Polo Ralph Laurenin verkkokauppa (www.polo.com) on tökerösti vuotanut VÄHINTÄÄN 180 000 luottokorttikäyttäjän tiedot rikollisten käsiin. Se että saitti on toteutettu "murtovarmalla" Linuxilla ei varmastikaan tule kenellekään yllätyksenä.
Eikö sitä bugista Linux-seulaa voisi millään saada vihdoin korjattua edes sen verran turvalliseksi että se soveltuisi vakavaan bisneskäyttöön? Tunarit! Tämä siitä seuraa kun pyörittää bisnestä kädettömien harrastelijoiden kyhäämillä ohjelmilla.
http://money.cnn.com/services/tickerheadlines/for5/200504140034DOWJONESDJONLINE000008_FORTUNE5.htm
Linux vuotaa kuin seula
9
1053
Vastaukset
- virhe?
Koko jutussa ei edes mainittu sanallakaan Linuxia.
vuotaa kirjoitti:
nämä unknown koneet ovat, winukkoja kenties?
Linux Apache/2.0.50 (Unix) 4-Mar-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
unknown Apache/2.0.50 (Unix) 3-Mar-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
Linux Apache/2.0.50 (Unix) 10-Feb-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
unknown Apache/2.0.50 (Unix) 9-Feb-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
Linux Apache/2.0.50 (Unix) 16-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
unknown Apache/2.0.50 (Unix) 15-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
Linux Apache/2.0.50 (Unix) 11-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
unknown Apache/2.0.50 (Unix) 10-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
Linux Apache/2.0.50 (Unix) 9-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
unknown Apache/2.0.50 (Unix) 8-Jan-2005 63.240.110.250 GSI Commerce
- harmaahurtta
Ensiksi,
http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=64476
Eikö sitä bugista Windows-seulaa voisi millään saada siihen kuntoon, että edes tietoturvan ammattilaiset osaisivat säätää palvelimet turvalliseksi? Tunarit! Tämä siitä seuraa kun käyttää suuren ja maineikkaan firman tuotteita.
Toisekseen, missään tuossa linkissä ei mainittu, miten ne tiedot on saatu. Se että veppipalvelin on linux ei kerro mitään, miten järjestelmään on päästy sisään tai että mitä koneita/softaa siellä pyörii.
Missä muuten sanottiin, että se on verkkokauppa, joka ne on vuotanut?
Kun seuraavan kerran trollaat, koita edes saada faktat kohdalleen... - Sinileima-Emmental
Reikäjuusto-Linuxin hatara tietoturva aiheuttaa harmaita hiuksia ja unettomia öitä kokeneemmallekin linux-peelolle:
http://security.linux.com/article.pl?sid=05/03/23/2239205
Myös Debian-projektin puolentoista vuoden takaiset tietoturvaongelmat ovat tuoreessa muistissa:
http://marc.theaimsgroup.com/?l=debian-announce&m=106941381015817&w=2- tuoreemmassa...
...muistissa on windowsin ongelmat, olisiko viimeksi eilen löytynyt taas uusia aukkoja...
- eihän
tuoreemmassa... kirjoitti:
...muistissa on windowsin ongelmat, olisiko viimeksi eilen löytynyt taas uusia aukkoja...
niitä ollut kuin kymmenen. Ja niiden lisäksi kolme muuta.
http://www.ficora.fi/suomi/tietoturva/varoitukset/varoitus-2005-29.htm
niin että mikä käyttis olikaan reikäjuusto???
- ksym_
http://www.euronet.nl/users/frankvw/rants/microsoft/IhateMS_A.html
Lue siitä pyhän käyttiksesti paskuuksista.
Tuommoisen kökön kannattajana ei pitäisi
mielestäni alkaa trollaamaan Linuxia ;) - The Real J.
Kyllä sitä Windowsissakin aukkoja löytyy. XP Homessakin useita aukkoja joista useita kriittisiä. Ja paikkaamattomia aukkoja yli neljännes
http://secunia.com/product/16/
XP Prossakin löytyy aukkoja reippaasti
http://secunia.com/product/22/
Kyllä sitä Linuxissakin aukkoja on. Jopa turvallisena pidetyssä MacOS X:ssäkin on 48 aukkoa, mutta vain 2% paikkaamattomia
http://secunia.com/product/96/
Mutta mutta... Eräs käyttis on jopa turvallisempi kuin Windows, MacOS ja Linux. Pyöreät 0 turvallisuusaukkoa ! Behold !
http://secunia.com/product/4610/
J.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644