Ehdotan, että tehdään kuntalaisaloite, että Kuhmoinen liittyy kuntalaisaloite.fi-palveluun. Minulla on tälle ehdotukselleni perustelut, mutta en kerro niitä, sillä haluan kuulla, mitä te muut olette tästä asiasta mieltä.
Kuhmoinen mukaan kuntalaisaloite.fi-palveluun
8
73
Vastaukset
- Anonyymi
Muistaako kukaan, onko Kuhmoisissa kansalaisaloitteita tehty/otettu käsittelyyn? Ovatko johtaneet mihinkään?
https://www.kuntalaisaloite.fi/fi/ohjeet - Anonyymi
Mikä tämä kuntalaisaloite.fi-juttu oikein on? Ei ole minulle tuttu.
- Anonyymi
Ehdotin tätä omalle kunnanvaltuutetulleni joku vuosi sitten. Hän totesi, että kaikki eivät ole netissä.
Eihän tämä nettipalvelu sulje pois sitä nykyisinkin käytössä olevaa mahdollisuutta, että kuntalaiset voivat tehdä kirjallisesti aloitteen, mutta netin kautta (vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksilla käyttäen) aloitteiden tekemisestä ja niiden tukemisesta tulee nopeampaa ja helpompaa.- Anonyymi
Ehkä aloitteet häiritsevät työrauhaa,
- Anonyymi
"kuntalaiset voivat tehdä kirjallisesti aloitteen,"
Täytyy olla melkoinen touhupetteri että jaksaa tuulessa ja tuiskussa kerätä nimiä aloitteeseen ja ajaa Haukkasalosta Päijälään ja siltä väliltä.
- Anonyymi
Tavallisen kuntalaisaloitteen tehdäksesi sinun tulee olla jäsen kunnassa, jolle teet aloitteen. Myös alle 18-vuotiaat voivat osallistua kuntalaisaloitteeseen. Lisäksi muut kunnan jäsenet kuin asukkaat voivat osallistua aloitteisiin. Kunnan jäseniä ovat asukkaiden lisäksi ne, jotka hallitsevat tai omistavat kunnassa sijaitsevaa kiinteää omaisuutta. Kunnan jäseniä ovat myös yhteisöt, laitokset ja säätiöt, joiden kotipaikka sijaitsee kunnassa.
Tämä toimisi Kuhmoisissa hyvin, kun mökkiläisetkin pääsisivät tekemään aloitteita!- Anonyymi
Testasin tänään palvelua kun yritin tukea Malmin lentokentän säilyttämiseksi tehtyä kuntalaisaloitetta Hgissä. Tunnistauduin pankkitunnuksillani. Oikeusministeriön tarjoama kuntalaisaloite.fi-palvelu toimi tässä tapauksessa hyvin: se totesi, että en ole kirjoilla Hgissä ---> en voi allekirjoittaa aloitetta.
- Anonyymi
Jos ei kuntalaisilla ole kehittämisideoita lienee turhaa liittyä tuollaiseen (maksulliseen?) palveluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984