Vaihdoin pallonivelet Golf variant vm.2000. Minkälainen aurauskulman tulisi olla? Kiitos jo etukäteen.
Aurauskulmat
10
4909
Vastaukset
- Yliasentaja
1 aste passatissa aurausta, vastaa renkaasta mitaten n. 1 mm, itseasiassa melkein kaikissa näin merkistä välittämättä, mm., pösöt 0 mm -0
Takana sitten 2-3 mm aurausta(Passat), tämäkin hyvin yleistä, mm. Pösöt 1,5 mm -0,5
Ei muuta kuin rullamitta auton alta, ja jollain suoralla renkaan alaosasta mitta(10-15 cm maasta), edestä ja takaa samalla korkeudella, puolikierrosta voi autoa siirtää ja uusi mittaus
Tai voi auton allakin ottaa mitat renkaan kupeista samalta korkeudelta, kunhan sitten on aurausta juuri edestä kapeammalla
Samalla ajatella ratin suoruutta, sillälailla: kun rengasta kääntää, mihin päin silloin olisi rattia käännettävä kun oikaisee, koska hakee molemmista renkaista koskikohdan sitten ajaessa
1,5 mm nousulla kierre säätötangossa, se aina kerrotaan neljällä, esim, jos 1-kierrosta käännetään raidetankoa, tekee aurauksessa 6 mm
Jos ratti vinossa 6 minuuttia(kellosta verraten)vasemmalle, ja aurausta liikaa 7 mm, menee vasenta puolta lyhentäen 1-kierroksen suunnilleen kohdalleen ratti ja auraus - Volski
totta, että 2000 mallin Golffissa on jo pallo-
nivelet paskana. Käsittämätöntä tämä nykyautojen
laatu. Kyllä ennen tehtiin autot kestämään.
Ventoni vm.-93 ajettu 280tkm, on vaihdettu kerran
molemmat alapallot, ja toinen raidetangon pää,
tässä nivelhistoria, ja tämä on tosi.- Yliasentaja
Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨
Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi - Anonyymi
Yliasentaja kirjoitti:
Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨
Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksiViime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.
Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.
Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan. - Anonyymi
Yliasentaja kirjoitti:
Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨
Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksiJos likavettä, jonka seassa on hienoa hiekkaa ja pääsee nivelen sisään, vesi tekee nopeasti entisen nivelen. Se koskee kaikkia niveliä, joissa on suojakumit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.
Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.Tarvike suojakumi vetoniveleen maksoi 10e. Marmoritiskillä sanoi myyjä, että 80e /1kpl. Ei täätinen sentään. Sillä hintaa saa uuden vetonivelen kumineen päivineen tarvike osana.
- Anonyymi
"Käsittämätöntä tämä nykyautojen
laatu"
-miten niin? Jos volkkarin laatu on huonoa, niin ei se muita automerkkejä tarkoita..
Ja se jos mikä on tosi.
- Anonyymi
Etupään säätää noin 10-15 minuutissa. Vaihdoin Pallonivelet ja raidentangonpäät n
Niin eturenkaat alkoi harittamaan ja kokoajan sai ohjailla.
Takapäässä ei säädettävää tässä mallissa.
Säädön jälkeen kulkee kyllä eleettömästi 300tkm taulussa ja 18 vuotta, ei väljää ohjauksessa ja ratti suorassa. Pallonivelet kyllä muutti etupään
Olen ajanut uudehkoilla autoilla joissa rauhattomampi ajettavuus.
50eur on kohtuullinen veloitus aurauksen säädöstä tästä ja saa ihannearvoihin.
80-100eur liian paljon koska aikaa ei mene.
Vain etupäätä säädettävä ja parilla kiintolenkillä auto nostimella. - Anonyymi
Kirjastosta löytyy varmaan haynesin korjauskirja. Oliskohan siinä kulmat kerrottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043