Voinko kirjoittaa L tai E jos kurssin keskiarvot ovat 7

Anonyymi

Eli tosiaan mun fysiikka ja pitkä matikka ovat tasoa 7.
Kursseita oon matikasta saanu: 7,6,8,7,7,7,9,8 ja fyiikasta: 7,6(hylätty ensin),7,7,7

Olen nyt toisella vuodella opiskelemassa ja ajattelin kesälomalla lukea kemian ja biologian yo. Mulla on sitten keväällä fy ja ma ja mietin että milloin alan lukemaan jos haluan oikeesti saada L tai E ja miten luen siihen? Olisin todella kiitollinen vastauksista ja mua ahdistaa todella paljon se että pystynkö mä siihen. Mulla löytyy motivaatiota mutta pelkäämisen takia seki pikkuhiljaa laantuu. Käytän päivässä noin 2-4h läksyjen tekemiseen riittääkö se?

19

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voit kirjoittaa L tai E, jos osaamisesi taso paranee huomattavasti. Kannattaa aloittaa panostus kirjoituksiin heti ja jatkaa sitä koko ajan.

      Käytät päivässä paljon aikaa (2-4 tuntia) läksyihin. Ja silti menestys keskinkertaista. Ajan lisääminen ei ehkä tuloksia sinulla paranna, vaan ajan käytössä ja opiskelutyylissä pitäisi tapahtua jotain. Kyllä päivittäisellä 2-4 tunnin opiskelulla pitää lukiossa syntyä parempaa tulosta!

      • Anonyymi

        Miten niin "pitää"?? Mikä sinä olet määrittelemään mitä pitää ja mitä ei?? Jos ei päähän mene vaikka lukee kuinka paljon niin ei silloin voi sanoa että "pitää", koska jokainen on sellainen kuin on ja jos ei oppi mene perille niin sitten ei mene!!! Ei ketään ihmistä voi määritellä jonkun TOISEN IHMISRN mukaan. Mikä on SINUN henk. koht. totuus ei ole kaikkien ihmisten totuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "pitää"?? Mikä sinä olet määrittelemään mitä pitää ja mitä ei?? Jos ei päähän mene vaikka lukee kuinka paljon niin ei silloin voi sanoa että "pitää", koska jokainen on sellainen kuin on ja jos ei oppi mene perille niin sitten ei mene!!! Ei ketään ihmistä voi määritellä jonkun TOISEN IHMISRN mukaan. Mikä on SINUN henk. koht. totuus ei ole kaikkien ihmisten totuus!

        Siten niin "pitää", että jos ei 2-4 tunnin päivittäinen läksyjen teko tuota lukiossa parempaa tulosta, lukio on ehkä huono paikka käyttää aikaansa, kun kerran oppi ei mene päähän. Mutta oma on asiasi ja aikasi. Hyvä että yrität kuitenkin!

        Mitä pitää ja mitä ei, siitä muuten minä olen vähintään yhtä pätevä kuin sinäkin sanomaan jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "pitää"?? Mikä sinä olet määrittelemään mitä pitää ja mitä ei?? Jos ei päähän mene vaikka lukee kuinka paljon niin ei silloin voi sanoa että "pitää", koska jokainen on sellainen kuin on ja jos ei oppi mene perille niin sitten ei mene!!! Ei ketään ihmistä voi määritellä jonkun TOISEN IHMISRN mukaan. Mikä on SINUN henk. koht. totuus ei ole kaikkien ihmisten totuus!

        Oon vähän samaa mieltä että jotkut ihmiset ei vaan opi yhtä nopeasti niinkuin toiset vaikka kuinka käyttäis paljon aikaa. Silti ei sais luovuttaa ja vaikka en saa 9 ja 10 yritän silti pitää motivaatiota yllä vaikka vaikeaa onkin välillä varsinki ku sanotaa että pitäs saada parempaa tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten niin "pitää", että jos ei 2-4 tunnin päivittäinen läksyjen teko tuota lukiossa parempaa tulosta, lukio on ehkä huono paikka käyttää aikaansa, kun kerran oppi ei mene päähän. Mutta oma on asiasi ja aikasi. Hyvä että yrität kuitenkin!

        Mitä pitää ja mitä ei, siitä muuten minä olen vähintään yhtä pätevä kuin sinäkin sanomaan jotain.

        Se että ei saa parempia numeroita kun 7-8 kun käyttää aikaa 2-4h ei pitäs pois sulkea sitä et käy lukiota koska kaikkien kannattaa yrittää ja mä en voinu kuvitella et opiskelisin jossain muualla, lukio on aina ollut mulle se ainoo vaihtoehto peruskoulun jälkeen. Mutta toi on totta et voi ite valita mihin käyttää omaa aikaansa


    • Anonyymi

      Riippuu panostamisesta! Jos panostat yo-kokeisiin enemmän kun kurssiarvosanoihin niin tietenkin se E voi sieltä tulla jos opiskelet.

      • Anonyymi

        Miten niihin kannattaa opiskella? Onko kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niihin kannattaa opiskella? Onko kokemusta?

        Kokemusta: lue, kirjoita, kysy apua tarvittaessa, anna muiden kuulustella yms.


    • Anonyymi

      Kysy ennustajalta

      • Anonyymi

        Eiku ostan kristallipallon


    • Anonyymi

      Opiskelu arvosanojen takia voi olla tuskallista ja tulokset heikkoja.
      Itse opiskeltavaan asiaan kohdistuva kiinnostus (ilman arvosanatavoitetta) johtaa parhaaseen tulokseen. Se ei kuitenkaan takaa L tai E, mutta parhaan, mitä sinun resursseilla on mahdollista saada.

      Arvosanat eivät riipu yksistään ahkeruudesta ja ajankäytön määrästä, vaan myös omasta lahjakkuudesta.

      • Anonyymi

        Mua kiinnostaa ne asiat mutta kuten sanoit ahdistus ja stressi sekä pelkääminen vaikuttaa niihin aika paljon. Mutta kiitos kommentista ja oon samaa mieltä!


    • Anonyymi

      Seiskan taso kurssiarvosanoissa ennakoi noin C:tä yo-kirjoituksissa. L ja E vaativat kovempaa osaamista, yleensä 9-10 kurssiarvosanoja.

      Parannettavaa siis on!

      • Anonyymi

        Joo mä oon tosta kuullutkin mutta toivon että olisin erikoistapaus ja saisin silti L tai E. Tiedostan kyl senkin että mun pitää sitten lukea yo kokeisiin todella todella paljon.


    • Anonyymi

      Riippuu miten oot loppujen lopuksi sisäistänyt asiat. Jos et ole kurssin asioita oikeasti oppinut (älä katsele numeroita vaan pohdi), kirjoituksissa ei hyvin pärjää. Itse vedin kemiasta lopputodistukseen 6 ja sain silti kirjoituksista E:n.

    • Anonyymi

      On mahdollista. Valmistuin pari vuotta sitten 7.2 keskiarvolla ja E:n papereilla.

      Lukio meni miten meni, mutta oleellisimmat asiat jäi päähän. Kirjotuksiin luin vaan enemmän kuin normi kurssikokeisiin.

    • Anonyymi

      Itselleni riitti pitkälti että tein oppikirjojen tehtäviä ja yritin aina piirtää, kirjoittaa ja selittää oppimaani. Oppitunnilla kannattaa kysellä ja keskustella aiheesta opettajan ja muiden opiskelevien kanssa. Kun ymmärtää oikeasti jotain niin sen pystyy piirtämään ja opettamaan sekä pääsee vitsin varteen. Opi opiskelemaan sekä kaverien kanssa, että yksin! Luin oppikirjojen vanhoja asioita huvikseen juuri ennen nukkumaan menoa yleensä n: 20min. Käytin melkein joka päivä noin 1- 3h läksyihin riippuen määrästä ja joskus menin kirjastoon viikonloppuna lauantaina kokopäiväksi 10 -16 ja tein vain tehtäviä tehtäviä ja tehtäviä. Kokeisiin lukuun varasin aina edelvän päivän ja aloitin kertaamisen mielusti muutamaa päivää ennen. Valitettavasti ylppäreitä ennen kiinnostuin muista asioista ja en lukiessa enää tehnyt näin.
      T: 3L 3E ka.9,6

      Tässä vielä lyhyt lista:
      - Häiriötekijät pois! Suosittelen opiskelua kirjastossa tai kahvilassa
      - Lue ja tee tehtäviä, jotta tutustut aiheeseen perin pohjin (aloita helpoilla!)
      - Tenti kavereita ja anna heidän tenttiä sinua
      - Tee läksyt
      - Pidä mielessä aina jokin raaka suunnitelma siitä, milloin opiskelet ja milloin pidät taukoa.
      - Pidä oppikirjoja sängyn vieressä, jotta voit lukea niitä ennen nukkumista.
      ->Kertaus!!!
      - Liiku -> Yleisvointi paranee huomattavasti -> paljon energisempi olo ja jaksaa keskittyä

      • Anonyymi

        Lisäksi pitää uskaltaa kysyä aiheesta!


    • Anonyymi

      Ei tällaistä voi kukaan etukäteen sinulle lupailla/ennustaa. Kirjoitusmenestyksesi on täysin kiinni itsestäsi, ei numeroista. Tietysti jonkin verran sattumaa, kuten kokeen vaikeustaso ja mitä siinä satutaan tänä vuonna kysymään.

      Ratkaisevaa on, kuinka paljon teet työtä oppimisesi eteen ja ennen kaikkea opitko mitään sinä aikana? Ei se työmäärä korreloi suoraan menestykseen, jossei se johda mihinkään. Jos istut 8h kirjastolla etkä opi mitään/tarpeeksi tehokkaasti, ei se 8h auta mitään. Ei auta edes 12h.

      Eli ahkeraa työskentelyä vain, niin voi ollakin mahdollisuudet, että saat kirittyä nuo oppimattomat asiat kiinni ennen ylppäreitä. Tsemppiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe