Aurauskulmat

Avuton

Vaihdoin pallonivelet Golf variant vm.2000. Minkälainen aurauskulman tulisi olla? Kiitos jo etukäteen.

10

4998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yliasentaja

      1 aste passatissa aurausta, vastaa renkaasta mitaten n. 1 mm, itseasiassa melkein kaikissa näin merkistä välittämättä, mm., pösöt 0 mm -0

      Takana sitten 2-3 mm aurausta(Passat), tämäkin hyvin yleistä, mm. Pösöt 1,5 mm -0,5

      Ei muuta kuin rullamitta auton alta, ja jollain suoralla renkaan alaosasta mitta(10-15 cm maasta), edestä ja takaa samalla korkeudella, puolikierrosta voi autoa siirtää ja uusi mittaus

      Tai voi auton allakin ottaa mitat renkaan kupeista samalta korkeudelta, kunhan sitten on aurausta juuri edestä kapeammalla

      Samalla ajatella ratin suoruutta, sillälailla: kun rengasta kääntää, mihin päin silloin olisi rattia käännettävä kun oikaisee, koska hakee molemmista renkaista koskikohdan sitten ajaessa

      1,5 mm nousulla kierre säätötangossa, se aina kerrotaan neljällä, esim, jos 1-kierrosta käännetään raidetankoa, tekee aurauksessa 6 mm

      Jos ratti vinossa 6 minuuttia(kellosta verraten)vasemmalle, ja aurausta liikaa 7 mm, menee vasenta puolta lyhentäen 1-kierroksen suunnilleen kohdalleen ratti ja auraus

    • Volski

      totta, että 2000 mallin Golffissa on jo pallo-
      nivelet paskana. Käsittämätöntä tämä nykyautojen
      laatu. Kyllä ennen tehtiin autot kestämään.
      Ventoni vm.-93 ajettu 280tkm, on vaihdettu kerran
      molemmat alapallot, ja toinen raidetangon pää,
      tässä nivelhistoria, ja tämä on tosi.

      • Yliasentaja

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi


      • Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

        Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.

        Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

        Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.


      • Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

        Jos likavettä, jonka seassa on hienoa hiekkaa ja pääsee nivelen sisään, vesi tekee nopeasti entisen nivelen. Se koskee kaikkia niveliä, joissa on suojakumit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

        Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.

        Tarvike suojakumi vetoniveleen maksoi 10e. Marmoritiskillä sanoi myyjä, että 80e /1kpl. Ei täätinen sentään. Sillä hintaa saa uuden vetonivelen kumineen päivineen tarvike osana.


      • Anonyymi

        "Käsittämätöntä tämä nykyautojen
        laatu"
        -miten niin? Jos volkkarin laatu on huonoa, niin ei se muita automerkkejä tarkoita..
        Ja se jos mikä on tosi.


    • Anonyymi

      Etupään säätää noin 10-15 minuutissa. Vaihdoin Pallonivelet ja raidentangonpäät n
      Niin eturenkaat alkoi harittamaan ja kokoajan sai ohjailla.

      Takapäässä ei säädettävää tässä mallissa.

      Säädön jälkeen kulkee kyllä eleettömästi 300tkm taulussa ja 18 vuotta, ei väljää ohjauksessa ja ratti suorassa. Pallonivelet kyllä muutti etupään


      Olen ajanut uudehkoilla autoilla joissa rauhattomampi ajettavuus.

      50eur on kohtuullinen veloitus aurauksen säädöstä tästä ja saa ihannearvoihin.

      80-100eur liian paljon koska aikaa ei mene.

      Vain etupäätä säädettävä ja parilla kiintolenkillä auto nostimella.

    • Anonyymi

      Kirjastosta löytyy varmaan haynesin korjauskirja. Oliskohan siinä kulmat kerrottu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5173
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3775
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      48
      2736
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      283
      1275
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1039
    Aihe