Mahtaako kukaan täällä tietää, että jos joku on laittanut eston puhelinnumerolleni ja yritän tälle estäjälle soittaa tai laittaa tekstiviestiä, niin huomaanko sitä mistään? Epäilen että yksi kaverini on eston laittanut, mutta kun soitan kuuluu normi soittoääni ja kun laitan tekstarin ei tule mitään kommenttia ettei se perille menisi. Olen pikkasen ihmeissäni ja kyselen sen vuoksi, että jos hän on minut estänyt, en suotta yrittäisi ottaa yhteyttä.
Puhelun esto
40
16874
Vastaukset
- Anonyymi
joo voi olla esto tuntemattomille numeroille, ja jos hänellä ei ole teidä numeroa
tallennettuna puhelimeen niin olet estynyt.
nj- Anonyymi
Estohan voi olla mille numerolle tahansa ja hänellä on numeroni, joten esto on silloin nimenomaan minun numerolle. Ei minua tuo esto muuten kiinnosta, mutta kiinnostaisi tietää tuleeko se minulle mitenkään ilmi kun otan yhteyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Estohan voi olla mille numerolle tahansa ja hänellä on numeroni, joten esto on silloin nimenomaan minun numerolle. Ei minua tuo esto muuten kiinnosta, mutta kiinnostaisi tietää tuleeko se minulle mitenkään ilmi kun otan yhteyttä.
tiedoksi alottajalle :
jos on sinun puh. numero on estetty kännykkä sanoo
" puhelimeen ei saada yhteyttä "
tai numero ei ole käytössä,
tai vastaaja menee päälle ja sanoon jotain,,, esm. pippauksen jälkeen kerro viesti,
jokatapauksessa jos on etetty puhelin sen tietää,
mutta jos ei vataa voi olla kuollu tai puh. äänettömällä, tai puhelin kadoksissa vaikka esm pudonnu metsää tai jokeen siis hukassa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tiedoksi alottajalle :
jos on sinun puh. numero on estetty kännykkä sanoo
" puhelimeen ei saada yhteyttä "
tai numero ei ole käytössä,
tai vastaaja menee päälle ja sanoon jotain,,, esm. pippauksen jälkeen kerro viesti,
jokatapauksessa jos on etetty puhelin sen tietää,
mutta jos ei vataa voi olla kuollu tai puh. äänettömällä, tai puhelin kadoksissa vaikka esm pudonnu metsää tai jokeen siis hukassa,Kiitos tiedosta!
Anonyymi kirjoitti:
No tulisko silleen et et saa mitään vastausta. Näkee varmaan että olet yrittänyt soittaa ja tekstiviestiinkään ei vastaa. Ehkä noista vois jotkut johtopäätökset vétää.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
No tulisko silleen et et saa mitään vastausta. Näkee varmaan että olet yrittänyt soittaa ja tekstiviestiinkään ei vastaa. Ehkä noista vois jotkut johtopäätökset vétää.
Estetystä numerosta tulevia puheluja ei näy eikä kuulu edes hälytystä, estetylle soittajalle tuuttaa varattua. Näin oli ainakin aiemmin. Nykyistä käytäntöä en tiedä kun en ole kokeillut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Estetystä numerosta tulevia puheluja ei näy eikä kuulu edes hälytystä, estetylle soittajalle tuuttaa varattua. Näin oli ainakin aiemmin. Nykyistä käytäntöä en tiedä kun en ole kokeillut.
Noin se on edelleenkin, puhelu ei tule läpi.
Anonyymi kirjoitti:
No eikös se silloin asiansa aja estäjän näkökulmasta😀. Itsellä ei kokemusta. Eipä ole tarvinnut ketään estää eikä minua tietääkseni ainakaan ole estetty.
- Anonyymi
En osaa vastata kysymykseesi, mutta jäsentelen näin. Epäiletkö että tuttavasi olisi vahingossa täpännyt puhelun ja viesti vastaanottokiellon juuri sinulle. Silloinhan asia pitää selvittää muuten.
Jos epäilet että tarkoituksella, niin sitten ei halua pitää sinuun yhteyttä. En tiedä tuleeko sinulle ilmoitusta.
Jos vain ei vastaa soittoihin eikä viesteihin, niin ei sittenkään halua pitää yhteyttä.
Eli voisi päätellä että ei halua pitää yhteyttä.
Yleensä tulee imoitus jos viesti ei mene perille, mutta tässä tapauksessa en ole varma.- Anonyymi
Kysyin nimenomaan sitä, että tuleeko esto mitenkään ilmi estetylle, joten vastauksestasi ei ollut minulle hyötyä.
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin nimenomaan sitä, että tuleeko esto mitenkään ilmi estetylle, joten vastauksestasi ei ollut minulle hyötyä.
Ei kai se mitenkään selkeästi tule ilmi. Saattaa riippua puhelinmallistakin, mutta yleensä, jos soittaa estetystä numerosta, niin hälyttää vain kerran, jonka jälkeen puhelu siirtyy vastaajaan tai katkeaa, jos vastaajaa ei ole määritetty. Eli jos se hälyyttää normaalisti kunnes itse katkaiset soiton, niin todennäköisesti estoa ei ole, puhelimeen vaan ei vastata.
Tekstarin kohdalla kaiketi ei mitenkään voi estoa havaita. Se lähtee normaalisti mutta ei kuitenkaan vastaanottajan puhelimessa näy.- Anonyymi
entinenmiäs kirjoitti:
Ei kai se mitenkään selkeästi tule ilmi. Saattaa riippua puhelinmallistakin, mutta yleensä, jos soittaa estetystä numerosta, niin hälyttää vain kerran, jonka jälkeen puhelu siirtyy vastaajaan tai katkeaa, jos vastaajaa ei ole määritetty. Eli jos se hälyyttää normaalisti kunnes itse katkaiset soiton, niin todennäköisesti estoa ei ole, puhelimeen vaan ei vastata.
Tekstarin kohdalla kaiketi ei mitenkään voi estoa havaita. Se lähtee normaalisti mutta ei kuitenkaan vastaanottajan puhelimessa näy.Ok, kiitos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, kiitos!
voi olla ettei tiedä että olet estetty, kun on laittanut asetuksiin eston tuntemattomille, eikä
ole tallentanut numeroasi luoetteloon että sinunkin numero on estynyt, vaikka tuntee sinut
nj
- Anonyymi
Mulle tuli näyttöön i s o punainen ruksi, mutta ei mitään selitystä,
kun en erääseen numeroon päässyt, johon oli vahingossa tehty esto
numerolleni. (Se oli iäkkään sukulaiseni känny, jota autan, minun piti
mennä elisan "kioskiin" kysymään, mikä on vika, kun en pääse numeroon.
Heppu sanoi, että "sun numerolle on tehty esto".
Tämä iäkäs ihminen ei osaisi edes estoa laittaa, vaan näpyttelee välillä kännynsä
sekaisin kun muisti streikkaa)- Anonyymi
Harmillista,
ilmeisesti joku tekee rumaa kiusaa
eikä vanhus tiedä kuka , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmillista,
ilmeisesti joku tekee rumaa kiusaa
eikä vanhus tiedä kuka ,Tein mulkistille eston. Tiedän mitä tapahtuu kun hän yrittää soittaa.
Ei tuuttauksia, vaan suoraan tulee "linja varattu" ja puhelu katkeaa.
Nautin kun kaveri taloyhtlön pihalla karjui "yritin soittaa sinulle, että putkimies tulee huomenna, mutta et vastannut". Heittäydyin tyhmäksi tuon narsistin edessä: " Ei mulle oo tullu mitään puhelua". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein mulkistille eston. Tiedän mitä tapahtuu kun hän yrittää soittaa.
Nautin kun kaveri taloyhtlön pihalla karjui "yritin soittaa sinulle, että putkimies tulee huomenna, mutta et vastannut". Heittäydyin tyhmäksi tuon narsistin edessä: " Ei mulle oo tullu mitään puhelua".Asetukset/Estot päälle, kun "hän" yrittää soittaa, niin kuuluu vain rätinää.
Siis estäjän puhelin ei pirise.
Voi katsella sieltä monta kertaa on yrittänyt soittaa. Ja nautit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nautin kun kaveri taloyhtlön pihalla karjui "yritin soittaa sinulle, että putkimies tulee huomenna, mutta et vastannut". Heittäydyin tyhmäksi tuon narsistin edessä: " Ei mulle oo tullu mitään puhelua".Oletko varma ettei tämä tule soittajan puhelimeen muustakin syystä, siis tämä "linja varattu" ja puhelu katkeaa. Minulle on tullut tuo, alan nyt sitkeästi muistella kenelle yritin soittaa. En ymmärrä mitä syytä jollakin olisi estää minua soittamasta. Silloin ihmetteln asiaa ja päättelin että on linjoissa tilapäinen vika. Aina sitä oppii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma ettei tämä tule soittajan puhelimeen muustakin syystä, siis tämä "linja varattu" ja puhelu katkeaa. Minulle on tullut tuo, alan nyt sitkeästi muistella kenelle yritin soittaa. En ymmärrä mitä syytä jollakin olisi estää minua soittamasta. Silloin ihmetteln asiaa ja päättelin että on linjoissa tilapäinen vika. Aina sitä oppii.
Torilla kysyi: "Mikä siinä on kun en saa soitettua sulle , kuuluu vaan rätinää ja katkeaa"
Heittäydyn tyhmäksi " kyllä mun puhelin kunnossa on kukaan ei oo valittannu, vie oma puhelimesi huoltoon" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torilla kysyi: "Mikä siinä on kun en saa soitettua sulle , kuuluu vaan rätinää ja katkeaa"
Heittäydyn tyhmäksi " kyllä mun puhelin kunnossa on kukaan ei oo valittannu, vie oma puhelimesi huoltoon"Esto myös toisinpäin.
Meidän kaikkien tehtävä on estää omaisten soittaminen maksullisille ennustajille.
Katsokaa aamulähetyksiä, lukee vaikka otsikko Hesarista, tilaajat pystyy tietysti lukemaan koko jutun. Mummon/Papan polvi ei tule kuntoon soittamalla numeroon jonka hinta on 3,59€/min. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heittäydyn tyhmäksi " kyllä mun puhelin kunnossa on kukaan ei oo valittannu, vie oma puhelimesi huoltoon"En ymmärtänyt meiliäsi. Tarviko heittäytyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nautin kun kaveri taloyhtlön pihalla karjui "yritin soittaa sinulle, että putkimies tulee huomenna, mutta et vastannut". Heittäydyin tyhmäksi tuon narsistin edessä: " Ei mulle oo tullu mitään puhelua".tuskin tuo tyyppi niin tyhmä oli, että luuli puhelimesi soineen jos on saanut ilmoituksen "linja varattu". puhut pelkkää paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuskin tuo tyyppi niin tyhmä oli, että luuli puhelimesi soineen jos on saanut ilmoituksen "linja varattu". puhut pelkkää paskaa.
Miksi et vastaa, miksi puhelimesi rätisee.
- Anonyymi
Sillai voi tehdä että molemmat estää toistensa viestit
ja silti soittelee toinen toisilleen ja katselee ja nauttii
kun toinen ei pääse perille ja nauttii ja katselee- Anonyymi
Jos haluat, että joku vastenmielinen henkilö ei soita sinulle, menee valikkoon ja tee esto.
Sen jälkeen saat olla ikuisesti rauhassa tältä *ulkulta.
Voi estää sekä puhelut, että tekstiviestit.
Kokeile vaikka lapsesi kanssa, miten homma toimii. Minuakin autoi oma i-tähteni tässä asiassa, nyt osaan tehdä tempun itse.
"Estä soitto"
- Anonyymi
Onkohan täällä vastannut yksikään oikein?
Jos joku A on laittanut puhelimessaan eston tietylle numerolle X. niin X soittaessa ei A:n puhelimessa tapahdu mitään. Soittoääni kuuluu X:lle.
Jos X laittaa tekstarin A:lle, niin X saa ilmon, että tekstari mennyt, mutta A ei näe sitä.- Anonyymi
A näkee jälkikäteen myös viestit, kun valikosta katsoo.
Nyt mulla ei ole kellekään estoa, niin en muista miten se näkyi. Mutta kun se kyylä ei saanut minua vastaamaan, niin se håmå laittoi viestejä, jotka eivät tulee läpi minulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
A näkee jälkikäteen myös viestit, kun valikosta katsoo.
Nyt mulla ei ole kellekään estoa, niin en muista miten se näkyi. Mutta kun se kyylä ei saanut minua vastaamaan, niin se håmå laittoi viestejä, jotka eivät tulee läpi minulle.Testaamissani laitteissa ei näkynyt mistään.
Operaattori kyllä lähettää viestin puhelimeen, mutta itse puhelin estää sen näkymästä. Puhelut ja viestit katoaa bittitaivaaseen.
Tästä on aikaa ainakin 10 v, joten laitteet on voineet muuttua paljonkin.
Sellaisesta en ole varma, kun kerran aikoinaan sain soittaessani johonkin, niin ( operaattorilta tai puhelimesta ) tuli, että "tähän numeroon ei vastaanoteta puheluita".
Luulen, että puhelumaksut maksamatta ja operaattoriilmoittaa keskeyttäneensä liittymän, mutta ei poistanut vielä kokonaan. Odottaa maksujen suoritusta jonkun aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testaamissani laitteissa ei näkynyt mistään.
Operaattori kyllä lähettää viestin puhelimeen, mutta itse puhelin estää sen näkymästä. Puhelut ja viestit katoaa bittitaivaaseen.
Tästä on aikaa ainakin 10 v, joten laitteet on voineet muuttua paljonkin.
Sellaisesta en ole varma, kun kerran aikoinaan sain soittaessani johonkin, niin ( operaattorilta tai puhelimesta ) tuli, että "tähän numeroon ei vastaanoteta puheluita".
Luulen, että puhelumaksut maksamatta ja operaattoriilmoittaa keskeyttäneensä liittymän, mutta ei poistanut vielä kokonaan. Odottaa maksujen suoritusta jonkun aikaa.Laita kortti postiin ja kirjoita että oot yrittänyt soittaa, ei vastaa.
Soita minulle, olis kiva kuulla miten sulla menee tms. ja oma numerosi
Sillähän se selviää.
Jos ei soita, niin siinä se.
Ei kannata turhaa pohtia enää, on laittanut eston.
Sen pituinen se.
Elämäss tulee joskus loppu joillekin suhteille.
Mutta elämä jatkuu, ja pääset mukaan uusiin juttuihin ja tuttavuuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita kortti postiin ja kirjoita että oot yrittänyt soittaa, ei vastaa.
Soita minulle, olis kiva kuulla miten sulla menee tms. ja oma numerosi
Sillähän se selviää.
Jos ei soita, niin siinä se.
Ei kannata turhaa pohtia enää, on laittanut eston.
Sen pituinen se.
Elämäss tulee joskus loppu joillekin suhteille.
Mutta elämä jatkuu, ja pääset mukaan uusiin juttuihin ja tuttavuuksiin.Kerroin hänen pojalleen ihmetykseni, miksi äitisi ei vastaa soittooni.
Poika kertoi, että äiti on niin väsynyt päivittäin tuleviin sairaskertomuksiin, että hän oli pyytänyt puhelinkaupan myyjänä laittamaan estot kolmelle ihmiselle.
Jää kolme tuntia enemmän aikaa normaaliin elämään, eikä tarvi jokaisella sauvakävelylenkillä puhua puhelimessa näpit jäässä.
- Anonyymi
Ei ole totta! Suomalaiset eivät ymmärrä kysymystäsi. Luin "vastauksia" äsken, niin vain muutamassa oli ihan kiitettävästi pinnistelty vastaus kysymykseen.
Aloittaja siis kysyi: voiko älypuhelimesta puhelua soittava tai tekstiviestin lähettäjä jostain hiffata (= nähdä tms.) , jos /kun vastaanottaja onkin laittanut eston päälle?- Anonyymi
Jäi tuosta äskeisestä viestistä pois hiffaa -sanan toinenkin merkittävä aisti eli "kuulla" -sana.
- Anonyymi
Tavallaan kyllä, "puhelimeen ei juuri nyt saa yhteyttä"
En tiedä onko merkkikohtaisia eroja.
Nokian 4.2 älykännykässä eston laitto on niin helppoa, että jopa minäkin sen osaan.
Menet esim "Pentin" nimen/numeron kohdalle ja estät hänen soittonsa sinulle.
Jos tulet katumapäälle, vaikka kuukauden päästä, niin valikoon "Poista esto". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokian 4.2 älykännykässä eston laitto on niin helppoa, että jopa minäkin sen osaan.
Jos tulet katumapäälle, vaikka kuukauden päästä, niin valikoon "Poista esto"."puhelimeen ei juuri nyt saa yhteyttä"
Puhelin on kiinni. - Anonyymi
siilivain kirjoitti:
No voiko? Vastasitko kysymykseen?
Minäkin olen aina ihmetellyt miksei voi ymmärtää mitä kysytään ja vastata siihen. Tähän en tiedä vastausta, mutta ehkä eräänä päivänä ystävän kanssa istutaan vierekkäin, toinen laittaa eston ja soittaa toiselle. Siinähän se selviää. Kiinnostaa tämä alkuperäinen kysymys ja siihen vastaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen aina ihmetellyt miksei voi ymmärtää mitä kysytään ja vastata siihen. Tähän en tiedä vastausta, mutta ehkä eräänä päivänä ystävän kanssa istutaan vierekkäin, toinen laittaa eston ja soittaa toiselle. Siinähän se selviää. Kiinnostaa tämä alkuperäinen kysymys ja siihen vastaus.
Eli, toinen laittaa eston ja toinen soittaa sekä laittaa viestin tähän estettyyn numroon ja katsoo, tuleeko hänelle siitä jokin ilmoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tulet katumapäälle, vaikka kuukauden päästä, niin valikoon "Poista esto".eihän kukaan ole kysynyt miten esto laitetaan päälle, taidat olla aivoton pella.
- Anonyymi
Huomaa. Siitä, että et pysty puhumaan hänen kanssaan, silä hänen puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä. Ja poikki tööttööt.
Laitoin neljälle Estot vuoden 2021 tammikuun 1. päivänä.
Nyt olen saanut olla rauhassa juoruilta.- Anonyymi
No Aloittaja, tuleeko sinun puhelimeesi: Ei saada yhteyttä ja tööttoot. Kun yrität soittaa sille jonka epäilet eston laittaneen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733