Aurauskulmat

Avuton

Vaihdoin pallonivelet Golf variant vm.2000. Minkälainen aurauskulman tulisi olla? Kiitos jo etukäteen.

10

5226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yliasentaja

      1 aste passatissa aurausta, vastaa renkaasta mitaten n. 1 mm, itseasiassa melkein kaikissa näin merkistä välittämättä, mm., pösöt 0 mm -0

      Takana sitten 2-3 mm aurausta(Passat), tämäkin hyvin yleistä, mm. Pösöt 1,5 mm -0,5

      Ei muuta kuin rullamitta auton alta, ja jollain suoralla renkaan alaosasta mitta(10-15 cm maasta), edestä ja takaa samalla korkeudella, puolikierrosta voi autoa siirtää ja uusi mittaus

      Tai voi auton allakin ottaa mitat renkaan kupeista samalta korkeudelta, kunhan sitten on aurausta juuri edestä kapeammalla

      Samalla ajatella ratin suoruutta, sillälailla: kun rengasta kääntää, mihin päin silloin olisi rattia käännettävä kun oikaisee, koska hakee molemmista renkaista koskikohdan sitten ajaessa

      1,5 mm nousulla kierre säätötangossa, se aina kerrotaan neljällä, esim, jos 1-kierrosta käännetään raidetankoa, tekee aurauksessa 6 mm

      Jos ratti vinossa 6 minuuttia(kellosta verraten)vasemmalle, ja aurausta liikaa 7 mm, menee vasenta puolta lyhentäen 1-kierroksen suunnilleen kohdalleen ratti ja auraus

    • Volski

      totta, että 2000 mallin Golffissa on jo pallo-
      nivelet paskana. Käsittämätöntä tämä nykyautojen
      laatu. Kyllä ennen tehtiin autot kestämään.
      Ventoni vm.-93 ajettu 280tkm, on vaihdettu kerran
      molemmat alapallot, ja toinen raidetangon pää,
      tässä nivelhistoria, ja tämä on tosi.

      • Yliasentaja

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi


      • Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

        Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.

        Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

        Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.


      • Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

        Jos likavettä, jonka seassa on hienoa hiekkaa ja pääsee nivelen sisään, vesi tekee nopeasti entisen nivelen. Se koskee kaikkia niveliä, joissa on suojakumit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

        Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.

        Tarvike suojakumi vetoniveleen maksoi 10e. Marmoritiskillä sanoi myyjä, että 80e /1kpl. Ei täätinen sentään. Sillä hintaa saa uuden vetonivelen kumineen päivineen tarvike osana.


      • Anonyymi

        "Käsittämätöntä tämä nykyautojen
        laatu"
        -miten niin? Jos volkkarin laatu on huonoa, niin ei se muita automerkkejä tarkoita..
        Ja se jos mikä on tosi.


    • Anonyymi

      Etupään säätää noin 10-15 minuutissa. Vaihdoin Pallonivelet ja raidentangonpäät n
      Niin eturenkaat alkoi harittamaan ja kokoajan sai ohjailla.

      Takapäässä ei säädettävää tässä mallissa.

      Säädön jälkeen kulkee kyllä eleettömästi 300tkm taulussa ja 18 vuotta, ei väljää ohjauksessa ja ratti suorassa. Pallonivelet kyllä muutti etupään


      Olen ajanut uudehkoilla autoilla joissa rauhattomampi ajettavuus.

      50eur on kohtuullinen veloitus aurauksen säädöstä tästä ja saa ihannearvoihin.

      80-100eur liian paljon koska aikaa ei mene.

      Vain etupäätä säädettävä ja parilla kiintolenkillä auto nostimella.

    • Anonyymi

      Kirjastosta löytyy varmaan haynesin korjauskirja. Oliskohan siinä kulmat kerrottu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20v on otettu kiinni

      Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      117
      7364
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

      Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      656
      4845
    3. Kuka on menehtynyt?

      https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3164
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

      Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1327
    5. 50
      1315
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      92
      1173
    7. Savonlinnan murhapolttaja romani

      Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      129
      1084
    8. Ajattelen sinua kiitollisuudella

      Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      54
      971
    9. Sinulle tiedoksi

      Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      27
      863
    10. Mitä olisitte sanonut hänelle?

      Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      854
    Aihe