Aurauskulmat

Avuton

Vaihdoin pallonivelet Golf variant vm.2000. Minkälainen aurauskulman tulisi olla? Kiitos jo etukäteen.

10

4217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yliasentaja

      1 aste passatissa aurausta, vastaa renkaasta mitaten n. 1 mm, itseasiassa melkein kaikissa näin merkistä välittämättä, mm., pösöt 0 mm -0

      Takana sitten 2-3 mm aurausta(Passat), tämäkin hyvin yleistä, mm. Pösöt 1,5 mm -0,5

      Ei muuta kuin rullamitta auton alta, ja jollain suoralla renkaan alaosasta mitta(10-15 cm maasta), edestä ja takaa samalla korkeudella, puolikierrosta voi autoa siirtää ja uusi mittaus

      Tai voi auton allakin ottaa mitat renkaan kupeista samalta korkeudelta, kunhan sitten on aurausta juuri edestä kapeammalla

      Samalla ajatella ratin suoruutta, sillälailla: kun rengasta kääntää, mihin päin silloin olisi rattia käännettävä kun oikaisee, koska hakee molemmista renkaista koskikohdan sitten ajaessa

      1,5 mm nousulla kierre säätötangossa, se aina kerrotaan neljällä, esim, jos 1-kierrosta käännetään raidetankoa, tekee aurauksessa 6 mm

      Jos ratti vinossa 6 minuuttia(kellosta verraten)vasemmalle, ja aurausta liikaa 7 mm, menee vasenta puolta lyhentäen 1-kierroksen suunnilleen kohdalleen ratti ja auraus

    • Volski

      totta, että 2000 mallin Golffissa on jo pallo-
      nivelet paskana. Käsittämätöntä tämä nykyautojen
      laatu. Kyllä ennen tehtiin autot kestämään.
      Ventoni vm.-93 ajettu 280tkm, on vaihdettu kerran
      molemmat alapallot, ja toinen raidetangon pää,
      tässä nivelhistoria, ja tämä on tosi.

      • Yliasentaja

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi


      • Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

        Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime syksynä vaihdoin vetonivelten suojat uusiin, kun edelliset rikki. Pakko vaihtaa, jos leimalle kiesiä. Tänä kesänä sama työmaa uusintana. Suojat ihan seuloina, voi täätinen. Nyt laitan merkkiliikkeen osat ja pitäisi olla pidempi-ikäiset ja aikaiset, kun hintakin melkein kymmen kertainen tarvike osiin verrattuna.

        Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

        Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.


      • Anonyymi
        Yliasentaja kirjoitti:

        Vaihtelee vähän nivelien suojakumien laatu, pakkaskestoltaan, joka antaa vettä sisään sittempä ei kauaa kestä, eleensähän kestävät¨

        Joskushan vaihdetaan nivelet varalta, kun etsitään jotain kolinaa, joka sitten onkin muualla, mm., kallistuksen vakaajan runkokumin mitätön väljyys, joka litistynyt ja kovettunut iskukohdastaan(vain 1-esimerkki)tai sitten paljastuu tarkemmassa syynissä raidetangon pääniveleksi, ja joskus hammastangon sisäniveleksi

        Jos likavettä, jonka seassa on hienoa hiekkaa ja pääsee nivelen sisään, vesi tekee nopeasti entisen nivelen. Se koskee kaikkia niveliä, joissa on suojakumit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw hän ei tee itse osia ollenkaan.

        Isoissa verkossa olevissa Varaosaliikkeissä myydään kaikkia merkkejä myös niitä alkuperäisen valmistajan.

        Tarvike suojakumi vetoniveleen maksoi 10e. Marmoritiskillä sanoi myyjä, että 80e /1kpl. Ei täätinen sentään. Sillä hintaa saa uuden vetonivelen kumineen päivineen tarvike osana.


      • Anonyymi

        "Käsittämätöntä tämä nykyautojen
        laatu"
        -miten niin? Jos volkkarin laatu on huonoa, niin ei se muita automerkkejä tarkoita..
        Ja se jos mikä on tosi.


    • Anonyymi

      Etupään säätää noin 10-15 minuutissa. Vaihdoin Pallonivelet ja raidentangonpäät n
      Niin eturenkaat alkoi harittamaan ja kokoajan sai ohjailla.

      Takapäässä ei säädettävää tässä mallissa.

      Säädön jälkeen kulkee kyllä eleettömästi 300tkm taulussa ja 18 vuotta, ei väljää ohjauksessa ja ratti suorassa. Pallonivelet kyllä muutti etupään


      Olen ajanut uudehkoilla autoilla joissa rauhattomampi ajettavuus.

      50eur on kohtuullinen veloitus aurauksen säädöstä tästä ja saa ihannearvoihin.

      80-100eur liian paljon koska aikaa ei mene.

      Vain etupäätä säädettävä ja parilla kiintolenkillä auto nostimella.

    • Anonyymi

      Kirjastosta löytyy varmaan haynesin korjauskirja. Oliskohan siinä kulmat kerrottu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3319
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3150
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      39
      2634
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2042
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      311
      1853
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1745
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      127
      1407
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1251
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe