Olen aikuinen ihminen, jolla perhe paikkakunnalla, jossa ei ole yliopistoa. Pystynkö hakemaan yliopistoon opiskelijaksi (ei avoimeen), käydä etänä mahdollisimman monta kurssia ja käydä suorittamassa vain tentit paikan päällä? Ymmärrän, että tietyt kurssit varmasti pitäisi käydä lähiopetuksessa, mutta onkohan tällaisia kursseja kuinka paljon. Nauhoitetaanko yliopistoissa tunteja , jota voi katsoa jälkikäteen tai vaikka livenä? Kuitenkin elämme 2020-luvulla, jolloin etämahdollisuudet ovat koko ajan paremmat. Lähimpään yliopistoon olisi lähes 200 km matkaa.
Pohdin siis terveystieteitä ja kansanterveystiedettä, ne kiinnostaisivat.
Yliopisto etänä?
4
89
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös nykyään kaikki opiskelu ole etänä. Pelottaa, millaisia maistereita meillä on muutaman vuoden kuluttua! Ja miten kaikki asiat hoidetaan terveydenhuollossa etänä. Siinä voi jäädä itse asiat sivuun ja vaille huomiota, kun keskitytään tekniikkaan.
- Anonyymi
Onneksi kaikkea tietyillä aloilla saa käydä etänä ja tietysti oppii paljon harjoittelujaksoilla. Itse olen terveydenalan ammattilainen ammatiltani. - Aloittaja
- Anonyymi
Kyllähän sinä varmasti yliopistoon hakemaan pystyt! Sisäänpääsystä ei ole takeita.
Jos saat opiskelupaikan, mitä sinä hyödyt ja saat yliopistosta opiskelemalla mahdollisimman paljon etänä?
Nyt kun pakon edessä lähes kaikki opetus on etänä, moni valittaa, että opetuksen taso on laskenut huimasti. Tekniikkakin jumittaa. Oppiminen kärsii valtavasti ja yhteyttä kehenkään on vaikea saada. Ei tunne ketään, ei näe ketään, ei keskusteluja, yhteisestä vapaa-ajasta puhumattakaan. Sitä on aika yksin opintojensa kanssa. Mielenkiinto opiskeluun lopahtaa nopeasti.- Anonyymi
Olen opiskellut toisen tutkinnon juuri, sain tutkinnon päätökseen korona-aikana. Tein n. 70 % koulusta etänä, koska opin paremmin, kun luen ja tutkin rauhassa itsekseni. Opettajilta tulikin kommenttia, ettei olisi tarvinnut tehdä noin laajasti tehtäviä, mitä olin tehnyt - mutta itsenäisesti opiskelu on mun juttu, koska koulussa ollut vaikea keskittyä. Kaikki arvosanat olikin kiitettävää lukuunottamatta englannin kursseja, jotka kävin koululla paikan päällä, koska siinä olen surkea.
Rakastan kuitenkin tehdä tehtäviä ja oppia uutta. :)
Olen hoitoalalla ollut reilu 10 vuotta, joten sairaudet sinänsä ovat tuttuja, jos pääsisin esim. kansanterveyttä lukemaan.
Totta tuo, että keskustelut jäävät puuttumaan - se on harmi, muusta en koe jääväni harmittelemaan.
Pointti kuitenkin oli, että pystyykö yliopistossa opiskella etänä vaikka 80% tutkinnosta, jos kyseessä ei ole esim. laboratorioon liittyvä, jossa tehdään käytännön harjoituksia paljon? Onko se mahdollista?
- Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802799Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2931610Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461517- 871361
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011339Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381017Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2979Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832