Luiston puute ikuinen ongelma!

Anonyymi

Vapaan suksena Atomicin Team Skate 3000:set. Ei tahdo luistaa muulloin kuin suvikelin jälkeen jäisellä pinnalla. Lumilaatu kuin lumilaatu takkuaa. Kyllä oli tänäänkin tuskaa kun kelin mukaiset luistot oli pohjassa ja 27 km vapaata käsittämättömän tahmealla luistolla. Kuin santapaperia olis pohjassa ollu.

6

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tänään oli 2 astetta lämmintä ja lumi oli inan pakkasella. Punaisella swixin parkulla lentokeli.

Oletko voitelun jälkeen siklannu, harjannu messinkiharjalla kuvion auki ja lopuksi vetäny nylonharjalla kiiltäväksi?

Kyllä pitäis luistaa. Jos ei luista, niin pohjassa on jotain mätää.

• Anonyymi

Engadinin 50 km voitettiin Atomiksin uksella, syytä peiliä

• Anonyymi

Ei noilla luistovoiteluilla ole suurta merkitystä kuntoilijalle. Olen asian kokeillut siten että toiseen sukseen huippuvoitelu ja toiseen väärän kelin voiteet. Vaikka suksia vaihtelin jalasta toiseen, niin eipä siinä eroa huomaa. Ja eihän sitä edes ole kuin ehkä 5 sekuntia kilometrille. Ei sitä kuntoilija huomaa.
      Mutta suksen rakenne ja sopivuus on aivan eri asia. Ne ratkaisee luiston yli 90 prosenttisesti. MInullekin huippuosaaja suksimyyjä möi reikäkärkifisherit ja ylisti maasta taivaaseen. Ei ne ole hyvät millään kelillä. Alennusmyynnistä ostin oneway9 sukset ja toinen rehellinen myyjä arveli, että ei ne taida aivan hirveen hyvät sulle olla. Mutta ne on joka kelillä paljon paremmat kuin ne reikärkifisherit. Että ei muuta kuin toiset sukset noiden Atomicien tilalle.

• Anonyymi

No mutta onneksi lentokelillä luistaa suksi kuin suksi ilman mitään voiteita.

• Anonyymi

Käytä sukset hiojalla.

On käynyt minulle usean suksen ja merkin kanssa niin, että suksi toimii vasta uuden hionnan jälkeen - tehtaalla joku valmistusmoka / paskanen kone tms.

Tarkista onko pohja pullahtanut uittamalla suorakulmaa suksea pitkin. Jos on pullahtanut, osta uudet sukset.

Suksi voi olla myös ropelli - hiomakuvio kannassa ja kärjessä puutteellinen / painealueilla huonosti vahaa ottavia alueita reunassa - ropelli ei hionnassa oikea. Osta uudet sukset.

• Anonyymi

Jos painealueet on väärät tahi suksen rakenne on rikki siis ylilöysthyneet, ei siinä auta kuin vanahat pärekaton rakenteiksi uutta alle, nuin se tekhee "uskonmieskin" Levin hullusaporosa

https://areena.yle.fi/1-50954?seek=3665

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      221
      4350
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3339
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      261
      1928
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      6
      1493
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1217
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Ikävä
      161
      1177
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      96
      875
    8. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63
      755
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30