Aurauskulmat

Avuton

Vaihdoin pallonivelet Golf variant vm.2000. Minkälainen aurauskulman tulisi olla? Kiitos jo etukäteen.

10

4591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yliasentaja

1 aste passatissa aurausta, vastaa renkaasta mitaten n. 1 mm, itseasiassa melkein kaikissa näin merkistä välittämättä, mm., pösöt 0 mm -0

Takana sitten 2-3 mm aurausta(Passat), tämäkin hyvin yleistä, mm. Pösöt 1,5 mm -0,5

Ei muuta kuin rullamitta auton alta, ja jollain suoralla renkaan alaosasta mitta(10-15 cm maasta), edestä ja takaa samalla korkeudella, puolikierrosta voi autoa siirtää ja uusi mittaus

Tai voi auton allakin ottaa mitat renkaan kupeista samalta korkeudelta, kunhan sitten on aurausta juuri edestä kapeammalla

Samalla ajatella ratin suoruutta, sillälailla: kun rengasta kääntää, mihin päin silloin olisi rattia käännettävä kun oikaisee, koska hakee molemmista renkaista koskikohdan sitten ajaessa

1,5 mm nousulla kierre säätötangossa, se aina kerrotaan neljällä, esim, jos 1-kierrosta käännetään raidetankoa, tekee aurauksessa 6 mm

Jos ratti vinossa 6 minuuttia(kellosta verraten)vasemmalle, ja aurausta liikaa 7 mm, menee vasenta puolta lyhentäen 1-kierroksen suunnilleen kohdalleen ratti ja auraus

• Volski

totta, että 2000 mallin Golffissa on jo pallo-
      nivelet paskana. Käsittämätöntä tämä nykyautojen
      laatu. Kyllä ennen tehtiin autot kestämään.
      Ventoni vm.-93 ajettu 280tkm, on vaihdettu kerran
      molemmat alapallot, ja toinen raidetangon pää,
      tässä nivelhistoria, ja tämä on tosi.

• Yliasentaja

Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

• Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.

Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.

• Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

Jos likavettä, jonka seassa on hienoa hiekkaa ja pääsee nivelen sisään, vesi tekee nopeasti entisen nivelen. Se koskee kaikkia niveliä, joissa on suojakumit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.

Tarvike suojakumi vetoniveleen maksoi 10e. Marmoritiskillä sanoi myyjä, että 80e /1kpl. Ei täätinen sentään. Sillä hintaa saa uuden vetonivelen kumineen päivineen tarvike osana.

• Anonyymi

"Käsittämätöntä tämä nykyautojen
        laatu"
        -miten niin? Jos volkkarin laatu on huonoa, niin ei se muita automerkkejä tarkoita..
        Ja se jos mikä on tosi.

• Anonyymi

Etupään säätää noin 10-15 minuutissa. Vaihdoin Pallonivelet ja raidentangonpäät n
      Niin eturenkaat alkoi harittamaan ja kokoajan sai ohjailla.

Takapäässä ei säädettävää tässä mallissa.

Säädön jälkeen kulkee kyllä eleettömästi 300tkm taulussa ja 18 vuotta, ei väljää ohjauksessa ja ratti suorassa. Pallonivelet kyllä muutti etupään

Olen ajanut uudehkoilla autoilla joissa rauhattomampi ajettavuus.

50eur on kohtuullinen veloitus aurauksen säädöstä tästä ja saa ihannearvoihin.

80-100eur liian paljon koska aikaa ei mene.

Vain etupäätä säädettävä ja parilla kiintolenkillä auto nostimella.

• Anonyymi

Kirjastosta löytyy varmaan haynesin korjauskirja. Oliskohan siinä kulmat kerrottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe