Flagyl comp - kokemus / varoitus

Anonyymi

Haluan jakaa kokemukseni Flagyl comp 10 pv. puikkokuurista, jotta tietoa etsivä osaisi varoa kyseistä lääkettä. Kumpa täällä olisi ollut jonkun kertomus/varoitus kyseisestä lääkkeestä, kun sitä aloitin, niin olisin välttynyt paljolta. Tässä kuitenkin kokemukseni, toivon sydämestäni, että joku hyötyisi tästä, eikä joutuisi kokemaan samaa kuin minä. Ensinnäkin Flagyl comp on antibiootti ja se on tarkoitettu bakteeritulehduksen hoitoon. Minulle lääkäri määräsi sen kuitenkin väärin hiivan hoitoon, kevyempikin lääke olisi riittänyt. Heti ensimmäisestä päivästä lähtien olin todella kipeä, ihmettelin voiko hiivatulehdus olla niin kivulias, en ollut aiemmin sairastanut hiivatulehdusta. Otin yhteyttä hoitavaan tahoon, käskettiin vain jatkaa kuuri loppuun. Kipu vain yltyi, kunnes 8.päivänä se oli huutokipua ja tajusin sen johtuvan lääkkeestä. Lopetin käytön. Sen jälkeen mikään ei ole enää ollut ennallaan. Polttava kipu jatkui 5 viikkoa, sen jälkeen kipu muuttui jatkuvaksi hermokivuksi. Ilmeisesti lääke laukaisi hermoperäisen vulvodynian, jonka kanssa on opittava vain elämään. Lisäksi lääke vei limakalvoilta kaikki normaalifloorat ja oman puolustuksen. Limakalvot eivät kestä enää mitään, ne herkistyivät tästä myrkystä niin paljon, etteivät kestä hoitotuotteita, eivät mekaanista ärsytystä.

Flagyl compin vaikuttavana aineena on metronidatsoli, joka voi aiheuttaa hermovaurion. Pakkausselosteessa lukee: voi aiheuttaa hermojen toimintahäiriön, neuropatian. Minulle kävi näin. Luin pakkausselostetta, missään ei lue, että lopeta käyttö, jos tunnet KIPUA.

Käytännössä Flagyl comp tuhosi elämäni, elän nyt jatkuvassa kivussa ja seksielämäni on tuhoutunut. Ennen lääkkeen käyttöä minulla ei ollut minkäänlaisia ongelmia naistentautien puolella. Nyt on ja syy on vain ja ainoastaan Flagyl compin. Olen niin äärettömän surullinen ja pahoillani, että minulle kävi näin, etten osannut kyseenalaistaa lääkemääräystä ja lopettaa sen käyttöä. Joudun elämään asian kanssa nyt koko loppuelämäni😪

Jos joku nyt googlaa kyseistä lääkettä, toivon todella, että tästä tekstistä olisi hyötyä ja lääkettä osattaisiin varoa. Toki kaikille se ei aiheuta toksista reaktiota ja voi olla, että sen käyttö on tarkoituksenmukaista, mutta vain bakteerivaginoosin hoitoon, ei hiivatulehdukseen, kuten minulle kävi😪

18

11631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääke on hyvin siedetty ja yleisesti käytössä, joten ihan hyvä että asia tuli viestistäsi esiin. Näin ne harvat hermovaurion uhassa olevat osaavat keskeyttää hoidon jos alkaa esiintyä poikkeavaa kipua.

      Tähän saakka viestit ovat vain keskittyneet lääkkeen antabusreaktioon kun käyttäjät murehtivat milloin voi taas ryypätä alkoholia.

      • Anonyymi

        Näin juuri! Kaikille ei aiheuta, mutta niille joille vastaavaa kipua aiheutuu, saattaa teksti olla avuksi. Itse googlasin tätä heti ensi päivistä lähtien mutta en löytänyt mitään, eikä apteekissakaan osattu toksista reaktiota epäillä. Silloin olisin ollut kiitollinen, jos vastaava teksti olisi täältä löytynyt.


    • Anonyymi

      Olen pahoillani puolestasi! Toivottavasti oireilu jossain vaiheessa helpottuu. Minun mielestä vulvodyniassakin pitäisi päästä kipupoliklinikan hoitoon. Pyydä sinne lähete. Jossain ohjelmassa sanottiin, että alapään tulehdukset itsessäänkin saattavat laukaista vulvodynian.

      Antibiooteilla on muitakin yllättäviä haittoja, joista potilasta ei todellakaan varoiteta etukäteen. Esim. jonkun antibiootin kohdalla potilas saattaa saada äkillisen kuurouden, joka voi jäädä pysyväksi. Eli antibiootin syömisestä seuraa kuulovammaisuus. Kyse on ihmisten yksilöllisistä geneettisistä ominaisuuksista. Nykyäänhän lääkehoidot ovat pääosin kaikille samat, yksilöllisiä geneettisiä herkkyystekijöitä ei voida ottaa huomioon.

      https://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/seksuaaliset_kipuhairiot/vulvodynia

    • Anonyymi

      en ole käyttäny mutta uskon, että jos sillä saa naisen lopettamaan kiukuttelun ni varmasti ihan hyvä lääke

    • Anonyymi

      Ompa kurja tuuri käynyt :'( Toivon sinulle kivuista huolimatta iloisia hetkiä eloon ja voimaa sopeutumiseen. Kiitos kun varoitat muita! Onkohan lääkäri tai oletko itse tehnyt ilmoituksen Fimeaan vakavasta haittavaikutuksesta? Se kannattaa että tietoa harvinaisista haitoista kertyy ja niitä osattaisiin paremmin huomioida ohjeissa.

      Onkohan mahdollista että kivut jossakin kohtaa helpottavat, muistan joskus lukeneeni kokemusta jossa näin kävi. Psyykkistä apua sai ja pyrki hyvin hellästi hoitamaan alapäätään, ei kuumaa vettä, pesuaineita tai kipuja provosoivaa kosketusta. Hellästi vain. Luonnollista bakteerikantaa voi koittaa elvyttää apteekin emätinkapseleilla joissa maitohappobakteereita ja normaalin ph:n pian palauttamaan maitohappoa. Taisi olla Vagifem.

    • Anonyymi

      Niin ja kun kyseessä on väärä hoito hiivaan, jossa suuremmat haittariskit, ottaisin yhteyttä potilasasiamieheen josko voit saada korvauksia. Vaikka ne eivät kipuja vie tai seksielämää tuo takaisin, mutta edes laiha lohtu.

    • Anonyymi

      Onko kellään lisää kokemuksia Flagyl compista? Paikallishoito puikot.

      Olisin kiitollinen kokemuksista sillä en uskalla aloittaa reseptiä, koska muutenkin poltetta/kuumotusta ja kipuja alapäässä, sisällä vaginassa myös. Vagifemkin sattui, mutta onneksi hormonikorvaushoito lisäksi suun kautta. Pelkään että minulle kävisi niin kuin keskustelun aloittajalle, ja että ennestään herkkä vaginani pillastuisi vahvoista lääkkeistä, Flagyl compista. Ja sitten viimeistään minulle tulisi vulvodynia. Tuntuu pahalta aloittajan puolesta.

      Otin sen sijaan taas tänään Diflucanin 150 suun kautta. Olin eilen gynekologilla ja tarkastus. Lääkäri ehkä sai sen käsityksen ettei Diflucan ollut auttanut minulla (muutama viikko sitten viimeksi) ja siksi Flagyl. Minä taas uskon että auttoi mutta hiiva uusiutui. Tutkimuksessa näkyi jotain tulehdusta, mutta lääkäri piti testejä tarpeettomana koska Flagyl auttaa monelaisiin infektioihin.

      Tajuan kyllä sen että infektiot täytyy hoitaa hyvin jottei tule tulehduksesta tai hiivasta johtuvaa vulvodyniaa. Jos ei Diflucanilla parane niin sitten kai täytyy uskaltaa ottaa Flagyl comp, tai vaihtoehtoisesti soittaa lääkärille ja kysyä saanko vastavaa suun kautta otettavaa. Toivon ettei minulla vulvodyniaa vielä ole, ja että kuumotukset, polttelut ja ajoittaiset kivut ovat vaan hiiva tai muu tulehdusoireita.

      Kiitos jos jaatte vielä lisää kokemuksianne :)

      terv. N- 45-vee

    • Anonyymi

      No aloitin suun kautta Flagylin, 400 mg. Siitä ei ainakaan vielä mitään sivuoiretta väsymystä lukuunottamatta. Seuraan ja kommentoin vointiani...

      • Anonyymi

        Aloitin 2 vrk ennakkoon Fiilus maitohappobakteerit koska minulla herkkä vatsa. Flagyl kuulemma tujua. Paikallisvalmiste kuulemma vähemmän rankka /hyvin yleensä siedetty. Mutta kun en sitten sitä uskaltanut...

        N-45-vee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin 2 vrk ennakkoon Fiilus maitohappobakteerit koska minulla herkkä vatsa. Flagyl kuulemma tujua. Paikallisvalmiste kuulemma vähemmän rankka /hyvin yleensä siedetty. Mutta kun en sitten sitä uskaltanut...

        N-45-vee

        Jotain elohiiren tyyppistä on ollut enemmän joten lievää hermostovaikutusta, kaiketi ohimenevää. Migreeniä(?) jota muulloinkin välillä. Vaikea refluksini alkoi vähän oireilemaan.

        N-45-vee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain elohiiren tyyppistä on ollut enemmän joten lievää hermostovaikutusta, kaiketi ohimenevää. Migreeniä(?) jota muulloinkin välillä. Vaikea refluksini alkoi vähän oireilemaan.

        N-45-vee

        Ripulia ei ole ihme kyllä tullut ainakaan vielä. Ehkäpä juurikin Fiilus ennakkoon aloitettuna auttoi. Nyt 2 h erolla Flagyliin.

        N-45-vee


    • Anonyymi

      Laitoin tuohon toiseen ketjuun että nyt kädet ja jalat pistelee ja naama puutunut. Alan pikkuhiljaa toivoa etten olisi koskaan koskenutkaan tähän lääkkeeseen. Kunpa olisin uskonut paremmin käyttäjien varoituksia. Lääkärini vain vähätteli vaaroja sanoen että haluat mielummin uskoa mitä netistä luet kuin lääkäreitä....

      N-45-vee

    • Anonyymi

      Katsokaa toista Flagyl ketjua jos haluatte tietää lisää kokemuksistani ja mikä potilaitten mukaan auttaa Flagylin hermovaurioihin. Lopetin tosiaan 4 tabl jälkeen suunkautta otettavat.

      N-45-vee

    • Anonyymi

      Joudun ehkä valtsemaan flagyl comp ja dalacin voiteen väliltä. jos ei maitohappob auta? mutta dalasinissakin on joillakin huonoja kokemuksia. enpä tiedä kokeilisinko sittenkin flagyl comppia? suun kautta otettava flagyl siis aiheutti ääreisneuropatiaa jne.

      N-45-vee

    • Anonyymi

      Kiitos Sinulle paljon tästä kommentistasi ja kauheasta kokemuksestasi 😢
      On onni, kun ennen lääkkeen ostoa luin sellaisen palauteen 🙏🏼
      Paranemista Sinulle! Sydämellisesti toivotan että kaikki tulee olemaan hyvin! ❤️

    • Anonyymi

      Eikös Flagyl ole juuri tarkoitettu bakteeri vaginoosi hoitoon?

    • Anonyymi

      Oli niin kova varitus,etten ole uskaltanut hakea lääkettä ollenkaan apteekista.Kärsin kuitenkin emätintulehduksesta.Jaahas,pitää varmaan soittaa lääkärille.

    • Anonyymi

      Metronidatsoli voi olla kamala kemikaali, varsinkin jos lääkäri ei anna mitään erityisiä ohjeita. Minä söin 3 x vrk 400 mg annosta hammastulehdukseen ja söin ja join normaalisti (paitsi tietenkään vanhan opin mukaan kalsiumia sisältäviä elintarvikkeita). Vasta nyt jälkeenpäin otin lääkkeestä enemmän selvää ja tuli kyllä muutama kitkerä kirosana.

      Kuurin aikana ei saa syödä/juoda elintarvikkeita, joissa on mm. tyramiinia (juusto, hapankaali, pinaatti, tomaatti, jääteet, suklaa, kinkku, sokeri, makkara, banaani jne....), eikä propyleeniglykolia sisältäviä elintarvikkeita (salaattikastikkeet, valmiskeitot, jääteet jne.).

      Mitään tällaista lääkäri ei minulle kertonut, eikä apteekkarikaan. Minulla alkoi kuurin aikana huimailla, lihaksista katosi voima, virtsa tummui, sekavuutta jne. ja vasta jälkeen päin sain tietää, että se johtui metronidatsolin ja elintarvikkeiden kemikaalien yhteisvaikutuksesta. Karmivaa, miten paljon asiaa jää asiakkaan/potilaan vastuulle, joita ei välttämättä kipeänä edes jaksa ajatella tai lähteä selvittämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3500
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2932
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2011
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1847
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      159
      1666
    Aihe