Miksi kokkolassa ei saa enää nettiyhteyttä perinteisen lankapuhelimen kaapelin kautta, vaikka nettiyhyeyksiä kauppaavien firmojen sivuilla on modeemeja, jotka liitetään puhelinkaapeliin ja yhteys Etherner kaapelin kautta tietokoneeseen.
Olen kysynyt, mutta ovat todenneet, että enää ei nettiyhteyksiä ole puhelinkaapelin kautta.
Tarjotaan vain langatonta nettiyhteyttä, joka säteilee ja valokaapeliakaan ei ole saatavilla.
Meillä oli joskus 15 vuotta sitten nettiyhteys puhelinkaapelin kautta ja toimi ihan hyvin, mutta otettiin mokkula, kun tietokonetta käytettiin kodin ulkopuolella..
Kaapeli nettiyhteys
19
1529
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle tulee nettiyhteys tv antennikaapelia pitkin. Silloin kun vaihdoin sai vain hitaimpia yhteyksiä puhelinkaapelin kautta.
- Anonyymi
Mistäs olet tv-antennikaapeliyhteyden onnistunut saamaan.
Tuleeko se harava-antennin tv antennikaapelia pitkin vai kaapeli tv antennikaapelia pitkin.
Seinään asensivat yli 10 vuotta sitten sellaisen boksin, johon tuli lankapuhelin kaapeli ja taitaa siitä olla kaapeli tv:n antennijohto liitäntä, en ole tarkemmin tutkinut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs olet tv-antennikaapeliyhteyden onnistunut saamaan.
Tuleeko se harava-antennin tv antennikaapelia pitkin vai kaapeli tv antennikaapelia pitkin.
Seinään asensivat yli 10 vuotta sitten sellaisen boksin, johon tuli lankapuhelin kaapeli ja taitaa siitä olla kaapeli tv:n antennijohto liitäntä, en ole tarkemmin tutkinut.Elisan tv kaapelia pitkin, Elisalta sen saa. Tulee Elisan valokuitukin tontin reunalle, mutta minulle 100 M nettiyhteys riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elisan tv kaapelia pitkin, Elisalta sen saa. Tulee Elisan valokuitukin tontin reunalle, mutta minulle 100 M nettiyhteys riittää.
Jaa...
Elisan valokuitu on varmaan eri asia, kuin tv-kaapeli.
Anvian aikaan meni meillä lankapuhelimen johto ilmakaapelilla, mutta vetivät sen maan alle ja seinään laittoivat jonkun boksin ja tuttavat totesivat, että kai te nyt laitatte kaapeli tv:n, kun kaapeli on vedetty seinään.
Luulisi DNA:llakin olevan kaapeli tv. jonka kautta nettiyhteyden saa.
Yrittävät kaupata vaan langatona kiinteää mokkula yhteyttä.
Meikäläisen tontin reunalle ei valokuitua tule, eikä ole ihan lähialueellakaan, vaikka taajamassa asun kaupungin keskustaan on alle 2km matka, että luulisi tänne valokuidunkin tulevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa...
Elisan valokuitu on varmaan eri asia, kuin tv-kaapeli.
Anvian aikaan meni meillä lankapuhelimen johto ilmakaapelilla, mutta vetivät sen maan alle ja seinään laittoivat jonkun boksin ja tuttavat totesivat, että kai te nyt laitatte kaapeli tv:n, kun kaapeli on vedetty seinään.
Luulisi DNA:llakin olevan kaapeli tv. jonka kautta nettiyhteyden saa.
Yrittävät kaupata vaan langatona kiinteää mokkula yhteyttä.
Meikäläisen tontin reunalle ei valokuitua tule, eikä ole ihan lähialueellakaan, vaikka taajamassa asun kaupungin keskustaan on alle 2km matka, että luulisi tänne valokuidunkin tulevan.Valokuidussa on tosiaan se huono puoli että se on aika kallista. Operaattorit eivät investoi riittävästi yhdistettävyyteen eli tukiasemiin, koska se tuo heille yhtään lisää voittoa. Netti tökkii ja kaatuilee vaikka on muka supernopeita kaistoja. Se ei auta kun yhdistettävyys on huono. Käyttäjät joutuvat jonoon tukiasemissa ja siksi netti tökkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elisan tv kaapelia pitkin, Elisalta sen saa. Tulee Elisan valokuitukin tontin reunalle, mutta minulle 100 M nettiyhteys riittää.
Sulla on uudemmat kaapelit sitten. Meille vedettiin seinään boksi, johon tulee puhelinjohto, koaks kaapeli ja yksi ihmekaapeli, jossa on ainakin 8 pientä värillistä johtoa, kaksi paksumpaa mustaa johota ja sinivalkoiset pienemmän johdot.
Kyselin asiaa ja totesivat, että kaapeli tv on eri asia, kuin kaapeli netti ja siihen aikaan ei vielä ollut edes kaapelinettiyhteyksiä, kun kaapelin vetivät eli ei toimi tuolla kaapelilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on uudemmat kaapelit sitten. Meille vedettiin seinään boksi, johon tulee puhelinjohto, koaks kaapeli ja yksi ihmekaapeli, jossa on ainakin 8 pientä värillistä johtoa, kaksi paksumpaa mustaa johota ja sinivalkoiset pienemmän johdot.
Kyselin asiaa ja totesivat, että kaapeli tv on eri asia, kuin kaapeli netti ja siihen aikaan ei vielä ollut edes kaapelinettiyhteyksiä, kun kaapelin vetivät eli ei toimi tuolla kaapelilla.Seinässä minullakin on boxi johon nyt tulee puhelinkaapeli(ei käytössä), tv antennikaapeli jota pitkin tulee myös nettiyhteys. Lisäksi valokuitu tulee siihen saakka.
- Anonyymi
Datan määrä ja laatu on noussut niin huimasti että lankapuhelin kaapeli ei siirrä sitä tarpeeksi nopeasti. Valokuitukaapeli on se mitä nykyään käytetään.
- Anonyymi
Valokuitukaapeli on varmaan hyvä, mutta liittymisen hinta aika arvokas.
Eikö jossakin ollut juttua, että netti tulis sähkökaapelia pitkin, että töpseli seinään, niin siitä saa nettiyhteyden.
Kovasti kauppaavat 5G netti yhetyksia, mutta arveluttaa langattomien yhteyksien luoma säteily, vaikka sitä vähätellään, ettei ole vaarallista, mutta eipä ole asiasta tehty tutkimuksia mitä pitkäaikainen säteily aiheuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö jossakin ollut juttua, että netti tulis sähkökaapelia pitkin, että töpseli seinään, niin siitä saa nettiyhteyden.
Kovasti kauppaavat 5G netti yhetyksia, mutta arveluttaa langattomien yhteyksien luoma säteily, vaikka sitä vähätellään, ettei ole vaarallista, mutta eipä ole asiasta tehty tutkimuksia mitä pitkäaikainen säteily aiheuttaa.Minä olen suunnitellu 4G LTE verkkoreitittimen hankkimista. Voisi perustaa oman 4G LTE operaattorin ja jakaa ilmaista nettiä kaikille kavereille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti kauppaavat 5G netti yhetyksia, mutta arveluttaa langattomien yhteyksien luoma säteily, vaikka sitä vähätellään, ettei ole vaarallista, mutta eipä ole asiasta tehty tutkimuksia mitä pitkäaikainen säteily aiheuttaa.Rakentais kylälle tällaisen huippu tietoturvallisen 4G LTE taisteluverkon vaikka osuuskunta muodossa. https://www.bittium.com/tactical-communications/tactical-ip-networks
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti kauppaavat 5G netti yhetyksia, mutta arveluttaa langattomien yhteyksien luoma säteily, vaikka sitä vähätellään, ettei ole vaarallista, mutta eipä ole asiasta tehty tutkimuksia mitä pitkäaikainen säteily aiheuttaa.Se on mitä korkeampi se taajuus on niin sitä haitallisempi se säteily mahdollisesti on. Sen takia 4G LTE olisi myös 5G vaihtehto. Ei sitä tavallinen kansalainen tarvitse mitään 5G:tä. Se 5G on yrityksille ja pankeille että ne voi tehdä suoritttaa juttujaan ilman lähetysviivettä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen suunnitellu 4G LTE verkkoreitittimen hankkimista. Voisi perustaa oman 4G LTE operaattorin ja jakaa ilmaista nettiä kaikille kavereille
Joo!
- Anonyymi
Kopulta sai aikoinaan kuparia pitkin 1Mbps 29.90/kk. Hinta tipahi alle puoleen kun tajusi ottaa toisaalta 3g-mokkulan ja hyvin pelitti vaikka kaikki valitti. Nämä langattomat yhteydet ovat aivan erinomaisia, koska esim. mitään kaapelivetoja ei tarvita. Te hysteeriset foliopäähatut tulette nyt valittamaan näistä säteilyistä tietysti hamaan tappiin, mikä on perin rasittavaa.
- Anonyymi
On se kumma, ettei kuparikaapeli nettiyhetyttä muka saisi, jos myymälässä on myynnissä ADSL modeemeja ja kaapeli tulee taloon.
Onko se laiskuutta, että on helpompi myydä langaton yhteys, ettei tarvi fyysisesti tehdä työlästä kytkentää vai mikä.
Meikäläisellä on 4G mokkula, mut sekin pätkii, että turha kehua, että on nopea ja varma.
Toimii pätkimättä siinä koneessa, mihin sen kaapelilla liittää, mutta toisella koneella ei toimikaan, kun on langaton yhteys ja siihenkin piti hankkia erillinen sovitin, kun ei ollut koneessa verkkokorttia, jolla langaton yhteys toimisi.
Pitää varmaan hankkia kiinteä mokkula ja sijoittaa se toiselle puolelle taloa ja vetää muutama kymmenen metriä ethernal kaapelia, ettei ole mokkula siinä vieressä säteilemässä.
- Anonyymi
Tarve ratkaisee nettiyhteyden.
Meillä on kahden hengen talous hyvin riittää puhelimen rajaton nettiyhteys jota voi jakaa muihin laitteisiin.
Valokuitukaapelin otin silloin kun edullisesti tarjottiin, mutta katson sillä vain televisiota ja kännykän Wi-fin kautta areenaa mtv ruutua ja monia muita kanavia.
TV ohjelmia tallennan ulkoiseen "laitteeseen" johon mahtuu koko elämäni.
Vaimo soittelee WhatsApp puheluita ja harvoin "maksullisia" lisää rahaa pitää ladata vuodessa noin 10 euroa.
Tulikohan kaikki? Highland Queen whiskyllä on aloitettu ja välillä anis liköörillä huuhdeltu mutta mieli ja järki on kirkas kuin lähdevesi ameen- Anonyymi
Neuvon vielä vähän aikaa kunnes menen päivä torkuille.
Radiosta tulee hyvää nukuttavaa musiikkia kunhan pitää äänen hiljaisella.
Ihmettelen miten uusavuttomuus lisääntyy "kehityksen" lisääntyessä.
Milloin tulen siihen ikään, että tarvitsen apua, olen vasta hiukan yli kasikymppinen olen kyllä varannut Sildenafil jos ei keppi suoristu tarvittaessa.
- Anonyymi
Mikrouuninkin säteilystäkin aikoinaan moni oli kauhuissaan.
- Anonyymi
Naisista säteilee kaikki se mitä miehet tavoittelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657