Lohduttavia sanoja?

Anonyymi

Olemme yrittäneet mieheni kanssa saada lasta reilun vuoden kunnolla, ilman ehkäisyä olemme olleet jo kauemmin. Olen 33v ja mieheni 32v, BMI minulla noin 30 ja miehellä reilusti enemmän. Ensi viikolla aika gynelle, joka toivottavasti kirjoittaisi lähetteen lapsettomuushoitoihin.

Olen ihan täysin menettänyt toivoni. Joskus kuukautiskiertoni oli 30 päivää tarkalleen, sitten ensin lyheni 26, mutta nyt tänään kiertopäivä 24 ja paperiin pyyhittäessä tuli pientä punertavaa vuotoa! Jo pitemmän aikaa on ollut niin, että kuukautisia edeltää monen päivän tiputteluvuoto, jonka jälkeen alkaa normaalit kuukautiset.

Vuosi sitten gyne oli sitä mieltä, ettei näe syytä miksi raskaus ei olisi mahdollinen, ovuloin normaalisti jne. Monirakkulaisia munasarjoja ei näytä olevan, mutta olen aina ollut todella karvainen ja siksi olen pohtinut tuota vaihtoehtoa.

Olisiko kenelläkään sanoa mitään lohduttavia sanoja, että tästä kaikesta huolimatta voisin vielä raskautua? Tai neuvoja. Vuonna 2018 BMI:ni oli 40, josta olen laihduttanut tähän nykyiseen tilanteeseen, yritän edelleen, mutta en saa millään itseäni motivoitumaan kunnolla. :( Olen koko ajan surullinen ja pelkään tuottavani pettymyksen miehelleni, vanhemmille jne kun en raskaudu.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä voi niin voimakkaasti kadottaa itsensä siihen toiveeseen ja paineisiin saada lapsi. Yhtäkkiä koko elämä pyöriikin sen ympärillä ja tuntuu siltä kuin olisi menettänyt järkensä. Painonpudotus on varmasti tärkeä asia asian kanssa, mutta miehen painonpudotus ja ruokavalio on myös yhtä tärkeitä lasta yritettäessä. Yritä jaksaa vielä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe