Ystäväni osti Spanieli rotuisen turkki koiran. Ystäväni leikkasi koiran turkin pois kun silloin oli todella kuuma kesä ja koira raukka oli lämpö halvauksen partaalla. Hän laittoi kasvattajalle koirastaan kuvan ja siitä kasvattaja sitten suuttui todella paljon. Hän tuli hakemaan koiran pois vedoten siihen että oli sopimus ettei turkkia saa leikata pois. Heillä ei ollut suullista tai kirjallista sopimusta turkista. Mitä mieltä te olette tälläsestä toiminnasta?
Onko tämä oikein koiran kasvattajalta?
11
174
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sinulta jäi kertomatta? Turha pyytää mielipiteitä, jos tahallaan tai tahattomasti valehtelee ja jättää olennaisia seikkoja kertomatta.
Kasvattajahan ei toisen omaisuutta voi hakea pois missään tilanteessa. Joten epäilenpä vahvasti, että kyse on sijoituskoirasta, jota oli tarkoitus näyttelyttää. Ystäväsi on pumpulipää, jos luuli turkkirodulta voitavan leikata turkin alas ja silti näyttelyttää koiraa.
Ja jos näyttelyvelvoitteesta on sovittu, niin se oli nimenomaan ystäväsi, joka sopimusta rikkoi, ja koiran pois hakeminen oli täysin OK toimintaa. Menikö tarina oikeasti näin, vai mikä jutussasi oli vikana?- Anonyymi
Koira ei ollut sijoituksessa eikä ollut näyttely velvoitteita. Ystäväni osti koiran omaksi ilman minkäänlaisia ehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koira ei ollut sijoituksessa eikä ollut näyttely velvoitteita. Ystäväni osti koiran omaksi ilman minkäänlaisia ehtoja.
Kaikki ei nyt vain täsmää, sillä tarinassa ei ole mitään järkeä. Kukaan ei ole niin hullu, että luulee voivansa varastaa toisen omaisuutta. Kukaan ei myöskään ole niin hullu, että antaa varastaa omaisuuttaan. Niinpä tässä tarinassa pitäisi olla nyt kaksi niin kajahtanutta ihmistä, että todennäköisyys tarinan todenperäisyydelle on liki nolla.
JOS nyt kuitenkin oletetaan, että kertomasi on totta, niin mitä epäselvää tässä on? Rikosilmoitusta varkaudesta vain vetämään ja ilmoitus kennelliittoon vielä lisäksi. Koira haetaan omistajalleen vaikka viranomaisten avustuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koira ei ollut sijoituksessa eikä ollut näyttely velvoitteita. Ystäväni osti koiran omaksi ilman minkäänlaisia ehtoja.
Silloin on kyseessä varkaus. Ystäväsi on tehnyt rikosilmoituksen varmasti jo. Jos ei ole tehnyt, hältäpuuttuu älliä.
jos kaikki on kuten kerrot, ei kasvattajalla ole ollut pienintäkään oikeutta hakea koiraa pois, paitsi jos ostohinta on maksamatta.
- Anonyymi
Jos on ostanut koiran, omistaa sen. Jos kuka tahansa, kasvattaja vaikka , vie koiran. On kyseessä varkaus, josta tietysti tehdään ilmoitus poliisille.
Jos, kyseessä sijoituskoira, sopimuksessa lukee mitä on sovittu. Myös suullinen sopimus on pätevä. Sopimuksia EI saa rikkoa. - Anonyymi
Onko ystäväsi nyt kertonut sinulle totuutta koirasta, epäilen....
- Anonyymi
Tätä epäilen vahvasti minäkin. On niin älyvapaa stoori, että pakkohan tässä on joku koira olla haudattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä epäilen vahvasti minäkin. On niin älyvapaa stoori, että pakkohan tässä on joku koira olla haudattuna.
Olisiko jo tappanut sen koiran ja haudannut vai mitä tarkoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko jo tappanut sen koiran ja haudannut vai mitä tarkoitat.
Ehkä kyllästyi, ja palautti. Ei kehdannut kertoa epäonnistumisesta, ja kyllästymisestä...
- Anonyymi
Ostettua koiraa EI Voi kukaan hakea pois!
Se olisi Varkaus!!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483