Pahoinpitelystä

Anonyymi

Kesällä 2019 olin ystäväni kanssa viettämässä iltaa. Seurassamme oli myös tämän ystäväni (nykyisin entinen) ystävä, jota en tuntenut entuudestaan. Joimme illan aikana runsaasti alkoholia ja oma viinapääni on melko heikko, sillä harvemmin juon ja silloinkin vain mietoja alkoholeja, joten olimme melko humalassa.

Siirryimme jossain kohti iltaa toiseen ravintolaan, jonne menin jo hyvin humalaisena. Meinasin mm. sammua pöytään. Jossain kohti iltaa tämä ystäväni ystävä oli lähtenyt kotiin. Istuimme iltaa vielä ystäväni kanssa, kun tämä seurastamme poistunut henkilö pyysi ystävääni tulemaan yöksi, sillä hänellä oli tupakat loppu. Ystäväni oli vastannut, että ei voi jättää minua yksin niin humalaisena mihinkään. Ystäväni oli siis kysynyt josko olisin voinut mennä hänen mukanaan tuolle henkilölle, johon henkilö oli vastannut asian olevan ok.

Olin todella humalassa ja matka taksilla tuonne asuntoon on osaltani hyvin hämärä. Ystäväni kertoi laittaneensa minut nukkumaan tuon entisen ystävänsä sänkyyn. Jossain kohti olin alkanut oksentaa sängyssä, jolloin tämä ystävän ystävä oli alkanut raivoamaan ja veti minut hiuksista lattialle ja alkoi hakkaamaan. Ystäväni oli yrittänyt tulla väliin, mutta tämä henkilö oli tönäissyt ystäväni pois. Jossain kohti tapahtumaa muistan havahtuneen siihen, että makaan lattialla ja minua riuhdotaan hiuksista samalla hakaten päätäni lattiaan. Muistan ajatelleeni, että kuolen siihen asuntoon. Olin kuitenkin jollain ihmeen voimalla humalatilastani huolimatta kammennut lattialta ylös ja itsepuolustautunut siinä määrin kuin humalatilaltani pystyin. Asunnosta paennut ystäväni soitti

4

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      poliisit ja selitti tapahtuneen poliiseille. Minut vietiin ensiapuun tikattavaksi (silmäkulmani) oli auennut sekä kuvannettavaksi. Sairaalassa täytettiin myös pake-lomake sekä kuvattiin pahoinpitelyn vammat (auennut silmäkulma, päästä lettipidennyksillä olleiden poisvedosta aiheuteneet haavat ja muut ”kahakassa” tulleet ruhjeet). Pääsin myöhemmin aamuyöstä kotiin, kun siskoni tuli minut hakemaan.

      Tämä ystävän ystävä oli lähettänyt ystävälleni hyvin ala-arvoisia viestejä, joissa mm. syytti ystävääni siitä, että on tuonut hänen asuntoonsa ”subunarkin” (todettakoon vielä varmuudeksi se, että en ole koskaan koskenut alkoholia vahvempien päihteisiin) ym sairasta. Tuo kyseinen henkilö oli myös uhannut viestissä tekevänsä minulle ongelmia, jos yritän tehdä jonkinlaista ilmoitusta jonnekin. Ystäväni oli maininnut minun joutuneen sairaalaan tuon asian takia ja tämä pahoinpitelijä oli vastannut, että minut oli jo pahoinpidelty ennen kuin menin hänen asunnolleen, mikä ei tietenkään ole totta. Seuraavana aamuna hän oli kuitenkin myöntänyt ystävälleni tietävänsä miksi hänellä ”pimahti” ja lupasi, että asia ei tule toistumaan.

      Tein rikosilmoituksen. Toki rikosilmoitus oli tehty jo poliisien toimesta yöllä. Outoa on kuitenkin se, että paikalla ollut ystäväni (joka luojan kiitos soitti paikalle poliisit) kertoi puhelimessa poliiseja kutsuessaan mikä tilanne on ja poliisi oli kirjannut sen molemminpuolisena pahoinpitelynä siitä huolimatta.

      Kävimme kaikki kolme kuulusteluissa, jonka jälkeen esitutkintapöytäkirja toimitettiin syyttäjälle. Syyttäjän mukaan olen edelleen syytettynä pahoinpitelystä, mikä on oikeasti ihan uskomatonta! Minulla on todistaja sekä lääkärinlausunto ja vielä tuon pahoinpitelijän viestit, joissa myöntää pimahtaneensa. Olen aivan järkyttynyt ja valtavan ahdistunut asiasta enkä ymmärrä miten asia kääntyi näin.

      Viime viikolla tuli kutsu sovitteluun ja olen omalta osaltani antanut tapahtumat anteeksi. Ainoa syy miksi en suostu sovitteluun on se, että minut pahoinpidellyt henkilö on valehdellut niin räikeästi eikä ota vastuuta teoistaan.

      Nyt kuitenkin mietin asiaa niin paljon, että se vaikuttaa henkiseen hyvinvointiini. En pysty nukkumaan kunnolla enkä syömään, kun olen niin ahdistunut koko asiasta.

      Haluaisinkin kysyä, että onko tuo jotenkin protokollan mukaista, että poliisi ei yhtään seulo tapahtumia esitutkintapöytäkirjaa varten vaan toimittaa sen sellaisenaan (faktoista viis!) syyttäjän pöydälle, joka sitten syyttää vain ja ainoastaan kertoman perusteella? Pelottaa myös, että minut oikeasti tuomitaan rikoksesta, jota en ole tehnyt ja tulevaisuuteni on pilalla. Tämä tapahtuma itsessäänkin ollut niin traumatisoiva, että vielä rikosrekisterin saaminen tästä ”kruunaisi” koko asian.

      • Anonyymi

        Ehkä olisi pitänyt jo kuulustelussa ilmoittaa, että tilaa pöytäkirjan ja tulee esittämään loppulausunnon. Siinä olisi voinut mainita kaikki puutteet, joita siinä on omasta mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olisi pitänyt jo kuulustelussa ilmoittaa, että tilaa pöytäkirjan ja tulee esittämään loppulausunnon. Siinä olisi voinut mainita kaikki puutteet, joita siinä on omasta mielestä.

        Niin kai. En vain tiennyt edes sellaisesta mahdollisuudesta. Olin kuulustelussa yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kai. En vain tiennyt edes sellaisesta mahdollisuudesta. Olin kuulustelussa yksin.

        Ei peli vielä ole menetetty. Saman voi kertoa käräjillä ja pyytää, että syyttäjä määrää poliisin suorittamaan lisätutkinnan väitteesi vuoksi.
        Jos syyttäjä siihen suostuu, niin asian käsittelyä lykätään seuraavaan istuntoon. Jos ei suostu, niin silloin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin valittaa hovioikeuteen, jos käräjäoikeuden päätös ei miellytä. Hovioikeus taas päättää ottaako se valituksen käsiteltäväksi, jos sellainen tehdään. Hovissa taas voi tapahtua melkein mitä tahansa.
        Rikosrekisteriin tulee merkintä vain jos tuomitaan vankeutta, joko ehdollisena, tai ehdottomana. Poliisin rekistereissä kaikki näkyy ainakin osittain koko loppuelämän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe