähdä maailmaa.

    • Anonyymi

      Toihan kuulostaa hienolta, että olet tehnyt tuollaisen ratkaisun ja seuraat omia unelmiasi. Ihan sama mitä muut ajattelee. Itse rakastan lapsiani ja perhettä yli kaiken mutta esikoiseni itsemurha tuhosi elämäni. Että ei kannata miettiä miten pitäisi muiden mielesta elää tai että lapset tekisivät elämästäsi onnellisen. Nauti tästä hetkestä ja auta vaikka kavereitasi jos jää ylimääräistä aikaa tai energiaa.

      • Anonyymi

        Esikoisesi tuhosi elämäsi tekemällä itsemurhan. Oletko tullut ajatelleeksi kuka
        ,tai mikä tuhosi esikoisesi elämän,että hän päätyi itsemurhaan.


    • Anonyymi

      Kukas aloittajasta pitää huolen kun vanhenee?

      Ai niin, yhteiskunta. Kivaa olla vanhainkodissa ei kukaan tule katsomaan jne.

      • Anonyymi

        En ole aloittaja, mutta kommentoin tähän kuitenkin.

        Yksin elävä ihminen olen, ja tietysti joskus miettinyt tuota vanhenemisasiaakin, kun ei ole ketään, joka pitäisi huolen.
        Tosin on sellaisiakin vanhempia ja lapsia olemassa, etteivät ole missään väleissä, eli silloinkaan ei vanhalla ole välttämättä sitä huolenpitäjää.

        Enkä ole vielä vanha, huolehdin itse itsestäni. Nyt pärjään, se on pääasia.
        Kun tulen vanhaksi, jos tulen, niin se on sen ajan murhe.


    • Anonyymi

      En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä elämässä eteenpäin menemistä, joka kaiken maailman kummitädeille on niin tärkeää. Ihan järkyttäviä aikoja pitäisi tuhlata opiskellen ja uraa luoden. Elämässä selviää paljon vähemmällä työllä, kun pistää menonsa ihan minimiin. Itse teen vuokratöitä ja vaan sen verran mitä tarvii. Että saa ruokaa ja maksettua asumisen. Mulla on solu ja siksi se on edullinen. Nyt corona aikaan vähän hankala tietenkin. Nyt on töissäkin oltu enemmän kun ei matkoille pääse. Niitäkin tekee muuten tosi edullisesti. Yöpyä voi parilla kympillä. No nyt on rahaa kertynyt kun ei matkalle pääse, mutta en kyllä mihinkään kulutushysteriaan halua. Kun en vaan yksinkertaisesti tarvi mitään. Kauheesti vaan kaiken maailman kiina krääsää tänne rahdataan.

    • Anonyymi

      Lapset jo aikuisia , ja nyt nautitaan aviopuolisoni kanssa elämästä ja toisistamme kahdestaan...
      Kyllä suurin rikkaus mun elämässä on , kun on saanut helvetisti rakastaa ja saanut vielä enemmän rakkautta takaisin....
      En haluais mitään muuta , mut hei , kukin tyylillään ja niillä eväillä joita on.

    • Anonyymi

      Elämähän on vain valintoja. Jotkut valitsee perheen ja jotkut matkustaa tms
      Itselläni vaimo ja 3 lasta, joskus kun on vähän huonompi hetki elämässä niin toivon valinneeni toisin..
      Oma lapsuus sisälsi uusio perhettä, alkoholisti äidin jota eri "isäpuolet" pahoinpitelivät. Omille lapsille olen antanut lapsuuden ilman viinan tuomia riemuja, kun haluan juhlia teen sen muualla. ( en siksi että olisi heille tai vaimolleni vaaraksi vaan siksi mitä itse olen joutunut kokemaan )
      Miten ikinä elämäsi elät , se on sinun valintasi.

    • Anonyymi

      Lapsia en tule tuskin tekemään itse koskaan, en halua palloa jalkaani joka estäisi minua muuttamasta suomesta pois,lasta en halua muutenkaan tehdä suomeen, ulkomaille voisin sen synnyttää jos sellainen tilanne tulisi.

      • Anonyymi

        Miksi sitten ulkomailla lapsi, Suomi on sentään hyvä maa siihen asiaan.


    • Anonyymi

      Minä tein nuorena tuollaisen ratkaisun et en ala seurustelemaan enkä tietenkään hanki lapsia.Elämä on mennyt hienosti joka suhteessa aina ollut vapaus ja omaisuuttakin kertynyt kivasti,olisi varmaan toisin jos "normeja"olisin noudattanut.Siis sääliksi kävi kavereita jotka lainojensa ,lapsiensa ym kanssa tuskaili nuoruusvuotensa.

      • Anonyymi

        Niinpä, sitten hoidetaan isovanhempina taas niitä lapsia, ei lapsetonta aikaa.


    • Anonyymi

      Mitäs kun tuohon matkustamiseen kyllästyy? Ja sekö se on elämän tarkoitus sitten? Ainakin itselläni tuli reissukiintiö sen verran täyteen, että halusin asettua. Ei se uusi ”paratiisiranta” ole edellistä kummoisempi. Samaa hiekkaa ja merta. Edes bileitä ei jossain vaiheessa jaksa: kännäämistä, vieraita ihmisiä, krapulaa. Ei enää hotellien satellittikanavia, guest housejen kovia patjoja tai motellien torakoita. Ei ne lopulta anna mitään. Ei edes se hyvän hotellin aamupala anna sadannen kerran jälkeen mitään itselle. Kroisantit on syöty ja capuccinot hörpätty.

      Mutta ymmärrät sitten kun aika on oikea.

      • Anonyymi

        Tuossa kaikessa on kuitenkin takana se vapaus. Lähdin reissuun. KOSKA MÄ VOIN!

        Että elä sinä vaan ihan vapaasti sitä rasittavaa pikkulapsiarkeasi. Kaikkia sellainen ei jaksa kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Onhan ihmisellä muuallakin elämä kuin aurinkorannoilla ja hotelleissa. Ei lapsi ole mikään vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Kuka täällä on sanonut , että matkustaminen on elämän tarkoitus?! Se on vain kiva asia, jota voi tehdä helpommin silloin, kun on vapaa perhe-elämän kahleista. Eikö lapseton perheetön ihminen voi elää ihan mukavaa tavallista arkea, sitä ihan samaa kuin perheellinenkin, sillä erotuksella, että lapsia ja perhettä ei ole? Eivätkä kaikki ihmiset koskaan löydä sopivaa kumppania, sinkkujakin on paljon tästä syystä. Kaikki naiset eivät tule äidiksi, vaikka haluaisivatkin. Ja jo avioeroluvut kertovat siitä, ettei se perhe-elämä aina niin autuasta ole tai onnelliseksi tee.


      • Anonyymi

        Aivan niin..


    • Anonyymi

      Hienoa,että olet selviytynyt vaikeista tilanteista. Ei kannata hankkia lapsia tähän maailmaan. Arvomaailman köyhyys ja itsekkyys ovat liian suuri riski lasten kasvamiseen ja kehittymisessä aikuisuuteen.

      • Anonyymi

        Sitäkö vapaus mielestäsi on, itsekkyyttä ja arvomaailman köyhyyttä?
        Tulet tänne omilla arvoillasi loistamaan.


    • Anonyymi

      Tiesin 12-vuotiaana, etten halua lapsia tähän tuhoutuvaan maailmaan, joka on itsekkäitä riistäjiä täynnä. Siitä on nyt kolmekymmentä vuotta. Päättäväisyydelleni naurettiin.

      Elämäni on ollut täynnä rakkautta ja oppimista. Olen elänyt pitkissä parisuhteissa. Tosin ensimmäisessä petin miestäni, olin parikymppinen enkä osannut hillitä itseäni. Mies oli tossukka, molemmat vielä kypsymättömiä.

      Sitten tapasin uuden miehen ja menin naimisiin. Olimme monogamisia ja mustasukkaisia. Hän kyllästyi lopulta minuun ja jätti. Opin siitä paljon.

      Sitten löysin täydellisen vastinparini. Menossa on toinen avioliitto. Harrastamme yhdessä kaikenlaista aikuiskivaa myös muiden kanssa. Luottamus ja rakkaus välillämme on vahva. Samoin vapaus: ei ole pakko olla yhdessä, jos ei halua. Hetket jotka kuljemme rinnakkain, ovat lahja.

      Minulla on kolme samanikäistä aikuisiän sydänystävää itseäni nuoremman puolisoni lisäksi. Heidän kanssa vanhenemme samaa tahtia.

      Olen aina tehnyt keskipalkkaisia töitä ja elättänyt puolisoni. Siinä on se asia, jonka maailmalle annan. Lapsia en vieläkään ole halunnut. Jossitellut en ole koskaan, vaan elänyt kuten olen halunnut.

      Omista valinnoista on kannettava seuraukset ja korvien välistä löytyy elämän salaisuuksien oivaltaminen.

      • Anonyymi

        Ei tunnu paljoa siellä korvien välissä olevan juttujesi perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu paljoa siellä korvien välissä olevan juttujesi perusteella.

        Eipä sillä ole väliä, mitä muut on mieltä, jos itsensä kanssa on sujut.


    • Anonyymi

      Haava ilman verta, kipu vailla tuskaa.

    • Anonyymi

      Vapaus on mahtava asia.
      Paha olo tulee ainoastaan siitä, kun muut kateelliset? kertovat sinulle, miten paha asia se vapaus on ja miten sinun pitäisi elää.

      • Anonyymi

        Naulan kantaan.


    • Kannatan ajatuksiasi peukku sulle

      • Anonyymi

        ”Peukku sulle sinne”

        Mitä sä vihjaat?! Hävytön


    • Anonyymi

      Jos haluaa pilata hyvän parisuhteen, kannattaa mennä naimisiin.

    • Anonyymi

      Tuo on oikea asenne ja hyvä valinta nykypäivänä.
      Maailmassa on jo liikaa ihmisiä. Itse en halua lapsia koska olisi liian huolissaan heidän tulevaisuudesta. Maailma on jo liian paha paikka rikoksineen, väkivaltaisuuksien ja saasteineen.
      Missään nimessä en halua että lapseni kärsivät tulevaisuudessa saasteita yms.
      Voin kuolla murehtimatta ja onnellisena.

      • Anonyymi

        Parisuhde ei ole aina onnellista, on väkivaltaa ja pettämistä, lopulta ero jossa taistelu omaisuudesta. Koettu ja nähty, lapset on ainoa rikkaus ja yksin on hyvä myös elää kaiken jälkeen, mikä rauha :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhde ei ole aina onnellista, on väkivaltaa ja pettämistä, lopulta ero jossa taistelu omaisuudesta. Koettu ja nähty, lapset on ainoa rikkaus ja yksin on hyvä myös elää kaiken jälkeen, mikä rauha :)

        Aika ristiriitaista, lapset muka rikkaus ja sitten aah mikä rauha kun saa lapset maailmalle😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ristiriitaista, lapset muka rikkaus ja sitten aah mikä rauha kun saa lapset maailmalle😂

        Varsinkin kun seuraa nykyperheiden valituksia,yhden kakaran kanssa ollaan kusessa ja vaaditaan sitä omaa aikaa.Kasvatusmetodit ihan hukassa.Hyvä esimerkki on Nanny-sarja.Kun kakaroita ei ole koskaan kuritettu,niin sellasia hirviöitä niistä tulee.Valitettavasti suomalaisia tulevia veronmaksajia,jos jaksavat mennä töihin.


      • Anonyymi

        Kelpo asenne tuokin.


    • Anonyymi

      Kuka estää? Jokainen voi elää niinkuin itse haluaa.

      • Anonyymi

        voiko tuota paremmin todeta, jokainen itse valitsee, ei muiden mieliksi eletä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voiko tuota paremmin todeta, jokainen itse valitsee, ei muiden mieliksi eletä

        Näin on. Mutta annas olla kun kerrot että et ikinä aio hankkia lapsia. Niin jopas alkaa lapsellisilta ihmisiltä tulla kommenttia "Olet itsekäs!"


    • Anonyymi

      Eläköön kukin kuten haluaa. Kunhan elää kunnollisesti muita häiritsemättä, niin mitä väliä, millaista elämää elää? Jokainen on oma persoonansa ja jokaisella on omat mieltymykset. Ketä se edes kiinnostaa, paitsi sinua itseäsi? Elä elämääsi, oli se sitten millainen tahansa. Kunhan muistat kunnioittaa muita ihmisiä, jos ne jollain lailla liittyvät omaan elämänpolkuusi.

      Tämä on mielipide. En muuta sitä, vaikka joku olisikin eri mieltä. Enkä itse asiassa edes lue, mitä joku tähän mahdollisesti vastaa ;)

    • Anonyymi

      Vanhana se sitten tietää, onko kiva elää yksin, kun kukaan ei soita tai tule käymään.

      • Anonyymi

        Minulle ei tarvitse kenenkään soittaa eikä tarvitse tulla kylään, minä viihdyn tosi hyvin itsekseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei tarvitse kenenkään soittaa eikä tarvitse tulla kylään, minä viihdyn tosi hyvin itsekseni.

        Sama! Paras päivä on aina sellainen, kun puhelin ei ole pirissyt kertaakaan. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen erakoitunut. Töissä saan ihan riittävästi sosiaalista kanssakäymistä. Kun tulen kotiin, tahdon olla rauhassa. Hiljaa. Yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama! Paras päivä on aina sellainen, kun puhelin ei ole pirissyt kertaakaan. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen erakoitunut. Töissä saan ihan riittävästi sosiaalista kanssakäymistä. Kun tulen kotiin, tahdon olla rauhassa. Hiljaa. Yksin.

        Minä olen karsinut facestakin kaikki "kaverit" pois paitsi sukulaiset. Ihan turha hyväksyä kaverikseen joitakin tuttuja jotka eivät muuten pidä mitään yhteyttä mutta kyttäävät facesta mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama! Paras päivä on aina sellainen, kun puhelin ei ole pirissyt kertaakaan. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen erakoitunut. Töissä saan ihan riittävästi sosiaalista kanssakäymistä. Kun tulen kotiin, tahdon olla rauhassa. Hiljaa. Yksin.

        Eläkkeelle jäätyäsi ne sosialiset kontaktit kyllä häviävät. Perheelliset eläkeläiset tapaavat toisia perheellisiä, eivät sinkkuja. Siinähän sitten nautit yksinäisyydestäsi mutta älä juttele itseksesi ainakaan muiden kuullen, se antaa tyhmän vaikutelman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen karsinut facestakin kaikki "kaverit" pois paitsi sukulaiset. Ihan turha hyväksyä kaverikseen joitakin tuttuja jotka eivät muuten pidä mitään yhteyttä mutta kyttäävät facesta mitä tapahtuu.

        Facebookin kautta jos on yhteyksissä niin sehän on sama kuin ei olisi yhteyksissä ollenkaan. En tajua mitä virkaa tuolla sovelluksella edes on? Oikeat ystävät ovat yhteyksissä ihan todellisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeelle jäätyäsi ne sosialiset kontaktit kyllä häviävät. Perheelliset eläkeläiset tapaavat toisia perheellisiä, eivät sinkkuja. Siinähän sitten nautit yksinäisyydestäsi mutta älä juttele itseksesi ainakaan muiden kuullen, se antaa tyhmän vaikutelman

        Otaksutko, ettei sosiaalisella ihmisellä ole seuraa ilman sinun "perheellisiäsi"?!
        Seuraa ja oikeanlaista seuraa saa harrastuksista ja muista menoista, se ei ole riippuvaista kenenkään perheestä.


    • Anonyymi

      Ei ole missään vaadittu mainitsemisia asioita. Taitavat olla oman pään sisällä keksittyjä " vaatimuksia". Totta kai saat elää juuri sellaisen elämän kuin haluat.

      • Anonyymi

        Hiljaisesti vaaditaan, joskus jopa ihan ääneenkin, se on joillekin sosiaalinen pakko ja normi.


    • Anonyymi

      Aloitajalle.
      Minulla on ollut useita vastaavia kavereita ja ystäviä.
      Mutta usealle se lapsikuume ja muut vastaavat ovat tulleet vasta 40 - 60 v. Useilla on käynyt aivan hyvin, ovat saaneet lapsensa aikuisikään ennen kuolemaaa, mutta moni on sairastunut vakavasti jo lasten ollessa peruskouluiässä.

      Mieti hyvin tarkkan suunnitelmasi.
      M e olimme jo 34/36v pari kun teimme lapsemme ja molemmilla raskas työ , se oli melko raskasta aikaa. Onneksi työpaikkamme meni nurin ja pääsimme 55v työttömyysputkeen ja nyt on oltu eläkkeellä jo 24 vuotta.

      Nykyän on työelämässä vielä suurempi haasteita,
      mieti tarkkaan elämänpolkusi.

      Se auttaa jos sisaruksilllasi on lapsia ja olet heidän kummisi. tms.

      • Anonyymi

        Moni haluaa bilettää ja elää vapaana nuoruutensa. Sitten aletaan halajamaan perheen perustamista vasta lähes nelikymppisenä kun biologinen kello tikittää. Monelle se on siinä vaiheessa jo auttamatta myöhäistä kaikenlaisista hedelmällisyyshoidoista huolimatta. Harva tietää mitä todella haluaa vaikkapa vuosikymmenen päästä. Onnellisia ovat ne jotka osaansa tyytyvät.


      • Anonyymi

        Kuka tietää huomisesta, ei elämä aina toteudu kuten sen on suunnitellut. Sattumalla sormensa pelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni haluaa bilettää ja elää vapaana nuoruutensa. Sitten aletaan halajamaan perheen perustamista vasta lähes nelikymppisenä kun biologinen kello tikittää. Monelle se on siinä vaiheessa jo auttamatta myöhäistä kaikenlaisista hedelmällisyyshoidoista huolimatta. Harva tietää mitä todella haluaa vaikkapa vuosikymmenen päästä. Onnellisia ovat ne jotka osaansa tyytyvät.

        Tai sitten perhettä ei koskaan haluta perustaa, ei sekään harvinaista. Monesti sanotaan, että ihmiset muuttavat mielensä. Usein eivät muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten perhettä ei koskaan haluta perustaa, ei sekään harvinaista. Monesti sanotaan, että ihmiset muuttavat mielensä. Usein eivät muuta.

        Lisään... Itse olen 46-vuotias eikä minulla ole vieläkään mitään halua saada lapsia.


    • Anonyymi

      Haluaisin vain kysyä, montako vakaata ihmistä on, jotka ovat täysin mielijohteiden viemiä? Yleensä sellaiset ovat läskejä, päihderiippuvaisia, yksinhuoltajia ja helvetin rumia. Mielipiteitä tulee suusta taukoamatta, mutta mitään perustaa ei ole rakennettu elämän aikana. Tuntuisi, että sellaiset ihmiset ovat tuuliajolla ja eksyksissä, mutta esittävät jotain muuta varsinkin näin somen aikakautena. Sanoisin, että ovat tehneet henkisen itsemurhan ja fyysinenkin versio voi tapahtua. Nuorissa sukupolvissa on masennusta juuri sen takia, kun ei ole mitään rajaa laittanut ja ei tiedä mitä tekisi ja kaikkea ei kuitenkaan pysty tekemään. Tuntee, että jää jostain koko ajan paitsi, kun yrittää elää miljoonan ihmisen elämää samanaikaisesti.

      • Anonyymi

        Mutta mitä haluat sanoa tuolla kaikella, siinä on vain epämääräisiä lauseita?


    • Anonyymi

      joo niin oon minäkin pettynyt miestarjontaan, että on PAREMPI olla yksin!

    • Anonyymi

      Kannatan ja suosittelen!

      Voi kunpa olisin itsekin tajunnut saman vuosia sitten, nyt on liian myöhäistä ja vastuu lasten kasvattamisesta on kannettava.

    • Anonyymi

      Sinulle on vain sattunut sinulle sopimaton puoliso kohdalle.
      Sen takia ei kannata lukita mitään.
      Tietenkin ihmisen rikkomisen jälkeen usko ja luotto on vähissä.
      Jonain päivänä kohdallesi voi sattua samanlainen hieno ihminen, jolle riität sellaisena kuin olet ja hän tulee siitä onnelliseksi.
      Jos elämääsi osuu tuollainen, niin sitten, kun katsot taaksepäin pystyt helpommin ymmärtämään, että kohdallesi osui vain huono mädäntynyt omena.

    • Anonyymi

      Ei ole lapsi eikä tule. Syitä on monia lähtien taloudesta, vastuusta, ajasta, fyysisestä rasituksesta (näin naisena EVVK olla raskaana ja synnyttää), tunteista, jne.

      Parisuhde on mutta ei aikomusta mennä naimisiin. Suhteella on jopa sopimus, että olemme yhdessä niin kauan kuin molemmat sitä haluavat. Kummallakin on oikeus pistää pillit pussiin ihan milloin vain ihan mistä vain syystä, kiittää yhteisestä ajasta ja jatkaa eteenpäin itsekseen.

      Tällä on menty 8 vuotta tähän saakka. Ei ole tullut kyllästymistä eikä laiminlyöntiä suuntaan tai toiseen. Paras suhde on sellainen josta on vapaus lähteä, koska silloin pari on yhdessä vain siitä syytä että haluaa olla yhdessä. Silloin myös kohtelu on parempaa... olen huomannut. =)

    • Anonyymi

      Mielestäni olisi ihan oikein ja oikeudenmukaista ja kohtuullista että palauttaisiin vanhapiika- ja vanhapoikavero niin saisivat tallaisetkin itsekkäät ihmiset osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.

      • Anonyymi

        Nämä itsekkäät ihmiset maksavat veronsa, ostavat yksin kaiken maallisen tarvitsemansa, eivät tuhlaa yhteiskunnan varoja lapsilisin, päiväkodein, varhauskasvatuksella, kouluvuosilla, terveydenhuollolla ym. ym. Sitten joku tulee vielä sanomaan, että lapsettomien tulisi maksaa enemmän veroa, kun heidän lapsensa eivät ole kauppaamassa yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä itsekkäät ihmiset maksavat veronsa, ostavat yksin kaiken maallisen tarvitsemansa, eivät tuhlaa yhteiskunnan varoja lapsilisin, päiväkodein, varhauskasvatuksella, kouluvuosilla, terveydenhuollolla ym. ym. Sitten joku tulee vielä sanomaan, että lapsettomien tulisi maksaa enemmän veroa, kun heidän lapsensa eivät ole kauppaamassa yhteiskuntaa.

        ... kuppaamassa yhteiskuntaa (korjaus)


    • Anonyymi

      Luin kerran kirjan, jossa oli mielenkiintoisia elämänohjeita. Yksi meni näin:

      Älä hanki lapsia. Lapsen hankkiminen tarkoittaa, että kutsut tuntemattoman henkilön - joka voi olla millainen tuholainen tahansa - kotiisi asumaan, syömään ja juomaan seuraaviksi 18 vuodeksi ja lisäksi joudut vaatettamaan tämän henkilön ja maksamaan kaikenlaisia muitakin maksuja 18 vuotta. Usein pitempäänkin.

      Olen noudattanut ohjetta enkä kadu.

    • Anonyymi

      Olen päättänyt 14 vuotiaana, että saa lapsen nuorella iällä ja vielä tytön. Mummonk torui, et voi tietää kumman saat. Tytön sain ja olen kiitollinen siitä. Enempää en kansoita, koska en vaan halua. Minulla on ollut 3 vakavaa seurustelu suhdetta lapseni isä oli väkivaltainen, seuraava juoppo ja seuravaa oli pahasti luonnehäiriöinen. Ikisinkkuus on se mitä elämältä haluan nykyään haluan voin vapaasti valita tekemiseni eikä kenenkään tartte kytätä siis kytätä. Koen elämän olevan hyvää ilman miestä ja parisuhteen tuomia ongelmia. Nyt, kun lapseni asuu muualla viikot voi vapaasti valita nukkumapaikan. Nautin tuostakin ihan suunnattomasti ihan yksin!

    • Anonyymi

      Samaistuin, kiitos sinulle

    • Anonyymi

      Elämä on sitten taudin välttelyä kaikenkaikkiaan sisäisestikin.

    • Anonyymi

      Asia on vaan niin, että jos ei perhettä ole ei voi tietää millaista se on. Itse en erityisemmin halunnut lapsia, mutta nyt kun niitä on, en voi ymmärtää miksi ajattelin niin. Ehkä siksi, että en vain ymmärtänyt mitä se tarkoittaa. Sitä kun ei voi tietää pohtimalla etukäteen.

    • Anonyymi

      Tämä ajattelu yleistyy. Ja on täysin oikein haluta perhettä tai olla haluamatta. Suomessa joka neljäs mies on jo lapseton. Luku lisääntynee tulevaisuudessa ?

    • Anonyymi

      Ei ole lapsia ei ole miestä. Eikä tule.
      Hetken mielijohteesta en puhuisi kun jo alle 10-vuotiaana olen tämän vanhemmilleni selväksi tehnyt, enkä siitä ole poikennut enkä tule poikkeamaan.
      En edes pidä lapsista, jos en nyt ihan inhoakaan. Paitsi joitakin....
      Olen ura-orientoitunut nainen ja eteenpäin meno urallani on nyt keskeisintä.
      Sain kuusi vuotta sitten työpaikan joka oli tavoitteissani, ja kaksi ylennystä jo hankkinut.
      Olen aina ollut opinhaluinen ja kova halu oppia uutta ja mahdollisimman paljon. Nautin siitä.
      Mitään perhettä ja mukuloita ja ukkoa ja kotileikkiä en jaksaisi. Tulisin hulluksi. Tapaamissuhteita on ollut ja tulee harrastettua silloin tällöin edelleen, ei mitään sitovaan päinkään.
      Nautin elämästäni näin. En ole yksinäinen mutta viihdyn tosi hyvin yksinkin ja tarvitsen aikaa vain itselleni ja ajatuksilleni. Minulla on kaksi todella hyvää ystävää ja useampi kaveri ja tuttava. On sisarukset ja heistä kahdella perhe. En koe jääneeni mistään paitsi kiun en havittele elämääni sellaista jota en halua, vain koska ympäristö painostaisi. Ja onneksi ei painosta.
      Elän kuten tahdon, muitten mutinoista viis.
      terv. uranainen

    • Anonyymi

      Tervetuloa kaikki Himokselle tänä viikonloppuna. Turhat kitinät kotio.

    • Anonyymi

      No eihän se ole kuin elää. Itse on omista teoistaan ja tekemättömyyksistään vastuussa.
      Ja jos tuntuu ettei huvitakkaan elää sillä tavalla niin sitten vaihtaa mielipidettä ja elämäntyyliä. Et ole kenellekään vastuussa omista tekemisistäsi.
      Minun ympärillä ei ihmiset edes ihmettele miksi minulla ei ole lapsia. Ne jotka kysyy niin sanon rehellisesti etten pidä lapsista.
      On ihanaa olla vapaa!
      Avopuolison kanssa ja yksin on kiva matkustella ja elää. Olis ihan hirveetä jos mulla olis lapsia. Kaikille osapuolille.
      Ei kaikista vaan ole äideiksi. Ja jos siltä tuntuu niin älä lähde edes kokeileen.
      Jotkut sanoivat, että sinua ei kukaan vanhainkodissa tule sitten katsoon. Tein vanhainkodissa 15 vuotta töitä eikä siellä välttämättä lapsia näkynyt asukkailla niitä olikin. Turhaa on edes siihen vedota.
      Tärkeintä on hyvät ystävät, sukulaiset ja aktiivinen, mielenkiintoinen eletty elämä. Ja ettei tarvitse katua mitään.
      Nimim lapseton ikionnellinen 46 vuotias

    • Anonyymi

      Menen 16-vuotiaana naimisiin erikoisluvalla.
      Jos olisi tämä järki ollut silloin en olisi perustanut perhettä.

    • Anonyymi

      Olen ainakin Kiitollinen että minulla o Oma lapsi

    • Anonyymi

      Minä olisin muuten voinutkin perheellistyä mutta olen laiska mies enkä olisi pystynyt elättämään perhettä enkä halua että nainen on yksinhuoltaja ja lapset yhteiskunta elättejä, siinä syy miksi en ole perheellistynyt.

    • Anonyymi

      Roomalaisperhe ilman kirjettä? Roomalaiskirje:1

    • Anonyymi

      itseäni ei kiinnosta ruveta leikkimään kotista....

    • Anonyymi

      Meillä on 14 lasta ja vielä haluttais tehdä ainakin yksi tai kaksi.
      Asumme pienellä paikkakunnalla Keski-Pohjanmaalla. Kauppias tervehtii iloisesti kun tulemme kauppaan😁 pelkästään maitoa ostamme 25litraa!

    • Anonyymi

      Elämän perustarkoitus valitettavasti on lisääntyminen, ei yksinään tehdyt maailmanympärysmatkat. Se että kyllästytään toisen ihmiseen viidessä vuodessa on merkki tämän ajan ihmisistä, ja heidän tavastaan kuvitella että kaiken on oltava helppoa ja velvotteista vapaata. Oletko koskaan miettinyt että Afrikassa tai Kauko-idässä ei ajatella samalla tavalla. Joten, tämä on varsin länsimaisen ajatustavan tuotos ja vieläpä tälle ajalle ominaista selvää itsekkyyttä. Jos parisuhteessa lähdetään hakemaan seuraa muualta, se on merkki siitä ettei lähtijälläkään ole kykyä kantaa vastuuta tai sitten on alunperin oltu liian optimistisia reaalielämän suhteen.

      Ne surkeatkin päivät kuuluvat elämään. Ei kukaan voi elää loputonta juhlintaa ja omaan napaan tuijottavaa nautinnonhakua. Parisuhteessa ei ole mitään " toinen antaa ja toinen vaan ottaa " periaatetta, se on kuten nimikin sanoo parisuhde. Kahden ihmisen välinen sopimus johon sisältyy velvoitteet.

      • Anonyymi

        Elämän perustarkoitus ei ole lisääntyminen. Ja lasten hankkiminen on myös itsekästä, jokainen lapsia saanut on tehnyt sen itsensä takia.

        Lasten hankinta ei kuulu parisuhteen velvollisuuksiin eikä velvollisuuksiin ylipäätään.


      • Anonyymi

        Näin se valitettavasti on, mutta onneksi elämällä ei tarvitse olla tarkoitusta. Voi elää itsekkäänä ikisinkkuna huoletonta elämää, mihin ei kuulu surkeita päiviä ja huonoja sopimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se valitettavasti on, mutta onneksi elämällä ei tarvitse olla tarkoitusta. Voi elää itsekkäänä ikisinkkuna huoletonta elämää, mihin ei kuulu surkeita päiviä ja huonoja sopimuksia.

        Näin se EI ole. Elämän tarkoitus on se minkä itse päättää olevan elämän tarkoitus. Ja väite siitä, että sinkut ovat itsekkäämpiä kuin lapsiperheelliset on naurettavan idioottimaista sontaa. Lapset hankitaan aina itsekkäistä syistä, joka väittää muuta on joko idiootti tai valehtelija.

        Ja mitä pahaa on siinä, että elää huoletonta elämää? Jos tekee huonoja sopimuksia, on se vain typeryyttä.


    • Anonyymi

      Ei kovin suurella järjellä varustettuja nää lapsia tehneet, jotka ei muuta syytä löydä elää kuin ne lapset.
      Tuskin ovat kovin kiinnostuneita tieteistä tai taiteista tai intohimosta tutkimuksiin, syvällisempään,
      se lasten kasvamisen katselu on ylintä mihin nämä pystyvät. Ja hyvä sitten heille kun ovat päässeet korkeimpaansa mihin elämässään ylipäänsä olisivat päässeet, jos toinen vaihtoehto olla yksin, yksinäinen, odottamassa että joku tulis.

      • Anonyymi

        En voi käsittää näitä naisia jotka oman terveyden kustannuksella puskee lapsia tähän maailmaan, rakastavat heitä kuulemma yli kaiken, sitten naama kiukusta punaisena vuodesta toiseen lasten kanssa kaupassa yms.
        Minä taas rakastan lapsia siinä määrin etten halua heidän kärsivät tässä yhä pahemmassa maailmassa. Moni joka tekee lapsia eivät ymmärrä tai halua ymmärtää mihin ne lapset, jotka nyt syntyy vielä joutuvat.


    • Anonyymi

      Tänäpänä voi vielä valita jäsenyytensä. Ollako verta vai lihaakin.

    • Anonyymi

      Nyt sellainen aikaa . On normaali elää ilman lapsia. Maailmassa on riitä ihmisiä, jopa yli. Vaikea sanoa tulevaisuudesta. Hyvät ihmiset pulassa, mutta loiset ja huonot saa kaikkea vain hyvää. Nyt paras vaihtoehto kehittää itseä henkisesti!!!!!!!

      • Anonyymi

        Tänään me saadaan tietää sen tulevan perijä miljonääri sukupolvi vihdoin ja viimein. Esikoisemme saanee ekan ja ehkä vikan pitkän ihmettelyn ja odottelun jälkeen ensi kesänä. Vaari valmiustilassa vaunut kin jo eteisessä valmiina tulokasta varten. Itsellä vakava sydänvika ja silti innolla mukana toivottamaan uutta tulokasta tervetulleeksi olitpa kumpaa sukupuolta hyvänsä meidän jengiin. Tulevaisuutesi kyllä on turvattu. Meitä on iso liuta lapsettomia tukihenkilöitä valmiina auttamaan tarvittaessa. Olipa sitten luku päätä tai urheilumieltä jatkossa. Neuvolan kaikki tietävät jo nyt sofmisuussa pällistelemässä kun kerron ruppanoilke olleeni 1990-luvulla 8 vuotta koti-isänä ylpeästi. Ou jeeee enkä päivääkään edes vaihtaisi pois. Yeeah repikää siitä poliitikon retale et ittellene murusia jos edes kyky ette siihen poloiset pikku galluppejenne kanssa.


    • Anonyymi

      Missä on niin kirjoitettu että "elämän tarkoitus on lisääntyä"...ja nimenomaan ihmisen lisääntyminen?!
      Maailmasta kuolee sukupuuttoon jatkuvasti eläinlajeja joten ei olisi maapallolle haittaa vaikka ihminen myös kuolisi sukupuuttoon..ehkä olisi maapallolle hyväkin juttu.
      Suomen syntyvyyden lasku voidaan korvata vaikka sata-tuhat kertaisesti maahanmuuttajista/pakolaisista.

      • Anonyymi

        Aivan. Ja entäs ne monet ihmiset (naiset), jotka eivät koskaan pysty saamaan lapsia?! Jos elämän tarkoitus niinsanotusti on lisääntyminen, niin pitääkö tällaiset henkilöt täysin turhina ja tarpeettomina viedä saunan taakse ja ampua?! Eli miettikää pari kertaa!!!


    • Anonyymi

      Niin minäkin haluan elää vain mieheni kanssa kaksistaan.käykööt lapset jos haluaa mutta en hae heitä enään ja kuskaa takasheidän kotiin.ja moni ihmetelee sitä en joukse heidän asioitaan ja kenenkään muiten,asioita hoida

    • Anonyymi

      Kannattaa hoitaa myös "vahingon mahdollisuus" minimiin eli varaat ajan vasektomiaan.Ikä oltava 30v. ja koska ei asu parisuhteessa ei tarvitse mitään puolison hyväksyntää asiaa.

      Helppo operaatio ja johtimen "pätkät" menee sairaalan arkistoon tositteeksi jos tulee tilanne että joku alkaa väittämään lapsen isäksi vaatien elatusmaksuja.

      2-3kk on varoaika, eikä oteta mitään näytteitä kun maksimi on kulunut.
      Elimistö on siinä ajassa alkanut kehittämään vasta-ainetta siittöitä vastaan eli niiden tuotanto loppuu. Johtimet päät on myös poltettu umpeen ja varmistettu sidoksella. Päätös on siis pysyvä, suosittelen!

      Olen hoitanut omalta kohdaltani asian kuntoo, eikä kertaakaan kaduttanut, päinvastoin. 1 huolenaihe vähemmän ainoaan elämään ja eräästä kalleimmista kyse.

    • Anonyymi

      Jokainen saa elää kuten haluaa, mutta aika yksinäistähän se on loppu elämä elää yksin.

      • Anonyymi

        Yksinäisyys ei ole aina oma valinta. Itse olen ollut 20 vuotta yksin, kun pitkä avioliittoni toisen osapuolen tahdosta ja aloitteesta päättyi 20 vuotta takaperin. Valtaosa sukulaisista on kuollut, sisaruksia ei ole, hyvät ystävät ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Avioliittoni jäi lapsettomaksi. Eli omasta tahdostani en tässä tilanteessa ole, vaan elämäni on vain ajautunut tähän pisteeseen. Älkää siis kukaan kuvitelko, että ihminen pystyy noin vain päättämään omasta elämästään tai valitsemaan, millaisen elämän haluaa. Voin kertoa, että niin se ei todellakaan ole!


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on kirkastaa Jumalaa. Jeesus lupasi, että Taivasten Valtakuntaa tavoitellen saamme kaiken muunkin ja se tosiaan menee juuri noin. Tämä on oma kokemukseni.

    • "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista."

    • Anonyymi

      Tänne eivät kirjoittele abortoidut eivätkä syntymättä jätetyt, vaan ne, joiden vanhemmat ovat nähneet lisääntymisen ilot ja surut. Jokainen on velkaa omasta elämästään sen, että jatkaa sukuaan, jos pystyy.

      Mistäs nämä nykyiset lisääntymisiässä olevat ottavat aikanaan hoitajan ja eläkkeenmaksajan itselleen, jos huoltosuhde etenee edelleen samaa nykyistä trendiään. Viimeinen sammuttaa valot ennen itsensä hautaamista?

      Liikakansoitusta kauhisteleville on todettava, että vaikka kaikkis uomalaiset huomenna tekisivät itsemurhan, se ei maapallon mitassa vaikuttaisi yhtään.

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole velkaa elämästään sen vertaa, että tarvitsee jatkaa sukua. Tuo on aivottoman valheellista sontaa. Enkä piittaa pätkääkään siitä mitä tapahtuu minun jälkeeni, se ei ole minun ongelmani.


    • Anonyymi

      Ja mikä olikaan vuodatuksen pointti?

      Sinusta tuntuu pahalta.Ok.
      Haluat olla yksin.Ok.

      NO VITTU OLE YKSIN!!

      Miksi voihkia täällä? Olet vaan yksin niin unelmasi oli siinä.Sait sen.Jeeee!

      Vai olisiko voihkintasi perimmäinen juuri siinä että nimenomaan ET halua olla yksin ja sydämesi huutaa rakkautta jota vaille olet jäänyt?

      voihkinta ei tuo muuta kuin lisää voihkintaa.Oihhhh voihhhh mulla on paha olla maailma on paha paikka kaikki on niin väärin miks aina mulle käy näin nyt masentaa nyyh yhyy.

      Jos haluat olla yksin, naama umpeen ja ole yksin.

      jos haluat parisuhteen niin kasva aluksi aikuiseksi ja nielaise paska olo alemmaksi.Kaikki mitä kuvailit on normaalia elämää muillekin.Hyväksy se ja mene elämässä eteenpäin.Luuserit jää tuleen makaamaan.älä ole yksi heistä.

      Jos haluat hyvän parisuhteen, suomalainen nainen on se viimeinen vaihtoehto.Suuri osa telaketjufeministihulluja joille hyvän päivän sanominenkin on sodanjulistus.Lukevat jostain naistenlehdestä kaikkea paskaa että kun mies tuo kukkia on se merkki pettämisestä ja sota on valmis teit mitä tahansa.

      normaaleja, tasapainoisia naisia on muualla pilvin pimein.

      • Anonyymi

        Olihan tuokin vuodatus😂


    • Anonyymi

      juu,,mikään ei voi korvata sitä tunnetta kun äiti saa pienen ihmisen syliinsä,
      ollut äidin sisällä kuukausia..kasvanut,syönyt ,sit tullut äidin syliin .tunne heti
      toisen tuoksusta ..mun äiti,,mun lapsi ,se side on ikuinen ,,taisteluja elämässä
      tulee..kuuluu kasvatukseen ..eräässä hyvin tuntemassa uskonnossa kerrotaan..sinun syntymäsi sinulta kysytään haluatko maailmaan,,saat valita..henki maailma,,
      itse ajattelen ihmisen elon on venäläistä rulettia ,,lähtö tulee kysymättä ..eli
      suurin osa avioliitoista on hyötyä toisesta ja suurin on suvun paine..ok..tiedätte
      tämän ,,elämäsi seesteysyys ja hyvä olo löytyy sinusta..ihan itestä ok

      • Anonyymi

        Kyllä korvaa! Mikään ei voita sitä tunnetta kun näkee merenrannalla lapsiperheen, lapset kiukuttelee ja vanhemmat yrittää naama punaisena säilyttää malttinsa, minä käännän purjeveneen keulan kohti ulappaa, lämmin merituuli lekuttelee purjeita. Aurinko paistaa, aistin meren tuoksun.
        Olen yksin ja vapaa!


    • Anonyymi

      Elä, mikset siis eläisi ainoastaan itsellesi ja suvaitsisi yhteiskuntienkin niin elää.

    • Anonyymi

      Kummastuttaa että toitotat haluasi juuri tällä palstalla.

    • Anonyymi

      Niin minäkin mutta mitä jos lapsia jo on? Voiko ne antaa pois?

    • Anonyymi

      täydet peukut sinulle....yksin et ole yksin..huonossa suhteessa olet yksin ,,elämä on annettu
      ihmiselle ..opi,,tutki ,nauti,,näe.. tää kivipallo on yksi äärettömistä tuolla ,,elä nyt

    • Anonyymi

      tämä oli siihen aloitus tytön kirjoitukseen .muuten tämä asia on kuin putoksesta
      asia muuttuu all time ok

      • Anonyymi

        Tarkoitatko aloitus viestiä?
        "Aloitus tytön"
        Aloittaja taitaa olla mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko aloitus viestiä?
        "Aloitus tytön"
        Aloittaja taitaa olla mies.

        Olen ollut perheetön jo 40 vuotta ja ei ole onneksi räkärouskuja vaivoina😄 Muuten naiset on ihanii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut perheetön jo 40 vuotta ja ei ole onneksi räkärouskuja vaivoina😄 Muuten naiset on ihanii

        Sama juttu! Mikäpä sen mukavampaa kun saa vapaapäivinä herätä milloin lystää, voi syödä milloin haluaa voi ottaa päikkärit milloin haluaa jne.
        Tämä jos mikä on elämää. Ei ole 18-20 vuoden vankilatuomiota!


    • Anonyymi

      1. Kukaan ei uskalla vastustaa psykiatria, jolla on oikeus kuin vanhan ajan kunkaalla vangita sinut heti pimeään putkaselliin, jos kielesi ei mielistele narsistista despoottista valtaansa ihailevaa psykiatria, kukaan ei uskalla kuin nyökyttää päätä, joten psykiatrilla ei ole pienintä hajua siitä mitä psykiatrin kuulustelema ihminen ajattelee.
      2. Jotkut ei puhu sanaakaan psykiatrille, joten mistä he tietää, millainen mieli kuulusteltavlla on. Koska Ihmisille kehittyy luontainen inho despotismia, - hirmuvaltaa, yli-viisautta ja mielipuolisia rangaistuksia antavia psykiatreja kohtaan, ettei he koskaan halua olla moisen barbarismin kanssa tekemisissä ja tajuavat että kyse on poliittisista rangaistuksista psykiatrian "auttajan sädekehä pukuun" pukeutuneita kiduttajilta ihmisille jotka ovat sielultaan sivistyneitä, lakia kunnioittavia. (usein kriitikoita),
      joita minkään maan laki ei salli pidätettää, siksi valtioiden on pidätettävä kriitikot psykiatriaa käyttäen, jota psykiatrit mielellään tekevät , koska tajuavat, ellei he tanssi valtion pillin mukaan, valtio lopettaa heille palkan maksun.

      psykiatria on politiikkaa, poliittisia pidätyksiään psykiatrit perustelee että potilalla on moninaisia kehon oireita, saadakseen keinotekoisen syyn pidättää henkilöitä jotka ei ole rikosta tehneet [ei ole yhtä ainutta tautia maapallolla jossa olisi vain yksi oire], joten tyhmempikin tajuaa että psykiatrit ovat poliittisista syistä merkanneet joka kehon kivun päästä varpaisiin psychestä tulevaksi.

      Tämä vainoharhan opetus on tappanut tuhansia aivokalvon tulehdus potilaita
      Ja syöpä potilaita jotka on savustettu tutkimattomana ulos väittäen että monaiaset oireet [kuuluu kaikkiin tauteihin] ovat mielisairautta.
      Tämä on vaarallista tappavaa tarot kortti ennustelu tiedettä, jota valtio maksaa.
      Jokainen kuvttlee että yhteiskunta, joka tätä sairasta oppia harjoittaa on sivistynyt,
      Ja uskoo joulupukki satuja, että psykiatria näkee näkymättömiä sisimpiä, se on vaarallisin ja suurin valhe ja näennäistiede, sillä sielu on näkyvä vain jumalalle, jokainen joka kuvittelee näkevänsä toisten sielun (psycheä ei ole) ja puoskaroi toisten näkymättömällä sisimmällä
      Merkkaa mielestään terveimmät kriitikot mielisairaaksi, vainoahrhaisia opuksiaan seuraten on kansan vihollinen.

      Valtio maksaa (sisältäen hermomyrkyt ja psykiatrien palkat) 11 biljoonaa vuodessa.

      Psykiatriaa valtio tarvitsee:

      Tekemään isänmaataan rakastavista ja siihen luottavista tervejärkisimmistä kriitikko suomalaisista, isänmaansa hirmuvaltaa pelkääviä, vihaavia, vapisevia ihmisraunioita.
      Tähän valtio kuluttaa 11 biljoonaa.

      Psykiatria on mielivaltaisena nimellisenä tieteenä, jota käytetään kriitikkojen kiduttamisen, on kiellettävä.
      Psykiatrien tehtävä on tehdä kriitikoista - ei uskottava - naurettava - lainsuojaton - instituutiossa pidettävä "hullu" ettei hänen demokraattiset yhteiskuntaa rakentavat ja virkamies diktatorismia purkavat - kansan äänestys yhteiskunta, - vakuutus terveys ja valinnan vapaus demokratia mielipiteet leviä.
      He ovat uhaka sosialismille, diktatuurille, jossa virkatantta päättää senkin missä yksilö käy lääkärissä, koska maamme markkinoi (pelättävän kammottavaa), julkisterveyttä paratiisina koko maapallolle.

      Psykiatria on poliittinen sairaus ja kuuluu tautiluokitteluun ja sairauden tunnottomana pelolla hallinnoivana, kiristäjänä, rahan kerääjänä pillereillä, jotka tuhoaa mielen- je kehon hyvin voinnin, tekemällä niin paksun kemiallisen epätasapainon, että sodan tullen Suomen on antauduttava 2 tunnissa, koska 45 % kansansta (lapset mukana) on myrkytetyt niin pahaan kemialliseen epätasapainoon, että he tuskin pystyvät nostamaan sota reppua, saati kantamaan.

      Olemme jo tuhonneet maamme ja kansan Psyykke pillereinä, koska valtio maksaa Psyykke pillerit, kaikista yritetään tehdä hulluja ja psyykke pilleri orjia. Valtion tulisi tietää kansa vihaa ja inhoaa tallaista julkisvaltiota.
      Siksi ihmiset ostaa terveys vakuutuksia, ettei heidän tarvitse mennä poliittisesti sosialistien ohjauksessa olevalle julkiselle, joka sorvaa jonossa hulun papruja.

    • Anonyymi

      Köyhät pätkätyöläiset vaikkakin korkeastikoulutetut eivät voi perustaa perhettä,
      taloudellinen epävarmuus estää sen.

    • Anonyymi

      kirjoitat samoin kuin itse ajattelen. Lapsia en kaskaan hankkinut ja yksin oleminen tuntuu ihan mukavalta. olin 40 v kun menin naimisiin, ja mies kuoli muutama vuosi sitten. Uutta en huoli vaikka vähän maksettaisiin

    • Anonyymi

      Ihan hyvä idea. Päättää itse asioistaan. Eikä siinä, voihan sitä jos sattumalta uuden löytäisi niin aloittaa seurustelemaankin. Itellä mennyt jo niin monta vuotta itsekseen että tuntee kauhua kun joku puhuukin siihen suuntaan. Nautin yksinolosta. Kukaan ei pääse kyttään ja kommentoimaan ja saa juoda aamukahvinsa rauhassa. :))

    • Anonyymi

      Saunassa on kuppaaja. Kuppauksella kakusta voi irrota sisältö. Säästellään löylyt kovemmille kuppaajille.

    • Anonyymi

      Miehelle elämän tarkoitus on paritella mahdollisimman monen ERI naaraan kanssa. Muuta voi harrastaa jos jää aikaa, vaikka sitä parisuhdetta.

    • Anonyymi

      Mikä on ongelmasi? Elät sitten vaan rauhassa valitsemallasi tiellä. En ymmärrä pitkän-pötkön tarinaasi ollenkaan. Ei kukaan sinua väkisin alttarille kisko ja pakota lapsia tekemään. Hyvä vaan, kun tiedostat, miten tahdot elää. Jotkut toiset sitten toisella tavoin.

    • Anonyymi

      Kaikki voivat tehdä mitä haluaa. Mutta mielestäni perhearvot ovat menneet käsitteet. Nykypäivänä kun naiset eivät tarvi enään miestä elättämiseen niin he niin ikään kuin pärjäävät yksin. Kaikki on saatava ja materiaaliset asiat menevät tunteiden edelle. Onko ihme kun telkkari ja musiikki takoo tyhmän teinin päähän että elämässä tärkein on raha, julkisuus, pimppi, kikkeli, vaatteet, autot yms. Harmittaa nähdä mihin tämå maailma on jo mennyt. Mä oon kuitenkin aika nuori, en oo mikään ikäloppu heppu vaan 1990 syntynyt mies. Toivon vaan että on vielä tarpeeksi ihmisiä joilla on jotain muuta kuin onttous sisällä esim. tunteet ja kunnia. Itse elän perhe elämää kahden lapsen isänä ja toivottavasti hyvänä aviomiehenä (en ole enkä tuu pettämään mun vaimoa kerta hänelle sen vannoin)

    • Anonyymi

      Alottajakin on ollu lapsi joskus. Kyllä olis Hänen äidillään varmaan ollu paljon mukavampaa ilman moista kitisijää.

    • Anonyymi

      Rstewardin viiksiä ilman jouni näyttää mykältä.

    • Anonyymi

      Voi kyllä täysin samaistua tähän! Samanlaisia kokemuksia, mutta haluaa sitä silti perheen joskus perustaa. On se hienoa kun suku jatkuu ja joku tulee sitten vanhainkodissa taputtelemaan. Ei sitä silti yksin ole väärin ikinä elää, jokanen tallaa tyylillään👍

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe