Onko kissani tiineenä

sain pari viikkoa sitten kisulin joka piti olla steriloitu .... nisien ympäriltä on kuitenkin lähtenyt jo karvaa ja nisät ovat vaalenpunaiset aavistuksen suurentuneet ja vatsa pömpöttää .... kissa oksenteli pari päivää eikä anna oikein tutkia sitä vatsaansa

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No annas kun röntgenkatseellani näin etänä dignosoin onko elukkasi tiineenä. Eikun...

    • :D

    • Anonyymi

      Miten menee noin niinku omasta mielestäsi?
      Jos itse useamman päivän oksentelet, mahasi on turvoksissa ja ilmeisen kipeä niin...
      Mitä vitttttua silloin teet?
      Oletko muuten kuullut eläinlääkäristä?
      🤕🤒😷

    • kyllä olen kuullut ja ollut sinne yhteydessä myös .... itselläni ei vain juuri tällä hetkellä valuuttaa yllätys tiineystarkastukseen

      • Anonyymi

        Kun hankkii lemmikin on aina oltava varautunut yllätyksellisiin menoihin!
        Myy jotain jos työttömyyskorvaus ei riitä.


      • Anonyymi

        Jos ottaa kissan, ni kannattasko ottaa sellaselta joka kertoo kissasta totuuden?

        On aina huolestuttavaa, että otetaan lemmikki, mutta kun tulee ongelmia ei ole rahaa hoitaa niitä.
        Mitäs teet, jos kissa loukkaa tai sairastuu? Silloin pitää olla monia satoja euroja laittaa kissan hoitoon eläinlääkärillä.
        Olen sitä mieltä, ettei pidä ottaa eläintä, jos ei ole rahaa hoitaa eläintä. Rahaa tarvitaan muuhunkin kun ruokkimiseen ja kuivikkeisiin. Rokotukset, madotukset, leikksukset ja mahdolliset yllätys sairaudet tai loukkaantumiset on pystyttävä maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa kissan, ni kannattasko ottaa sellaselta joka kertoo kissasta totuuden?

        On aina huolestuttavaa, että otetaan lemmikki, mutta kun tulee ongelmia ei ole rahaa hoitaa niitä.
        Mitäs teet, jos kissa loukkaa tai sairastuu? Silloin pitää olla monia satoja euroja laittaa kissan hoitoon eläinlääkärillä.
        Olen sitä mieltä, ettei pidä ottaa eläintä, jos ei ole rahaa hoitaa eläintä. Rahaa tarvitaan muuhunkin kun ruokkimiseen ja kuivikkeisiin. Rokotukset, madotukset, leikksukset ja mahdolliset yllätys sairaudet tai loukkaantumiset on pystyttävä maksamaan.

        Totta. Ilmaisia kissoja ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi

        Jos kissa oksentaa,sillä on todennäköisesti jotain muutakin. Koiraan nyt saada kissa eläinlääkäriin. Antavat laskulla kun,jos on tiukka tilanne.
        Ja aina kun hankkii lemmikin,pitää olla vähän helmassa yllärikuluihin.
        Olitko yhteydessä jo kissan sinulle luovuttaneeseen henkilöön,että onko miten paljon aiemmin oksennellut? Maksa sökö,madot,mikä muu tahansa voi yrjöttää kissaa.
        Ja jos se on sinulle annettu muka steriloituna,miten kummassa se voisi tiine olla?
        Saithan kissan rokotuskortin,tms laput mukaan? Siinä pitäis olla päivämäärät milloin mikäkin asia on tehty,rokotustiedit ja muut toimenpiteet.


    • Anonyymi

      oksentelu ei kuulu kissan tiineysoireisiin. Ei ainakaan kuulunut niinä vuoskymmeninä jolloin perhessäni oli kissoja jotka tekivt pentuja pari kertaa vuodessa, kuten ennen 90 lukua oli tapana kissojen kulkiessa vapaasti navetassa ja pihassa

    • tässä on parikin kissanomistajaa ja kasvattajaa lähettämäni kuvien perusteella todennut että kissa on tiine ja minulla ei ole työttömyyyskorvausta vaan kansaneläke ja edunvalvoja jonka mielestä eläimiä ei tarvitse käyttää lääkärissä kun ne synnyttää navetan nurkkaan ja lopetetaan saunan takana

      • ja huom! entinen omistaja sanoi eläimen olevan steriloitu eli olen tullut huijatuksi myös


    • Anonyymi

      No hei, mun katti stressaantui kun koti vaihtui: maha-alueesta tuli karvaton. Nyt kun on kotiutunut tänne, karva kasvaa taas normaalisti vatsa-alueella...söpö tapa, kun laitan hälle maitoa kupposeen: katti kastaa tassun ja nuolee maidon tassusta...näin se "juo" maitoa, aina kun juo...

    • Anonyymi

      Miksi edunvalvoja antoi luvan kissan ostamiseen ja miksi kissan ylipäätään ostit kun käyttövarasi on rajoitetut? Eikö päässäsi kellot soineet että kissan pakolliset ja jopa yllätykselliset kulut saattavat ylittää kuukausittaiset varasi?

      Ota yhteyttä kissasi myyjään ja vaadi kaupan perumista jos sinua on huijattu. Miten luulet elättäväsi mahdolliset pennut? Sinulla on niistä hoitovastuu 12-14 viikon ikään saakka. Myös tiine emo tarvitsee erityisiä toimenpiteitä kuten eläinlääkärissä käyttämistä.

      Ihmettelen edunvalvojasi suhtautumista. Jos eläin tarvitsee eläinlääkärin palveluja, on sen niitä saatava jo lainkin mukaan tai kyseessä on heitteillejättö.

      Neuvo: palauta kissa oli se tiineenä tai ei sillä sinulla ei ole varaa sitä hoitaa ja siitä huolehtia.

    • Sain kissan ilmaisena tarvikkeineen ja ruokineen ja minulla on kyllä varaa sen perushoitoon ja jos todellinen hätä tulee niin saan kyllä virkamiestiimin kautta eläimen eläinlääkärin hoitoon pakotteita käyttäen ... mutta tiiviin eläinlääkärin kanssa yhteydenpidon lopputuloksena vielä seuraillaan tilannetta ja olen luvannut ottaa sinne yhteyden heti jos kissa tarvitsee apua terveytensä suhteen . jos palautan kissan takaisin entiselle omistajalle saatan itse syyllistyä heitteillejätöön kun nyt korona aikaan on pentutehtailua ja kaikkea outoa ollut liikenteessä .... minulla on muutaman kasvattajan tuki joilla ollut useita kissapoikueita ja saan heiltä nyt tärkeää tietoa että kuinka itse toimin kissan suhteen

      • Anonyymi

        Onko kissa raskaana vai ei? Se ON tiedettävä että osaat sitä ruokkia ja hoitaa oikein. Kissan rokotukset, madotukset ym. on myös hoidettava.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On harvinaista mutta ei mahdotonta, että steriloitu kissa tiinehtyy.

      Oma kantani on, että naaraskissa steriloidaan, ellei pentuja haluta. Lisäksi kissa pidetään sisällä, joten ei pääse kollien astuttavaksi.

      Nyt vahinko on jo tapahtunut. Ei auta muu kuin toivoa helppoa synnytystä ja terveitä pentuja. Toivottavasti löydät niille aikanaan hyvät kodit! Jatkossa pidä kissasi sisäkissana. Jos se osoittautuu leikkaamattomaksi eli tulee kiima, vie se steriloitavaksi.

    • Anonyymi

      Ilmeisimmin olet jo käyttänyt tai vähintään asap olisi pitänyt käyttää, eläinlääkärillä. Kertoisitko aloittaja mikä oli diagnoosi?

      • Anonyymi

        Sitä tässä on jo odoteltu, että saako katti pentuja vai ei. Herää epäilys.. ap. on trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä on jo odoteltu, että saako katti pentuja vai ei. Herää epäilys.. ap. on trolli.

        Niin, minua kiinnostaa, onko kyseessä pahasti maksasairas kissa, tiine maksasairas kissa, vai onko kissalla syöpäkasvaimia.
        Tuossahan ne vaihtoehdot noilla oireilla ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tässä on jo odoteltu, että saako katti pentuja vai ei. Herää epäilys.. ap. on trolli.

        Trolli on ja piste 🐱


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe